5/5 - (84 امتیاز)

✔️توجه:

☀️جهت دانلود از firefox یا mozilla استفاده کنید☀️

آیکون کامسول comsol
کامسول

متناسب‌سازی منحنی مونی-ریولین – Mooney-Rivlin Curve Fit

این ارائه نحوۀ استفاده از ماژول بهینه‌سازی برای متناسب کردن منحنی مدل مواد با داده‌های آزمایشی را نشان می‌دهد. این بر اساس نمونه مدل ماده مونی-ریولین مافوق ارتجاعی است که در راهنمای کاربران مکانیک ساختاری آورده شده است.
کامسول

جریان مولکولی از طریق یک خم Molecular Flow Through an S-Bend – S

این مدل با استفاده از هر دو روش ضریب زاویه‌ای موجود در رابط جریان مولکولی آزاد و روش مونت کارلو با استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی، احتمال انتقال را از طریق یک هندسه خمشی s محاسبه می‌کند. احتمال انتقال محاسبه شده توسط دو روش با اختلاف كمتر از اختلاف 1٪ مطابقت دارد. این مدل به ماژول ردیابی ذرات نیاز دارد.
کامسول

جریان مولکولی از طریق یک جفت‌کننده Molecular Flow Through an RF Coupler – RF

این مدل با استفاده از دو روش ضریب زاویه‌ای موجود در رابط مولکولی آزاد و یک روش مونت کارلو با استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی، احتمال انتقال را از طریق یک جفت‌کنندۀ RF محاسبه می‌کند. احتمال انتقال محاسبه شده توسط دو روش مشخص شده با اختلاف كمتر از اختلاف 1٪ مطابقت دارد. این مدل به ماژول ردیابی ذرات نیاز دارد.
کامسول

به حداقل رساندن سرعت جریان در میکرو کانال – Minimizing the Flow Velocity in a Microchannel

بهینه‌سازی توپولوژی معادلات نویر-استوکس در شاخه‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله در طراحی سیستم‌های تهویۀ اتومبیل‌ها مشاهده می‌شود. تکنیک متداول برای چنین مسائلی استفاده از این است که توزیع مواد متخلخل به طور مداوم متفاوت باشد.
کامسول فارسی

لنز مغناطیسی – Magnetic Lens

میکروسکوپ الکترونی روبشی با اسکن یک هدف به وسیلۀ پرتوهای پرانرژی الکترون، از تصاویر نمونه می‌گیرد. برهمکنش‌های الکترونی بعدی، سیگنال‌هایی مانند الکترون‌های ثانویه و پراکندۀ پس‌رو را تولید کرده که حاوی اطلاعاتی در مورد نقشه‌برداری سطح نمونه هستند. از لنزهای الکترومغناطیسی برای تمرکز این پرتو الکترونی به نقطه‌ای با عرض 10 نانومتر بر روی سطح نمونه استفاده می‌شود.
کامسول فارسی

طراح هم‌زن ذرات ایستای لایه‌ای – Laminar Static Particle Mixer Designer

در هم‌زن‌های ایستا، یک مایع از طریق لوله‌ای که حاوی تیغه‌های هم‌زن ثابت است، پمپ می‌شود. این روش ترکیب برای مخلوط کردن جریان چندلایه به خوبی مناسب است، زیرا در این رژیم جریان فقط تلفات فشار کمی ایجاد می‌کند. هنگامی که یک مایع از طریق کانال پمپ می‌شود، جهت‌های متناوب پره‌های مقطعی، مایع را با عبور از طول کانال مخلوط می‌کند. روش ترکیب ایستا امکان کنترل دقیق بر میزان ترکیب موجود در طول فرآیند را فراهم می‌آورد. با این حال، عملکرد هم‌زن بسته به هندسۀ آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
کامسول فارسی

معیار محدوده یونی – Ion Range Benchmark

مدل معیار محدوده یونی، عبور پروتون‌های پرانرژی از طریق سیلیکون با تلفات یونیزاسیون و پراکندگی هسته‌ای را شبیه‌سازی می‌کند. انرژی اولیۀ پروتون‌ها با استفاده از جابجایی پارامتری از 1 کیلو ولت تا 100 مگاوات متغیر است.
کامسول فارسی

قیف یونی – Ion Funnel

قیف یونی الکترودینامیکی وسیله‌ای کارآمد برای انتقال یون‌ها از مناطقی با فشار زیاد به خلاء بالا فراهم می‌کند. قیف یونی می‌تواند دستگاه‌هایی را که عموماً با فشارهایی از مرتبۀ بزرگی مختلف کار می‌کنند، از جمله طیف‌سنج‌های حرکتی یونی و طیف‌سنج‌های جرمی، به هم جفت کرده و اجازه می‌دهد تا مخلوطی از گازهای یونیزه شده از هم جدا شده و در عین حال به حداقل برسند.
کامسول فارسی

معیار سرعت سوق یونی – Ion Drift Velocity Benchmark

سرعت رانش Ar+ با استفاده از یک شبیه‌سازی مونت کارلو محاسبه شده که در آن برخورد الاستیک یون‌های آرگون با نوسانات محیط به صراحت مدل‌سازی می‌شود. این مدل از داده‌های سطح مقطع برخورد انرژی وابسته به انرژی حاصل از آزمایش استفاده می‌کند.
کامسول فارسی

حرکت یونی سیکلوترون – Ion Cyclotron Motion

این مدل مسیر یونی را در یک میدان مغناطیسی یکنواخت با استفاده از فرمول های نیوتن، لاگرانژ و هامیلتونی موجود در رابط ردیابی ذرات ریاضی محاسبه می‌کند.
کامسول

تمرکز اینرسی بین دو دیواره موازی – Inertial Focusing Between Two Parallel Walls

بیش از 50 سال است که این موضوع شناخته شده است که ذرات شناور خنثی در یک کانال جریان تمایل به مکان‌های خاص در مقطع کانال دارند. برای یک لولۀ استوانه‌ای یا دو صفحۀ موازی که دارای جريان خطى ناروان هستند، موقعیت تعادل در حدود 0.6 برابر شعاع لوله یا فاصله از دیواره‌های موازی به ترتیب حدود 0.2 برابر عرض کانال است. به این اثر Segre-Silberberg گفته می‌شود، در حالی که حلقه‌ای از ذرات با شعاع 0.6 برابر شعاع لوله گاهی اوقات حلقۀ Segre-Silberberg نامیده می‌شود.
کامسول

تخمین پارامتر لوله امپدانس با تولید داده – Impedance Tube Parameter Estimation with Data Generation

لوله‌های امپدانس برای تخمین مقاومت ظاهری سطح نمونه‌های مختلف استفاده می‌شود، به عنوان مثال، یک لایه از مواد متخلخل که برای عایق‌بندی صدا استفاده می‌شود. این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان پنج پارامتر ماده از مدل جانسون-چامپو-آلارد را از فشار در دو میکروفن اندازه‌گیری تخمین زد. این مدل شامل یک مطالعۀ اولیه است که داده‌های اندازه‌گیری مصنوعی را تولید می‌کند. قبل از ارسال، سر و صدا به داده‌ها اضافه می‌شود.
کامسول فارسی

ردای ایده‌آل – Ideal Cloak

این مدل استفاده از ردیابی نوری را برای مطالعۀ ساختارهای شاخص شیب نوری بزرگ با خصوصیات نوری ناهمسانگرد نشان می‌دهد. علاوه بر این، مدل یک روش صاف‌کننده را برای دستیابی به ناپیوستگی ضریب شکست در سطوح منحنی -که در دستگاه‌های نوری مرسوم مانند لنزها معمولی است- معرفی می‌کند.
کامسول فارسی

بهینه‌سازی هندسی یک سیم‌پیچ پیچیده‌شکل سه‌بعدی برای گرمایش القایی – Geometry optimization of a 3D complex-shaped coil for induction heating

Geometry optimization of a 3D complex-shaped coil for induction heating این مدل ویژگی های بهینه سازی هندسه یک سیم پیچ پیچیده شبیه به برنامه های کاربردی گرمایش القایی را دارد. هندسه اگر کاملاً ساخته شده و پارامتر شده در COMSOL Multiphysics (استفاده از قطعات هندسه ؛ ساخت هندسی به ماژول طراحی نیاز دارد).
کامسول فارسی

صادرات و واردات یک قلاب بهینه‌شده توپولوژی – Exporting and Importing a Topology Optimized Hook

این مدل توزیع بهینۀ مواد را در قلابی مورد مطالعه قرار می‌دهد که نسبت به صفحۀ z متقارن بوده و از یک مادۀ الاستیک خطی با ساختار فولادی تشکیل شده است. این روی دو مورد بار لبه‌ای توزیع‌شده قرار داده شده است: یکی در نوک قلاب و دیگری در امتداد منحنی داخلی پایین آن. هندسه به عنوان یک دنبالۀ هندسی وارد می‌شود.
کامسول فارسی

واگرایی پرتو الكترون به علت خودپتانسيل – Electron Beam Diverging Due to Self Potential

هنگام مدل‌سازی انتشار پرتوهای ذرۀ باردار در جریان‌های زیاد، نیروی بار فضایی ایجاد شده توسط پرتو به طور قابل توجهی مسیر ذرات بار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آشفتگی این مسیرها به نوبۀ خود بر توزیع بار فضایی تأثیر می‌گذارد.
کامسول فارسی
کامسول فارسی

لنز منفرد – Einzel Lens

لنز منفرد، وسیله‌ای الکتروستاتیکی است که برای تمرکز پرتوهای ذرۀ باردار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است در لوله‌های پرتو کاتدی، آزمایش‌های پرتو یونی و پرتوهای الکترونی و سیستم‌های پیشران یونی مشاهده شود.
کامسول فارسی

پراکندگی ذرات سنگین در یک جریان کانال آشفته – Dispersion of Heavy Particles in a Turbulent Channel Flow

در این مدل معیار، ذرات جامد در یک جریان کانال کاملاً توسعه یافتۀ آشفته آزاد می‌شوند. ذرات تحت فشار کششی قرار دارند که شامل سهم ناشی از تلاطم سیال بوده که با استفاده از یک مدل پیوستۀ تصادفی پیوسته (CRW) اجرا می‌شود. از آنجا که تلاطم در کانال ناهمسانگرد است، ذرات با بی تحرکی قابل توجهی تمایل به خوشه شدن در نزدیکی دیوارۀ کانال دارند، در حالی که ذرات بسیار کوچک به طور یکنواخت در کل مقطع کانال توزیع می‌شوند.
کامسول فارسی

معیار قانون کودک – Child’s Law Benchmark

انتشار محدود بار فضایی پدیده‌ای است که جریان ذرات شارژشده را که می‌توانند از یک سطح آزاد شوند، محدود می‌کند. با افزایش جریان الکترونی که توسط یک کاتد افزایش می‌یابد، بزرگی چگالی بار در مجاورت فوری کاتد نیز افزایش پیدا می‌کند. این توزیع چگالی بار، نیروی الکتریکی را روی الکترون‌های ساطع‌شده، به سمت کاتد هدایت می‌کند. جریان محدود بار فضایی حداکثر جریانی است که می‌تواند آزاد شود، به گونه‌ای که ذرات ساطع‌شده به سمت کاتد دفع نمی‌شوند.
کامسول فارسی

شبیه‌ساز سلولی تبادل شارژ – Charge Exchange Cell Simulator

یک واحد تبادل شارژ از ناحیه‌ای از گاز با فشار زیاد در داخل محفظۀ خلاء تشکیل شده است. هنگامی که پرتوی یونی با گاز با چگالی بالاتر تداخل می‌کند، یون‌ها با گاز واکنش نشان داده و ذرات خنثی انرژی ایجاد می‌کنند. این احتمال وجود دارد که فقط بخشی از یون‌های پرتوی واکنش‌های تبادل شارژ را متحمل شوند. بنابراین، برای خنثی کردن پرتو، یک جفت صفحات شارژ شده در خارج از سلول قرار می‌گیرند. از این طریق می‌توان یک منبع خنثی پر انرژی تولید نمود.
کامسول فارسی

حرکت براونی – Brownian Motion

حمل و نقلی که در طبیعت کاملاً پراکنده است، می‌تواند با استفاده از یک نیروی براونی مدل‌سازی شود. این مدل نحوۀ افزودن چنین نیرویی را در رابط فیزیک جریان ذرات برای جریان سیال نشان می‌دهد. انتشار ذرات در یک مایع با معادلۀ انتشار و ردیابی ذرات برای رابط جریان سیال مدل‌سازی شده و نتایج با یکدیگر مقایسه می‌شوند.
کامسول فارسی

براکت – بهینه سازی توپولوژی – Bracket — Topology Optimization

این مثال نحوۀ انجام بهینه‌سازی توپولوژی با چندین مورد بار و محدودیت را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

مقدمه ای برای بهینه‌سازی شکل در کامسول – An Introduction to Shape Optimization in COMSOL

این مثال اصول اولیه در چگونگی بهینه‌سازی اشکال با استفاده از کامسول مالتی‌فیزیک را نشان می‌دهد. توضیحات بیشتر دربارۀ پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ "طراحی سازه‌های جدید با بهینه‌سازی شکل" مشاهده کرد.
کامسول فارسی

جریان صوتی در یک سطح مقطع میکروکانال – Acoustic Streaming in a Microchannel Cross Section

پیشرفت‌های اخیر در ساخت سیستم‌های میکروسیالی نیاز به دست زدن به سلول‌های زنده و سایر ذرات میکرو و همچنین ترکیب دارد. به عنوان مثال، همۀ این موارد را می‌توان با استفاده از نیروهای تابش صوتی و کشش چسبناک از جریان سیال بدست آورد.
کامسول فارسی

بالابر صوتی – Acoustic Levitator

بالابر موج ایستادۀ فراصوتی، که همچنین به عنوان لویتیتور صوتی (acoustic levitator) نیز نامیده می‌شود، وسیله‌ای است که برای تخلیۀ مایعات و ذرات جامد در یک میدان صوتی استفاده می‌شود. امواج صوتی ایستاده نیروی تابش آکوستیک را بر روی ذرات اعمال می‌کنند. نیرو یک اثر مرتبه دوم بوده و از ترکیبی از فشار متوسط ​​زمان و اثر متقابل اینرسی بین ذرات و میدان آکوستیک ناشی می‌شود. با بارگذاری ذره می‌توان به عنوان مثال، سینتیک خشک‌کردن آن را در شرایط مختلف خارجی به عنوان دما و رطوبت مطالعه کرد. همچنین از بالابر برای مطالعۀ فرایندهای احتراق، تشکیل ذرات یخ و لکه‌های برفی استفاده شده است، و همچنین به عنوان یک قیچی آکوستیک در میکروگرانش، به عنوان مثال در مأموریت‌های فضایی استفاده می‌شود. این مدلی از هندسۀ یک بالابر صوتی دوبعدی ساده است که در یک فرکانس ثابت رانده شده است. ذرات الاستیک کوچک به طور یکنواخت در میدان آکوستیک ایستاده آزاد شده و وقتی تحت تأثیر نیروی تابش آکوستیک، کشش چسبناک و گرانش قرار بگیرند، مسیر آن‌ها مشخص می‌شود. در این مدل از رابط‌های آکوستیک فشار، فرکانس دامنه و ردیابی ذرات برای رابط‌های جریان سیال استفاده شده است.
کامسول فارسی

نوشتن داده‌های شبیه‌سازی و مش روی فایل‌های متنی – Writing Out Simulation and Mesh Data to Text Files

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید داده‌های مش و نتایج خود را به فایل متنی ارسال کنید. توضیحات بیشتر دربارۀ پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ "صادرات مش و راه حل‌ها با استفاده از برنامه‌ساز" مشاهده کنید.
کامسول فارسی

استفاده از مدل‌های کامسول به همراه متناسب‌سازی منحنی – Using COMSOL Models Together with Curve Fitting

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان متناسب‌سازی منحنی در کامسول مالتی‌فیزیک را انجام داده و چگونه می‌توان آن را برای مدل‌سازی شما اعمال نمود. توضیحات دقیق‌تری از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ "متناسب‌سازی منحنی داده‌های تجربی با کامسول مالتی‌فیزیک" مشاهده کرد.
کامسول فارسی

تأثیر حرارتی آرایه مبدل حرارتی چاه – Thermal Impact of a Borehole Heat Exchanger Array

این مدل نحوۀ محاسبۀ مجموعه‌ای از مبدل‌های حرارتی چاه (BHEs) برای تولید انرژی زمین‌گرمایی کم‌عمق را نشان می‌دهد. BHE به عنوان سینک حرارتی استوانه‌ای با سرعت استخراج یکنواخت ساده می‌شوند. آرایه در یک مدل زیرسطحی لایه‌دار با جریان آب زیرزمینی در یکی از لایه‌ها تعبیه شده است.
کامسول فارسی

اثر مگنوس – The Magnus Effect

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

توزیع دما در یک فلاسک خلا – Temperature Distribution in a Vacuum Flask

این مثال، توزیع دما را در داخل یک فلاسک خلاء که قهوۀ داغ را نگه می‌دارد حل می‌کند. هدف اصلی نشان‌دادن چگونگی استفاده از توابع MATLAB برای تعریف خواص مواد و شرایط مرزی است.
کامسول فارسی

موتور مقاومت مغناطيسى منتخب – Switched Reluctance Motor

موتورهای مقاومت مغناطيسى منتخب روی اصل گشتاور رلوکتانس (مقاومت مغناطيسى) کار می‌کنند. استاتور و روتور با هم تداخل کرده تا رلوکتانس برای مسیر شار را به حداقل برسانند. این برنامه هنگامی که سیم‌پیچ استاتور با ولتاژ پله‌ای برانگیخته شده و روتور در حالت ایستاده است، رفتار موتور را شبیه‌سازی می‌کند. هستۀ مغناطیسی یک رابطۀ غیرخطی B-H دارد. جریان حاصل از سیم‌پیچ استاتور، گشتاور که روی روتور عمل می‌کند و توزیع میدان مغناطیسی محاسبه می‌شود. نتایج به دست آمده با نتایج تجربی منتشر شده در http://www.compumag.org/jsite/team.html (مسأله 24) مقایسه شده و توافق خوبی با آن دارد.
کامسول فارسی

تجزیه و تحلیل تنش اتصالات لوله از یک پرونده Stress Analysis of a Pipe Fitting from a CAD File – CAD

این مدل آموزش راه اندازی یک تجزیه و تحلیل تنش متقارن محوری دوبعدی، از طریق تماس، از اتصالات لوله سه‌بعدی را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

شبیه سازی موجبر موج‌دار و مقاومت آن – Simulating a Corrugated Waveguide and Its Impedance

این مثال نحوۀ مدل‌سازی مقاومت ظاهری یک موجبر از ناحیۀ سطح مقطع متفاوت را نشان می‌دهد. توضیحات مفصل‌تر این پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ "محاسبۀ مقاومت ظاهری یک موجبر موج‌دار" مشاهده کنید.
کامسول فارسی

تغییر در دنده – Shift into gear

این مدل توانایی شبیه‌سازی دینامیک چندبدنه در کامسول را نشان می‌دهد. این سازوکار چندلایه دارد که در اتومبیل قدیمی به عنوان یک اهرم تغییر دنده استفاده می‌شود. این از کنجکاوی ایجاد شد تا دریابیم که نیروهای بزرگ بر روی اجزای منحصربفرد چقدر هستند. این مدل از قطعات انعطاف‌پذیر استفاده می‌کند؛ یعنی ماژول مکانیک ساختاری به همراه ماژول پویایی چندبدنه استفاده شده است.
کامسول فارسیکامسول فارسی

بهینه‌سازی شکل یک طراحی خازن – Shape Optimization of a Capacitor Design

این مثال نحوۀ بهینه‌سازی طراحی خازن از طریق بهینه‌سازی را نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ "تغییر ابعاد یک مدل با استفاده از بهینه‌سازی شکل" مشاهده کرد.
کامسول فارسی

برنامه هایی را تنظیم کنید که هندسه را با استفاده از LiveLink برای SOLIDWORKS همگام‌سازی می‌کنند – Set-Up Applications that Synchronize Geometry Using LiveLink for SOLIDWORKS

این مثال برنامه‌ای را نشان می‌دهد که از رابط LiveLink برای SOLIDWORKS برای همگام سازی طراحی CAD استفاده می‌کند.
کامسول فارسی

آکوستیک داخلی خودروسوارى – Sedan Interior Acoustics

این یک مدل از آکوستیک‌های موجود در داخل یک سدان است، یعنی داخل یک ماشین خانوادگی معمولی با سقف سخت فلزی. این مدل منابعی را در مکان‌های بلندگو و همچنین شرایط مقاومت ظاهری را برای مدل‌سازی سطوح جذب نرم برای صندلی‌ها، فرش و روکش سقف تنظیم می‌کند.
کامسول فارسی

حذف جزئیات در هندسه‌های مدل – Removing Details in Model Geometries

این مدل نحوۀ استفاده از عملیات حذف جزئیات را برای یافتن و حذف خودکار جزئیات کوچک از هندسۀ مدل نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

هندسه بوسبار پارامتربندی‌شده – Parameterized Busbar Geometry

این یک پرونده MPH قالب است که شامل رابط‌های فیزیکی و هندسۀ پارامتربندی‌شده شده برای LiveLink™ برای مثال مدل‌سازی MATLAB® است.
کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در SolidWorks با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در Pro/ENGINEER با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در Inventor با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه درCreo Parametric با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز ۵ – Pacemaker Electrode

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در Solid Edge با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.
کامسول فارسی

سیم‌پیچ چندچرخشی در اطراف یک فرومغناطیس – Multi-Turn Coil Winding around a Ferromagnet

یک مدل نمایشی از یک سیم‌پیچ 50 هرتزی AC که در اطراف یک هستۀ فرومغناطیس (خطی) پیچیده شده است. این مدل به عنوان یک آموزش برای نشان دادن چگونگی ایجاد یک هندسۀ نسبتاً پیچیده و تنظیم ویژگی‌های جدید سیم‌پیچ چندچرخشی برای شبیه‌سازی در نظر گرفته شده است.
کامسول فارسی

مدل سازی بارهای متحرک – Modeling of Moving Loads

در کامسول مالتی‌فیزیک، به راحتی می‌توانید بارهای متحرک و محدودیت‌ها را تعریف کنید.
کامسول فارسی

مدل سازی گرمایش مواد از طریق قانون بیر-لمبرت – Modeling of Material Heating via the Beer-Lambert Law

این مثال نحوۀ مدل‌سازی قانون بیر-لمبرت را با استفاده از قابلیت‌های اصلی کامسول مالتی‌فیزیک نشان می‌دهد. توضیحات بیشتر دربارۀ پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ "مدل‌سازی برهم‌کنش لیزر و مواد با قانون بیر-لمبرت" مشاهده کنید.
کامسول فارسی

مدل‌سازی مش‌های متغیر – Modeling Deforming Meshes

این ارائه و سری مدل‌ها نحوۀ استفاده از رابط‌های مش تغییر شکل یافته را برای مدل‌سازی تبدیلات و چرخش‌های کوچک و بزرگ اشیاء نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر این مدل‌ها را می‌توانید در پست وبلاگ "حرکت تبدیلی مدل با رابط‌های مش تغییر شکل یافته" و "رابط‌های مش تغییر شکل یافته: چرخش‌ها و تبدیلات خطی".
کامسول فارسی

درونیابی بین نقاط با استفاده از یک برنامۀ کامسول – Interpolation between points using a COMSOL App

این برنامه با استفاده از توابع پایۀ شعاعی یک سطح را از طریق مجموعه‌ای از نقاط متناسب کرده و یک پرونده با فرمت کامسول از یک سطح NURBS صاف که از تمام نقاط عبور می‌کند را خواهد نوشت. عملکردی که سطح را توصیف می‌کند، می‌تواند برای یک فایل متنی نیز نوشته شود. داده‌های نقطه‌ای از فايل مجزا توسط ويرگول خوانده شده و توابع پایه شعاعی باریک صفحۀ نازک برای متناسب‌سازی سطح استفاده می‌شوند. حداکثر 5000 نقطه در این برنامۀ نمایشی قابل استفاده است.
کامسول فارسی

گرمایش القایی یک قسمت مکانیکی فرومغناطیسی متحرک – Induction heating of a moving ferromagnetic mechanical part

از گرمای القایی برای فرآیندهای مختلف متالورژی مانند سخت‌شدن استفاده می‌شود. در اینجا گرمای القایی سه‌بعدی یک مفصل مکانیکی که از میان یک سیم‌پیچ گرمایش القایی عبور می‌کند شبیه‌سازی می‌شود. اثرات نقطۀ کوری و مقاومت وابسته به دما در آهن در نظر گرفته شده است.
کامسول فارسی

وارد کردن داده‌های منحنی و انحنا دادن به یک جامد – Importing Curve Data and Lofting a Solid

یکی از قالب‌های ممکن هنگام کار با داده‌های اسکن شده، فایل‌های متنی با داده‌های مختصات است که از تصاویر برای برش‌های MRI یا سی‌تی‌اسکن ایجاد شده است. این یک نمونه با پرونده‌های مختصات سه‌بعدی از مقاطع مختلف سطوح سر انسان است. هر پرونده مختصات یک منحنی از سطح بیرونی سر در آن سطح خاص را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

ورود و مش‌بندی یک هندسۀ PCB از بایگانی Importing and Meshing a PCB Geometry from an ODB++ Archive – ++ODB

این مدل آموزشی نحوۀ واردکردن داده‌ها از بایگانی ODB++® را برای تولید هندسۀ تختۀ مدار چاپی (PCB) نشان می‌دهد. برای یادگیری چگونگی حذف جزئیات کوچک از هندسه، ایجاد مش و استفاده از انتخاب‌های تولیدشده به صورت خودکار برای تعریف فیزیک و تنظیمات مش، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

همگن‌سازی در یک راکتور شیمیایی – Homogenization in a Chemical Reactor

این مدل نحوۀ شبیه‌سازی یک فرآیند همگن‌سازی دوره‌ای در یک مدل راکتور شیمیایی وابسته به فضا را نشان می‌دهد. این همگن‌سازی شیب غلظت در راکتور را در فاصلۀ زمانی مشخص حذف می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از SolidWorks با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، 440 هرتز را به صدا در می‌آورد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از Solid Edge با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، 440 هرتز را به صدا در می‌آورد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که ازPro/ENGINEER  با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، 440 هرتز را به صدا در می‌آورد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از Creo Parametric با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، 440 هرتز را به صدا در می‌آورد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از Inventor با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، 440 هرتز را به صدا در می‌آورد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک بوسبار – Electrical Heating in a Busbar

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین اتوکد و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک بوسبار – Electrical Heating in a Busbar

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین دو نرم‌افزار PTC® Pro/ENGINEER®  و کامسول مالتی‌فیزیک، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک بوسبار – Electrical Heating in a Busbar

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین Solid Edge و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در بوسبار با استفاده از LiveLink™ برای Electrical Heating in a Busbar Using the LiveLink™ for Excel – ®Excel®

یک مدل آموزشی که نحوۀ کار با مدل‌های کامسول در اکسل را نشان می‌دهد؛ از جمله بارگیری و ذخیرۀ فایل‌ها، به‌روزرسانی پارامترهای مدل، حل و بازیابی نتایج.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک مونتاژ بوسبار – Electrical Heating in a Busbar Assembly

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین دو نرم‌افزار سالیدورک و کامسول مالتی‌فیزیک، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول مالتی‌فیزیک، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک مونتاژ بوسبار – Electrical Heating in a Busbar Assembly

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین Inventor و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک مونتاژ بوسبار – Electrical Heating in a Busbar Assembly

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین Creo Parametric و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی دامنه – Domain Activation and Deactivation

گرم‌کردن یک جسم از مناطق متناوب نمونه‌ای است که در آن روش مدل‌سازی فعال و غیرفعال کردن فیزیک در حوزه‌ها می‌تواند مفید باشد. این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با این روش از LiveLink™ برای MATLAB® استفاده کنید.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طراحی حساسیت‌ها در یک مدل کامسول – Design Sensitivities in a COMSOL Model

این مثال نحوۀ محاسبه حساسیت‌های طراحی مدل کامسول مالتی‌فیزیک شما را مثال می‌زند. توضیحات بیشتر در مورد روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ "حساسیت‌های طراحی محاسبات در کامسول مالتی‌فیزیک" مشاهده کرد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

انتقال حرارت همرفتی شبه دوره‌ای – Convective Heat Transfer with Pseudo-Periodicity

این مدل انتقال حرارت همرفت را در مجاری پر از آب شبیه‌سازی می‌کند. برای کاهش نیازهای حافظه، مدل بارها و بارها بر روی یک بخش شبه‌تناوبی کانال حل می‌شود. هر حل با بخش دیگری مطابقت داشته و قبل از هر مرحلۀ حل، دما در مرز خروجی از حل قبلی به مرز ورودی نگاشته می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

محاسبه تلفات در ترانسفورماتور سه فاز – Computation of losses in a three-phase power transformer

Computation of losses in a three-phase power transformer تجزیه و تحلیل الکترومغناطیسی یک ترانسفورماتور قدرت سه فاز 400kVA ، 15kV / 400V با اتصال Y-d و چندین سیم پیچ اولیه و فرعی با صدها چرخش.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

صفحه کلدنی – Chladni Plate

صفحۀ کلدنی، یک صفحۀ فلزی است که در ماسه پوشانده شده و در معرض ارتعاشات است. در فرکانس‌های خاص، ارتعاشات موج‌های ایستاده ایجاد کرده و در نتیجه الگوهای شن و ماسه در صفحه شکل می‌گیرد. ارتعاشات یا از یک کمان ویولن در کنار صفحه یا یک مولد موج در مرکز صفحه تشکیل می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طراحی سیم‌پیچ ماشینهای برقی – Winding Designer for Electrical Machines

شما می‌توانید از این برنامۀ شبیه‌سازی به عنوان راهنمایی در مورد نحوۀ خودکار کردن انتخاب با استفاده از برنامه‌ساز استفاده نمایید. در برنامۀ مثال، الگوریتم انتخاب بستگی به رابطۀ بین زاویه‌های الکتریکی و مکانیکی دارد؛ که معمولاً در طراحی سیم‌پیچ‌ها در ماشین‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جزئیات بیشتری را در پست وبلاگ ما دریافت نمایید: چگونه می‌توان طراحی سیم‌پیچ را در ماشین‌های الکتریکی با یک برنامۀ به صورت خودکار انجام داد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

محاسبه RCS پهنای باند با استفاده از شبیه‌سازی دامنه زمانی و Wideband RCS Calculation Using Time-Domain Simulation and FFT – FFT

این مدل نمونه، سطح مقطع رادار bistatic (RCS) در طول واحد یک دایره را با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، رابط فیزیکی Time Explicit محاسبه می‌نماید. یک دایرۀ دوبعدی توسط یک سیگنال سینوسی 200 مگاهرتزی تنظیم‌شده توسط یک پالس گاوسی موقتی تحریک می‌شود. پاسخ فرکانس RCS پهنای باند در حدود 200 مگاهرتز، از مراحل مطالعۀ وابسته به زمان و زمان تا فرکانس FFT به دست می‌آید.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طیف‌نگاری درجه‌بندی مردمک سفید – White Pupil Échelle Spectrograph

از طیف‌نگاری‌های مقیاسی معمولاً در نجوم برای تجزیه و تحلیل با وضوح بالا از جوهای ستاره‌ای و برای سرعت‌سنجی دقیق داپلر استفاده می‌شود. این آموزش یک فرم "مردمک سفید" از این ابزار را شبیه‌سازی می‌کند. این امر از چندین بخش از كتابخانه قسمت COMSOL استفاده کرده و ایجاد هندسۀ كاملاً پارامتری را نشان می‌دهد. دو مؤلفۀ شبکه‌ای گنجانده شده و استفاده از گرۀ Order Diffraction نشان داده شده است. شبکۀ مقیاسی به ترتیب استفاده شده و جابجایی پارامتری در چندین مرتبه (با طول موج‌های مختلف در هر مرتبه) ساخته شده و نمودارهای اشعه و درجه‌بندی نتیجه حاصل می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

LED با قابلیت تنظیم طول موج – Wavelength Tunable LED

این برنامه ویژگی‌های انتشار یک LED AlGaN / InGaN را محاسبه می‌کند. شدت انتشار، طیف و کارایی برای یک ولتاژ کاربردی یا به عنوان تابعی از ولتاژ در یک محدودۀ انتخاب شده محاسبه می‌شود. ترکیب ایندیم در ناحیۀ InGaN -که دارای تابش نور است- به منظور کنترل طول موج انتشار قابل تغییر است. وقتی انتشار در طیف مرئی رخ دهد، رنگ مربوطه نمایش داده می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

فیلتر پالاییده عنبیه موجبر – Waveguide Iris Bandpass Filter

دیافراگم رسانا، یعنی یک عنبیه که به صورت عرضی بر روی دریچۀ موجبر قرار می‌گیرد، باعث ایجاد ناپیوستگی شده و واکنش متقاطع ایجاد می‌کند. پاسخ فرکانس پهنای باند را می‌توان از تشدیدکننده‌های حفرۀ آبشاری همراه با این عناصر واکنش‌پذیر -که با قراردادن یک سری عناصر عنبیه در داخل موجبر ایجاد می‌شود- به دست آورد. این مدل از پهنای X موجبر WR-90 و دیافراگم‌های القایی متقارن (عنبیه) تشکیل شده است. پارامترهای S محاسبه‌شده، پاسخ باند خوب و مردود خارج از باند را نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مبدل موجبر – Waveguide Adapter

این یک مدل از مبدل برای انتشار مایکروویو در انتقال بین یک مستطیل و یک موجبر بیضوی است. این دست از مبدل‌های موجبر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تلفات انرژی ناشی از بازتاب حداقل برای فرکانس‌های عملیاتی را حفظ کنند. برای بررسی ویژگی‌های مبدل، این شبیه‌سازی شامل موجی است که از یک موجبر مستطیلی‌شکل در داخل مبدل عبور کرده و به یک موجبر بیضوی داخل می‌شود. پارامترهای S به عنوان توابع فرکانس محاسبه می‌شوند. فرکانس‌های درگیر همه در محدودۀ تک‌حالت موجبر هستند‌؛ یعنی محدودۀ فرکانس که در آن فقط یک حالت در موجبر پخش می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

ولتاژ القایی در یک سیم‌پیچ توسط یک آهنربای متحرک – Voltage Induced in a Coil by a Moving Magnet

یک آهنربا که به طور محوری از طریق مرکز سیم‌پیچ حرکت می‌کند، باعث ایجاد ولتاژ در پایانه‌های سیم‌پیچ می‌شود. یکی از عملکردهای کاربردی این مورد در چراغ قوه‌های لرزاننده است؛ جایی که چراغ قوه با شدت لرزش به جلو و عقب رفته و باعث می‌شود تا یک آهنربا از طریق یک سیم‌پیچ چند-چرخشی حرکت کند که این پدیده باعث شارژ باتری می‌شود. در این مدل حرکت یک آهنربا از طریق سیم‌پیچ مدل‌سازی شده و ولتاژهای ناشی از آن محاسبه می‌شود. جابجایی آهنربا قابل توجه است؛ بنابراین از مش متحرک و کشویی استفاده می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

آنتن ویوالدی – Vivaldi Antenna

یک آنتن شکاف‌دار -که به آنتن ویوالدی نیز معروف است- برای برنامه‌های پهن‌باند مفید است. در اینجا، یک تابع نمایی برای نمایه taper استفاده می‌شود. هدف از این مدل محاسبۀ الگوی میدان دور و محاسبۀ مقاومت ظاهری سازه است. تطابق خوب در یک باند فرکانس گسترده مشاهده می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل‌سازی پسماند مغناطیسی برداری – Vector Hysteresis Modeling

این آموزش یک الگوی معیار است که روش بررسی الکترومغناطیسی آزمایشی (TEAM) مسألۀ 32 را بازتولید می‌کند؛ طرحی که روش‌های عددی را برای شبیه‌سازی پسماند مغناطیسی ناهمسانگرد ارزیابی می‌کند. یک هستۀ آهنی سه‌لایه هیسترتیک در معرض یک میدان مغناطیسی با زمان متغیر است که توسط دو سیم پیچ تولید می‌شود. از مدل مواد جیلز-آتورون (موجود در رابط میدان‌های مغناطیسی) برای شبیه‌سازی پاسخ مواد، تولیدمثل داده‌های تجربی و عددی منتشر شده استفاده می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

سطح سوزان ودارا – Vdara® Caustic Surface

هنگامی که برای اولین بار هتل ودارا در لاس‌وگاس افتتاح شد، بازدیدکنندگان با استراحت در کنار استخر، در زمان‌های مشخصی از روز و در زمان‌های مشخصی از سال‌، دوره‌های گرمای شدید را تجربه می‌کنند. این گرمای شدید در اثر بازتاب تابش خورشیدی از سطح منحنی و انعکاس دهنده در ضلع جنوبی هتل ایجاد شده است. این مدل نشان می‌دهد که چگونه یک سطح سوزاننده در ناحیۀ استخر ایجاد می‌شود؛ مسائلی که در طول زمان و تاریخ برای اولین بار گزارش شده است.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

حفره لیزری دو آینه‌ای – Two-Mirror Laser Cavity

در این مدل، دو آینۀ مقعر در فاصله‌ای قرار گرفته و یک اشعه از نقطه‌ای داخل حفره می‌شود. سپس اشعه برای یک بازۀ زمانی از پیش تعریف شده ردیابی می‌شود که به اندازۀ کافی طولانی باشد. در صورت پایدار بودن حفرۀ لیزری، ردیابی اشعه تا زمان محاسبۀ از پیش تعریف شده ادامه می‌یابد، در حالی که در غیر این صورت، پرتو نسبتاً زودتر از حفره خارج می‌شود. یک مطالعۀ پارامتری نشان می‌دهد که چگونه طول حفره باعث تغییر پایداری حفره شده و نتیجۀ پایداری را با تئوری ماتریس ABCD مقایسه می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

آنتن مارپیچ دوگانه – Two-Arm Helical Antenna

یک آنتن مارپیچ دارای دو حالت اصلی است؛ یکی حالت معمولی و دیگری حالت محوری. هنگامی که آنتن مارپیچ در حالت عادی کار می‌کند، الگوی تابش دور میدان آن شبیه به الگوی چنبره‌شکل یک آنتن دوقطبی کلاسیک است. در حالت محوری، آنتن مارپیچ در یک باند فرکانس بسیار بالاتر از عملکرد حالت عادی تشدیدگر است و به طور مشابه با یک آرایۀ پایان حریق در امتداد محور z کار کرده و الگوی تابش مستقیم را تولید می‌کند. این مدل یک آنتن مارپیچ را در این دو حالت مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. پارامترهای S و الگوهای دور در هر دو حالت عملیاتی، 385 مگاهرتز و 4.77 گیگاهرتز محاسبه می‌شوند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

خازن MEMS قابل تنظیم – Tunable MEMS Capacitor

خازن صفحه‌موازی الکتروستاتیکی قابل تنظیم در این مثال یک جزء معمولی در دستگاه‌های مختلف MEMS برای فرکانس‌های رادیویی است که بین 300 مگاهرتز و 300 گیگاهرتز قرار دارند. می‌توانید فاصلۀ بین دو صفحه را تغییر دهید؛ زیرا ولتاژ اعمال شده از طریق چشمۀ متصل به یکی از صفحه‌ها تغییر می‌کند. مرحلۀ بعد از پردازش، ظرفیت را محاسبه می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

فیلتر حفره‌ای قابل تنظیم با استفاده از یک محرک پیزوالکتریک – Tunable Cavity Filter Using a Piezoelectric Actuator

با افزودن سازه‌ای درون حفره، می‌توان فیلتر حفره‌ایی حالت تخلیه را تحقق بخشید. این ساختار فرکانس تشدید را پایین‌تر از حالت غالب حفرۀ پرنشده تغییر می‌دهد. از محرک پیزو برای کنترل اندازۀ یک شکاف هوای کوچک استفاده شده که قابلیت تنظیم فرکانس تشدید را فراهم می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مولد آهنربای دائمی لوله‌ای – Tubular Permanent Magnet Generator

Tubular Permanent Magnet Generator در این آموزش نحوه مدل سازی مولد آهنربای دائمی لوله در محور سنجی 2D ارائه شده است. ژنراتور از یک استاتور ثابت مدولار و کشویی متحرک / نوسان تشکیل شده است. استاتور از سیم پیچ های چند مرحله ای و یک هسته آهنی ساخته شده است.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

حالت‌های عرضی برای یک حفره لیزری متقارن – Transverse Modes for a Symmetric Laser Cavity

این مدل نشان می‌دهد که چگونه یک سیستم معادلۀ غیرخطی می‌تواند راه‌اندازی شود تا ویژه‌فرکانس‌های یک حفرۀ لیزری متقارن را به دست آورد. این مدل از فرمولاسیون دو طرفۀ امواج الکترومغناطیسی، رابط فیزیکی محفظۀ پرتوها استفاده می‌کند. ویژه‌فرکانس‌های محاسبه شده با مقادیر حل تحلیلی مورد تأیید قرار می‌گیرد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

لوله نوری شفاف – Transparent Light Pipe

لوله‌های نوری سازه‌هایی هستند که می‌توانند برای انتقال نور بین نقاط مختلف استفاده شوند. به طور کلی، آن‌ها می‌توانند به دو گروه اصلی تقسیم شوند: لوله‌هایی با یک پوشش بازتابنده و مواد جامد شفافی که حاوی نور با بازتاب داخلی کلی هستند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تقسیم‌کننده قدرت ویلکینسون خط انتقال – Transmission Line Wilkinson Power Divider

برخی از تقسیم‌کننده‌های قدرت سه‌درگاهی معمولی، تقسیم‌کنندۀ قدرت مقاومتی و تقسیم‌کنندۀ قدرت T-اتصال هستند. چنین تقسیم‌کننده‌هایی یا اتلافی هستند و یا با مقاومت ظاهری مرجع سیستم در همۀ درگاه‌ها مطابقت ندارند. علاوه بر این، جداسازی بین دو درگاه متصل تضمین نمی‌شود. تقسیم‌کنندۀ قدرت ویلکینسون از تقسیم‌کنندۀ قدرت T-اتصال و تقسیم‌کنندۀ قدرت مقاومتی، تلفات بیشتری داشته و مواردی را که قبلاً ذکر شد ندارد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

فیلتر کم‌گذر خط انتقال – Transmission Line Low-Pass Filter

یکی از راه‌های طراحی فیلتر استفاده از مقادیر عناصر نمونه‌های فیلتر شناخته شده، مانند فیلترهای کم‌عبور مسطح حداکثری یا یکسان موج‌دار است. ساخت فیلتر عنصر توزیع شده بر روی بستر مایکروویو آسان‌تر از فیلتر عنصر توده است؛ زیرا پیداکردن مجموعۀ خازن‌ها و القاگرهایی که دقیقاً با مقادیر عنصر مقیاس فرکانس نمونۀ اولیۀ فیلتر منطبق باشد، کار دشواری است.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شبکه پرتوی ماتریس باتلر خط انتقال – Transmission Line Butler Matrix Beamforming Network

یک ماتریس باتلر یک شبکۀ تغذیه‌ای پرتوی منفعل است. این یک شبکۀ تغذیه‌ای مقرون به صرفه برای آنتن‌های آرایه‌ای مرحله‌ای است؛ زیرا مدار را می‌توان به شکل خطوط ریزنوار ساخته و یک راه حل مناسب برای انجام اسکن پرتو بدون استفاده از دستگاه‌های فعال گران قیمت است.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل سازی گذرا از کابل هم‌محور – Transient Modeling of a Coaxial Cable

شبیه‌سازی معادلات ماکسول در حوزۀ زمانی مفید است اگر هدف از آنالیز، مشاهدۀ یک پدیدۀ گذرا، یافتن زمان لازم برای انتشار یک سیگنال باشد، یا اگر موادی که مدل‌سازی می‌شوند غیرخطی باشند، از نظر قدرت میدان الکتریکی یا مغناطیسی. این مدل یک پالس را که در یک خط انتقال هم‌محور پخش می‌شود، شبیه‌سازی کرده و مدت زمان لازم برای انتشار سیگنال را مشاهده می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل‌سازی گذرا از یک خازن در یک مدار – Transient Modeling of a Capacitor in a Circuit

یک مدل گذرا از یک خازن در ترکیب با یک مدار الکتریکی خارجی حل می‌شود. مدل المان محدود خازن با یک مدل مدار منبع ولتاژ و یک مقاومت ترکیب می‌شود. یک تغییر گام در ولتاژ اعمال شده و جریان گذرا از طریق خازن محاسبه و با نتیجۀ تحلیلی مقایسه می‌شود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تجزیه و تحلیل گذرا از آنتن نواری باند دوگانه چاپ‌شده – Transient Analysis of a Printed Dual-Band Strip Antenna

یک بررسی آنتن پهنای باند، مانند یک پارامتر S (n) و / یا تجزیه و تحلیل الگوی میدان دور، با انجام یک تحلیل پاسخ گذرا و تبدیل فوریه سریع زمان به فرکانس (FFT) قابل دستیابی است. این مدل ابتدا یک مطالعۀ وابسته به زمان را انجام داده و سپس متغیر وابسته، پتانسیل برداری مغناطیسی A و سیگنال ولتاژ را در یک درگاه توده‌ای از دامنۀ زمانی به دامنۀ فرکانس تبدیل می‌کند. پارامترهای S و داده‌های تابش میدان دور از داده‌های دامنۀ فرکانس تولید می‌شوند. پارامترهای S محاسبه شده، دو طنین در محدودۀ فرکانس داده شده را نشان می‌دهد، همانطور که برای این طراحی آنتن باند دوگانه انتظار می‌رود.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شبیه‌ساز صفحه لمسی – Touchscreen Simulator

کاندیدی به عنوان ابزار برای اثبات اولیۀ مفهوم در توسعۀ دستگاه لمسی خازنی، برنامۀ شبیه‌ساز صفحۀ لمسی یک ماتریس ظرفیت شبیه‌سازی شده و همچنین هنجار میدان الکتریکی را ارزیابی می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تعویض‌کننده فاز آکروماتیک لایه نازک بازتاب داخلی کلی (Total Internal Reflection Thin-Film Achromatic Phase Shifter (TIRTF APS) – (TIRTF APS

قابلیت تغییر قطبش نور برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های نوری بسیار مهم است. به عنوان مثال، قطبش نور تأثیر بسزایی در عملکرد عایق‌های نوری، تضعیف‌کننده‌ها و شکاف‌های پرتو دارد. با اختصاص قطبش خاص به نور، که مهمترین آن قطبی‌شدن خطی یا دایره‌ای است، می‌توان میزان قابل توجهی از تابش نور در سیستم‌های نوری را کاهش داد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی توپولوژی یک مدار مغناطیسی – Topology Optimization of a Magnetic Circuit

در این مدل نمونه‌ای از بهینه‌سازی توپولوژی مدار مغناطیسی گردانندۀ بلندگو ارائه شده است. با استفاده از بهینه‌سازی توپولوژی، ما می‌توانیم شکل یک یوغ آهنی غیرخطی را پیدا کرده تا عملکرد آن به حداکثر رسیده و در عین حال وزنه را به حداقل برساند به طوری که از طرح اصلی کوچکتر باشد.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تبدیل فوریه سریع زمان به فرکانس یک فیلتر کم‌گذر هم‌محور – Time-to-Frequency Fast Fourier Transform of a Coaxial Low-Pass Filter

یک فیلتر باند هم‌محور با باند بسیار گسترده با استفاده از یک مدل بدون تقارن دوبعدی طراحی شده است. برای پرداختن به پاسخ فرکانس باند پهن با وضوح فرکانس خوب، ابتدا این مدل با یک رابط فیزیکی گذرا ساخته شده است. سپس پارامترهای S با استفاده از تبدیل فوریه از زمان به فرکانس محاسبه می‌شوند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل‌سازی دامنه زمانی رسانه Drude-Lorentz پراکنده (موج نوری) – (Time-Domain Modeling of Dispersive Drude-Lorentz Media (Wave Optics

این آموزش نحوۀ حل معادلۀ موج کامل وابسته به زمان در رسانه‌های پراکنده مانند پلاسماها و نیمه‌هادی‌ها را نشان می‌دهد. این مدل موج تخت TM دوبعدی را برای پتانسیل برداری از معادله موج و برای تراکم قطبی‌سازی الکتریکی کمکی از یک معادلۀ دیفرانسیل معمولی حل می‌کند.
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل‌سازی دامنه زمانی رسانه Drude-Lorentz پراکنده (Time-Domain Modeling of Dispersive Drude-Lorentz Media (RF) – (RF

(Time-Domain Modeling of Dispersive Drude-Lorentz Media (RF این آموزش نحوه حل معادله موج کامل وابسته به زمان در رسانه های پراکنده مانند پلاسماها و نیمه هادی ها را نشان می دهد. مدل موج 2 بعدی TM در پتانسیل بردار از معادله موج و برای تراکم قطبی سازی الکتریکی کمکی از یک معادله دیفرانسیل معمولی حل می کند.
خرید بسته آموزش کامسول