5/5 - (1 امتیاز)
نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

میراگر ساختاری ویسکوالاستیک – تجزیه و تحلیل گذرا – Viscoelastic Structural Damper — Transient Analysis

4.6/5 - (5 امتیاز)

عناصر میرایی شامل لایه‌هایی از مواد ویسکوالاستیک، اغلب برای کاهش لرزش‌های لرزه‌ای و ناشی از باد در ساختمان‌ها و سایر سازه‌های بلند استفاده می‌شود. ویژگی مشترک این است که فرکانس لرزش‌های اجباری کم است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

شبیه‌سازی بلندگوی مرتعش صدا چندفیزیک با – BEM-FEM Vibroacoustic Loudspeaker Simulation: Multiphysics with BEM-FEM

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل تجزیه و تحلیل کامل لرزش صدای یک بلندگو از جمله محرک، کابینت و پایه را نشان می‌دهد. این امکان را به شما می‌دهد تا یک ولتاژ محرک اسمی را اعمال کرده و میزان فشار صوتی حاصل از آن را در کابینت و در فضای بیرون و همچنین تغییر شکل کابینت و محرک را برای یک فرکانس معین استخراج کنید. پایۀ بلندگو در فاصلۀ کمی از دیوار، که در پشت آن قرار دارد، در کف سخت قرار گرفته است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

ارتعاشات در قطار چرخ‌دنده‌ای مرکب – Vibrations in a Compound Gear Train

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل ارتعاشات را در قطار چرخ‌دنده‌ای مرکب شبیه‌سازی می‌کند. چرخ‌دنده‌های متوالی، که برای مدل‌سازی قطار چرخ‌دنده‌ای استفاده می‌شود، بر روی محورهای سفت و سخت نصب شده‌اند. هر دو انتها توسط یک محفظۀ الاستیک پشتیبانی می‌شوند. فرض بر این است که شبکۀ چرخ‌دنده‌ای با سختی متفاوت، که منبع لرزش است، الاستیک است. تجزیه و تحلیل گذرا برای محاسبۀ دینامیک چرخ‌دنده‌ها و همچنین ارتعاشات در محفظه انجام می‌شود.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

جریان دوفازی با تعامل سیال-ساختار – Two-Phase Flow with Fluid-Structure Interaction

4.3/5 - (3 امتیاز)

مثال زیر تکنیک‌هایی برای مدل‌سازی تعامل مایع با ساختاری شامل دو فاز مایع را در کامسول مالتی‌فیزیک نشان می‌دهد. این مثال نشان می‌دهد که چگونه یک مایع سنگین‌تر می‌تواند با استفاده از تکنیک دلخواه لاگرانژی-اویلری (ALE) به همراه دو مرحله جریان، کاربرد فاز زمینه، حرکت را در یک مانع القا کند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

طراح پل خرپا – Truss Bridge Designer

5/5 - (3 امتیاز)

برنامۀ طراح پل خرپا، نمونه‌ای از چگونگی طراحی یک ابزار شبیه‌سازی برای یک کلاس از سازه‌های مهندسی عمران، در این مورد یک پل خرپایی پرات است. چنین پلی با تیرهای مورب در هر طرف پل مشخص می‌شود، که همه به سمت پایین و به سمت مرکز دهانه خم می‌شوند. به دلیل این طراحی، تیرهای مورب فقط در معرض تنش قرار می‌گیرند، در حالی که تیرهای عمودی که کوتاهتر بوده و از این طریق نسبت به کمانش حساس هستند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

جرثقیل سوار شده روی کامیون – Truck Mounted Crane

5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از کامیون‌ها برای جابجایی بار مجهز به جرثقیل هستند. اینگونه جرثقیل‌ها دارای تعدادی سیلندر هیدرولیک، کنترل حرکت و مکانیسم‌های مختلف هستند.

کامسول

موتور متناوب سه‌سیلندره – Three-Cylinder Reciprocating Engine

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال، یک تجزیه و تحلیل پویا از یک موتور متناوب سه‌سیلندره برای بررسی تنش‌های ایجاد شده در حین کار، صورت گرفته و در نتیجه امکان شناسایی اجزای حساس را فراهم می‌آورد. تقاضای تولید انرژی زیاد نسبت به وزن موتور نیاز به طراحی دقیق اجزای آن دارد.

کامسول

زیرمدل در لبه یک چرخ – Submodel in a Wheel Rim

5/5 - (3 امتیاز)

در تجزیه و تحلیل تنش، معمولا مناطقی که دارای تنش زیادی هستند، در مقایسه با کل ساختار کوچک هستند. گاهی اوقات داشتن مشی که در آن واحد هم رفتار سراسری را مهار کرده و هم شدت تنش را با دقت بالا بازحل نماید، امکان‌پذیر نیست. این به ویژه در مسائل غیرخطی یا پویا صادق است.

چرخش یک محور یکنواخت قرارگرفته روی یاتاقان گرد – Whirling of a Uniform Shaft Supported on Journal Bearing

5/5 - (6 امتیاز)

مدل آموزشی چرخش یک محور یکنواخت به شما نشان می‌دهد که چگونه یک تجزیه و تحلیل گذرا از یک محور یکنواخت تحت گرانش را انجام دهید. محور توسط دو یاتاقان هیدرودینامیکی در انتهای آن پشتیبانی می‌شود. اثر ژیروسکوپی باعث می‌شود که روتور حول محور اولیۀ خود چرخیده و در نهایت به مدار ثابت برسد.

مسیرهای مرطوب و خشک کردن برای خاک‌های اشباع شده جزئی با مدل اساسی بارسلونای گسترش‌یافته – Wetting and Drying Paths for Partially Saturated Soil with the Extended Barcelona Basic Model

5/5 - (4 امتیاز)

آزمایشاتی روی نمونه‌های خاک خشک و مرطوب انجام می‌شود تا درکی از رفتار آن‌ها در شرایط بارگیری مختلف به وجود آید.

     در این مثال، مدل خاک Extended Barcelona Basic (BBMx) برای شبیه‌سازی مسیرهای خیس و خشک کردن در نمونه‌های خاک اشباع شدۀ جزئی تحت بارگذاری چرخه‌ای استفاده می‌شود.

انتشار موج در سنگ تحت بار انفجاری – Wave Propagation in Rock Under Blast Loads

4.4/5 - (5 امتیاز)

تجزیه و تحلیل گذرا از انتشار موج در تودۀ سنگی ناشی از بار کوتاه مدت بر روی سطح. چنین بارهایی در هنگام ساخت تونل و سایر کاوش‌های نوعی در اثر استفاده از انفجار پدید می‌آیند.

     این مدل استفاده از شرایط مرزی کم‌بازتاب را برای کوتاه‌کردن دامنۀ محاسباتی به اندازۀ معقول نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

ناپایداری گردش در ماشین لباسشویی – Walking Instability in a Washing Machine

5/5 - (4 امتیاز)

ناپایداری گردش ، به دلیل توزیع نایکنواخت لباس، یک مشکل شایع در ماشین لباسشویی‌های قابل حمل سبک وزن است. این مشکل در ماشین‌های لباسشویی با محور افقی شدیدتر است که به دلیل راندمان بالا علیرغم هزینۀ بالای تولید، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

خزش ویسکوپلاستیک در اتصالات لحیم‌کاری – Viscoplastic Creep in Solder Joints

5/5 - (3 امتیاز)

در این مثال، خزش ویسکوپلاستیک در اتصالات لحیم‌کاری تحت بارگذاری حرارتی با استفاده از مدل ویسکوپلاستیسیته آناند، که برای تغییر شکل‌های بزرگ، ایزوتروپیک، ویسکوپلاستیک در ترکیب با تغییر شکل‌های الاستیک کوچک مناسب است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
هندسه شامل دو مؤلفه الکترونیکی (تراشه) است که با استفاده از چندین اتصالات توپ لحیم بر روی صفحۀ مدار سوار شده‌اند. پس از حدود ۴۰ ثانیه بارگیری حرارتی، جریان قابل توجهی در پلاستیک ظاهر می‌شود.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

میراگر ساختاری ویسکوالاستیک – Viscoelastic Structural Damper

5/5 - (4 امتیاز)

میراگرهای ویسکوالاستیک اغلب برای محافظت از سازه‌های بلند در برابر لرزش استفاده می‌شوند. برنامه میراگر ساختاری ویسکوالاستیک می‌تواند تجزیه و تحلیل دامنۀ زمانی و دامنۀ فرکانس برای یک میراگر ویسکوالاستیک معمولی را انجام دهد. هدف از برنامه محاسبه و تجزیه و تحلیل پارامترهای مهم میراگر مانند حلقۀ پسماند مغناطیسی و مدول ذخیره و اتلاف برای مدل مادۀ معین است.. علاوه بر این، برنامه به هنگامی که از دو تنظیم مختلف برای پارامترهای مادۀ ویسکوالاستیک استفاده می‌کنید، مقایسۀ بصری از رفتار میراگر را ارائه می‌دهد.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

ارتعاشات پروانه – Vibrations of an Impeller

5/5 - (4 امتیاز)

این مدل آموزشی استفاده از تقارن چرخشی پویا با پردازش متعاقب روی هندسۀ کامل را نشان می‌دهد. پروانۀ سه‌بعدی با هشت تیغۀ یکسان را می‌توان به هشت بخش متقارن تقسیم کرد. این مدل فرکانس‌های اساسی را برای هندسۀ پروانۀ کامل محاسبه کرده و آن‌ها را با مقادیر محاسبه شده برای یک بخش واحد با شرایط مرزی متناوب فلوکه اعمال شده در مرزهای دو بخش مقایسه می‌کند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

ارتعاشات یک دیسک که توسط یک سیلندر پر از هوا پشتیبانی می‌شود Vibrations of a Disk Backed by an Air-Filled Cylinder

به این مقاله رای دهید !

حالت‌های لرزشی یک دیسک دایره‌ای نازک یا ضخیم به خوبی شناخته شده است و می‌توان محاسبات خاص مربوط به ویژه‌فرکانس‌ها را با دقت دلخواه از یک حل سری محاسبه کرد. همین حالت در مورد حالت‌های صوتی یک استوانۀ پر از هوا با دیواره‌های کاملاً سفت و سخت نیز صادق است. سؤال جالب‌تر این است که بپرسید: اگر سیلندر در یک انتها نه توسط یک دیوار سفت و محکم بلکه توسط یک دیسک نازک بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ این سؤالی است که در این مدل به آن پرداخته شده است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

لرزش یک صفحه فشرده – Vibration of a Squeezed Plate

5/5 - (4 امتیاز)

این مدل نحوۀ انجام تحلیل پاسخ فرکانس را در یک مسألۀ تماس نشان می‌دهد.
یک صفحۀ دایره‌ای بین دو صفۀه دیگر فشرده می‌شود. تجزیه و تحلیل اوج پاسخ فرکانس، با فرکانس طبیعی یک مورد ایده‌آل -که یک صفحۀ حلقوی بسته شده در شعاع داخلی است- مقایسه می‌شود.
در ادامه، حل دو مسأله و مقایسۀ نتایج، به صورت خودکار با استفاده از یک روش مدل صورت می‌گیرد.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

لرزش در مونتاژ ماشین لباسشویی – Vibration in a Washing Machine Assembly

5/5 - (2 امتیاز)

لرزش و سر و صدا در ماشین‌های لباسشویی، به دلیل توزیع نایکنواخت لباس در بشکه، یک مشکل شایع است که ارزش مطالعه و بهینه‌سازی آن را دارد.
این مدل یک مدل دینامیک چندبدنه از یک ماشین لباسشویی قابل حمل با محور افقی را شبیه‌سازی می‌کند. برای محاسبۀ فرکانس‌های طبیعی و اشکال حالت کل مونتاژ، یک تجزیه و تحلیل ویژه‌فرکانسی انجام می‌شود. تجزیه و تحلیل گذرا برای پیدا کردن ارتعاشات ناشی از محفظه در طول چرخش چرخه انجام می‌شود. محفظه به عنوان یک پوستۀ انعطاف‌پذیر مدل شده است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

تجزیه و تحلیل لرزش یک رشته ضخیم – Vibration Analysis of a Thick Beam

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل لرزش‌های آزاد و اجباری یک رشتۀ عمیق را مطالعه می‌کند. راه حل برای ویژه‌فرکانس، پاسخ فرکانس و آنالیز گذرا با استفاده از یک رشتۀ تیموشنکو محاسبه و با نتایج تحلیلی مقایسه می‌شود.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

رشته‌های مرتعش – Vibrating String

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل فرکانس‌های طبیعی یک رشتۀ از پیش‌تنیده را با استفاده از رابط خرپای دوبعدی مطالعه می‌کند. این نمونه‌ای از “تقویت تنش” است. در حقیقت سفتی عرضی عناصر خرپا مستقیماً با نیروی کششی متناسب است. رشته‌های ساخته شده از سیم پیانو محدودیت عملکرد بسیار بالایی دارند؛ بنابراین طیف گسترده‌ای از نیروهای از پیش‌تنیده را تهیه می‌کند. نتایج با راه حل تحلیلی مقایسه شده است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

ذرات ارتعاشی در آب – Vibrating Particle in Water

5/5 - (3 امتیاز)

این آموزش یک ذرۀ نیمکروی کوچک لرزشی در آب را شبیه‌سازی می‌کند. این ذره دارای شعاع ۱ میلی‌متر بوده و در جهت محوری با فرکانس ۵۰ کیلوهرتز نوسان می‌کند. ارتعاشات باعث ایجاد امواج صوتی در سیال می‌شوند. این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک مدل صوتی گرماچسبنده را به گونه‌ای تنظیم کرد که امواج صوتی (قابل فشرده‌سازی) در مایعات را حل کند. راه حل عددی در مقایسه با یک راه حل تحلیلی برای نوسان ذرات در امتداد محور قطبی معتبر است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

رفتار گذرای ریزآینه ارتعاشی با میرایی چسبنده و حرارتی – Vibrating Micromirror with Viscous and Thermal Damping: Transient Behavior

5/5 - (3 امتیاز)

ریزآینه‌ها در دستگاه‌های MEMS خاصی برای کنترل عناصر نوری استفاده می‌شوند. این مدل مثال آینه‌ای را نشان می‌دهد که در ابتدا برای مدت کوتاهی فعال بوده و سپس ارتعاشات میرا را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

ریزآینه ارتعاشی با میرایی چسبنده و حرارتی – Vibrating Micromirror with Viscous and Thermal Damping

5/5 - (4 امتیاز)

ریزآینه‌ها در دستگاه‌های MEMS خاصی برای کنترل عناصر نوری استفاده می‌شوند. این مدل از یک ریزآینۀ ارتعاشی احاطه شده توسط هوا از رابط کاربری Thermoacoustic-Shell Interaction برای مدل‌سازی برهم‌کنش مایع جامد استفاده کرده و در نتیجه شامل میرایی چسبنده و حرارتی صحیح آینه از هوای اطراف است. فرکانس تشدید آینه هنگامی که تحت یک بار گشتاور است در حوزۀ فرکانس با استفاده از هر دو فرکانس-پاسخ و تجزیه و تحلیل ویژه‌فرکانسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. یک مدل RLC ساده در سیستم نصب شده است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

غشای ارتعاشی – Vibrating Membrane

5/5 - (3 امتیاز)

فرکانس‌های طبیعی یک غشای دایره‌ای پیش‌تنیده محاسبه و با حل‌های تحلیلی مقایسه می‌شود. از دو روش استفاده شده است: در مطالعۀ اول به طور صحیح پیش‌تنش داده می‌شود، در حالی که در تحقیق دوم بار خارجی پیش‌تنش را فراهم می‌کند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

تیر مرتعش در جریان سیال – Vibrating Beam in Fluid Flow

5/5 - (3 امتیاز)

یک الگوی جریان کلاسیک، مسیر گردابیvon Kármán است که می‌تواند به صورت جریان سیال در بالای یک شیء شکل بگیرد. این گرداب‌ها ممکن است باعث ایجاد لرزش در جسم شوند. این مسأله شامل یک تعامل ساختاری سیال است که تغییر شکل بزرگ در مسیر جریان تأثیر می‌گذارد. بزرگی و فرکانس نوسانات ایجاد شده توسط سیال اطراف ساختار محاسبه شده و با مقادیر پیشنهادی Turek و Horn مقایسه می‌شود.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

موجبر لایه‌ای یکنواخت – Uniform Layer Waveguide

5/5 - (3 امتیاز)

هر زمان که ابعاد در موجبرها در مقایسه با لایه‌های مرزی چسبناک و حرارتی کوچک شوند، لازم است مدل‌های صوتی را با استفاده از ترمواستاتیک مدل کنید. در مدل حاضر میدان موج گرما در یک موجبر یکنواخت کم عمق مدل شده و با یک حل تحلیلی مقایسه شده است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

بارگذاری تک‌محوره آلیاژ حافظه شکل – Uniaxial Loading of Shape Memory Alloy

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل‌ها تلفیقی از مثال‌های موجود در کتاب درسی است
آلیاژهای حافظه شکل: مدل‌سازی و کاربردهای مهندسی. D. Lagoudas Ed. Springer 2008.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

آموزش ردیابی اشعه زیر آب در زیر هندسه متقارن محوری دوبعدی – Underwater Ray Tracing Tutorial in a 2D Axisymmetric Geometry

5/5 - (3 امتیاز)

Underwater Ray Tracing Tutorial in a 2D Axisymmetric Geometry
هنگام محاسبه شدت اشعه در مدل‌های بدون تقارن دوبعدی، جبهۀ موج با پرتو انتشار به جای موج استوانه‌ای به عنوان یک موج کروی یا بیضوی استفاده می‌شود. این مثال آموزشی نحوۀ تنظیم چندین ویژگی مهم با استفاده از رابط Ray Acoustics را نشان می‌دهد. این شدت و محاسبۀ فاز در رسانۀ درجه‌بندی‌شده (سرعت مشخصات صدا) از جمله کاهش وابستگی به فرکانس در آب دریا (استفاده از یک مدل نیمه‌تجربی از مقالات) را نشان می‌دهد. دو مدل بازتاب مرزی مختلف برای سطح دریا و کف دریا استفاده می‌شود.
تمام خصوصیات مواد و مدل‌های بازتابی می‌توانند توابع تحلیلی یا داده‌های مدل وارداتی باشند. آن‌ها می‌توانند به فراوانی و زاویۀ فرود بستگی داشته باشند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

جریان‌سنج فراصوت با پیکره‌بندی زمان پرواز کلی – Ultrasound Flowmeter with Generic Time-of-Flight Configuration

5/5 - (3 امتیاز)

دانستن سرعت یک سیال در حال حرکت در کلیه مواردی که از این سیال برای انتقال مواد یا انرژی استفاده می‌شود بسیار مهم است. در روش زمان پرواز یا زمان گذر برای تعیین سرعت جریان، یک سیگنال فراصوتی در سراسر جریان اصلی در یک لوله منتقل شده تا به طور غیر تهاجمی سرعت آن را تعیین کند. با انتقال سیگنال در یک زاویه نسبت به جریان اصلی، سیگنال فراصوت در صورت حرکت در جهت جریان اصلی، سریع‌تر از سرعت صدا حرکت کرده و در صورت حرکت در مقابل آن کندتر از سرعت صدا می‌شود. تفاوت زمان سفر در دو جهت به صورت خطی با سرعت جریان اصلی افزایش می‌یابد. جریان‌سنجی از این نوع، خصوصاً در تنظیمات صنعتی، کاربردهای بسیاری را پیدا می‌کند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

جریان‌سنج فراصوتی با مبدل‌های پیزوالکتریک: جفت‌شدگی بین FEM و Ultrasonic Flowmeter with Piezoelectric Transducers: Coupling between FEM and DG – DG

5/5 - (2 امتیاز)

جریان‌سنج‌های فراصوتی با ارسال یک سیگنال فراصوتی در جریان با زاویۀ مورب، سرعت یک سیال جاری در لوله را تعیین می‌کنند. در صورت وجود جریان، زمان انتقال بین فرستنده و گیرنده برای سیگنال‌هایی که در جهت‌های بالادست و پایین‌دست ارسال می‌شوند، یکسان است. در غیر این صورت، موجی که در پایین‌دست حرکت می‌کند، سریع‌تر از آن که در بالادست حرکت می‌کند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا جریان را مشخص کند. در بسیاری از موارد، مبدل‌های پیزوالکتریک برای ارسال و دریافت موج فراصوت استفاده می‌شوند.
این مدل آموزشی نحوۀ شبیه‌سازی یک جریان‌سنج فراصوتی با مبدل‌های پیزوالکتریک را در مورد ساده شدۀ بدون جریان نشان می‌دهد. روش المان محدود (FEM) برای مدل‌سازی مبدل‌های پیزوالکتریک استفاده می‌شود؛ در حالی که مدل‌سازی انتشار موج فراصوت بر اساس روش گالرکین ناپیوسته (DG) است. کل مدل به دو زیرمدل تقسیم می‌شود. برای ارسال موج از فرستنده، از یک جفت‌کنندۀ تک‌مسیرۀ FEM به DG استفاده می‌شود؛ در حالی که از یک جفت‌کنندۀ تک‌مسیرۀ DG به FEM برای شبیه‌سازی گیرنده استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

توربوشارژر قرارگرفته روی بلبرینگ حلقه‌شناور – Turbocharger Supported on Floating Ring Bearings

5/5 - (3 امتیاز)

در این مدل، یک توربوشارژر قرارگرفته روی بلبرینگ حلقه‌شناور مورد بررسی قرار می‌گیرد. نیروهای پوسته روی حلقه باعث چرخش آن درون یاتاقان می‌شوند. در حالت پایدار، حلقه با سرعت زاویه‌ای ثابت می‌چرخد و گشتاور در حلقه به دلیل پوسته‌های داخلی و خارجی متعادل است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

حفاری تونل – Tunnel Excavation

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل تخمینی از رفتار خاک در طی حفاری تونل را ارائه می‌دهد. استقرار سطح و عرض ناحیۀ پلاستیک اطراف تونل پارامترهای مهمی است که به منظور پیش‌بینی آرماتورها برای استفاده در حین حفاری لازم است.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

کمانش برج خرپا – Truss Tower Buckling

5/5 - (3 امتیاز)

تجزیه و تحلیل کمتنش عبارت است از جستجوی بار فشار بحرانی که فراتر از آن ساختارها ناپایدار می‌شوند. برنامۀ تحلیلگر کمانش برج خرپا، کمانش برج خرپا را تحت بارهای فشار عمودی شبیه‌سازی کرده تا بار فشار بحرانی را فراهم کند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

تحلیلگر جرثقیل سوار شده روی کامیون – Truck Mounted Crane Analyzer

5/5 - (3 امتیاز)

بسیاری از کامیون‌ها برای جابجایی بار مجهز به جرثقیل هستند. چنین جرثقیل‌هایی دارای تعدادی سیلندر هیدرولیک برای کنترل حرکت جرثقیل هستند. این سیلندرها و سایر اجزای سازندۀ جرثقیل هنگام حمل بارهای سنگین در معرض نیروهای بزرگی قرار دارند. برای تعیین ظرفیت حمل بار جرثقیل، این نیروها باید محاسبه شوند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

آزمایش سه‌محوره – Triaxial Test

5/5 - (2 امتیاز)

آزمایش سه‌محوره یکی از متداول‌ترین آزمایش‌هایی است که در آزمایشگاه تست خاک به کار می‌رود. نمونۀ خاک معمولاً درون یک غشای لاستیکی قرار گرفته و با حفظ فشار شعاعی فشرده می‌شود.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

تماس غلتنده گذرا – Transient Rolling Contact

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال مفهومی نحوۀ برخورد با یک مسألۀ تماس گذرا را با انتقال اصطکاک چسبندگى-لغزشی نشان می‌دهد. یک لولۀ توخالی نرم که در معرض بار سنگین قرار دارد، در قسمت بالای یک نیم‌لوله قرار می‌گیرد. حرکت لوله بین سرخوردگی و غلتندگی بسته به موقعیت آن در نیم‌لوله و سرعت آن متفاوت است. سطح مقطع لوله نیز به دلیل تماس و نیروهای لختی بیضی‌شکل می‌شود. تعادل انرژی درستی راه‌حل را تأیید می‌کند.

کامسول

انفجار گاؤسی گذرا – Transient Gaussian Explosion

5/5 - (2 امتیاز)

یک بیضی با دیواره‌های سخت صدا ویژگی جالب توجهی دارد که یک سیگنال صوتی ناشی از یک کانون، b/c ثانیه دیرتر در کانون دیگر بازتاب می‌شود؛ که b (در واحد متر) طول قطر بزرگ و c (در واحد متر بر ثانیه) سرعت صدا است.

کامسول

مقاومت ظاهری انتقالی یک صفحه سوراخ – Transfer Impedance of a Perforate

5/5 - (1 امتیاز)

صفحات سوراخ، صفحاتی با توزیع سوراخ‌ها یا حفره‌های کوچک هستند. آن‌ها در سیستم‌های صداخفه‌کن، پنل‌های جذب صدا و در بسیاری از مناطق دیگر به عنوان آستر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ جایی که کنترل دقیق میرایی در آن مهم است. هرچه سوراخ‌ها کوچکتر و کوچکتر شوند، تلفات چسبناکی و حرارتی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. رفتار میرایی، که به فرکانس نیز وابسته است، می‌تواند با انتخاب اندازۀ سوراخ و توزیع در یک صفحه کنترل شود.

کامسول

بهینه‌سازی توپولوژی و تأیید یک حالت آکوستیک در یک اتاق دوبعدی – Topology Optimization and Verification of an Acoustic Mode in a 2D Room

3.7/5 - (3 امتیاز)

در این آموزش استفاده از بهینه‌سازی توپولوژی در آکوستیک معرفی می‌شود. هدف از بهینه‌سازی یافتن توزیع بهینۀ مواد (جامد یا هوا) در یک دامنۀ طراحی معین -در اینجا آب‌بندی یک اتاق دوبعدی- است که میانگین فشار صدا را در یک منطقۀ هدف به حداقل می‌رساند. بهینه‌سازی برای یک فرکانس واحد انجام می‌شود. طراحی بهینۀ توپولوژی بیشتر به یک هندسه تبدیل شده و نتایج بهینه‌سازی با استفاده از مرزهای سخت صدای واقعی تأیید می‌شود.

کامسول

آرایه مبدل Tonpilz برای سیستم‌های ردیاب صوتی – Tonpilz Transducer Array for Sonar Systems

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل یک آرایه خطی از نه مبدل پیزوالکتریک پیوندی Tonpilz را در یک شبکۀ ۳ در ۳ تنظیم می‌کند. یک ولتاژ اعمال می‌شود که شامل تغییر فاز در هر سه ردیف است. مبدل‌ها در جعبه‌ای زیر سطح دریا قرار دارند.

کامسول

تجزیه و تحلیل تنش صفحه ضخیم – Thick Plate Stress Analysis

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل معیار که در آن یک صفحۀ ضخیم در معرض فشار بالای بر سطح تجزیه و تحلیل می‌شود.

کامسول

تیر دارای بار حرارتی – Thermally Loaded Beam

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال شما می‌توانید با استفاده از رابط تیر سه‌بعدی، یک مدل تیر سه‌بعدی را ایجاد و حل کنید.

کامسول

خزش ناشی از گرما – Thermally Induced Creep

5/5 - (1 امتیاز)

خزش یک تغییر شکل غیر وابسته به زمان است که وقتی ماده در دمای تا حد کافی بالا – می‌گویند تا ۴۰٪ از نقطه ذوب یا بیشتر – تحت فشار قرار می‌گیرد، رخ می‌دهد.

کامسول

تنش¬های اولیه حرارتی در یک صفحه لایه‌ای – Thermal Initial Stresses in a Layered Plate

5/5 - (2 امتیاز)

تنش حرارتی در یک صفحه لایه لایه در این مثال مورد بررسی قرار گرفته است. صفحه‌ای متشکل از دو لایه، یک روکش و یک لایۀ بستر، بدون تنش و کرنش در ۸۰۰ درجه سانتیگراد است. دمای صفحه به ۱۵۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته و تنش‌های حرارتی به دلیل تفاوت در ضرایب انبساط حرارتی القا می‌شود. سپس یک لایۀ سوم یعنی لایۀ حامل در حالت بدون تنش معرفی می‌شود. سرانجام دما به ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته و در نتیجه تنش‌های حرارتی در همه لایه‌ها مشاهده می‌شود.

کامسول

فرسودگی حرارتی مقاومت پایه سطحی – Thermal Fatigue of a Surface Mount Resistor

5/5 - (2 امتیاز)

یک مقاومت پایۀ سطحی در معرض چرخۀ حرارتی قرار می‌گیرد. تفاوت در گسترش حرارتی مواد مختلف باعث ایجاد تنش در ساختار می‌شود. لحیم‌کاری که مقاومت را با برد مدار چاپی متصل می‌کند، ضعیف‌ترین اتصال در مونتاژ است.

کامسول

انبساط حرارتی پوسته کامپوزیت چندلایه – Thermal Expansion of a Laminated Composite Shell

5/5 - (2 امتیاز)

مواد کامپوزیت اغلب در کاربردهای ساختاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که توانایی مناسب از خواصی مانند سفتی و استحکام، آن‌ها را در مقایسه با مواد مهندسی سنتی جذاب می‌کند. علاوه بر کاربردهای ساختاری، از کامپوزیت‌ها در کاربردهایی که خصوصیات حرارتی و ساختاری در آن‌ها مهم هستند هم استفاده می‌شود. یک نمونه ویفرهای سیلیکونی است که در صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه، تجزیه و تحلیل حرارتی-سازه همراه با ساختارهای نازک از دیدگاه شبیه‌سازی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

کامسول

میکروفن چگالنده The Brüel & Kjær 4134 Condenser Microphone – Brüel & Kjær 4134

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از میکروفن چگالنده Brüel & Kjær 4134 است. هندسه و پارامترهای ماده از میکروفون واقعی هستند. سطح حساسیت مدل‌شده با اندازه‌گیری‌های انجام شده بر روی میکروفون واقعی مقایسه شده و توافق خوبی را نشان می‌دهد. تغییر شکل غشایی، فشار، سرعت و میدان الکتریکی نیز مشخص می‌شود.

کامسول

نیمکت تست داخلی اتومبیل – Test Bench Car Interior

5/5 - (1 امتیاز)

صدا توسط یک منبع نقطه‌ای واقع در دیوار این قسمت داخلی نیمکت تست تولید می‌شود. پاسخ سطح فشار صدا در یک نقطۀ اندازه‌گیری برای طیف وسیعی از فرکانس‌ها و چهار وضوح مختلف مش مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل ابتدا با حل‌کننده‌های مستقیم پیش فرض حل می‌شود. سرانجام، چگونگی راه‌اندازی یک حل‌کنندۀ تکراری که برای مسائل بزرگ کارآمد بوده، نشان داده شده است و بهترین مورد مش دوباره حل می‌شود.

کامسول

مقاومت‌پذیری وابسته به دما در مخازن تحت فشار – Temperature-Dependent Plasticity in Pressure Vessel

3.7/5 - (3 امتیاز)

این مثال چگونگی استفاده از مواد وابسته به دما را در ماژول مصالح ساختاری غیرخطی نشان می‌دهد.
یک ظرف بزرگ آب گرم تحت فشار را در خود نگه می‌دارد. چندین لوله به ظرف فشار وصل شده‌اند. در صورت سرد شدن اضطراری، این لوله‌ها می‌توانند به سرعت آب سرد را انتقال دهند. مخزن فشار از جنس استیل کربن بوده که دارای روکش داخلی از استیل ضد زنگ است. در صورت گذرا بودن دمای سریع، اختلاف در خصوصیات انبساط حرارتی بین مواد باعث ایجاد تنش زیاد می‌شود.

کامسول

پراکندگی زیردریایی: شبیه‌سازی زمان-دامنه و FFT

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل پراکندگی یک پالس گاوسی تعدیل‌شدۀ انتشار تخت از بدنۀ یک زیردریایی را تجزیه و تحلیل می‌کند. میدان پراکنده و پاسخ مکانی نیز مشخص می‌شود. این مدل از رابط Interact Acoustics، Time Explicit استفاده کرده تا از این مدل آکوستیک بزرگ در حوزۀ زمان استفاده کند. سپس، یک مطالعه از زمان تا فرکانس FFT برای تبدیل نتایج به دامنۀ فرکانس استفاده شده و میدان پراکنده با ویژگی محاسبۀ میدان بیرونی تجزیه و تحلیل می‌شود.

کامسول

اجزای زیرقطعه در آکوستیک با استفاده از شرط مرزی امپدانس – Sub-Component Lumping in Acoustics Using the Impedance Boundary Condition

5/5 - (3 امتیاز)

این برنامه یک روش مدل‌سازی برای به دست آوردن مدل‌های ساده شده از نظر جسمی در ماژول آکوستیک را نشان می‌دهد. این رویکرد شامل تبدیل زیراجزای پیچیده به یک شرط مرزی امپدانس و در غیر این صورت استفاده از آکوستیک ساده در طول مدل کامسول است. به عنوان یک نتیجه، سرعت محاسباتی قابل توجهی می‌تواند حاصل شود.

کامسول

تأثیرات تنش-نوری در یک موجبر فوتونی – Stress-Optical Effects in a Photonic Waveguide

5/5 - (2 امتیاز)

موجبرهای فوتونی مسطح در سیلیس (SiO2) پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده در برنامه‌های مسیریابی طول موج دارند. عمده‌ترین مشکل این نوع موجبر موج‌زدایی است. ضریب شکست ناهمسانگرد منجر به تقسیم حالت بنیادی و گسترش پالس می‌شود. هدف این است که با تطبیق مواد و فرآیندهای تولید، اثرات موج‌زدایی به حداقل برسد. یکی از منابع تجزیه‌پذیری استفاده از ویفر سیلیکون (Si) به عنوان بستری است که بر روی آن ساختار موجبر قرار دارد.

کامسول

تنش و تولید گرما در دنده فرود – Stresses and Heat Generation in Landing Gear

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل دینامیک کمک‌فنر مورد استفاده در مکانیسم دندۀ فرود هواپیما را شبیه‌سازی می‌کند.

کامسول

آرامش تنش لوله ویسکوالاستیک – Stress Relaxation of a Viscoelastic Tube

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل اثرات دما را بر آرامش تنش ویسکوالاستیک در یک استوانه با دیوارۀ ضخیم طولانی مطالعه می‌کند. به طور خاص، پوسیدگی تنش‌های تحت تأثیر میدان دما طی یک دورۀ دوساعته مورد مطالعه قرار می‌گیرد. یک مدل کلی چهارزمانۀ ماکسول نمایانگر مواد است.

کامسول

تنش و تجزیه و تحلیل معین یک تیغه کامپوزیت توربین بادی – Stress and Modal Analysis of a Wind Turbine Composite Blade

5/5 - (2 امتیاز)

توربین‌های بادی منبع فزاینده‌ای از انرژی تجدیدپذیر هستند. به این ترتیب، طراحی، تجزیه و تحلیل و ساخت توربینهای بادی برای صنعت انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. پره‌های توربین اجزای مهم یک توربین بادی هستند. در هنگام تولید برق از طریق چرخش، آن‌ها باید در برابر انواع مختلفی از بارها مانند باد، نیروی گرانشی و گریز از مرکز مقاومت کنند. اندازۀ محکم یک تیغه به مواد سبک و قوی احتیاج دارد و کامپوزیت‌ها برای این کار مناسب هستند.

کامسول

تجزیه و تحلیل تنش یک ظرف تحت فشار – Stress Analysis of a Pressure Vessel

5/5 - (1 امتیاز)

یک مخزن تحت فشار برای نگه داشتن مایعات یا گازها در فشارهای قابل ملاحظه‌ای بالاتر یا پایین‌تر از فشار محیط طراحی شده است. برای جلوگیری از خرابی‌های فاجعه‌بار، اختلاف فشار بالا به یک طراحی صحیح نیاز دارد.

کامسول

یاتاقان رانشی مرحله‌ای – Step Thrust Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل آموزشی، یاتاقان رانشی شش مرحله‌ای تحلیل شده است. یک یاتاقان رانشی مرحله‌ای شامل یک سطح یاتاقان پله‌ای است که انتهای محور می‌چرخد. کل مونتاژ در یک روان‌کننده غوطه‌ور است.

کامسول

تجزیه و تحلیل ایستا و ویژه‌فرکانسی از براکت یک آرنج – Static and Eigenfrequency Analyses of an Elbow Bracket

5/5 - (2 امتیاز)

مؤلفه‌ای که در این مدل به تصویر کشیده شده بخشی از یک مکانیزم پشتیبانی است و در معرض بارهای مکانیکی مختلف قرار دارد. این مدل آموزشی شما را برای انجام تجزیه و تحلیل دقیق قسمتی با استفاده از ماژول مکانیک ساختاری آماده می‌کند.

کامسول

فرسودگی تماس ایستاده – Standing Contact Fatigue

5/5 - (2 امتیاز)

آزمایش فرسودگی ایستاده روشی است که برای آزمایش رشد ترک در مرتبۀ زیرسطحی استفاده می‌شود. در چنین آزمایشی، یک جسم کروی بر روی مواد آزمایش‌شده فشرده شده و بین یک بار فشاری بالا و پایین می‌چرخد. هیچ حرکت انتقالی بین این دو رخ نمی‌دهد.

کامسول

پایداری یک توربوشارژر تحت تأثیر نیروهای یاتاقان متقاطع جفت‌شده – Stability of a Turbocharger Under the Influence of Cross-coupled Bearing Forces

5/5 - (2 امتیاز)

نیروهای متقاطع موجود در یک بلبرینگ هیدرودینامیکی اغلب به عنوان یک میرایی منفی در یک روتور عمل می‌کنند. در نزدیکی سرعت بحرانی، این ممکن است منجر به لرزش خارج از کنترل توربوشارژر شده و خطر خرابی یاتاقان را در پی داشته باشد. در این مثال، تأثیر نیروهای متقاطع جفت‌کننده بر پویایی روتور مورد بررسی قرار گرفته است. نحوۀ کاهش این لرزش نیز بررسی شده است.

کامسول

پراکنده‌سازهای کروی: معیار Spherical Scatterer: BEM Benchmark – BEM

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل معیار کلاسیک، یک پراکنده‌سازکروی در یک میدان پس‌زمینۀ موج تخت قرار می‌گیرد. هنگامی که کره به عنوان یک صدای سخت الگوبرداری شده است، مسأله یک راه حل تحلیلی دارد. مدل با استفاده از رابط Pressure Acoustics، Boundary Elements با حل تحلیلی برای چندین فرکانس، نتایج را مقایسه می‌کند. نتایج حاکی از توافق بسیار خوبی است. نتایج مدل هیچ حالت نامنظمی را نشان نمی‌دهد.

کامسول

مبدل پیزواکوستیک کروی – Spherical Piezoacoustic Transducer

5/5 - (2 امتیاز)

این آموزش یک دستورالعمل گام به گام برای تنظیم یک مسألۀ متقابل ساختاری و صوتی سه‌بعدی کاملاً همراه را ارائه می‌دهد. تعامل بین یک ساختار پیزوالکتریک کروی ارتعاشی با محیط سیال اطراف در نظر گرفته شده است. مواد پیزوالکتریک PZT-5H از کتابخانۀ مواد استفاده می‌شود.

کامسول

درپوش کروی با بار نقطه‌ای مرکزی – Spherical Cap with Central Point Load

5/5 - (2 امتیاز)

این معیار تغییر شکل غیرخطی یک درپوش کروی را که با استفاده از مکانیک‌های جامد متقارن محوری دوبعدی و رابط‌های پوسته در مرکز قرار گرفته است، مورد بررسی قرار می‌دهد. نتایج حاصل از رابط پوسته با رابط مکانیک جامد و همچنین با نتایج تحلیلی ارائه شده در معیار برای تفکیک‌های مختلف مقایسه شده است.

کامسول

دیواره ارتباطی صوتی – Sonic Well Logging

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل چگونگی شبیه‌سازی یک مبدل پیزوالکتریک را هم به عنوان فرستنده صدا و هم گیرنده در یک تنظیم دیوارۀ ارتباطی نشان می‌دهد. سایر کاربردهای این راه‌اندازی، به عنوان مثال، در زمینۀ آزمایش غیرمخرب است. یک مبدل فرستنده به یک مدار الکتریکی وصل شده است که برای ارسال پالس به عنوان سیگنال ردیابی تنظیم شده و همچنین سیگنال‌هایی را که به مبدل برگشته‌اند، انتخاب می‌کند. دو مبدل پیزوالکتریک دیگر فقط به عنوان گیرنده استفاده می‌شوند. نتایج نشان می‌دهد که چگونه حالت‌های مختلف صوتی را می‌توان با استفاده از مبدل‌ها با توجه به مسافت طولانی به اندازۀ کافی از هم جدا و شناسایی کرد. این به دلیل سرعت انتشار متفاوت در ارتباط با حالت صوتی مختلف است.
این مدل به ماژول آکوستیک و ماژول AC / DC احتیاج دارد.

کامسول

کریستال صوتی – Sonic Crystal

5/5 - (3 امتیاز)

بلورهای آوایی و صوتی باعث افزایش علاقه علمی برای کاربردهای بسیار متنوع فن‌آوری شده‌اند. این کریستال‌ها از توزیع دوره‌ای اسکیترهای تعبیه شده در یک ماتریس ساخته شده‌اند. در شرایط خاص، شکاف‌های باند آکوستیک می‌تواند تشکیل شود. این نوارهای طیفی هستند که انتشار امواج ممنوع است. این ساختارهای دوره‌ای نیز اغلب به عنوان متاماده نامیده می‌شوند.
این مدل ابتدا یک بلور صوتی را تجزیه و تحلیل کرده و ساختار باند آن را تعیین می‌کند. در مرحله دوم، تلفات انتقال از طریق یک کریستال به روش محدود تجزیه و تحلیل شده و نتایج با ساختار باند مقایسه می‌شوند.
اثرات تلفات لایۀ مرزی حرارتی نیز در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد. هم تجزیه و تحلیل سلول واحد و هم تحلیل آرایۀ محدود این تأثیرات را شامل می‌شوند. نتایج با نتایج بدون تلفات کلاسیک مقایسه می‌شوند.
مرجع: D. P. Elford, L. Chalmers, F. V. Kusmartsev, and G. M. Swallowen, “Matryoshka locally resonant sonic crystal” J. Acoust. Soc. Am. 130, pp. 2746 (2011).

کامسول

قلاب قفل – Snap Hook

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال درج قلاب قفل در شیار آن را شبیه‌سازی می‌کند. اتصال‌دهنده‌هایی مانند این در صنعت خودرو متداول هستند؛ به عنوان مثال در کنترل پنل یک ماشین. در این حالت دانستن نیرویی که باید برای قراردادن قلاب در شکاف و همچنین نیروی لازم برای خارج کردن آن مورد استفاده قرار گیرد، بسیار مهم است. از نقطه نظر عددی، این یک تحلیل ساختاری بسیار غیرخطی است؛ به دلیل تعامل تماس بین قلاب و شکاف، قانون ساختاری الاستوپلاستیک برای قلاب انتخاب شده است، و غیرخطی هندسی از جابجایی بزرگ سرچشمه گرفته است.

کامسول

تحلیلگر سالن کنسرت کوچک – Small Concert Hall Analyzer

5/5 - (2 امتیاز)

طراحی سازه‌ها و فضای باز با توجه به کیفیت صدا برای سالن‌های کنسرت، محیط‌های باز و حتی اتاق‌های یک خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. شبیه‌سازی آکوستیک در حد فرکانس بالا -جایی که طول موج از خصوصیات هندسی کوچکتر است- را می‌توان با آکوستیک پرتویی انجام داد.

کامسول

آکوستیک سالن کنسرت کوچک – Small Concert Hall Acoustics

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی سازه‌ها و فضای باز با توجه به کیفیت صدا برای سالن‌های کنسرت، محیط‌های باز و حتی اتاق‌های یک خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. شبیه‌سازی آکوستیک در حد فرکانس بالا -جایی که طول موج از خصوصیات هندسی کوچکتر است- را می‌توان با آکوستیک پرتویی انجام داد.

کامسول

پایداری شیب در خاکریز یک سد – Slope Stability in a Dam Embankment

5/5 - (1 امتیاز)

تجزیه و تحلیل پایداری شیب انجام شده و فاکتور ایمنی خاکریز سد با استفاده از روش کاهش مقاومت برشی محاسبه می‌شود. فشار آب منافذ با قانون دارسی توصیف شده و از مدل سازنده مهر-کولمب برای توصیف رفتار خاک استفاده می‌شود.

کامسول

گوه کشویی – Sliding Wedge

5/5 - (1 امتیاز)

یک گوه کنتاکتور تحت بار سنگین قرار دارد و به دلیل بار مرزی بر روی سطح گوه مورد نظر سفت و سخت، هر دو بی‌نهایت گسترده، مجبور به سر خوردن می‌شود. چشمه‌های خطی افقی نیز بین مرز عمودی چپ و زمین متصل می‌شوند.

کامسول

مکانیزم میل لنگ – Slider Crank Mechanism

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل معیار برای آزمایش الگوریتم‌های عددی در حوزۀ دینامیک چندبدنه است.

کامسول

شبیه‌سازی منجنیق با وزنه تعادل – Simulation of a Counterweight Trebuchet

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل دینامیک چندبدنه از یک منجنیق با وزنه تعادل ساده، از یک جاروی پارامتری برای مطالعۀ فاصله پرتاب به عنوان تابعی از طول قلاب‌‌سنگ‌ استفاده می‌شود.

کامسول

شبیه سازی حرکت یک دوچرخه در یک سطح مسطح – Simulating the Motion of a Bicycle on a Flat Surface

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل حرکت یک دوچرخه را با یک رانندۀ بی‌دست نشان می‌دهد که با یک سرعت اولیه به جلو رانده شده و با یک خم در محور رو به جلو آشفته می‌شود.

کامسول

روتور شعاعی به سادگی پشتیبانی‌شده – Simply Supported Beam Rotor

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل آموزشی، نحوۀ تنظیم خاصیت فشاری و آنالیزهای گذرا (با استفاده از FFT) یک روتور با نصب و پشتیبانی‌های مختلف از بلبرینگ را خواهید دید. مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از نقشه‌های کمپبل و آبشار برای یافتن سرعت بحرانی استفاده کرد. همچنین دامنه پایداری روتور را نشان می‌دهد.

کامسول

پاسخ شوک یک مادربرد – Shock Response of a Motherboard

5/5 - (1 امتیاز)

تجهیزات الکترونیکی غالباً باید پس از قرارگرفتن در معرض بار شوک خاص، مجاز به عملکرد شوند.

کامسول

شکل‌گیری ورقه فلزی – Sheet Metal Forming

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال یک مدل اعتبارسنجی NAFEMS از یک مسألۀ تماس اصطکاکی با یک مدل مادۀ الاستوپلاستی را محک می‌زند. یک ورقۀ فلزی نازک توسط یک منگنه به قالب می‌رود. هر دو جابجایی فشرده‌سازی و آزادسازی منگنه به منظور محاسبۀ زاویۀ شکل‌گیری (در حداکثر جابجایی منگنه) و زاویۀ بعد از آزادسازی منگنه مدل می‌شوند.

کامسول

بهینه‌سازی شکل یک موجبر بلندگو – Shape Optimization of a Tweeter Waveguide

5/5 - (1 امتیاز)

این برنامه چگونگی استفاده از قابلیت‌های بهینه‌سازی کامسول را برای توسعۀ خودکار طرح‌های جدید با رضایت از محدودیت‌های طراحی حساس نشان می‌دهد. این مدل هندسۀ بلندگوی ساده را بهینه می‌کند. نمونه‌هایی از محدودیت‌ها می‌تواند شامل شعاع بلندگو یا حداقل فشار صوتی قابل دستیابی باشد.

کامسول

استنت خودگسترده آلیاژ حافظه شکل – Shape Memory Alloy Self-Expanding Stent

5/5 - (1 امتیاز)

استنت‌ها در برنامه‌های کاربردی پزشکی برای حمایت از دیوارۀ داخلی رگ‌ها و شریان‌ها استفاده می‌شوند. استنت‌های در حال گسترش که از آلیاژهای حافظه شکل ساخته شده‌اند، متفاوت از استنت‌های بالونی متورم هستند؛ زیرا این استنت‌ها در دمای پایین به قطر شریان رسیده و سپس آزاد می‌شوند در حالی که خون آن‌ها را تا دمای بدن انسان گرم می‌کند. این مدل یک نمونه از چنین استنتی را نشان می‌دهد که ابتدا پیچیده شده و سپس تا ۳۷ درجه سانتیگراد گرم می‌شود.

کامسول

معیار پوسته سقف Scordelis-Lo Roof Shell Benchmark – Scordelis-Lo

به این مقاله رای دهید !

در این مثال یک غشای خمیده نازک با استفاده از رابط پوسته ساخته و حل می‌شود. این مدل، یک مدل معیار است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و به سقف Scordelis-Lo اشاره دارد.

کامسول

روتورهای متصل‌شده توسط جفت‌کننده نواری – Rotors Connected by a Spline Coupling

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال، یاد بگیرید که چگونه دو روتور متصل‌شده توسط جفت‌کنندۀ نواری را مدل کنید. روتور اول یک روتور پایۀ ثابت است و روتور دوم پشتیبانی می‌شود. این مدل فرض می‌کند که تنها حرکت انتقالی بین روتورها از طریق جفت‌کننده برقرار می‌شود، در حالی که چرخش هر دو روتور بدون اتصال است.

کامسول

تجزیه و تحلیل روتور پویای میل‌لنگ – Rotordynamic Analyses of a Crankshaft

به این مقاله رای دهید !

نحوۀ انجام تحلیل لرزشی میل‌لنگ موتور متناوب ۳ سیلندره در این مدل آموزشی را مشاهده کنید. با توجه به وسط قرار داشتن میل‌لنگ و توده‌های تعادل روی میل لنگ، تحت چرخش، لرزش خودتحریک می‌شود. میل‌لنگ با استفاده از عناصر جامد به منظور مهار دقیق اثرات لنگی میل‌لنگ و تودۀ تعادل مدل‌سازی شده است.

کامسول

شبیه‌ساز سیستم بلبرینگ روتور – Rotor Bearing System Simulator

به این مقاله رای دهید !

شبیه‌ساز سیستم بلبرینگ روتور نمونه‌ای از یک برنامه است که می‌تواند برای طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم‌های روتور متشکل از یک روتور و دیسک‌ها و یاتاقان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای اطمینان از این که سرعت بحرانی سیستم در منطقۀ سرعت کار خود نباشد، در مرحلۀ طراحی اولیه سیستم‌های دوار مفید است. تجزیه و تحلیل ویژه‌فرکانس سیستم توسط برنامه با سرعت‌های مختلف زاویه‌ای انجام شده تا سرعت بحرانی روتور را پیدا کند.

کامسول

چرخیدن چرخ سفت و سخت – Rolling of a Rigid Wheel

به این مقاله رای دهید !

هدف از این مدل نشان دادن نورد خالص یک چرخ سفت و سخت در هنگام سرعت اولیۀ رو به جلو همراه با یک پشتیبانی معین در مورد این جهت است.

کامسول

فرسودگی تماس هموار در موج‌بر خطی – Rolling Contact Fatigue in a Linear Guide

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که یک موج‌بر خطی بالاتر از حد مشخصات تولیدکننده بارگیری می‌شود، یکی از نگرانی‌ها این است که آیا بارهای تماسی باعث ایجاد تقسیم فرسودگی می‌شوند. در این تجزیه و تحلیل سیستم، کل راهنما مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بار تماسی که بیشترین آسیب را دارد، در یک راه‌آهن ریلی رخ داده است. از آنجا که پوسته پوسته شدن توسط یک شکاف فرسودگی در مرتبۀ زیرسطحی آغاز شده است، ارزیابی فرسودگی بر اساس مدل دانگ وان انجام می‌شود.

کامسول

موتور چرخشی با بلبرینگ هیدرودینامیکی – Reciprocating Engine with Hydrodynamic Bearings

5/5 - (1 امتیاز)

یک موتور متقاطع تک‌سیلندر پشتیبانی شده با یاتاقان هیدرودینامیکی مورد مطالعه قرار گرفته است. گشتاور شروع شده برای به کاربردن موتور به دور در دقیقه لازم اعمال می‌شود. گشتاور بارگیری هنگامی که موتور به سرعت بالا می‌رود روشن می‌شود. پس از شروع کار، موتور تحت فشار خود سیلندر به تنهایی کار می‌کند.

کامسول

پرتو آکوستیک با منبع سه‌بعدی استخراج‌شده از محوطه بلندگوی خالی – Ray Acoustics with 3D Source Extracted from a Vented Loudspeaker Enclosure

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نشان می‌دهد که چگونه جهت و حالت منبع می‌تواند از یک مدل سه‌بعدی FEM از بلندگو استخراج شود (در این حالت، محرک بلندگو در یک مدل محوطۀ خالی قرار دارد). سپس از ویژگی‌های منبع برای تعریف منبع آکوستیک پرتویی با همان خصوصیات مکانی استفاده می‌شود.

کامسول

تابش از پیستون مغشوش – Radiation from a Baffled Piston

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل محوری از پیستون سفت و سخت در یک اغتشاش نامحدود برای مثال‌سازی ویژگی محاسبۀ میدان بیرونی ماژول آکوستیک استفاده می‌شود. نتایج تابش ارائه شده توسط نرم افزار کامسول مالتی‌فیزیک با نتایج تحلیلی برای الگوی تابش در محور (به عنوان تابعی از مسافت)، پاسخ مکانی میدان دور و کل توان تابش شده مقایسه می‌شود. انتقال از میدان نزدیک به میدان دور هموار و مداوم است.

کامسول

مبدل پیزوالکتریک شعاعی قطبی – Radially Polarized Piezoelectric Transducer

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از سیستم مختصات تعریف شده توسط کاربر برای ایجاد هر نوع قطبش جهتی از یک مادۀ پیزوالکتریک استفاده کرد. نتایج برای مورد قطبش شعاعی قرص پیزوالکتریک نشان داده شده است. ماده پیزوالکتریک PZT-5H است. مثال آنالیز استاتیک را نشان می‌دهد. تجسم سیستم مختصات استوانه‌ای و همچنین تنش / کرنش در آن سیستم نشان داده شده است.

کامسول

خزش اولیه تحت بار غیرقابل اطمینان – Primary Creep Under Nonconstant Load

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال مدل، رفتار خزش مواد را تحت بارگذاری غیرثابت مطالعه خواهید کرد. شما می‌توانید خزش اولیه را با استفاده از قانون نورتون بیلی مدل‌سازی کرده و تفاوت بین سخت‌شدن زمان و روش‌های سخت‌شدن کرنش موجود در کامسول مالتی‌فیزیک را مطالعه کنید.

کامسول

پیچ و مهره‌های پیش ساخته در اتصال لوله – Prestressed Bolts in a Tube Connection

5/5 - (1 امتیاز)

یک اتصال لوله متشکل از یک فلنج با هشت پیچ پیش ساخته در معرض مجموعه بارهایی است که از فشار داخلی، نیروی محوری و تکانۀ خمش خارجی تشکیل شده است.

     دامنۀ مدل شامل ۱/۴ از هندسه کامل است؛ زیرا دو موج تخت متقارن وجود دارد.

کامسول

پیچ و مهره‌های درپوش اصلی بلبرینگ – Prestress of Main Bearing Cap Bolts

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان پیچ‌های پیش ساخته را مدل‌سازی کرد.     هندسۀ پیچ از کتابخانه‌های بخش گرفته شده است.     برای مقایسه، یکی از پیچ‌ها با استفاده از فرمول تماس با نخ مدل می‌شود، در حالی که پیچ دیگر توسط یک وضعیت پیوستگی خالص به سوراخ پیچ وصل می‌شود. کاهش سفتی در قسمت پیچیدۀ پیچ با کاهش سختی مواد در نظر گرفته می‌شود.

کامسول

ظروف ارتوتروپی تحت فشار – Pressurized Orthotropic Container

5/5 - (1 امتیاز)

یک ظرف با دیواره نازک ساخته شده از فولاد نورد در معرض فشار بیش از حد داخلی قرار دارد. به عنوان تأثیر روش تولید، یکی از سه جهت اصلی مواد – جهت خارج از صفحه – تنش عملکرد بالاتری نسبت به دو مورد دیگر دارد. از انعطاف‌پذیری ارتوتروپی هیل برای مدل‌سازی تفاوت در قدرت عملکرد استفاده می‌شود. این مثال همچنین نحوۀ تعریف و استفاده از مختصات منحنی موازی با جهت‌های اصلی مواد را نشان می‌دهد، که در این حالت خطوط کانتینر را دنبال می‌کنند.

کامسول

پل خرپای پرت – Pratt Truss Bridge

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل از یک نوع پل کلاسیک به نام پل خرپایی پرات الهام گرفته شده است. شما می‌توانید یک خرپای پرات را توسط اجزای مورب آن مشخص کنید، که (به جز موارد انتهایی) همه به سمت پایین و به سمت مرکز دهانه خم می‌شوند. تمام اجزای مورب فقط در معرض نیروهای تنش هستند، در حالی که اعضای عمودی کوتاه‌تر نیروهای فشاری را کنترل می‌کنند. از آنجایی که تنش خطر کمانش را از بین می‌برد، این امکان را برای اجزای مورب باریک‌تر و در نتیجه طراحی اقتصادی‌تر فراهم می‌آورد.

کامسول

فشرده‌سازی پودر یک فنجان – Powder Compaction of a Cup

5/5 - (1 امتیاز)

ساخت یک فنجان از طریق تراکم پودر در این مدل آموزشی شبیه‌سازی شده است. فرآیند تراکم پودر به دلیل داشتن پتانسیل در تولید اجزای شکل پیچیده و استحکام بالا در صنعت تولید رایج است.

ترکیب مدل Fleck-Kuhn-McMeeking (FKM) با مدل Gurson-Tvergaard-Needleman (GTN) برای پلاستیک‌پذیری متخلخل، امکان پوشش طیف گسترده‌ای از مقادیر تخلخل را ممکن می‌سازد. در این مثال از این تکنیک استفاده شده و اصطکاک بین پودر فلزی و قالب در نظر گرفته شده است.

کامسول

تجزیه و تحلیل پس‌روی یک پوسته استوانه‌ای مفصلی – Postbuckling Analysis of a Hinged Cylindrical Shell

5/5 - (1 امتیاز)

مدل مورد مطالعه یک معیار برای یک پنل استوانه‌ای لولایی است که در مرکز آن دارای یک بار نقطه‌ای قرار دارد. تجزیه و تحلیل کمانش خطی بار کمانش را پیش‌بینی می‌کند. با این وجود چنین تحلیلی درمورد آنچه اتفاق می‌افتد در بارهای بالاتر از بار بحرانی رخ نمی‌دهد. ردیابی محلول پس از بار بحرانی، تجزیه و تحلیل پس‌رو نامیده می‌شود. در این مدل از رابط پوسته استفاده شده است.

کامسول

جاذب متخلخل – Porous Absorber

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از جذب آکوستیک توسط یک فوم سلول باز آکوستیک متخلخل است. در مواد متخلخل صدا در شبکه‌ای از منافذ کوچک به هم پیوسته پخش می‌شود. از آنجا که ابعاد منافذ کوچک است، به دلیل هدایت حرارتی و اصطکاک چسبندگی، تلفات رخ می‌دهد. از فوم‌های صوتی برای صدابرداری اتاق‌ها و مجاری و همچنین برای درمان مشکلات برگشت در اتاق‌ها استفاده می‌شود.
هدف از این مدل توصیف خصوصیات جذب -به طور خاص، مقاومت ویژۀ سطح و ضریب جذب- لایه‌ای از کف ملامین از نظر زاویۀ برخورد صدا و فرکانس است. در این مدل از هندسۀ دوبعدی چنین سیستمی استفاده شده است.

کامسول

مدل فوق‌کشسان چندجمله‌ای – Polynomial Hyperelastic Model

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از عملکرد انرژی چگالی کرنش، یک مادۀ فوق‌کشسان تعریف شده توسط کاربر را پیاده‌سازی کنید. مدل مورد استفاده یک مدل مواد فوق‌کشسان عمومی Mooney-Rivlin بوده که توسط یک چندجمله‌ای تعریف شده است. در این مثال، دو مدل ماده را بر اساس عبارت تعریف شده مشاهده خواهید کرد: یک معادلۀ دو زمانه و یک معادلۀ پنج زمانه. اجرای مدل مواد دو زمانۀ Mooney-Rivlin پس از آن با نتایج به دست آمده با مواد فوق‌کشسان از پیش تعریف شده Mooney-Rivlin تأیید می‌شود.

کامسول

منبع نقطه‌ای در جت دوبعدی: تابش و انکسار امواج صوتی از طریق لایۀ برشی دوبعدی – Point Source in 2D Jet: Radiation and Refraction of Sound Waves Through a 2D Shear Layer

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل معیار برای رابط خطی اویلر ماژول آکوستیک است. این مدل از ” کارگاه آکوستیک هوایی محاسبات چهارم (CAA) در مورد مسائل معیار (۲۰۰۴)” ناسا است. نتایج مدل توسط Agarwal و همکاران با یک راه حل تحلیلی مقایسه شده است (AIAA Vol. 42, No. 1, January 2004).

کامسول

تغییر شکل پلاستیک در طول گسترش یک استنت زیست‌پزشکی – Plastic Deformation During the Expansion of a Biomedical Stent

5/5 - (1 امتیاز)

استنت یک لولۀ مشبک سیمی است که برای بازکردن شریان کرونر در طی آنژیوپلاستی استفاده می‌شود، فرآیندی برای برداشتن یا فشرده‌سازی پلاک. طراحی آن برای آنژیوپلاستی جلدی از طریق پوست با استفاده از استنت از اهمیت برخوردار است. در طی این روش، استنت با استفاده از بالون در رگ‌های خونی مستقر می‌شود. استنت منبسط شده به عنوان داربست عمل کرده که رگ خونی را باز نگه می‌دارد.

کامسول

پراکندگی موج تخت از یک شی متقارن محوری دوبعدی: رویکرد گسترش موج تخت – Plane Wave Scattering off a 2D Axisymmetric Object: Plane Wave Expansion Approach

5/5 - (1 امتیاز)

مسألۀ پراکندگی موج تخت در خارج از یک شی استوانه‌ای‌شکل، استفاده از فرمولاسیون متقارن محوری دوبعدی را نشان می‌دهد. این می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان محاسبه و کاهش حافظه در مقایسه با مدل در فضای سه‌بعدی شود.

کامسول

پوسته نیمکره فشرده – Pinched Hemispherical Shell

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال تغییر شکل یک پوستۀ نیمکره را بررسی می‌کند، جایی که بارها باعث غیرخطی بودن هندسی قابل توجهی می‌شوند. حداکثر انحراف بیش از دو ریشتر از ضخامت پوسته بزرگتر است. مسأله یک معیار استاندارد است که برای آزمایش فرمولاسیون پوسته در یک مورد که شامل عملکرد غشایی و خمش و همچنین چرخش بزرگ بدنۀ سفت و سخت است، استفاده می‌شود.

کامسول

مبدل پیزوالکتریک Tonpilz با پیچ پیش‌ساخته – Piezoelectric Tonpilz Transducer with a Prestressed Bolt

5/5 - (1 امتیاز)

مبدل tonpilz برای فرکانس نسبتاً کم، انتشار صدا با قدرت زیاد استفاده می‌شود. این یکی از تنظیمات مبدل محبوب برای برنامه‌های SONAR است. مبدل شامل حلقه‌های پیزوسرامیکی است که بین یک ابتدا و انتهای توده جمع شده و توسط یک پیچ مرکزی به هم وصل می‌شوند. این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان اثر پیش‌تنشی را در پیچ قرار داد. هندسۀ پیچ از کتابخانه‌های بخش وارد می‌شود. پاسخ فرکانس اثرات ساختاری و صوتی مانند تغییر شکل، تنش، توان تابشی، سطح فشار صوت، منحنی پاسخ ولتاژ انتقال‌دهنده (TVR) و شاخص هدایت (DI) پرتوی صدا را نشان می‌دهد.

کامسول

مبدل پیزوالکتریک Piezoelectric Tonpilz Transducer – Tonpilz

3.5/5 - (2 امتیاز)

مبدل پیزوالکتریک Tonpilz (قارچ صوتی) مبدلی برای فرکانس نسبتاً کم، انتشار صدا با قدرت بالا است. مبدل شامل حلقه‌های پیزوسرامیکی است که در قسمت انتهایی انبوه قرار گرفته و توسط یک پیچ مرکزی پیش تنیده شده است. ابتدا و انتهای توده، فرکانس تشدید دستگاه را پایین می‌آورد.

کامسول

تیر برشی محرک پیزوالکتریک – Piezoelectric Shear-Actuated Beam

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل با استفاده از رابط چندرسانه‌ای از پیش تعریف شدۀ دستگاه‌های پیزوالکتریک، یک تجزیه و تحلیل استاتیک را بر روی یک محرک پیزوالکتریک بر اساس حرکت یک پرتو پایه انجام می‌دهد. با الهام از کارهای انجام شده توسط V. Piefort و A. Benjeddou، یک پرتو ساندویچ را با استفاده از حالت برشی مواد پیزوالکتریک برای منحرف کردن رأس مدل‌سازی می‌کند.

کامسول

مبدل پیزواکوستیک – Piezoacoustic Transducer

5/5 - (1 امتیاز)

مبدل پیزوالکتریک می‌تواند برای تبدیل یک جریان الکتریکی به یک میدان فشار صوتی یا برعکس، برای تولید یک جریان الکتریکی از یک میدان صوتی استفاده شود. این دستگاه‌ها به طور کلی برای برنامه‌هایی که نیاز به تولید صدا در هوا و مایعات دارند مفید هستند. نمونه‌هایی از این قبیل کاربردها عبارتند از میکروفون‌های مرحله به مرحله، تجهیزات سونوگرافی، محرک‌های قطرۀ جوهرافشان، کشف مواد مخدر، مبدل‌های سونار، تصویربرداری زیست‌محیطی و بیودرمانی.

کامسول

تشدیدگر فوتوآکوستیک – Photoacoustic Resonator

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از تشدیدگر فوتوآکوستیک ساده (یا نوری) است. یک لیزر تپنده گاز را گرم کرده و باعث انبساط و انقباض شده و در نتیجه امواج فشار ایجاد می‌کند. چنین دستگاه‌هایی به عنوان حسگر برای اندازه‌گیری پارامترهای مادۀ گاز داخل تشدیدگر استفاده می‌شوند. فرکانس تشدید سیستم به گاز موجود در تشدیدگر بستگی دارد.

کامسول

پمپ پریستالتیک(کرم‌وار) – Peristaltic Pump

5/5 - (1 امتیاز)

در یک پمپ پریستالتیک، غلطک‌های چرخان یک لولۀ انعطاف‌پذیر را فشار می‌دهند. با حرکت غلطک‌ها در طول لوله، مایع موجود در لوله حرکت را دنبال می‌کند. مهمترین مزیت پمپ پریستالتیک این است که هیچ مهر و موم و دریچه‌ای یا سایر قسمت‌های داخلی هرگز مایع را لمس نمی‌کنند. پمپ‌های پریستالتیک به دلیل تمیز بودن، کاربردهای بسیاری در صنایع دارویی، شیمیایی، زیست پزشکی و مواد غذایی پیدا کرده‌اند.

کامسول

تیر بتنی پارامتری – Parameterized Concrete Beam

3/5 - (2 امتیاز)

تیرهای بتن آرمه به دلیل استحکام و دوام آن‌ها معمولاً در ساخت و سازهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهندسان با شبیه‌سازی چنین تیرهایی، اطمینان حاصل می‌کنند که ساختارهای به دست آمده هم عملکرد خوبی دارند و هم ایمن هستند. با استفاده از برنامه‌های شبیه‌سازی، مهندسین تمام سطوح تخصصی می‌توانند طرح‌های مختلفی را با سهولت تحلیل و آزمایش کنند.

کامسول

طراحی لوله‌های اندامی – Organ Pipe Design

5/5 - (2 امتیاز)

طراحی لوله‌های اندامی به شما این امکان را می‌دهد تا طراحی یک لولۀ اندامی را مطالعه کرده و سپس صدا و سیمای طراحی تغییر یافته را در یک برنامۀ کاربرپسند پخش کنید. صدای لوله شامل اثر هارمونیک‌های مختلف با دامنه‌های مختلف است.

کامسول

بهینه‌سازی شکل شیپور – Optimizing the Shape of a Horn

5/5 - (1 امتیاز)

حالت موج تخت از تابش شیپور متقارن محوری تغذیه کرده که از یک موج‌گیر بی‌نهایت به سمت نیم‌فضای باز تابش می‌کند. فرض می‌شود که شعاع موجبر تغذیه، و همچنین عمق شیپور و اندازۀ سوراخی که شیپور به آن وصل می‌شود ثابت باشد. با تغییر انحنای سطح در ابتدای مخروطی شیپور، می‌توان هدایت و امپدانس آن را تغییر داد.

کامسول

بهینه‌سازی مکانیسم پیوند جرثقیل – Optimization of a Crane Link Mechanism

4.5/5 - (2 امتیاز)

در سیستم‌های پیچیدۀ مکانیکی، یافتن یک راه حل بهینه (یا حتی به اندازۀ کافی خوب) فقط از طریق بینش مهندسی یا رویه‌های آزمایش و خطا می‌تواند چالش برانگیز باشد. سپس استفاده از روش‌های بهینه‌سازی ریاضی می‌تواند مسیری کارآمد برای طراحی بهتر باشد.

نرم افزار کامسول

لوله باز – Open Pipe

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل، صدای ایجاد شده توسط پیستون مرتعش از طریق یک لوله درهم تابش می‌شود. امپدانس در شرایط مرزی امپدانس اندازه‌گیری شده که جایگزین دامنۀ هوای اطراف می‌شود. این روش می‌تواند برای کاهش زمان حل و استفاده از حافظه، برای مدل‌های بزرگ با لوله بازکن‌ها استفاده شود.

نرم افزار کامسول

تحلیلگر آکوستیک یک خانه خانوادگی – One-Family House Acoustics Analyzer

5/5 - (1 امتیاز)

برنامۀ تحلیلگر آکوستیک یک خانۀ خانوادگی برای ارزیابی میزان انتشار نویز در اتاق‌های همراه در داخل یک خانۀ دو طبقۀ متشکل از ده اتاق استفاده می‌شود. برنامه توزیع سطح فشار صوت (SPL) در خانه را بر اساس تعدادی از منابع که به صورت تعاملی در سرتاسر خانه قرار دارند تعیین می‌کند.

نرم افزار کامسول

آکوستیک یک خانه خانوادگی – One-Family House Acoustics

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل کاربردی از رابط فیزیک معادلۀ انتشار آکوستیک را نشان می‌دهد. آکوستیک در یک خانۀ دو طبقۀ متشکل از ۱۰ اتاق بررسی شده است.

     توزیع سطح فشار صدای حالت پایدار (چگالی انرژی آکوستیک) برای یک منبع صوتی واقع در اتاق نشیمن اصلی تجزیه و تحلیل شده است. سپس زمان ارتعاش T60 از اتاق‌های مختلف همراه با استفاده از حل‌کنندۀ مقادیر ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سرانجام، کاهش انرژی (منحنی‌ها) با استفاده از یک مطالعۀ وابسته به زمان پیدا می‌شود.

نرم افزار کامسول

تقریب شکاف در تجزیه و تحلیل فرسودگی کم-چرخه استوانه‌ای با یک سوراخ – Notch Approximation to Low-Cycle Fatigue Analysis of Cylinder with a Hole

5/5 - (1 امتیاز)

یک مؤلفۀ حمل بار از یک سازه در معرض بارگذاری چرخه‌ای چندمحوری قرار دارد که در طی آن بازده موضعی مواد رخ می‌دهد. در این مدل شما یک تجزیه و تحلیل فرسودگی کم-چرخه از بخش را بر اساس مدل Smith-Watson-Topper (SWT) انجام می‌دهید.

نرم افزار کامسول

تشدیدگر شکاف غیرخطی: جفت‌کننده آکوستیک و Nonlinear Slit Resonator: Coupling Acoustics and CFD – CFD

5/5 - (1 امتیاز)

در بسیاری از کاربردها، امواج صوتی با سطحی که دارای سوراخ‌ها یا شکاف‌های کوچک است، در تعامل هستند. این موضوع می‌تواند در سیستم‌های صداخفه‌کن باشد. در سازه‌های عایق صوتی، در درپوش برای سرکوب سر و صدا در موتورهای جت؛ یا به صورت توری و مشبک جلوی -به طور مثال- بلندگوهای کوچک در دستگاه‌های تلفن همراه.

نرم افزار کامسول

مبدل مغناطیسی تنجشی غیرخطی – Nonlinear Magnetostrictive Transducer

5/5 - (1 امتیاز)

انتقال مغناطیسی تنجشی در سونارها، دستگاه‌های صوتی، لرزش فعال و کنترل موقعیت و سیستم‌های تزریق سوخت استفاده می‌شود.
مبدل دارای یک محفظۀ فولادی است که یک سیم‌پیچ محرک را محکم می‌کند. مادۀ مغناطیسی در هسته قرار گرفته که هنگامی که یک میدان مغناطیسی با عبور جریان از طریق سیم‌پیچ محرک تولید می‌شود، به عنوان محرک عمل می‌کند.
مادۀ مغناطیسی تنجشی تحت تأثیر میدان مغناطیسی فشار آزاد را نشان می‌دهد. در این مدل متقارن محوری دوبعدی، رابطۀ غیرخطی بین مغناطیس و میدان مغناطیسی با استفاده از یک رابطۀ سازندۀ غیرخطی اجرا می‌شود. یک منحنی B-H غیرخطی نیز برای بازتاب یک رفتار مغناطیسی واقع گرایانه استفاده شده است. تعامل بین مادۀ مغناطیسی با مبدل ساخته شده از فولاد مغناطیسی نیز مدل شده است.
مادۀ مغناطیسی تنجشی همچنین به استرس موجود در مادۀ مغناطیسی بستگی دارد. این مدل مواردی را در نظر می‌گیرد که مواد به اندازۀ کافی از پیش فشرده شده باشند تا حداکثر جذب مغناطیسی به دست آید. از این مدل می‌توان برای مواردی استفاده کرد که ماده در شرایط ایزواسترس قرار داشته باشد. برای مدل‌سازی رفتار تحت هر شرایط خاص استرس، از یک منحنی B-H مناسب برای مواد به دست آمده تحت استرس داده شده استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

آکوستیک غیرخطی – مدل سازی معادله یک‌بعدی وسترولت – Nonlinear Acoustics — Modeling of the 1D Westervelt Equation

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال مدل، چگونگی مدل‌سازی انتشار غیرخطی امواج صوتی با دامنه محدود یک‌بعدی در مایعات را با استفاده از ماژول آکوستیک کامسول مالتی‌فیزیک نشان می‌دهد. این مدل بر اساس معادلۀ وستولت مرتبه ۲ ساخته شده است.

نرم افزار کامسول

انتشار سر و صدا توسط قطار چرخ‌دنده‌ای مرکب – Noise Radiation by a Compound Gear Train

5/5 - (1 امتیاز)

پیش‌بینی تشعشع نویز از یک سیستم پویا، طراحان را به درک مکانیسم‌های متحرک در مراحل اولیۀ طراحی پیش می‌برد. به عنوان مثال، گیربکس را در نظر بگیرید که در آن تغییر در سختی مش دنده باعث ایجاد لرزش می‌شود. این لرزش‌ها از طریق محورها و اتصالات به محفظۀ گیربکس منتقل می‌شوند. محفظۀ ارتعاشی انرژی بیشتری را به مایعات اطراف منتقل کرده و در نتیجه تابش موج صوتی ایجاد می‌شود.
این مدل آموزشی تابش پرتو نویز از محل قرارگیری قطار چرخ‌دنده‌ای را شبیه‌سازی می‌کند. ابتدا، یک تجزیه و تحلیل دینامیک چندبدنه در حوزۀ زمان انجام شده تا ارتعاشات محفظه را با سرعت مشخص شده در محور محرک محاسبه کند. سپس، برای محاسبۀ سطح فشار صوت در قسمت‌های نزدیک، دور و خارجی با استفاده از شتاب طبیعی محفظه به عنوان منبع سر و صدا، آنالیز آکوستیک با فرکانس انتخابی انجام می‌شود.

نرم افزار کامسول

باریک‌شدگی نوار فلزی الاستوپلاستیک – Necking of an Elastoplastic Metal Bar

به این مقاله رای دهید !

نوار فلزی دایره‌ای متشکل از مواد الاستوپلاستیک با رفتار سفت‌کنندۀ ایزوتروپی غیرخطی در معرض تنش تک‌محوره قرار دارد. تحت تأثیر تنش‌های قابل توجه، نوار انعطاف‌پذیری بالایی را تجربه می‌کند. پدیدۀ باریک‌شدگی مهار شده و رشد آن دقیقا شبیه‌سازی می‌شود. تغییر شعاع با نتایج یافته‌های دیگر مطابقت دارد. این مثال یک معیار کلاسیک برای کدهای انعطاف‌پذیری کرنش بزرگ است.

نرم افزار کامسول

مواد متخلخل چندلایه: امواج Poroelastic با تلفات حرارتی و چسبناکی (مدل Multilayered Porous Material: Poroelastic Waves with Thermal and Viscous Losses (Biot-Allard Model) – (Biot-Allard

5/5 - (1 امتیاز)

در کاربردهایی که فشار و امواج الاستیک در مواد متخلخل پر از هوا پخش می‌شوند، تلفات حرارتی و چسبناکی اهمیت زیادی دارند. این به طور معمول در مواد عایق‌بندی اتاق‌ها، مواد روکش در کابین‌های اتومبیل یا فوم‌های مورد استفاده در هدست و بلندگوها اتفاق می‌افتد. نمونۀ دیگر مواد متخلخل در اگزوس‌ها در صنعت خودرو است.

نرم افزار کامسول

صداخفه‌کن حفره‌دار – Muffler with Perforates

5/5 - (1 امتیاز)

صداخفه‌کن‌های بازتابنده برای محدودۀ فرکانس پایین که تنها امواج تخت می‌توانند در سیستم پخش شوند، مناسب هستند؛ در حالی که صداخفه‌کن‌های پخش‌کننده با الیاف در محدودۀ فرکانس متوسط تا زیاد کارآمد هستند. از طرف دیگر، صداخفه‌کن‌ها بر اساس تلفات جریان کار می‌کنند.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی لرزش در موتور القایی – Modeling Vibration in an Induction Motor

5/5 - (1 امتیاز)

در لرزش مدل آموزشی یک موتور القایی، جریان‌های گردابی توسط جریان‌های هارمونیک زمانی موجود در سیم‌پیچ استاتور و چرخش روتور، در روتور القا می‌شوند. جریان‌های القایی در روتور با میدان مغناطیسی که توسط سیم‌پیچ‌ها تولید می‌شود، برای تولید گشتاور حرکتی روی روتور تعامل دارد. شکاف هوا بین روتور و استاتور نامتقارن بوده و در نتیجه لرزش در موتور ایجاد می‌شود.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی لرزش و سر و صدا در جعبه دنده – Modeling Vibration and Noise in a Gearbox

به این مقاله رای دهید !

از گیربکس برای انتقال نیرو از یک موتور به چرخ‌های دیگر یا سیم‌های همراه استفاده می‌شود که می‌تواند منجر به تابش سر و صدا به محیط اطراف شود. این امر به دلیل انتقال نیروهای جانبی و محوری ناخواسته روی یاتاقان‌ها و استاتور و در عین حال انتقال نیرو از یک محور به طرف دیگر و همچنین لرزش اجزای انعطاف‌پذیر مانند مش دنده‌ها، یاتاقان‌ها و استاتور است. با شبیه‌سازی و پیش‌بینی لرزش و تابش سر و صدا از گیربکس، طراحان می‌توانند در مراحل اولیه بینش کسب کنند.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی اجسام سفت و سخت – Modeling Rigid Bodies

به این مقاله رای دهید !

در بسیاری از کاربردهای دینامیک ساختاری، برخی از مؤلفه‌ها در مقایسه با ساختار پشتیبانی سفت هستند. چنین قسمت سختی فقط از طریق توده و لحظۀ تحرک آن به خصوصیات دینامیک سازه کمک خواهد کرد. سپس می‌توان با استفاده از آن به عنوان بدنۀ سفت و سخت، اندازۀ مدل را به میزان قابل توجهی کاهش داد. در این مثال ویژه‌فرکانس یک مونتاژ محاسبه شده که در آن می‌توان یکی از قسمت‌ها را به عنوان یک دامنۀ سفت و سخت در نظر گرفت.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی دستگاه فرمان گریز از مرکز – Modeling of Centrifugal Governor

به این مقاله رای دهید !

دستگاه فرمان گریز از مرکز برای کنترل سرعت ماشین‌های چرخشی استفاده می‌شود. یكی از رایج‌ترین كاربردها، كنترل RPM یک موتور با تنظیم منبع تغذیه است.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی اثر ژیروسکوپی – Modeling Gyroscopic Effect

به این مقاله رای دهید !

ژیروسکوپ‌ها برای اندازه‌گیری جهت‌گیری یا حفظ پایداری هواپیماها، فضاپیماها و وسایل نقلیۀ زیردریایی به طور کلی استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین به عنوان حسگر در سیستم‌های هدایت لختی استفاده می‌شوند.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی روتورهای چرخ‌دنده‌ای – Modeling Geared Rotors

به این مقاله رای دهید !

در این مدل آموزشی، نحوۀ مدل‌سازی چندین روتور متصل از طریق چرخ‌دنده‌های مارپیچ را با استفاده از ماژول Rotordynamics ، یک محصول اضافی به ماژول مکانیک ساختاری و کامسول مالتی‌فیزیک بیاموزید. هنگام مدل‌سازی روتورهای چرخ‌دنده‌ای، وجود دنده‌ها در سیستم باعث ایجاد لرزش‌های جانبی و پیچشی در روتورها می‌شود. فرض بر این است که مش چرخ‌دنده الاستیک بوده و دارای یک مقدار سختی ثابت است.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی ضامن شعاعی مبتنی بر ساز و کار بازکن دریچه – Modeling a Radial Cam Based Valve Opening Mechanism

به این مقاله رای دهید !

در این مثال، مکانیزم بازکردن شیر فنری متشکل از یک بازوی غلتان و یک ضامن شعاعی مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام اجزای سیستم به صورت سفت و سختی مدل شده و از طریق اتصالات منشوری، لولا و شکاف به یکدیگر متصل می‌شوند. اتصال ضامن دنبال‌کننده و همچنین سایر اتصالات مشترک با استفاده از گره‌های داخلی در رابط Multibody Dynamics مدل‌سازی می‌شوند.

نرم افزار کامسول

جداسازی حالت ترکیبی یک کامپوزیت چند لایه – Mixed-Mode Debonding of a Laminated Composite

5/5 - (1 امتیاز)

خرابی سطحی توسط لایه لایه شدن یا جداسازی مجدد با یک مدل منطقۀ منسجم (CZM) قابل شبیه‌سازی است. این مثال اجرای یک CZM با قانون جداسازی کششی دوطرفه را نشان می‌دهد. برای پیش‌بینی شروع نرمش و ترکیب لایه لایه شدن در یک مادۀ کامپوزیت استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

منحنی تصحیح سطح میدان میکروفون برای فرود موج تخت – Microphone grid free-field level correction curve for plane-wave incidence

به این مقاله رای دهید !

این یک مدل مفهومی از یک میکروفون است که در یک بافل بی‌نهایت (نصب شده با گرما) قرار داده شده است. هدف این است که منحنی تصحیح سطح آزاد دستگاه، که شامل حوزۀ بیرونی، شبکۀ میکروفون، و حجم بین شبکه و دیافراگم است را تعیین کنیم. دیافراگم میکروفون با یک امپدانس RCL ساده مشخص شده و شرایط تابش باز با لایه‌های کاملاً مطابق (PMLs) مدل‌سازی می‌شود.

نرم افزار کامسول

میکرومکانیک و تحلیل استرس یک سیلندر کامپوزیت – Micromechanics and Stress Analysis of a Composite Cylinder

به این مقاله رای دهید !

استفاده از کامپوزیت‌های فیبری در صنعت تولید رو به افزایش است. در مقایسه با مواد مهندسی فلزی سنتی، کامپوزیت‌های فیبری سبک‌تر و مقاوم در برابر خوردگی هستند و خواصی از قبیل استحکام، سفتی و دوام را می‌توان اغلب در یک برنامۀ خاص تنظیم کرد. کامپوزیت فیبری از الیاف حامل بار تعبیه شده در رزین پلیمری تشکیل شده است. مواد کامپوزیت به طور معمول لمینت از لایه‌های جداگانه هستند، جایی که الیاف در هر لایه یک طرفه هستند. در این مدل، تجزیه و تحلیل استرس یک سیلندر کامپوزیت چندلایه را انجام می‌دهیم.

نرم افزار کامسول

مدل میکرومکانیکی کامپوزیت – Micromechanical Model of a Composite

به این مقاله رای دهید !

در این مثال ، یک مدل میکرومکانیکی ساده شده از یک واحد واحد با شرایط مرزی دوره ای مورد بررسی قرار می گیرد. خواص الاستیک و حرارتی همگن یک ماده کامپوزیت بر اساس خصوصیات فردی فیبر و ماتریس محاسبه می شود. مقایسه مقادیر عددی در برابر مقادیر بدست آمده از قاعده مخلوط انجام می شود.

نرم افزار کامسول

رانش فشارسنج MEMS به دلیل تورم نمگیر – MEMS Pressure Sensor Drift Due to Hygroscopic Swelling

به این مقاله رای دهید !

برای ادغام آن‌ها در مدارهای میکروالکترونیکی، دستگاه‌های MEMS روی تخته‌های مدار چاپی قرار گرفته و با دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند. سپس، کل مدار اغلب با یک ترکیب قالب اپوکسی (EMC) پوشانده شده تا از دستگاه‌ها و اتصالات آن‌ها با برد محافظت شود. پلیمرهای اپوکسی مورد استفاده برای چنین کاربردهایی در معرض جذب رطوبت و تورم نمگیر هستند که می‌تواند منجر به لایه لایه شدن بین EMC و تخته یا رفتار نادرست از اجزای MEMS شود.

نرم افزار کامسول

رانش فشارسنج MEMS به دلیل تورم نمگیر – MEMS Pressure Sensor Drift due to Hygroscopic Swelling

به این مقاله رای دهید !

مدارهای مجتمع مدرن به عنوان میکروسکوپ‌های پلاستیکی محصور شده (PEM) در دسترس هستند. این دستگاه‌ها به منظور محافظت از نیمه‌هادی‌های داخلی از مواد پلیمری و رزین‌های اپوکسی ساخته شده‌اند. متأسفانه، ترکیبات قالب پلیمری هنگامی که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند، آن را جذب کرده و بنابراین متورم شده و باعث ایجاد کرنش‌های ناخواسته می‌شوند که می‌توانند به اندازۀ کرنش‌های حرارتی باشند.

نرم افزار کامسول

مکانیسم شناور در سیال – Mechanism Submerged in Fluid

به این مقاله رای دهید !

این مثال مدل‌سازی مکانیسم چندبدنۀ غوطه‌وری در مایع را نشان می‌دهد. مکانیسم در نظر گرفته شده در اینجا شامل دو باله است که از طریق اتصالات لولا به یک بدنۀ سفت و سخت متصل می‌شوند. یک مسألۀ متقابل ساختار مایعات گذرا برای شبیه‌سازی رفتار شناور حل شده که چرخش باله یک سرعت رو به جلو در مکانیسم ایجاد می‌کند.

نرم افزار کامسول

مکانیک چرخش گلف – Mechanics of a Golf Swing

به این مقاله رای دهید !

اینکه چقدر می‌توانید توپ گلف را بزنید، نه تنها با قدرت عضلانی شما مشخص می‌شود، بلکه مهمتر از همه این است که تحت تاثیر مکانیک نوسان گلف قرار دارد. نتیجه ضربۀ گلف اساساً با حرکت سر چوب درست قبل از برخورد با توپ مشخص می‌شود.

نرم افزار کامسول

خصوصیات مواد پوسته کامپوزیت چندلایه – Material Characteristics of Laminated Composite Shell

به این مقاله رای دهید !

این مدل با هدف اعتبارسنجی و تأیید مدل لایه لایه الاستیک مواد در رابط پوسته ارائه می‌شود. در کامسول مالتی‌فیزیک، کامپوزیت‌ها یا بر اساس نظریۀ کششی سه‌بعدی Layerwise از طریق رابط پوستۀ لایه لایه یا براساس نظریۀ FSDT-ESL از طریق رابط پوسته مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

نرم افزار کامسول

گیرنده توده‌ای با اتصال کامل ویبروآکوستیک – Lumped Receiver with Full Vibroacoustic Coupling

به این مقاله رای دهید !

هنگامی که شبیه‌سازی‌ها در توسعۀ دستگاه‌های تلفن همراه، لوازم الکترونیکی مصرفی، سمعک یا هدست نقش دارند، لازم است در نظر بگیرید که چگونه مبدل‌ها با سایر سیستم ارتباط برقرار می‌کنند. در اینجا، ما تجزیه و تحلیل تعامل بین نصب عایق لرزشی و یک مبدل سمعک مینیاتوری (یک گیرنده آرماتور متعادل Knowles® TEC-30033)را با استفاده از نمایندگی توده‌ای مبدل نشان می‌دهیم. مدل توده‌ای به عنوان یک مدار الکتروآکوستیک معادل ساده شده است. لرزش و ویژگی‌های صوتی مدل توده‌ای سپس به یک مدل چندفیزیکی از سیستم جداسازی لرزشی متصل شده تا به یک تجزیه و تحلیل کامل سیستم برسند.

نرم افزار کامسول

گیرنده توده‌ای متصل به تست تنظیم با یک جفت‌کننده ۰٫۴ سی‌سی – Lumped Receiver Connected to Test Set-up with a 0.4cc Coupler

به این مقاله رای دهید !

در این مدل یک گیرندۀ Knowles ED23146 (بلندگو مینیاتوری) به یک مجموعه آزمایشی متشکل از یک لوله گوشواره ۵۰ میلی‌متری (قطر ۱ میلی‌متر) و یک به اصطلاح جفت‌کنندۀ ۰٫۴ سی‌سی وصل می‌شود. گیرنده با استفاده از یک شبکۀ چاشنی توده‌ای مدل شده و به قسمت عنصر محدود در ورودی لوله متصل می‌شود. پاسخ در میکروفون اندازه‌گیری در جفت‌کننده و همچنین امپدانس ورودی الکتریکی به گیرنده با اندازه‌گیری‌ها مقایسه می‌شود. تلفات موجود در لولۀ باریک بلند با استفاده از ویژگی آکوستیک منطقۀ باریک در رابط فیزیکی Pressure Acoustics ، Frequency Domain گنجانده شده است.

نرم افزار کامسول

مدل توده‌ای سیستم تعلیق خودرو – Lumped Model of a Vehicle Suspension System

به این مقاله رای دهید !

در این مثال، مدل توده‌ای سیستم تعلیق وسیله نقلیه با ۱۱ درجه آزادی تجزیه و تحلیل شده است. توده‌های مدل جرم، فنر و میراگر از رابط سیستم مکانیکی توده‌ای برای مدل‌سازی چرخ‌ها از جمله سیستم تعلیق و همچنین صندلی‌های دارای سرنشین استفاده می‌شود. بدنۀ وسیله نقلیه با ۳ درجه آزادی، به عنوان بدنۀ سفت و سخت در رابط Multibody Dynamics مدل‌سازی شده است. گرۀ منبع خارجی رابط سیستم مکانیکی توده‌ای برای اتصال مدل MBD بدنۀ خودرو به مدل توده‌ای بقیه سیستم استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

مدل توده‌ای از بدن انسان – Lumped Model of a Human Body

به این مقاله رای دهید !

چندین مدل جرم-فنر-میراگر برای مطالعۀ پاسخ بدن انسان تهیه شده است که در آن عناصر جرم، فنر و میراگر نمایندۀ توده‌ای از قسمت‌های مختلف بدن، سفتی و خاصیت میرایی بافت‌های مختلف هستند.

نرم افزار کامسول

محرک بلندگوی توده‌ای با استفاده از سیستم مکانیکی توده‌ای – Lumped Loudspeaker Driver Using a Lumped Mechanical System

به این مقاله رای دهید !

نمونه‌ای از بلندگوهای سیم‌پیچی متحرک که در آن پارامترهای توده‌ای رفتار اجزای الکتریکی و مکانیکی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول

محرک بلندگوی توده‌ای – Lumped Loudspeaker Driver

به این مقاله رای دهید !

این یک مدل از بلندگوهای سیم‌پیچی متحرک است که در آن تناسب پارامتر توده‌ای رفتار اجزای بلندگوی برقی و مکانیکی را نشان می‌دهد. پارامترهای Thiele-Small (پارامترهای سیگنال کوچک) به عنوان ورودی به مدل توده‌ای ارائه شده که توسط یک فیزیک مدار الکتریکی ارائه شده است. مدل توده به یک مدل آکوستیک فشار متقارن محوری دوبعدی متصل است که هوای اطراف (رو و زیر مخروط بلندگو) را توصیف می‌کند. بازده حاصل از این مدل، از میان موارد بسیار، حساسیت بلندگو، امپدانس و توان صوتی تابشی را شامل می‌شود. نتایج با یک راه‌حل تحلیلی بر اساس تقریب پیستون مسطح مقایسه می‌شوند.

نرم افزار کامسول

تابش بلندگو: آموزش آکوستیکLoudspeaker Radiation: BEM Acoustics Tutorial – BEM

به این مقاله رای دهید !

در این آموزش الگوی تابش آکوستیک از یک بلندگوی کوچک عمومی با استفاده از روش المان مرزی (BEM) تجزیه و تحلیل می‌شود. بلندگو در یک میز کوچک در بالای طبقه و در فاصلۀ معینی از یک دیوار قرار گرفته است. این مدل با استفاده از رابط فیزیکی Pressure Acoustics، Boundary Elements از ماژول آکوستیک تنظیم شده است.

نرم افزار کامسول

محرک بلندگو در محوطه تهویه – Loudspeaker Driver in a Vented Enclosure

به این مقاله رای دهید !

این مدل از بلندگوی جعبه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا یک ولتاژ محرک اسمی را اعمال کرده و سطح فشار صوتی حاصل از آن را در اتاق خارج به عنوان تابعی از فرکانس استخراج کنید. حساسیت، هم در محور و هم به صورت مکانی، به عنوان عملکرد فرکانس تعیین می‌شود. این‌ها برخی از مهمترین پارامترهای طراحی برای بلندگو هستند.

نرم افزار کامسول

محرک بلندگو – تجزیه و تحلیل گذرا – Loudspeaker Driver — Transient Analysis

به این مقاله رای دهید !

در این مدل، یک تحلیل کامل گذرا از محرک بلندگو انجام شده که امکان مدل‌سازی جلوه‌های غیرخطی را فراهم می‌آورد. این تجزیه و تحلیل، دامنۀ فرکانس خطی انجام شده در مدل آموزشی محرک بلندگو را گسترش می‌دهد.

نرم افزار کامسول

محرک بلندگو – Loudspeaker Driver

به این مقاله رای دهید !

در این مثال نحوۀ مدل‌سازی محرک بلندگو از نوع مخروط پویا، رایج برای فرکانس‌های کم و متوسط ​​ارائه شده است. تجزیه و تحلیل در حوزه فرکانس انجام شده و بنابراین رفتار خطی محرک را نشان می‌دهد. تجزیه و تحلیل مدل شامل کل امپدانس الکتریکی و سطح فشار صدا در محور در یک ولتاژ محرک اسمی، به عنوان توابع فرکانس است. خصوصیات مکانی محرک در یک طرح هدایت به تصویر کشیده شده است.

نرم افزار کامسول

آنالیز کمانش خطی برج خرپا – Linear Buckling Analysis of a Truss Tower

به این مقاله رای دهید !

خرپا معمولاً برای ایجاد ساختارهای سبک استفاده می‌شود که می‌تواند بارهای سنگین را پشتیبانی کند. هنگام طراحی چنین ساختاری، اطمینان از ایمنی آن بسیار مهم است. برای یک برج ساخته شده از میله، کمانش می‌تواند باعث سقوط ساختار شود. این مدل چگونگی محاسبۀ بار بحرانی کمانش را با استفاده از یک تحلیل کمانش خطی نشان می‌دهد. راه حل با یک عبارت تحلیلی به منظور برآورد بار بحرانی برای کمانش اویلر مقایسه شده است.

نرم افزار کامسول

مدل ویسکوپلاستیک – Lemaitre-Chaboche

به این مقاله رای دهید !

بیشتر فلزات و آلیاژها در دماهای بالا دچار تغییر شکل ویسکوپلاستیک می‌شوند. در صورت بارگذاری چرخه‌ای، یک قانون اساسی با سخت شدن ایزوتروپیک و سینماتیک برای توصیف تأثیراتی از قبیل چرخاندن، نرم‌شدن / سخت‌شدن چرخه‌ای و آرامش تنش ضروری است.

نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل تغییر شکل بزرگ یک تیر – Large Deformation Analysis of a Beam

به این مقاله رای دهید !

این مثال به بررسی انحراف تیر شاخه‌ای که دچار انحرافات بسیار بزرگ است، می‌پردازد. تیر با استفاده از رابط مکانیک جامد و رابط تیر مدل‌سازی شده است. نتایج با یکدیگر و با یک راه حل معیار از NAFEMS مقایسه می‌شوند. بعلاوه، یک تحلیل کمانش خطی انجام شده و بار بحرانی به دست آمده از این مطالعه با بار بحرانی اویلر مقایسه می‌شود.

نرم افزار کامسول

مسأله صفحه بی‌نهایت کیرش – Kirsch Infinite Plate Problem

به این مقاله رای دهید !

این مدل برای به دست آوردن توزیع تنش در مجاورت سوراخ كوچك در یك صفحۀ بی‌نهایت، تجزیه و تحلیل تنش ایستا را توصیف می‌كند. این مدل یک معیار کلاسیک بوده و در مکانیک مواد، توسط D. Roylance توضیح داده شده است. سپس سطح تنش با مقادیر نظری مقایسه می‌شود.

نرم افزار کامسول

لوله جت – Jet Pipe

به این مقاله رای دهید !

این مثال تابش نویز فن را از مجرای حلقوی آئروژین توربوفان مدل می‌کند. هنگامی که جریان جت از مجرا خارج می‌شود، به دلیل حرکت هوای اطراف با سرعت کمتر، صفحۀ گردابی در امتداد ادامۀ دیوارۀ کانال ظاهر می‌شود. میدان نزدیکی در دو طرف ورقۀ گردابی محاسبه می‌شود.

نرم افزار کامسول

فشرده‌سازی ایزوتروپیک با مدل مواد کام-خاک رس اصلاح شده – Isotropic Compression with Modified Cam-Clay Material Model

به این مقاله رای دهید !

فشرده‌سازی ایزوتروپیک یک تمرین متداول در آزمایش خاک است. مدل کام-خاک رس اصلاح شده رابطۀ بین نسبت خلأ و لگاریتم فشار را توصیف می‌کند. در این مثال، یک نمونه خاک در داخل استوانه‌ای به قطر ۱۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر قرار می‌گیرد. با توجه به تقارن، مدل در تقارن محوری دوبعدی حل می‌شود. یک بار مرزی شرایط فشرده‌سازی ایزوتروپیک را ایجاد می‌کند.

نرم افزار کامسول

تماس اتصال تداخلی در چنگال دوچرخه کوهستان – Interference Fit Connection in a Mountain Bike Fork

به این مقاله رای دهید !

اتصال تداخلی روشی است که برای پیوستن دو لوله به یکدیگر استفاده می‌شود. یک لوله که از حجم فعلی خود بزرگ‌تر است، سرد می‌شود. آنگاه پس از کوچک‌شدن، در فضای موجود یک لولۀ بزرگتر -که به نوبۀ خود منبسط می‌شود- قرار می‌گیرد. در رابط، فشار تماس ایجاد شده که قدرت اتصال را تعیین می‌کند. این نوع اتصال در یک مدل از چنگال دوچرخۀ کوهستانی که در آن لولۀ فرمان به تاج وصل می‌شود، شبیه‌سازی می‌شود.

نرم افزار کامسول

حسابگر اتصال تداخلی – Interference Fit Calculator

به این مقاله رای دهید !

دو لوله با اتصال تداخلی به یکدیگر متصل می‌شوند. این برنامه، فشار تماس و تغییر شکل نهایی وابسته به هندسۀ هر دو لوله را پیش‌بینی می‌کند. حداکثر گشتاور قابل انتقال و نیروی محوری نیز محاسبه می‌شود.

نرم افزار کامسول

ناپایداری یک قاب قوس فضایی – Instability of a Space Arc Frame

به این مقاله رای دهید !

این مدل ناپایداری یک قاب قوس فضایی را تحت بارگذاری عمودی متمرکز نشان می‌دهد. رابط تیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم افزار کامسول

چارچوب درون هواپیما با جرم گسسته و تکانه جرمی لختی – In-Plane Framework with Discrete Mass and Mass Moment of Inertia

به این مقاله رای دهید !

در این مدل با استفاده از رابط تیر مکانیک ساختاری دوبعدی، یک مدل تیر دوبعدی را ایجاد و حل می‌کنید. این مدل آنالیز ویژه‌فرکانس یک هندسه ساده را توصیف می‌کند. در این مدل از یک جرم نقطه‌ای و تکانۀ جرمی نقطه‌ای لختی استفاده می‌شود. دو ویژه‌فرکانس اول با مقادیر داده شده توسط یک عبارت تحلیلی مقایسه می‌شوند.

نرم افزار کامسول

خرپای درون هواپیما و فضا – In-Plane and Space Truss

به این مقاله رای دهید !

خرپاها اجزایی هستند که فقط می‌توانند نیروهای محوری را حفظ کنند. می‌توانید از خرپا برای مدل‌سازی کارهای خرپایی استفاده کنید که لبه‌ها در آن راست هستند و همچنین برای سازه‌هایی مانند کابل‌های آویزان.

نرم افزار کامسول

تورم یک بادکنک لاستیکی کروی – نسخه غشایی – Inflation of a Spherical Rubber Balloon — Membrane Version

به این مقاله رای دهید !

هدف از این مدل نشان دادن چگونگی استفاده از رابط غشاء برای مدل‌سازی ساختارهای نازک فوق‌کشسان است. مثال با مدل کتابخانه‌ای “تورم یک بادکنک لاستیکی کروی” یکسان است، به جز اینکه از رابط غشاء به جای رابط مکانیک جامد استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

تورم یک بادکنک لاستیکی کروی – Inflation of a Spherical Rubber Balloon

به این مقاله رای دهید !

این مدل با هدف بررسی تورم یک بادکنک لاستیکی با مدل‌های مختلف مواد فوق‌کشسان و مقایسه نتایج با عبارات تحلیلی انجام می‌شود.

زهوار فوق‌کشسان – Hyperelastic Seal

به این مقاله رای دهید !

در این مدل، رابطۀ نیرو و خمش زهوار یک درب اتومبیل ساخته شده از مواد لاستیکی نرم را مطالعه می‌کنید. این مدل از یک مدل مواد فوق‌کشسان به همراه فرمول‌هایی استفاده می‌کند که می‌تواند تغییر شکل‌های بزرگ و شرایط تماس را به خود اختصاص دهد.

نرم افزار کامسول

سیلندر توخالی – Hollow Cylinder

به این مقاله رای دهید !

آکوستیک سیال همراه با اشیاء ساختاری، مانند غشاها یا صفحات، نشان‌دهندۀ یک حوزۀ کاربردی مهم در بسیاری از زمینه‌های مهندسی است.

نرم افزار کامسول

مونتاژ مفصل لولا – Hinge Joint Assembly

به این مقاله رای دهید !

این مثال نحوۀ مدل‌سازی لولای لوله‌ای -که دو جسم جامد را در یک مونتاژ متصل می‌کند- را نشان می‌دهد. در این مدل، جزئیات اتصال هدف تجزیه و تحلیل نیست، بنابراین، مفصل لولا با استفاده از یک ویژگی مشترک در ماژول Multibody Dynamics مدل‌سازی می‌شود. قطعات متصل می‌توانند کاملاً سفت و انعطاف‌پذیر یا ترکیبی باشند که در این مدل نشان داده شده است.

نرم افزار کامسول

خستگی بالا در چرخه موتور پیستون گیربکس – High-Cycle Fatigue of a Reciprocating Piston Engine

به این مقاله رای دهید !

در موتور پیستونی متقابل، میله‌های اتصال حرکت چرخشی را به حرکت برگشتی منتقل می‌کنند. میله‌های اتصال دائماً تحت فشارهای زیادی قرار دارند و بار با سرعت موتور افزایش می‌یابد. خرابی یک قسمت در موتور معمولاً منجر به تعویض کل موتور می‌شود. بنابراین طراحی کلیه قطعات موتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده تا هیچ یک از آن‌ها در طول عمر عملیاتی موتور قابل شکست نباشند. میله‌های اتصال به عنوان قسمت‌های مهم شناخته شده و از دیدگاه فرسودگی تحلیل می‌شوند. طول عمر فرسودگی با استفاده از معیارهای فرسودگی چرخه بالایBasquin  پیش‌بینی می‌شود.

نرم افزار کامسول

آنالیز فرسودگی چرخه بالا از یک نمونه آزمایش استوانه‌ای – High-Cycle Fatigue Analysis of a Cylindrical Test Specimen

به این مقاله رای دهید !

یک مدل معیار برای ماژول فرسودگی. آزمایش استوانه‌ای در معرض بارگذاری غیر متناسب است. سه مدل مبتنی بر استرس: Findley، Matake، Normal stress با مقادیر تحلیلی و با یکدیگر مقایسه می‌شوند. رفتار غیر یکنواخت مدل Matake ضبط شده و مورد بحث قرار گرفته است.

نرم افزار کامسول

تشدیدگر هلمهولتز با جریان: تعامل جریان و آکوستیک – Helmholtz Resonator with Flow: Interaction of Flow and Acoustics

به این مقاله رای دهید !

تشدیدگرهای هلمولتز در سیستم‌های اگزوس استفاده می‌شوند؛ زیرا می‌توانند باند فرکانس باریک خاصی را کاهش دهند. وجود جریان در سیستم، خصوصیات آکوستیک تشدیدگر و تلفات انتقالی زیرسیستم را تغییر می‌دهد. در این مدل آموزشی، یک تشدیدگر هلمهولتز به عنوان شاخۀ جانبی یک مجرای اصلی قرار دارد. تلفات انتقالی از طریق مجرای اصلی هنگام معرفی یک جریان بررسی می‌شود.

نرم افزار کامسول

بررسی تشدیدگر هلمهولتز با حل‌کننده‌های دامنه فرکانس متفاوت – Helmholtz Resonator Analyzed with Different Frequency Domain Solvers

به این مقاله رای دهید !

این مدل یک تشدیدگر هلمهولتز متقارن محوری سه‌بعدی ساده، یک مدل آکوستیک کلاسیک مدار تشدیدگر با یک راه حل شناخته شدۀ نظری را شبیه‌سازی می‌کند. نسخۀ ایده‌آل در نظر گرفته شده در اینجا شامل یک لوله و یک حجم بسته در سری بوده که در معرض فشار ضربانی قرار دارد. از میان پدیده‌های دنیای واقعی که توسط تشدیدگر توضیح داده شده است، می‌توان به تشدیدهای دمیدن در بالای یک بطری خالی، صدای تولید شده توسط طبل‌های حفره‌ای بسته مانند djembe، و ساب‌ووفرها اشاره کرد. ما از این مدل برای نشان‌دادن چگونگی استفاده از حل‌کننده‌های عددی مختلف استفاده می‌کنیم. ما این مسألۀ آکوستیک فشار را برای طیف وسیعی از فرکانس‌ها با استفاده از حل‌کننده‌های مختلف زیر حل می‌کنیم: (الف) دامنۀ فرکانس با و بدون ارزیابی امواج بدون علامت (AWE) برای حل سریع‌تر، و (ب) فرکانس دامنه-مودال که پاسخ فرکانس را بر اساس مجموعۀ مشخصی از ویژه‌حالت‌ها بازسازی می‌کند.

نرم افزار کامسول

ساز و کار شلاق هلیکوپتر – Helicopter Swashplate Mechanism

به این مقاله رای دهید !

این مدل کارایی ساز و کار شلاق به کار رفته در هلیکوپترها را برای برگرداندن ورودی کنترل پرواز هلیکوپتر به حرکت تیغه‌های روتور نشان داده و از این رو جهت‌گیری پره‌های روتور را کنترل می‌کند.

نرم افزار کامسول

تولید گرما در یک ساختار ارتعاشی – Heat Generation in a Vibrating Structure

به این مقاله رای دهید !

هنگامی که یک سازه در معرض ارتعاشات فرکانس بالا قرار دارد، می‌توان مقدار قابل توجهی گرما به دلیل تلفات مکانیکی (ویسکوالاستیک) در مواد ایجاد کرد. مکانیسم دوم که در افزایش آهستۀ دما در یک ساختار ارتعاشی نقش دارد، میرایی ترموالاستیک نامیده شده و بیانگر تبدیل انرژی بین انرژی مکانیکی و حرارتی است.

نرم افزار کامسول

شبیه‌ساز آکوستیک سر و نیم‌تنه – Head and Torso Simulator Acoustics

به این مقاله رای دهید !

در این مدل، ما از رابط فیزیک Pressure Acoustics، Boundary Elements استفاده کرده تا صدای آکوستیک یک شبیه‌ساز سر و نیم‌تنۀ کلی را تجزیه و تحلیل کنیم. این یک سر مانکن است که به منظور انجام اندازه‌گیری‌های استاندارد برای سمعک، تلفن‌های همراه یا هدفون استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

جفت‌کننده ۷۱۱ کلی – یک شبیه‌ساز کانال گوش مسدود – Generic 711 Coupler—An Occluded Ear-Canal Simulator

به این مقاله رای دهید !

این مدل یک شبیه‌ساز کانال گوش مسدود (یک جفت‌کنندۀ ۷۱۱ کلی) است. علاوه بر جزئیات خاص، هندسه مربوط به Brüel & Kjær Ear Simulator Type 4157 است.

نرم افزار کامسول

پالس گاؤسی در جریان یکنواخت دوبعدی: معادله موج همرفت و لایه‌های جاذب – Gaussian Pulse in 2D Uniform Flow: Convected Wave Equation and Absorbing Layers

به این مقاله رای دهید !

این آموزش یک مدل استاندارد تست و معیار را برای شرایط غیر بازتابی و لایه‌های اسفنجی برای سیستم‌های شبیه به اویلر شبیه‌سازی می‌کند. این شامل انتشار یک پالس گاؤسی گذرا در یک جریان یکنواخت دوبعدی است. معادلۀ موج همرفت، رابط زمان صریح، معادلات اویلر خطی با معادلۀ بی‌درروی این حالت را حل کرده و این رابط از ویژگی‌های Absorbing Layers برای مدل‌سازی دامنه‌های نامحدود استفاده می‌کند.

نرم افزار کامسول

جذب پالس گاؤسی توسط لایه‌های کاملاً مطابق: آکوستیک فشار، گذرا – Gaussian Pulse Absorption by Perfectly Matched Layers: Pressure Acoustics, Transient

به این مقاله رای دهید !

این آموزش یک مدل استاندارد تست و معیار را برای لایه‌های کاملاً همسان (PMLs) به عنوان جذب شرایط مرزی در دامنۀ زمان شبیه‌سازی می‌کند. این شامل انتشار یک پالس گاؤسی گذرا و بدون جریان است. رابط Pressure Acoustics، Transient به همراه PML برای کاهش دامنه محاسباتی و حذف بازتاب از مرزهای مصنوعی استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

ویژه‌فرکانس‌های اساسی یک تیغه دوار – Fundamental Eigenfrequency of a Rotating Blade

به این مقاله رای دهید !

سرعت چرخش بالا در ماشین‌آلات دوار می‌تواند منجر به نیروهای گریز از مرکز با بزرگی قابل توجهی شود. نیروهای ناشی از چرخش منجر به دو اثر متضاد می‌شوند: تقویت تنش و کاهش اسپین (یا کاهش گریز از مرکز). حالت اول ناشی از فشار تنش ثابت ایجاد شده توسط نیروی گریز از مرکز است و برای افزایش سختی بدنه عمل کرده و بنابراین فرکانس‌های تشدید آن را افزایش می‌دهد. در عین حال، هر جابجایی شعاعی به دور از محور چرخش، نیروی گریز از مرکز را افزایش می‌دهد؛ در حالی که حرکت به سمت محور آن را کاهش می‌دهد. این برنامه نشان می‌دهد که چگونه اثر ترکیبی از تنش و استحکام چرخش، بر ناهنجاری‌های اساسی یک تیغۀ متصل به یک محور چرخان تأثیر می‌گذارد. ویژه‌فرکانس‌های به دست آمده از مدل با راه‌حل‌های تحلیلی مقایسه شده است.

نرم افزار کامسول

صفحه دوقطبی سلول سوختی – Fuel Cell Bipolar Plate

5/5 - (1 امتیاز)

یک پشتۀ سلول سوختی در دماهایی کمتر از ۱۰۰ درجۀ سانتیگراد کار می‌کند؛ به این معنی که در شروع کار باید آن را گرم کرد. پشتۀ سلول سوختی متشکل از سلول واحد آندی، غشایی و کاتدی بوده که به صورت سری در میان صفحات دوقطبی متصل می‌شوند.

نرم افزار کامسول

اصطکاک بین حلقه‌های مماس – Friction Between Contacting Rings

به این مقاله رای دهید !

این یک مدل معیار بوده که شامل اصطکاک چسبندۀ یک حلقه‌ای است که داخل حلقۀ دیگر می‌شود. جابجایی حلقۀ داخلی محاسبه و با نتیجۀ تحلیلی مقایسه می‌شود. این مدل همچنین چگونگی مقابله با اصطکاک حاکم بر مسألۀ تماس را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول

دوره فرسودگی قاب – Frame Fatigue Life

5/5 - (1 امتیاز)

تجزیه و تحلیل فرسودگی با شبیه‌سازی، به جای انجام آزمایش‌های فرسودگی، راهی بسیار سریع‌تر برای تعیین این موضوع است که آیا یک قاب خاص پس از بارگیری و تخلیۀ مکرر، شکسته می‌شود یا خیر. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا عمر فرسودگی یک قاب را با یک بریدگی ارزیابی کنید. این برنامه برای درک مفهوم فرسودگی و نحوۀ ساخت یک برنامۀ معادل برای طرح‌های خود مفید است.

نرم افزار کامسول

ساز و کار چهار نوار با نقص مونتاژ – Four-Bar Mechanism with Assembly Defect

به این مقاله رای دهید !

این یک مدل معیار برای پویایی انعطاف‌پذیری چندبدنه‌ای است. این مدل رفتار پویای یک ساز و کار چهار نوار مسطح را شبیه‌سازی می‌کند که یکی از مفاصل دارای نقص باشد.

نرم افزار کامسول

نیروها و تکانه‌ها روی چرخ دنده‌های مایل – Forces and Moments on Bevel Gears

به این مقاله رای دهید !

این مدل آموزشی یک جفت چرخ‌دندۀ مخروطی مستقیم را شبیه‌سازی می‌کند. چرخ‌دنده‌ها به صورت سفت و سخت محاسبه می‌شوند، اما یکی از چرخ‌دنده‌ها ثابت است در حالی که دیگری روی یک نوار سفت و سخت قرار دارد. نوار سفت و سخت نیز در نقطه ای قرار دارد که بر روی محور چرخ‌دندۀ ثابت قرار دارد. آنالیز گذرا برای محاسبۀ نیروها و تکانه‌ها در مرکز چرخ‌دندۀ ثابت انجام می‌شود. نتایج تجزیه و تحلیل با نتایج یک مرجع از یک ژورنال بین المللی مقایسه می‌شود.

نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل لرزش تحمیلی یک لمینت کامپوزیت – Forced Vibration Analysis of a Composite Laminate

به این مقاله رای دهید !

لایه لایه شدن یا جداسازی لایه‌ها یک حالت شکست رایج در مواد کامپوزیت چندلایه است. عوامل مختلفی از جمله بارگیری، نقص در مواد و شرایط محیطی می‌تواند باعث شروع و انتشار جداسازی لایه‌ها شود. این منجر به تخریب عملکرد ساختاری و حتی گاهی شکست کامل سازه می‌شود.

نرم افزار کامسول

گرمایش ناشی از سونوگرافی متمرکز در بافت ظاهری – Focused Ultrasound Induced Heating in Tissue Phantom

به این مقاله رای دهید !

این مثال مدل، نحوۀ مدل‌سازی گرمایش بافت ناشی از سونوگرافی متمرکز را نشان می‌دهد. ابتدا، میدان آکوستیک ثابت در آب و بافت برای به دست آوردن توزیع شدت آکوستیک در بافت مدل شده است. انرژی آکوستیک جذب‌شده پس از آن به عنوان منبع گرما برای فیزیک انتقال Bioheat در حوزۀ بافت در یک مطالعۀ وابسته به زمان محاسبه شده و گرمایش و سرمایش بافت را هنگامی که به مدت ۱ ثانیه در معرض سونوگرافی قرار گیرد، شبیه‌سازی کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم افزار کامسول

اثر متقابل ساختار سیال در اکستروژن آلومینیوم – Fluid-Structure Interaction in Aluminum Extrusion

به این مقاله رای دهید !

در فرآیندهای عظیم شکل‌گیری مانند نورد یا اکستروژن، آلیاژهای فلزی در حالت جامد گرم با مواد موجود در شرایط ایده‌آل پلاستیک تغییر شکل می‌یابند. چنین فرآیندهایی را می‌توان با استفاده از دینامیک سیال محاسباتی، جایی که ماده به عنوان سیال با ویسکوزیتۀ بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود، بستگی به سرعت و دما در نظر گرفت. اصطکاک داخلی مواد در حال حرکت به عنوان یک منبع گرما عمل می‌کند، به طوری که معادلات انتقال حرارت کاملاً با آن‌هایی که حاکم بر بخش دینامیک سیال هستند همراه است. این رویکرد به ویژه هنگامی که تغییر شکل‌های بزرگ درگیر باشد، سودمند است.

نرم افزار کامسول

تعامل ساختاری سیال در شبکه‌ای از رگ‌های خونی – Fluid-Structure Interaction in a Network of Blood Vessels

به این مقاله رای دهید !

این مدل به بخشی از سیستم عروقی یک کودک خردسال – قسمت بالای شریان آئورت – اشاره دارد. رگ‌های خونی در یک بافت بیولوژیکی (عضلۀ قلب) تعبیه شده و در جریان خون، فشار به سطوح داخلی که تغییر شکل دیواره‌های رگ را ایجاد می‌کنند، اعمال می‌شود.

نرم افزار کامسول

جریان کانال – Flow Duct

به این مقاله رای دهید !

مدل‌سازی نویز موتور هواپیما یک مسألۀ اصلی در زمینۀ هوازدگی محاسباتی است. میدان آکوستیک در یک مدل از مجرای هوازی متقارن محوری، که توسط یک منبع سر و صدا در مرز ایجاد می‌شود، محاسبه و تجسم می‌یابد.

نرم افزار کامسول

نوار انعطاف‌پذیر و صاف پایه ستون روی لایه خاک رس – Flexible and Smooth Strip Footing on Stratum of Clay

به این مقاله رای دهید !

یک مدل تأییدی رایج برای مسائل ژئوتکنیکی، یک لایۀ کم عمق از خاک رس است.

نرم افزار کامسول

پاسخ فرسودگی یک بار نامتناسب تصادفی – Fatigue Response of a Random Nonproportional Load

5/5 - (1 امتیاز)

یک قاب با قطع مرکزی در معرض یک بار تصادفی متشکل از ۱۰۰۰ بار بار قرار می گیرد. بار خارجی که با استفاده از سه فشار سنج ثبت شده است ، با استفاده از ابر بار سه واحد بار شبیه سازی می شود. تنش در اطراف قطع با الگوریتم شمارش چرخه Rainflow بدست می آید. با استفاده از قانون آسیب خطی Palmgren-Miner تخمین زده می شود.

نرم افزار کامسول

خرابی فرسودگی یک قاب عینک – Fatigue Failure of an Eyeglass Frame

5/5 - (1 امتیاز)

در جستجوی کاهش وزن ، سطح مقطع یک قاب عینک به طور مداوم کاهش می یابد. بخش نازک بر روی بینی ، کل بار را بین دو نیمه منتقل می کند. این مثال عمر خستگی را با استفاده از مدل ترکیبی Basquin و Coffin-Manson پیش بینی می کند که عینک ها در معرض خم شدن قرار بگیرند.

نرم افزار کامسول

تحلیل فرسودگی لبه یک چرخ – Fatigue Analysis of a Wheel Rim

5/5 - (1 امتیاز)

تجزیه و تحلیل فرسودگی در لبه چرخ انجام می‌شود. معیار فرسودگی Findley مورد بررسی قرار می‌گیرد. از روش submodeling استفاده شده است که یک مطالعه دقیق در مورد قسمت مهم میله انجام داده است. در ابتدا مطالعه‌ای از مدل کامل انجام می‌شود. قسمت بحرانی شناسایی شده و یک زیرمجموعه مجدداً تجزیه و تحلیل می‌شود. بار جاده، که به دور چرخ می چرخد، از تجزیه و تحلیل مدل کامل به روی تجزیه و تحلیل زیرمدل نگاشته می‌شود.

نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل فرسودگی یک محور باردارشده نامتناسب با مغزی – Fatigue Analysis of a Nonproportionally Loaded Shaft with a Fillet

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال چگونگی انجام یک تحلیل خستگی چرخه بالا (HCF) با سابقه بار غیر متناسب ناشی از یک نیروی عرضی و گشتاور را که در ترکیبات مختلفی اعمال می شود ، نشان می دهد. سه مدل خستگی مختلف (Findley ، Matake و Dang Van) با یکدیگر مقایسه می شوند.

نرم افزار کامسول

پیش‌بینی شکست در یک پوسته لایه‌ای – Failure Prediction in a Layered Shell

5/5 - (1 امتیاز)

پوسته‌های چندلایه ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن (CRFP) به دلیل نسبت استحکام به وزن، در بسیاری از کاربردها متداول هستند. توجه گسترده به پوسته‌های چندلایه به دلیل کاربردهای متنوع آن‌ها در صنایع هوافضا، دریایی، خودرو و صنایع مختلف تولیدی است.

نرم افزار کامسول

پیش‌بینی شکست در یک پوسته کامپوزیت چندلایه – Failure Prediction in a Laminated Composite Shell

به این مقاله رای دهید !

پوسته‌های کامپوزیت چندلایه ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) به دلیل نسبت مقاومت زیاد به وزن، در انواع زیادی از کاربردها متداول است. ارزیابی یکپارچگی ساختاری پوستۀ کامپوزیت چندلایه برای مجموعه‌ای از بارهای اعمال شده به منظور اطمینان از طراحی چنین سازه‌هایی ضروری است.

نرم افزار کامسول

پیش‌بینی فرسودگی حرارتی مبتنی بر انرژی در یک آرایه شبکه توپی – Energy-Based Thermal Fatigue Prediction in a Ball Grid Array

5/5 - (1 امتیاز)

در سیستم خنک‌کننده، یک جزء میکروالکترونیکی به عنوان حلقۀ مهم شناخته شده است. از آنجا که برق به طور مکرر روشن و خاموش می‌شود، این جزء در معرض چرخۀ حرارتی قرار می‌گیرد. در نتیجه، یک شکاف از طریق اتصالات لحیم‌کاری رشد کرده و تراشه را از صفحۀ مدار چاپی جدا می‌کند تا مؤلفۀ عملکرد عملیاتی خود را از دست دهد. طول عمر اتصالات لحیم‌کاری در دو مجموعۀ شبکۀ توپی بر اساس مدل مبتنی بر انرژی دارووا پیش بینی شده است. مدل فرسودگی آسیب‌های مبتنی بر چگالی اتلاف انرژی متوسط ​​را در یک لایۀ نازک که در آن یک ترک رشد می‌کند، ارزیابی می‌کند.

نرم افزار کامسول

بقای انرژی با آکوستیک ترموچسبنده – Energy Conservation with Thermoviscous Acoustics

به این مقاله رای دهید !

این مدل آموزشی کوچک، بقای انرژی را در یک دستگاه آزمایشی مفهومی کوچک مطالعه می‌کند. این مدل دارای ورودی و خروجی (مدل‌سازی شده با استفاده از درگاه‌ها) و یک تشدیدگر هلمهولتز با گردن بسیار باریک است. آکوستیک در گردن باریک با آکوستیک ترموچسبنده برای تجزیه و تحلیل دقیق تلفات حرارتی و چسبناکی مدل‌سازی شده است.

نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل فرسودگی کم-چرخه الاستوپلاستیک استوانه‌ای با یک سوراخ – Elastoplastic Low-Cycle Fatigue Analysis of Cylinder with a Hole

5/5 - (1 امتیاز)

یک مؤلفۀ حمل بار از یک سازه در معرض بارگذاری چرخه‌ای چندمحوری قرار دارد که در طی آن بازده موضعی مواد رخ می‌دهد. در این مدل شما یک تجزیه و تحلیل فرسودگی کم-چرخه از بخش را بر اساس مدل Smith-Watson-Topper (SWT)  انجام می‌دهید.

نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل الاستوپلاستیک صفحۀ سوراخ – Elastoplastic Analysis of Holed Plate

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال تجزیه و تحلیل یک صفحۀ سوراخ شدۀ بارگذاری شده در رژیم پلاستیک را نشان می‌دهد. بخشی از مثال یک معیار است که می‌توانید آن را در بخش ۷٫۱۰  The Finit Element Element  نوشتۀ O.C. Zienkiewicz پیدا کنید. تخلیۀ صفحه و تنش‌های باقیمانده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار کامسول

اثر الاستوآکوستیک در فولاد ریلی – Elastoacoustic Effect in Rail Steel

5/5 - (1 امتیاز)

اثر الاستوآکوستیک تغییر در سرعت موج‌های الاستیک است که در یک سازه تحت تغییر شکل الاستیک استاتیک پخش می‌شوند. این اثر در بسیاری از تکنیک‌های اولتراسونیک برای آزمایش غیرمخرب حالات پیش‌بینی شده در سازه‌ها استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

ویژه‌حالات در صداخفه‌کن با دیواره‌های الاستیک – Eigenmodes in a Muffler with Elastic Walls

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال شامل یک تجزیه و تحلیل دوبعدی از حالت‌های انتشار در محفظۀ صداخفه‌کن است. در این حالت، دیافراگم‌ها از یک مادۀ الاستیک خطی ساخته شده و تأثیر آن‌ها بر روی حالت‌های پخش شده از طریق مقطع اتاق را حساب می‌کند. این تجزیه و تحلیل با استفاده از رابط چند فیزیکی Acoustic-Structure Interaction انجام می‌شود.

نرم افزار کامسول

ویژه‌حالات در صداخفه‌کن – Eigenmodes in a Muffler

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل حالت‌های پخش را در محفظۀ یک لوله اگزوس اتومبیل محاسبه کنید. هندسه مقطعی از محفظه بوده که در مثال لوله اگزوس جاذب موجود است.

نرم افزار کامسول

جابجایی ویژه‌فرکانس‌ها به دلیل تغییرات دما – Eigenfrequency Shifts Caused by Temperature Changes

5/5 - (1 امتیاز)

شیفت های خاص ویژه ناشی از تغییرات دما
Eigenfrequency Shifts Caused by Temperature Changes
در این مثال ، تغییر فرکانسهای طبیعی ناشی از تغییر دما بررسی می شود. در یک مطالعه ، پرتو دوبل بسته شده که هر دو انتها در آن ثابت است ، بررسی می کند ، در حالی که مطالعه دیگر به یک پرتو طناب که در آن فقط یک انتها ثابت است نگاه می کند.

نرم افزار کامسول comsol

تجزیه و تحلیل ویژه‌فرکانسی یک سیلندر آزاد – Eigenfrequency Analysis of a Free Cylinder

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل محاسبات ویژه‌فرکانس و اشکال حالت یک استوانۀ غیرمحدود در تقارن محوری محاسبه می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

تأثیر فضای باز غلطک یاتاقان بر لرزش غیر هم‌زمان یک روتور – Effect of Roller Bearing Clearance on Nonsynchronous Vibration of a Rotor

5/5 - (1 امتیاز)

برای جلوگیری از لرزش غیرهماهنگ روتور، باید فضای باز یاتاقان یه صورت کمینه نگه داشته شود. با این حال، فضای تنگ سبب کاهش پایداری یاتاقان می‌شود. این مثال مدل‌سازی لرزش ناشی از تماس غیرخطی را برای فواصل شعاعی مختلف نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

تأثیر نامیزانی یاتاقان بر لرزش روتور – Effect of Bearing Misalignment on Rotor Vibration

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال، یک روتور پشتیبانی شده بر روی دو یاتاقان هیدرودینامیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک صفحۀ غیر هم‌مرکز که بین دو یاتاقان قرار دارد، باعث چرخش روتور می‌شود. یکی از یاتاقان‌ها نسبت به محور روتور جابجا می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

تجزیه و تحلیل زمین‌لرزه در یک ساختمان – Earthquake Analysis of a Building

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از تجزیه و تحلیل طیف پاسخ برای تأیید صحت یک سازه در معرض زلزله استفاده کرد.

نرم افزار کامسول comsol

دینامیک چرخ‌دنده‌های حلزونی – Dynamics of Helical Gears

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل دینامیک چرخ‌دنده‌های حلزونی را نشان می‌دهد. این با استفاده از قابلیت‌های چرخ‌دنده در رابط Multibody Dynamics  در کامسول مالتی‌فیزیک ساخته شده است.

نرم افزار کامسول comsol

دینامیک آونگ دوگانه – Dynamics of Double Pendulum

5/5 - (1 امتیاز)

این برنامه آموزشی مدل‌سازی مفصل لولا بین دو بدنه در کامسول مالتی‌فیزیک را نشان می‌دهد. گره‌های مختلفی برای اتصالات مانند محدودیت، قفل شدگی، فنر، میراگر، حرکت تجویز شده و اصطکاک نیز نشان داده شده است.

نرم افزار کامسول comsol

رفتار پویا از یک لغزندۀ چرخان باردار فنری – Dynamic Behavior of a Spring Loaded Rotating Slider

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال، مدل‌سازی حرکت کشویی ناشی از چرخش پایه را نشان می‌دهد. حرکت کشویی تحت نیروهای مختلفی از قبیل نیروی لختی، نیروی گریز از مرکز، نیروی فنری و نیروی میرایی تجزیه و تحلیل می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

مجرای با خم قائمه – Duct with Right Angled Bend

5/5 - (1 امتیاز)

در این آموزش رفتار صوتی یک مجرا یا موجبر با خم قائمه مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل از شرایط مرزی درگاه در ورودی و خروجی استفاده می‌کند. درگاه‌ها می‌توانند حالت‌های انتشار غیر تخت را در موجبرها ضبط و کنترل کرده و تجزیه و تحلیل را بالاتر از اولین فرکانس قطع انجام دهند. تلفات انتقالی و ضرایب پراکندگی سیستم تعیین می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

جابجایی دوپلر – Doppler Shift

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که یک آمبولانس با آژیرهایش در حال عبور است، همه ما متوجه اثر دوپلر شده‌ایم. لحظه‌ای که آمبولانس شروع به دورشدن می‌کند، میدان آژیر ناگهان افت می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

منحنی‌های پراکندگی برای یک لوله الاستیک پر از مایع – Dispersion Curves for a Fluid-Filled Elastic Pipe

5/5 - (1 امتیاز)

منحنی پراکندگی برای یک لولۀ پر از مایع با دیوارهه‌های الاستیک محاسبه و به ترتیب با نتایج تحلیلی برای یک الاستیک خالص و یک موجبر آکوستیک مقایسه می‌شود. نتایج نشان‌دهندۀ توافق خوبی بوده و همچنین بینشی از پویایی لولۀ پر از مایع در فرکانس‌های کم و میانی را ارائه می‌دهند.

نرم افزار کامسول comsol

مکانیسم چرخ‌دنده دیفرانسیل – Differential Gear Mechanism

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل مکانیزم چرخ‌دندۀ دیفرانسیل مورد استفاده در اتومبیل‌ها و سایر وسایل نقلیۀ چرخ‌دار را شبیه‌سازی می‌کند. دیفرانسیل اجازه می‌دهد چرخ محرک بیرونی سریعتر از چرخ محرک داخلی در طول چرخش بچرخد. این کار هنگام چرخش وسیله نقلیه لازم بوده تا چرخی که در امتداد بیرونی منحنی چرخش حرکت می‌کند سریعتر بچرخد و مسافت بیشتری را نسبت به چرخ در قسمت درونی منحنی چرخش بپیماید. میانگین سرعت چرخش دو چرخ محرک صرفاً سرعت چرخش ورودی محور حرکت است. افزایش سرعت یک چرخ با کاهش سرعت چرخ دیگر متعادل می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

شکل‌گیری سرپیچ – Die Forming

5/5 - (1 امتیاز)

قالب‌گیری سرپیچ یک فرایند صنعتی شکل‌گیری فلز ورقه‌ای گسترده است. قطعۀ کار، معمولاً یک ورقۀ فلزی است که دائما در اطراف قالب از طریق تغییر شکل پلاستیک با تشکیل و ایجاد فرایندها تغییر شکل می‌یابد.

نرم افزار کامسول comsol

گودبرداری عمیق – Deep Excavation

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل حفاری عمیق از یک تمرین معیار که توسط یک گروه کاری از انجمن ژئوتکنیک آلمان مشخص شده است الهام گرفته شده است. در این مدل، یک خاکبرداری ۲۰ متری با ده مرحله با استفاده از یک جاروی پارامتری مدل‌سازی شده است. تعامل بین خاک و دیوارۀ نگهدارنده با زوج‌خای تماسی مدل‌سازی شده و با رسیدن گودبرداری به عمق آن‌ها، بندها فعال می‌شوند.

نرم افزار کامسول comsol

ساب‌ووفر استوانه‌ای – Cylindrical Subwoofer

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل، میدان آکوستیک در داخل و خارج از یک ساب‌ووفر پایین دستی محاسبه می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

تماس با غلتک استوانه‌ای – Cylinder Roller Contact

5/5 - (1 امتیاز)

یک استوانۀ استیل بی‌نهایت طولانی را در نظر بگیرید که روی یک پایۀ آلومینیومی مسطح قرار دارد، که در آن هر دو ساختار الاستیک هستند. استوانه در امتداد قسمت بالای خود در معرض بار نقطه‌ای قرار دارد. هدف از این مطالعه یافتن توزیع فشار تماس و طول تماس بین پایه و استوانه است. یک راه حل تحلیلی وجود دارد، و این مدل شامل مقایسه‌ای در برابر راه حل کامسول مالتی‌فیزیک است. این مدل بر اساس معیار NAFEMS است.

نرم افزار کامسول comsol

شمارش چرخه در تحلیل فرسودگی – معیار Cycle Counting in Fatigue Analysis — Benchmark

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل معیار از الگوریتم شمارش Rainflow با استفاده از یک نمونه آزمایش کششی مسطح، نتایج را بین ماژول فرسودگی ASTM و COMSOL مقایسه می‌کند. پس از مدل Palmgren-Miner افزونه‌ای برای محاسبۀ آسیب تجمعی ساخته شده است و نتایج با عبارات تحلیلی مقایسه می‌شوند.

نرم افزار کامسول comsol

شکافتگی یک تیر شکاف‌دار – Cracking of a Notched Beam

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال، دو مدل از آسیب شکننده برای ارزیابی شکستگی تیر بتونی شکاف‌دار که در معرض خم شدن سه نقطه قرار دارد، استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

جریان‌سنج اثر پیچشی: شبیه‌سازی FSI در دامنه فرکانس – Coriolis Flowmeter: FSI Simulation in the Frequency Domain

5/5 - (1 امتیاز)

     این مدل نحوۀ شبیه‌سازی یک جریان‌سنج اثر پیچشی با هندسۀ خمیده را نشان می‌دهد. هنگامی که مایع از ساختار الاستیک (یک مجرای خمیده) عبور می‌کند، هنگام ارتعاش با حرکت مجرا ارتباط برقرار می‌کند. اختلاف فاز بین تغییر شکل دو نقطه در مجرا ناشی از اثر پیچشی است و می‌توان از آن برای ارزیابی میزان گردش جرم از طریق سیستم استفاده کرد.

نرم افزار کامسول comsol

تجزیه و تحلیل تماس با قلاب اسنپ با استفاده از فرمول پنالتی – Contact Analysis of a Snap Hook Using a Penalty Formulation

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال جاسازی قلاب اسنپ در شیار آن را شبیه‌سازی می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

اتصال پوسته‌ها و جامدات – Connecting Shells and Solids

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل آموزشی نحوۀ مدل‌سازی یک ساختار با استفاده از پوسته و مواد جامد و نحوۀ ایجاد انتقال بین دو حوزۀ مدل‌سازی ارائه شده است.

نرم افزار کامسول comsol

اتصال پوسته‌ها و تیرها – Connecting Shells and Beams

5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از سازه‌های مهندسی از اجزای نازک و باریک تشکیل شده‌اند، که در آن یک مدل جامد کامل عناصر بسیار کوچک بسیار جزئی را نتیجه می‌دهد. برای چنین سازه‌هایی، استفاده از عناصر پوسته یا تیر بسیار کارآمدتر است.

نرم افزار کامسول comsol

اتصال تیرها و جامدات – Connecting Beams and Solids

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال استفاده از اتصال چندفیزیکیSolid-Beam Connection را برای ایجاد انتقال بین رابط مکانیک جامد و رابط تیر نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

تیر بتونی با میله‌های تقویتی – Concrete Beam With Reinforcement Bars

5/5 - (1 امتیاز)

سازه‌های بتونی تقریبا همیشه حاوی آرماتورهایی به شکل میله‌ای فولادی (“میلگرد”) هستند. در کامسول می‌توان با اضافه کردن یک رابط خرپا به رابط جامد که برای بتن استفاده شده است، میلگردهای جداگانه را مدل‌سازی کرد. مش جامد برای بتن و مش میلگرد می‌تواند مستقل باشد، زیرا جابجایی‌ها از درون جامدات روی یک میلگرد در یک موقعیت مشخص نقشه‌برداری می‌شوند.

نرم افزار کامسول comsol

فشرده‌سازی لوله الاستوپلاستیک – Compression of an Elastoplastic Pipe

5/5 - (1 امتیاز)

در کاربردهای داخل دریا، گاهی اوقات لازم است به سرعت لوله را به عنوان بخشی از جلوگیری از ترکیدن، آب‌بندی کنید. این مثال یک شبیه‌سازی را نشان می‌دهد، که در آن یک لولۀ دایره‌ای بین دو شاخۀ سفت و صاف فشرده می‌شود. این مدل به عنوان نمونه‌ای از تجزیه و تحلیل با تنش‌ها و تماس‌های پلاستیکی بسیار بزرگ عمل می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

مقایسه یاتاقان‌های مختلف هیدرودینامیکی – Comparison of Different Hydrodynamic Bearings

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از مدل‌سازی برای بررسی عملکرد یاتاقان‌های گرد مختلف هیدرودینامیکی استفاده کنید. این مدل از رابط هیدرودینامیکی یاتاقان استفاده می‌کند، که معادلۀ رینولدز را برای محاسبۀ فشار ایجاد شده در یک لایۀ مایع نازک برای چهار نوع تحمل مختلف: ساده، بیضوی، نیمه تقسیم‌شده و چندهسته‌ای حل می‌کند.

     نتایج شامل مشخصات فشار سیال روی یاتاقان‌ها، نمودارهای خارج از مرکز یاتاقان گرد در مقابل بار، موقعیت پایدار یاتاقان گرد و مشخصات ضخامت سیال در هنگامی که یاتاقان گرد با یاتاقان هم‌محور است.

     در این آموزش، تغییرات در موقعیت تعادل یاتاقان گرد و مشخصات ضخامت لایۀ سیال را با هم مقایسه می‌کنیم. با مقایسۀ این مقادیر می‌توان تحمل بهینه را در شرایط عملیاتی مشابه پیدا کرد.

نرم افزار کامسول comsol

ترکیب مدل‌های الاستوپلاستیک و مواد خزشی – Combining Elastoplastic and Creep Material Models

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوه ترکیب انواع مختلف مواد غیرخطی، مانند خزش و الاستوپلاستیکی را نشان می‌دهد. در این مثال خاص شما یک تنش و تحلیل فشار غیرخطی را روی یک سیلندر ضخیم تحت بارگذاری غیر متناسب انجام می‌دهید: یک افزایش درجه حرارت اولیه و به دنبال آن فشار نوسانی که روی سطح داخلی سیلندر اعمال می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

ترکیب مدل‌های مواد خزش – Combining Creep Material Models

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ ترکیب مدل‌های مختلف مواد خزشی را نشان می‌دهد. در اینجا یک مادۀ خزشی نورتون-بیلی (خزش اولیه) با یک مدل مواد خزشی نورتون (خزش ثانویه) ترکیب شده است. این مدل اصلاح مدل کتابخانه‌ای مدل خزش القایی گرمایی است.

نرم افزار کامسول comsol

تیر کانال – Channel Beam

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل ، یک مدل تیر سه‌بعدی ساده را با استفاده از رابط تیر سه‌بعدی ساخته و حل می‌کنید. این مدل تغییر شکل، نیروهای مقطع و تنش در تیر محوری را محاسبه کرده و نتایج را با راه‌حل‌های تحلیلی مقایسه می‌کند. چند فرکانس طبیعی اول نیز محاسبه می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

شبیه‌ساز دستگاه فرمان خودکار گریز از مرکز – Centrifugal Governor Simulator

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه فرمان خودکار گریز از مرکز، نوع خاصی از دستگاه فرمان خودکار است که با تنظیم میزان سوخت مجاز، سرعت یک موتور را کنترل می‌کند. به منظور حفظ سرعت تقریباً ثابت، صرف نظر از شرایط بار یا سوخت، دستگاه فرمان خودکار گریز از مرکز از اصل کنترل متناسب استفاده می‌کند. در حالی که دستگاه فرمان در حال فعالیت است، بسیار مهم است که به سرعت به یک تنظیمات جدید حالت پایدار برسد. از این رو طراحی فنر و میراگر مهم است.

نرم افزار کامسول comsol

پیچش یک استوانه کامپوزیت – Buckling of a Composite Cylinder

5/5 - (1 امتیاز)

پیچش یک بی‌ثباتی ساختاری است که می‌تواند منجر به شکست یک جزء حتی بدون خرابی مواد اولیه شود. محاسبۀ بارهای مهم پیچش و اشکال حالت از این رو می‌تواند از نظر طراحی مهم باشد، حتی اگر قبلاً مشخص شده باشد که بارگیری مؤلفه فقط باعث تغییر شکل الاستیک می‌شود. این امر در مورد اجزای ساخته شده از مواد کامپوزیت چندلایه، که در آن خواص الاستیک، ضخامت قطعه قطعه و توالی انباشت یک لمینت کامپوزیت در بارهای کمانش و اشکال حالت تأثیر دارد.

نرم افزار کامسول comsol

آسیب شکننده در تنش تک‌محور – Brittle Damage in Uniaxial Tension

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل آموزشی، روش‌های مختلفی برای مدل‌سازی آسیب شکننده در یک مدل ساده از یک نوار باردار تک‌محور مقایسه می‌شود. محلی‌سازی تغییر شکل در هنگام شکستگی با استفاده از دستورات گسسته‌سازی مختلف و روش‌های منظم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

نرم افزار کامسول comsol

براکت – تجزیه و تحلیل گذرا – Bracket — Transient Analysis

5/5 - (1 امتیاز)

مدل‌های براکت به عنوان مقدمه‌ای برای مدل‌سازی مکانیک سازه با ماژول مکانیک ساختاری استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

براکت – ارزیابی فرسودگی – Bracket — Fatigue Evaluation

5/5 - (1 امتیاز)

منحنی S-N که به آن منحنی Wöhler نیز گفته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ارزیابی فرسودگی است. این منحنی دامنۀ تنش را با محدودیت عمر فرسودگی مرتبط کرده و می‌تواند به طور مستقیم از مجموعه آزمایش فرسودگی استاندارد به دست آید. بسیاری اوقات برنامه‌های ما تحت شرایط متفاوت با شرایط آزمایشی تست‌های فرسودگی قرار می‌گیرند. سپس داده‌های فرسودگی باید به طور مناسب اصلاح شوند تا شرایط عملیاتی واقعی در نظر گرفته شود.

نرم افزار کامسول comsol

تأیید مسدود کردن – Block Verification

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک آزمایش فشرده‌سازی تک‌محوره را در یک نمونه خاک از پیش آماده شده نشان داد. با توجه به فشرده‌سازی تک‌محوره و مقادیر تنش اولیۀ ساده، می‌توان تنش عملکرد عمودی را به صورت تحلیلی تعیین کرد. نمونه خاک با انعطاف‌پذیری خاک و معیار مهر-کولمب مدل‌سازی شده است.

نرم افزار کامسول comsol

مدل بیومکانیکی بدن انسان در حالت نشسته – Biomechanical Model of the Human Body in a Sitting Posture

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ پویا از بدن انسان در هر محیط لرزشی را می‌توان با استفاده از این مدل بیومکانیکی پیش‌بینی کرد. به عنوان مثال در صنعت خودرو، این مدل در شبیه‌سازی کیفیت رانندگی و طراحی مجزاکننده‌های لرزشی مانند صندلی‌ها قابل استفاده است.

نرم افزار کامسول comsol

آنالیز قاب دوچرخه – Bike Frame Analyzer

5/5 - (1 امتیاز)

اعتبار یک قاب دوچرخه را می‌توان با تجزیه و تحلیل تنش ساختاری در معرض بارهای مختلف تخمین زد. این برنامه از LiveLink ™ برای  SOLIDWORKS®استفاده کرده تا ضمن محاسبۀ تحلیل تنش، هندسه را به صورت تعاملی به روز کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید تنظیمات مختلف یک قاب دوچرخه را برای موارد مختلف ابعاد، مواد و بارها به راحتی آزمایش کنید. برنامه توزیع تنش و تغییر شکل قاب را بر اساس ابعاد ساختاری، مواد و بارها / محدودیت‌های قاب دوچرخه محاسبه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

پنل بسل – Bessel Panel

5/5 - (2 امتیاز)

پنل بسل راهی است برای تنظیم تعدادی از بلندگوها به طوری که توزیع صدای زاویه‌ای شبیه به یک تک‌بلندگو است.

نرم افزار کامسول comsol

خمیدگی یک لمینت کامپوزیت پشتیبانی‌شده ساده – Bending of a Simply Supported Composite Laminate

5/5 - (1 امتیاز)

یک مادۀ کامپوزیت، یک مادۀ ناهمگن است که از دو یا چند ماده تشکیل‌دهندۀ یکپارچه برای دستیابی به عملکرد ساختاری پیشرفته تشکیل شده است. به دلیل تقویت مقاومت و کاهش وزن نسبت به مواد معمولی، طیف وسیعی از کاربردهای مواد کامپوزیت شامل زمینه‌های متنوعی است. این امر مستلزم درک کاملی از رفتار این مواد در شرایط بارگذاری مختلف است.

نرم افزار کامسول comsol

حسابگر بخش تیر (با استفاده از LiveLink™ برای(Beam Section Calculator (using LiveLink™ for Excel) – (®Excel

5/5 - (1 امتیاز)

این نرم‌افزار ویژگی‌های بخش تیر و توزیع تنش واقعی را در یک بخش تیر فولادی مشخص محاسبه می‌کند. طیف گسترده‌ای از استانداردهای تیر آمریکایی و اروپایی در دسترس است. از LiveLink برای اکسل به منظور خواندن داده‌های تیر ذخیره شده در کارنامه و ذخیرۀ نتیجه در کاربرگ استفاده می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

حسابگر مقطع تیر – Beam Section Calculator

5/5 - (1 امتیاز)

برنامۀ حسابگر مقطع تیر به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های مقطعی را برای طیف گسترده‌ای از تیرهای استاندارد آمریکایی و اروپایی ارزیابی کنید. با توجه به مجموعه‌ای از نیروها و تکانه‌های عملی در این بخش، می‌توانید توزیع دقیق تنش را نیز محاسبه کنید.

نرم افزار کامسول comsol

شیر کنترل توپی – Ball Check Valve

5/5 - (1 امتیاز)

با استفاده از یک رابط چندرسانه‌ای برهم‌کنشی سیال-جامد، رفتار یک شیر کنترل توپی با نیروی فنری تحت جریان مختلف عملکردی و معکوس مورد بررسی قرار می‌گیرد. نیروی مایع که روی توپ کار می‌کند، شیر را در فشار بازشو باز می‌کند. در صورت فشار معکوس، توپ با یک حلقۀ O در تماس است ، بنابراین مانع از جاری شدن سیال در جهت معکوس می‌شود. برای حل دقیق دامنۀ سیال بین قسمت‌هایی که در تماس هستند از یک روش بازسازی استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

غشاء تیغه‌ای – Baffled Membrane

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال آموزشی از یک غشاء لرزان نازک که در یک تیغۀ نامتناهی قرار دارد، نحوۀ استفاده از رابط Acoustic-Shell Interaction آموزش داده شده است. این مثال نشان می‌دهد که چگونه برهم‌کنش صوتی بین غشاء لرزان و هوای اطراف را مدل‌سازی می‌کنیم. برای تمرکز بر روی اصول، هندسه ساده نگه داشته شده و مکانیسم رانشی مدل‌سازی نمی‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

میکروفون چگالنده محوری با توده برقی – Axisymmetric Condenser Microphone with Electrical Lumping

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل از یک میکروفن چگالنده محوری ساده است. این مدل شامل تمام فیزیک مربوطه بوده و حساسیت هندسۀ میکروفون خاص و پارامترهای ماده را تعیین می‌کند. این مدل از یک تقریب بزرگ برای مسألۀ سیگنال کوچک برقی استفاده کرده اما یک مدل FE کامل را برای سیستم مکانیکی صوتی حل می‌کند. مسألۀ خاموش (نقطه صفر) با استفاده از الکتروستاتیک و مدل غشایی کاملاً حل می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

میکروفون چگالنده محوری – Axisymmetric Condenser Microphone

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از میکروفون چگالنده با هندسه محوری متقارن ساده است. هدف از این مدل توصیف دقیق در مورد اصول کار بدنی چنین میکروفونی است. میکروفن کندانسور هنگام اندازه‌گیری‌های دقیق صوتی، به عنوان میکروفونی با بالاترین کیفیت، و هنگام ضبط صدا، با خاصیت بازتولید بسیار درست در نظر گرفته می‌شود. این مبدل صوتی الکترومکانیکی با تبدیل تغییر شکل مکانیکی غشای نازک (دیافراگم) به یک سیگنال ولتاژ AC کار می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

مونتاژ با لولا – Assembly with a Hinge

5/5 - (1 امتیاز)

در مفاصل مکانیکی، قطعات بعضی اوقات به گونه‌ای متصل می‌شوند که در یک یا چند درجه آزادی، نسبت به یکدیگر آزاد باشند. نمونه‌هایی از این اتصالات، اتصالات توپ، لولا، و انواع مختلف یاتاقان‌ها هستند. اگر جزئیات اتصال موضوع تجزیه و تحلیل نباشد، اغلب مدل‌سازی اتصال با استفاده از ویژگی اتصال‌دهندۀ سخت در کامسول مالتی‌فیزیک امکان‌پذیر است. این مثال نحوۀ مدل کردن لولای غلافی -که دو جسم جامد را در یک مونتاژ متصل می‌کند- را نشان می‌دهد.

کامسول

ویسکوالاستیسیته دیواره شریانی – Arterial Wall Viscoelasticity

5/5 - (1 امتیاز)

برای مدل سازی بافت نرم کلاژن در دیواره های شریانی از مواد فوق‌کشسان ناهمسانگرد استفاده می‌شود. برنامۀ مکانیک دیواره شریانی قسمتی از شریان را بر اساس مدل مواد فوق‌کشسان Holzapfel-Gasser-Ogden توصیف می‌کند. در این مثال، رفتار پویای شریان مورد مطالعه قرار گرفته است، به خصوص پاسخ ویسکوالاستیک با اضافه کردن یک ویژگی ویسکوالاستیسیتۀ پنج شاخه به مادۀ فوق‌کشسان محاسبه می‌شود.

کامسول

مکانیک دیواره شریانی – Arterial Wall Mechanics

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل چگونگی پیاده‌سازی یک مادۀ فوق‌کشسان ناهمسانگرد برای مدل‌سازی بافت نرم کلاژن در دیواره‌های شریانی را نشان می‌دهد.

کامسول

بررسی آکوستیک آپارتمان با استفاده از معادله انتشار صوت – Apartment Acoustics Analyzed Using the Acoustic Diffusion Equation

5/5 - (1 امتیاز)

توزیع صدا از تلویزیون در دو اتاق آپارتمان محاسبه می‌شود. شبیه‌سازی استفاده از رابط معادله انتشار آکوستیک را برای به دست آوردن یک برآورد سریع و ساده از سطح فشار صدای محلی نشان می‌دهد. برای افزایش دقت، یک عبارت تحلیلی برای صدای مستقیم در اتاق نشیمن اضافه می‌شود.

کامسول

مکانیسم فشردن آندرو – Andrew’s Squeezing Mechanism

5/5 - (1 امتیاز)

این یک معیار برای پویایی بدنۀ سفت و سخت است.

کامسول

چسبندگی و جداسازی توپ برجسته‌ساز – Adhesion and Decohesion of Indenting Ball

5/5 - (2 امتیاز)

یک توپ فولادی در برابر غشای لاستیکی فشرده می‌شود. وقتی فشار تماس از مقدار مشخصی فراتر رود، دو قسمت شروع به چسبیدن به یکدیگر می‌کنند.

کامسول

تعامل صوتی-ساختاری با یک لایه کاملاً مطابق (Acoustic-Structure Interaction with a Perfectly Matched Layer (PML) – (PML

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی کوچک نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یک مدل با مکانیک جامد و یک حوزۀ آکوستیک فشار شامل یک لایۀ کاملاً همسان سازگار (PML) را تنظیم کنید. PML به منظور مدل‌سازی دامنۀ باز یا نامتناهی، هم برای امواج الاستیک و هم امواج فشار استفاده می‌شود.

کامسول

تعامل صوتی-ساختاری – Acoustic-Structure Interaction

5/5 - (1 امتیاز)

آکوستیک‌های مایع یا گازی همراه با اشیاء ساختاری مانند غشاها، صفحات یا مواد جامد کاربردهای مهمی در بسیاری از زمینه‌های مهندسی هستند.

کامسول

آکوستیک اتاق‌های زوج با استفاده از معادله انتشار آکوستیک – Acoustics of Coupled Rooms Using the Acoustic Diffusion Equation

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل تأییدی آکوستیک اتاق‌های زوج را با استفاده از رابط معادلۀ انتشار آکوستیک از ماژول آکوستیک، تجزیه و تحلیل می‌کند. نتایج حاصل از مدل با نتایج تحلیلی که در مقابل اندازه‌گیری‌ها در یک مقالۀ مرجع اعتبار دارند، موافق هستند.

کامسول

آکوستیک یک سیستم لوله‌ای با خم و اتصالات سه‌بعدی – Acoustics of a Pipe System with 3D Bend and Junction

5/5 - (1 امتیاز)

در این آموزش نحوۀ مدل‌سازی انتشار امواج صوتی در سیستم‌های بزرگ لوله‌ای با اتصال رابط آکوستیک لوله به رابط آکوستیک فشار نشان داده شده است. آموزش در هر دو دامنۀ زمان و دامنۀ فرکانس تنظیم شده است.

کامسول

آکوستیک یک سیستم فیلتر شبه‌ذرات – Acoustics of a Particulate-Filter-Like System

5/5 - (1 امتیاز)

این مدلی از آکوستیک در یک سیستم فیلتر شبه‌ذرات است. سیستم‌های واقعی مانند فیلترهای ذرات دیزل(DPF)  برای حذف / فیلتر دوده (ذرات دیزل) از اگزوس وسایل نقلیۀ موتور دیزلی طراحی شده‌اند. محیط متخلخل در چنین سیستم‌هایی به طور معمول با شکاف / کانال پر از هوا ساخته می‌شوند. در این مدل متقارن‌محوری دوبعدی، فیلتر با یک مادۀ متخلخل با شکاف استوانه‌ای تقریب زده می‌شود. اگرچه کارکرد اصلی فیلتر ذرات فیلترکردن جریان اگزوس است، اما فیلتر دارای خاصیت میرایی آکوستیک نیز بوده که مربوط به سیستم صداخفه‌کن (لولۀ اگزوس) است.

کامسول

تلفات انتقال صوتی از طریق ساختارهای الاستیک دوره‌ای – Acoustic Transmission Loss through Periodic Elastic Structures

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل، دو سیال با یک ساختار الاستیک جامد از هم جدا می‌شوند. یک موج فشار صوتی بر ساختار اثر گذاشته و در نتیجه یک موج منعکس شده و یک موج با تلفات در داخل سازه منتقل می‌شود. این مدل تلفات انتقالی را از طریق سازه بررسی می‌کند. اثرات زاویۀ برخورد، فرکانس و میرایی مورد بررسی قرار گرفته است.

کامسول

جریان صوتی در یک سطح مقطع میکروکانال – Acoustic Streaming in a Microchannel Cross Section

5/5 - (1 امتیاز)

پیشرفت‌های اخیر در ساخت سیستم‌های میکروسیالی نیاز به دست زدن به سلول‌های زنده و سایر ذرات میکرو و همچنین ترکیب دارد. به عنوان مثال، همۀ این موارد را می‌توان با استفاده از نیروهای تابش صوتی و کشش چسبناک از جریان سیال بدست آورد.

کامسول

پراکندگی صوتی یک بیضوی – Acoustic Scattering off an Ellipsoid

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل آموزشی است که استفاده از فرمول میدان پراکنده در آکوستیک را نشان می‌دهد. یک جسم جامد (در اینجا بیضوی) توسط یک میدان موج تخت فرودی (میدان فشار پس‌زمینه) مورد اصابت قرار می‌گیرد. این مدل مسأله را برای قسمت پراکنده حل می‌کند. این مدل از PML استفاده کرده و یک محاسبۀ دوربرد نیز اضافه می‌شود. مش برای تقویت PML و عملکرد دور افتاده تنظیم شده است.

کامسول

بازتاب‌های صوتی از یک رابط آب-رسوب – Acoustic Reflections off a Water-Sediment Interface

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل ضریب بازتاب امواج صوتی تخت، در فرکانس‌های مختلف و در زاویه‌های مختلف برخورد، از رابط آب-رسوب را تعیین می‌کند. توانایی رابط موج شبه‌کشسان برای مدل‌سازی موج صوتی و الاستیک جفت‌شده در هر مادۀ متخلخل (نظریۀ بیوت) برای توصیف سیستم آب-رسوب استفاده می‌شود. نتایج مدل با نتایج به دست آمده در یک مقالۀ تحقیقاتی -که به دقت بررسی شده است- مطابقت خوبی دارند.

کامسول

تحلیل‌گر تابش صوتی برای یک رابط آب-رسوب – Acoustic Reflection Analyzer for a Water-Sediment Interface

5/5 - (1 امتیاز)

تجزیه و تحلیل بازتاب های صوتی در سطوح سازه‌های مختلف برای بسیاری از رشته‌های مهندسی مهم است. تحلیل‌گر تابش صوتی برای یک رابط آب-رسوب یکی از این سیستم‌ها را نشان می‌دهد که در آن تحلیل برای آکوستیک زیر آب و برنامه‌های ردیاب صوتی اهمیت دارد.

کامسول

لوله اگزوس صوتی با توده مقاومت صوتی ترموچسبنده – Acoustic Muffler with Thermoviscous Acoustic Impedance Lumping

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل از رابط آکوستیک ترموچسبندگی در یک زیرمدل برای به دست آوردن نتایج دقیق برای مقاومت ظاهری انتقال یک صفحۀ سوراخ دار (از جمله تلفات حرارتی و چسبندگی) استفاده می‌شود.

کامسول

مسیر آزاد میانگین صوت در یک اتاق – Acoustic Mean Free Path in a Room

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل از رابط Ray Acoustics برای استخراج اطلاعات آماری در مورد یک اتاق استفاده شده است.

کامسول

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ  ۰٫۳ است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود.

کامسول

ردای آکوستیک – Acoustic Cloaking

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوه استفاده از یک میدان پس‌زمینه در یک مسألۀ پراکندگی صدا را نشان می‌دهد. این برنامه یک ردای نامرئی آکوستیک ساخته شده از متامواد است. به لطف خاصیت مواد وابسته به فضا و ساختار لایه‌بندی شدۀ آن، تقریباً موج فشار تخت فرودی شفاف است.

کامسول

تست مدت شتاب‌دار – Accelerated Life Testing

5/5 - (1 امتیاز)

آزمایش فرسودگی مواد غیرخطی با مکانیسم خزش یک فرآیند وقت‌گیر است. در تست مدت شتاب‌دار، زمان آزمایش با قراردادن مواد در شرایط آزمایش بیش از حد عملی کاهش می‌یابد. در این مدل چرخۀ بار حرارتی خورنده شبیه‌سازی شده و تأثیر آن بر عمر فرسودگی مفصل لحیم‌کاری بررسی می‌شود.

کامسول

لوله اگزوس جاذب با پوسته – Absorptive Muffler with Shells

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل انتشار موج فشار در لولۀ اگزوس برای موتور احتراق داخلی را توصیف می‌کند. هدف از این مدل نشان دادن چگونگی تجزیه و تحلیل میرایی القایی و مقاومتی در آکوستیک فشار و همچنین اتصال مایع به ساختار پوستۀ الاستیک اطراف آن است. سرانجام، ویژه‌حالت‌های یک مسألۀ ساختاری خالص مورد بررسی قرار گرفته و حالت‌ها در مقایسه با قله‌های تلفات انتقال مقایسه می‌شود.

کامسول

طراحی لوله اگزوس جاذب – Absorptive Muffler Designer

5/5 - (1 امتیاز)

به عنوان مثال لوله‌های اگزوس برای کاهش صدای تولید شده توسط موتور احتراق استفاده شده و معمولاً باید در یک فرکانس خاص عملکرد خوبی داشته باشند. میزان کاهش از طریق تلفات انتقالی اندازه‌گیری شده، که میرایی در محدودۀ dB را به عنوان تابعی از فرکانس می‌دهد.

کامسول

لوله اگزوس جاذب – Absorptive Muffler

5/5 - (1 امتیاز)

میزان صدای خروجی از خودرو تا حد زیادی به کیفیت لولۀ اگزوس بستگی دارد. با گذشت سال‌ها، محققان در صنعت خودرو تلاش کرده‌اند اگزوس‌هایی را تولید کنند که از نظر آکوستیک و همچنین از نظر محیطی کارآمد باشد.

کامسول

پمپ توربومولکولی – Turbomolecular Pump

5/5 - (1 امتیاز)

رابط جریان مولکولی آزاد، موجود در ماژول جریان مولکولی، ابزاری کارآمد برای مدل‌سازی گازهای بسیار کمیاب بوده که مولکول‌های گازی بسیار سریع‌تر از هر موجود هندسی در دامنه حرکت می‌کنند. برای پمپ‌های توربومولکولی، که در آن پره‌ها با سرعتی قابل مقایسه با سرعت حرارتی مولکول‌های گازی حرکت می‌کنند، یک رویکرد مونت کارلو لازم است.

کامسول

بهینه‌سازی توپولوژی و تأیید یک حالت آکوستیک در یک اتاق دوبعدی – Topology Optimization and Verification of an Acoustic Mode in a 2D Room

5/5 - (1 امتیاز)

در این آموزش استفاده از بهینه‌سازی توپولوژی در آکوستیک معرفی می‌شود. هدف از بهینه‌سازی یافتن توزیع بهینۀ مواد (جامد یا هوا) در یک دامنۀ طراحی معین -در اینجا آب‌بندی یک اتاق دوبعدی- است که میانگین فشار صدا را در یک منطقۀ هدف به حداقل می‌رساند. بهینه‌سازی برای یک فرکانس واحد انجام می‌شود. طراحی بهینۀ توپولوژی بیشتر به یک هندسه تبدیل شده و نتایج بهینه‌سازی با استفاده از مرزهای سخت صدای واقعی تأیید می‌شود.

کامسول

ترموفورز – Thermophoresis

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که یک شیب دما در یک گاز وجود داشته باشد، ذرات معلق تمایل دارند از مناطقی با درجه حرارت بالا به پایین منتقل شوند. نیرویی که این اثر را ایجاد می‌کند، نیروی ترموفورزی نامیده می‌شود. مولکول‌های گازی که با ذره‌ای از سمت گرم برخورد می‌کنند دارای سرعت بالاتری نسبت به سمت سرد هستند که این امر منجر به ایجاد نیروی خالص به سمت مناطق سرد می‌شود. این اثر می‌تواند برای ایجاد رسوب گرمای حرارتی مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند ذرات نامطلوب را از یک گاز خوراک فیلتر کند. همچنین می‌توان از آن در رسوب شیمیایی بخار استفاده کرد و مانع از ورود آلاینده‌های ذرات بر روی سطح یک گیرنده شد. این مدل اندازۀ یک منطقۀ عاری از ذرات را در بالای یک سوسکتور گرم برای شیب‌های مختلف دما شبیه‌سازی می کند.

کامسول

انتشار ترمیونی در یک دیود مسطح – Thermionic Emission in a Planar Diode

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که الکترون‌ها از یک کاتد گرم‌شده در یک دیود خلاء صفحه‌موازی ساطع می‌شوند، به تراکم بار فضا در دیود کمک کرده که به نوبۀ خود بر توزیع پتانسیل الکتریکی تأثیر می‌گذارد. اگر اختلاف پتانسیل بین کاتد و آند به اندازۀ کافی بزرگ نباشد، حداقل پتانسیل بین آن‌ها شکل گرفته و الکترون‌ها انرژی کافی را به سمت کاتد دفع می‌کنند. گفته می‌شود که چنین دیودی در رژیم محدود فضایی کار می‌کند.

کامسول

اجزای زیرقطعه در آکوستیک با استفاده از شرط مرزی امپدانس – Sub-Component Lumping in Acoustics Using the Impedance Boundary Condition

5/5 - (1 امتیاز)

این برنامه یک روش مدل‌سازی برای به دست آوردن مدل‌های ساده شده از نظر جسمی در ماژول آکوستیک را نشان می‌دهد. این رویکرد شامل تبدیل زیراجزای پیچیده به یک شرط مرزی امپدانس و در غیر این صورت استفاده از آکوستیک ساده در طول مدل کامسول است. به عنوان یک نتیجه، سرعت محاسباتی قابل توجهی می‌تواند حاصل شود.

کامسول

بهینه‌سازی شکل یک موجبر بلندگو – Shape Optimization of a Tweeter Waveguide

5/5 - (1 امتیاز)

این برنامه چگونگی استفاده از قابلیت‌های بهینه‌سازی کامسول را برای توسعۀ خودکار طرح‌های جدید با رضایت از محدودیت‌های طراحی حساس نشان می‌دهد. این مدل هندسۀ بلندگوی ساده را بهینه می‌کند. نمونه‌هایی از محدودیت‌ها می‌تواند شامل شعاع بلندگو یا حداقل فشار صوتی قابل دستیابی باشد.

کامسول

ریزکاو یونی حساس با وضوح بالا – Sensitive High-Resolution Ion Microprobe

5/5 - (1 امتیاز)

در این آموزش از ویژگی Particle Beam برای بررسی عملکرد طیف‌سنج با دقت بالا استفاده شده است. پرتو یونی در معرض نیروهای الکتریکی و مغناطیسی قرار دارد و فقط بخشی از پرتو ورودی به آشکارساز منتقل می‌شود. از ویژگی Particle Counter برای محاسبۀ احتمال انتقال و تجسم مسیر ظاهری پرتو منتقل شده استفاده می‌شود.

کامسول

کهکشان چرخشی – Rotating Galaxy

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزش نحوۀ اضافه کردن نیروهای برهم‌کنشی ذره و ذرات سفارشی را نشان می‌دهد. در این مثال نیروی گرانشی بین ۲۵۰۰ ستاره در یک کهکشان مدل‌سازی می‌شود. کهکشان در ابتدا به عنوان یک بدنۀ سفت و سخت چرخش کرده، سپس به دلیل نیروهای گرانشی شروع به تغییر شکل می‌دهد.

کامسول

جاذبRössler Attractor – Rössler

5/5 - (1 امتیاز)

جاذب Rössler دستگاهی از سه معادلۀ دیفرانسیل غیرخطی و معمولی است. جاذب Rössler از نظر ماهیتی مشابه جاذب Lorenz است. معادلات غیرخطی را می‌توان در کامسول با استفادۀ راحت از فرمول Massless موجود در رابط ردیابی ذرات ریاضی حل کرد.

کامسول

پرتو الکترونی واگرای نسبیتی – Relativistic Diverging Electron Beam

5/5 - (1 امتیاز)

هنگام مدل‌سازی انتشار پرتوهای ذره‌ای باردار در جریان زیاد و سرعت‌های نسبیتی، شارژ فضا و جریان پرتو نیروهای الکتریکی و مغناطیسی قابل توجهی ایجاد می‌کنند که تمایل به گسترش و تمرکز پرتو دارند.

کامسول

جداسازی گلبول‌های قرمز – Red Blood Cell Separation

5/5 - (1 امتیاز)

دی‌الکتروفوروز (DEP) هنگامی اتفاق می‌افتد که نیرویی بر روی یک ذرۀ دی‌الکتریک اعمال شود؛ زیرا این ماده در معرض میدان الکتریکی غیر یکنواخت قرار دارد. DEP کاربردهای بسیاری در زمینه دستگاه‌های پزشکی دارد که برای حسگرهای زیستی، تشخیصی، دستکاری ذرات و تصفیه (مرتب‌سازی)، مونتاژ ذرات و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کامسول

پمپ توربومولکولی شبه دوبعدی – Quasi-2D Turbomolecular Pump

5/5 - (1 امتیاز)

اگر شعاع متوسط پره‌ها از فاصلۀ بین آن‌ها زیادتر باشد، می‌توان شبیه‌سازی جریان مونت کارلو را در پمپ توربومولکولی ساده کرد. در این شرایط، تیغه‌های چرخان پمپ را می‌توان به عنوان یک ردیف نامحدود تیغه‌هایی که دارای تنها سرعت انتقال هستند، تقریب زد.

کامسول

طیف‌سنج جرمی چهارگانه – Quadrupole Mass Spectrometer

5/5 - (1 امتیاز)

مؤلفۀ اصلی طیف‌سنج جرمی چهارگانه، فیلتر جرمی است که برای فیلترکردن یون‌های با بار متفاوت نسبت به جرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلتر جرمی چهارگانه در طی سال‌ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. Ref. 1 و فیزیک و طراحی بهینه به خوبی درک شده‌اند. در طیف‌سنج جرمی چهارگانۀ واقعی، میدان‌های حاشیه‌ای در ورودی و خروجی فیلتر جرمی وجود دارد. این میدان‌های حاشیه‌ای می‌توانند نقش مهمی در تعیین احتمال انتقال یک یون خاص از طریق فیلتر جرمی را ایفا کنند. این مدل مسیرهای یون را در یک طیف‌سنج جرمی چهارگانه محاسبه می‌کند، از جمله اثرات میدان‌های حاشیه‌ای. در این مدل از رابط‌های الکتروستاتیک، جریان‌های الکتریکی و ردیابی ذرات بار استفاده می‌شود.

کامسول

فیلتر جرمی چهارگانه – Quadrupole Mass Filter

5/5 - (1 امتیاز)

فیلتر جرمی چهارگانه (QMF) یک عنصر اصلی طیف‌سنج جرمی مدرن است. QMF از میدان‌های الکتریکی جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC) برای تحلیل یون‌های مثبت یا منفی بر حسب نسبت جرم به بار استفاده می‌کند. QMF شامل ۴ میلۀ موازی است که به طور مساوی با هم فاصله دارند، نسبت شعاع میله به شعاع دایرۀ محیطی ۱٫۱۴۸ است. جفت میله‌های مخالف به صورت برقی متصل هستند. قطر میله‌های معمولی بین ۵ تا ۱۲ میلی‌متر و طول میله بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر است. فرکانس جزء AC میدان الکتریکی به طور معمول در محدوده ۱ تا ۱۰ مگاهرتز است. این مدل هم به ماژول ردیابی ذرات و هم به ماژول AC / DC احتیاج دارد.

کامسول

فرسایش لوله به دلیل ذرات آلوده – Pipe Erosion due to Contaminant Particles

5/5 - (1 امتیاز)

رابط ردیابی ذرات برای جریان سیال برای محاسبۀ فرسایش خم لوله استفاده می‌شود. مقدار مواد از دست رفته با استفاده از مدل‌های فرسایشی مختلف محاسبه می‌شود.

کامسول

مسیر ذرات در یک هم‌زن ایستای لایه‌ای – Particle Trajectories in a Laminar Static Mixer

5/5 - (1 امتیاز)

در هم‌زن‌های ایستا که به هم‌زن‌های بی‌حرکت یا درون‌خطی نیز نامیده می‌شوند، یک مایع از طریق لوله‌ای که حاوی تیغه‌های ثابت است پمپ می‌شود. این روش ترکیب مخصوصاً برای ترکیب‌کردن جریان لایه‌ای مناسب است؛ زیرا در این رژیم جریان فقط تلفات فشار کمی ایجاد می‌کند. این مثال جریان را در هم‌زن ایستا با تیغۀ پیچیده بررسی می‌کند. این برنامه عملکرد ترکیب را با محاسبۀ مسیر ذرات معلق از میان هم‌زن ارزیابی می‌کند. این مدل از جریان لایه‌ای و ردیابی ذرات برای رابط‌های جریان سیال استفاده می‌کند.

کامسول

ردیابی ذرات در میکروهم‌زن – Particle Tracing in a Micromixer

5/5 - (1 امتیاز)

میکروهم‌زن‌ها بسته به میزان مخلوط‌کردن مورد نیاز و مقیاس طول، می‌توانند ثابت یا پویا باشند. برای هم‌زن‌های ایستا، عدد رینولدز باید زیاد باشد تا القای اختلال در اختلاط شود. غالباً میکروهم‌زن‌ها به دلیل اندازۀ مشخصۀ کوچک، در رژیم جریان چندلایه فعالیت می‌کنند. انتشار یک املاح در مایع در حال جریان نیز ممکن است از اندازۀ ۱۰-۱۰m² / s بسیار کوچک باشد. این نتیجه می‌تواند مقیاس‌های طول را به ترتیب مترها مخلوط کند – برای دستگاه میکروسکوپ به وضوح غیرقابل قبول است. هم‌زن‌های ایستا سعی می‌کنند با افزودن عناصر اختلاط، مشکل را کاهش داده تا گرداب را به جریان وارد کنند. یک هم‌زن پویا برای تقویت روند اختلاط از تیغه‌های چرخشی استفاده کرده و دستگاه‌های با مقیاس کوچک‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. یکی از مضرات بزرگ یک هم‌زن پویا این است که قطعات متحرک مورد نیاز است. در این مدل از رابط‌های چرخش ماشین، جریان لایه‌ای و ذرات ردیابی برای رابط جریان سیال استفاده شده است.

کامسول

بهینه‌سازی چندمطالعه‌ای یک قلاب – Multistudy Optimization of a Bracket

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال بهینه‌سازی شکل، با تغییر اندازه و موقعیت تعدادی از اشیاء هندسی، جرم یک براکت به حداقل می‌رسد.

حرکت پروتون‌های به دام افتاده در میدان مغناطیسی زمین – Motion of Trapped Protons in Earth’s Magnetic Field

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل مسیر پروتون‌های غیرنسبیتی در میدان مغناطیسی زمین را نشان می‌دهد.

کامسول

جریان مولکولی از طریق یک خم Molecular Flow Through an S-Bend – S

3/5 - (2 امتیاز)

این مدل با استفاده از هر دو روش ضریب زاویه‌ای موجود در رابط جریان مولکولی آزاد و روش مونت کارلو با استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی، احتمال انتقال را از طریق یک هندسه خمشی s محاسبه می‌کند. احتمال انتقال محاسبه شده توسط دو روش با اختلاف كمتر از اختلاف ۱٪ مطابقت دارد. این مدل به ماژول ردیابی ذرات نیاز دارد.

کامسول

جریان مولکولی از طریق یک جفت‌کننده Molecular Flow Through an RF Coupler – RF

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل با استفاده از دو روش ضریب زاویه‌ای موجود در رابط مولکولی آزاد و یک روش مونت کارلو با استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی، احتمال انتقال را از طریق یک جفت‌کنندۀ RF محاسبه می‌کند. احتمال انتقال محاسبه شده توسط دو روش مشخص شده با اختلاف كمتر از اختلاف ۱٪ مطابقت دارد. این مدل به ماژول ردیابی ذرات نیاز دارد.

کامسول فارسی

لنز مغناطیسی – Magnetic Lens

5/5 - (1 امتیاز)

میکروسکوپ الکترونی روبشی با اسکن یک هدف به وسیلۀ پرتوهای پرانرژی الکترون، از تصاویر نمونه می‌گیرد. برهمکنش‌های الکترونی بعدی، سیگنال‌هایی مانند الکترون‌های ثانویه و پراکندۀ پس‌رو را تولید کرده که حاوی اطلاعاتی در مورد نقشه‌برداری سطح نمونه هستند. از لنزهای الکترومغناطیسی برای تمرکز این پرتو الکترونی به نقطه‌ای با عرض ۱۰ نانومتر بر روی سطح نمونه استفاده می‌شود.

کامسول فارسی

طراح هم‌زن ذرات ایستای لایه‌ای – Laminar Static Particle Mixer Designer

5/5 - (1 امتیاز)

در هم‌زن‌های ایستا، یک مایع از طریق لوله‌ای که حاوی تیغه‌های هم‌زن ثابت است، پمپ می‌شود. این روش ترکیب برای مخلوط کردن جریان چندلایه به خوبی مناسب است، زیرا در این رژیم جریان فقط تلفات فشار کمی ایجاد می‌کند. هنگامی که یک مایع از طریق کانال پمپ می‌شود، جهت‌های متناوب پره‌های مقطعی، مایع را با عبور از طول کانال مخلوط می‌کند. روش ترکیب ایستا امکان کنترل دقیق بر میزان ترکیب موجود در طول فرآیند را فراهم می‌آورد. با این حال، عملکرد هم‌زن بسته به هندسۀ آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

کامسول فارسی

معیار محدوده یونی – Ion Range Benchmark

5/5 - (1 امتیاز)

مدل معیار محدوده یونی، عبور پروتون‌های پرانرژی از طریق سیلیکون با تلفات یونیزاسیون و پراکندگی هسته‌ای را شبیه‌سازی می‌کند. انرژی اولیۀ پروتون‌ها با استفاده از جابجایی پارامتری از ۱ کیلو ولت تا ۱۰۰ مگاوات متغیر است.

کامسول فارسی

قیف یونی – Ion Funnel

5/5 - (1 امتیاز)

قیف یونی الکترودینامیکی وسیله‌ای کارآمد برای انتقال یون‌ها از مناطقی با فشار زیاد به خلاء بالا فراهم می‌کند. قیف یونی می‌تواند دستگاه‌هایی را که عموماً با فشارهایی از مرتبۀ بزرگی مختلف کار می‌کنند، از جمله طیف‌سنج‌های حرکتی یونی و طیف‌سنج‌های جرمی، به هم جفت کرده و اجازه می‌دهد تا مخلوطی از گازهای یونیزه شده از هم جدا شده و در عین حال به حداقل برسند.

کامسول فارسی

معیار سرعت سوق یونی – Ion Drift Velocity Benchmark

5/5 - (1 امتیاز)

سرعت رانش Ar+ با استفاده از یک شبیه‌سازی مونت کارلو محاسبه شده که در آن برخورد الاستیک یون‌های آرگون با نوسانات محیط به صراحت مدل‌سازی می‌شود. این مدل از داده‌های سطح مقطع برخورد انرژی وابسته به انرژی حاصل از آزمایش استفاده می‌کند.

کامسول فارسی

حرکت یونی سیکلوترون – Ion Cyclotron Motion

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل مسیر یونی را در یک میدان مغناطیسی یکنواخت با استفاده از فرمول های نیوتن، لاگرانژ و هامیلتونی موجود در رابط ردیابی ذرات ریاضی محاسبه می‌کند.

کامسول

تمرکز اینرسی بین دو دیواره موازی – Inertial Focusing Between Two Parallel Walls

5/5 - (1 امتیاز)

بیش از ۵۰ سال است که این موضوع شناخته شده است که ذرات شناور خنثی در یک کانال جریان تمایل به مکان‌های خاص در مقطع کانال دارند. برای یک لولۀ استوانه‌ای یا دو صفحۀ موازی که دارای جريان خطى ناروان هستند، موقعیت تعادل در حدود ۰٫۶ برابر شعاع لوله یا فاصله از دیواره‌های موازی به ترتیب حدود ۰٫۲ برابر عرض کانال است. به این اثر Segre-Silberberg گفته می‌شود، در حالی که حلقه‌ای از ذرات با شعاع ۰٫۶ برابر شعاع لوله گاهی اوقات حلقۀ Segre-Silberberg نامیده می‌شود.

کامسول

تخمین پارامتر لوله امپدانس با تولید داده – Impedance Tube Parameter Estimation with Data Generation

5/5 - (1 امتیاز)

لوله‌های امپدانس برای تخمین مقاومت ظاهری سطح نمونه‌های مختلف استفاده می‌شود، به عنوان مثال، یک لایه از مواد متخلخل که برای عایق‌بندی صدا استفاده می‌شود. این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان پنج پارامتر ماده از مدل جانسون-چامپو-آلارد را از فشار در دو میکروفن اندازه‌گیری تخمین زد. این مدل شامل یک مطالعۀ اولیه است که داده‌های اندازه‌گیری مصنوعی را تولید می‌کند. قبل از ارسال، سر و صدا به داده‌ها اضافه می‌شود.

کامسول فارسی

ردای ایده‌آل – Ideal Cloak

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل استفاده از ردیابی نوری را برای مطالعۀ ساختارهای شاخص شیب نوری بزرگ با خصوصیات نوری ناهمسانگرد نشان می‌دهد. علاوه بر این، مدل یک روش صاف‌کننده را برای دستیابی به ناپیوستگی ضریب شکست در سطوح منحنی -که در دستگاه‌های نوری مرسوم مانند لنزها معمولی است- معرفی می‌کند.

کامسول فارسی

واگرایی پرتو الكترون به علت خودپتانسيل – Electron Beam Diverging Due to Self Potential

5/5 - (1 امتیاز)

هنگام مدل‌سازی انتشار پرتوهای ذرۀ باردار در جریان‌های زیاد، نیروی بار فضایی ایجاد شده توسط پرتو به طور قابل توجهی مسیر ذرات بار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آشفتگی این مسیرها به نوبۀ خود بر توزیع بار فضایی تأثیر می‌گذارد.

کامسول فارسی

لنز منفرد – Einzel Lens

5/5 - (1 امتیاز)

لنز منفرد، وسیله‌ای الکتروستاتیکی است که برای تمرکز پرتوهای ذرۀ باردار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است در لوله‌های پرتو کاتدی، آزمایش‌های پرتو یونی و پرتوهای الکترونی و سیستم‌های پیشران یونی مشاهده شود.

کامسول فارسی

پراکندگی ذرات سنگین در یک جریان کانال آشفته – Dispersion of Heavy Particles in a Turbulent Channel Flow

3.5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل معیار، ذرات جامد در یک جریان کانال کاملاً توسعه یافتۀ آشفته آزاد می‌شوند. ذرات تحت فشار کششی قرار دارند که شامل سهم ناشی از تلاطم سیال بوده که با استفاده از یک مدل پیوستۀ تصادفی پیوسته (CRW) اجرا می‌شود. از آنجا که تلاطم در کانال ناهمسانگرد است، ذرات با بی تحرکی قابل توجهی تمایل به خوشه شدن در نزدیکی دیوارۀ کانال دارند، در حالی که ذرات بسیار کوچک به طور یکنواخت در کل مقطع کانال توزیع می‌شوند.

کامسول فارسی

معیار قانون کودک – Child’s Law Benchmark

5/5 - (1 امتیاز)

انتشار محدود بار فضایی پدیده‌ای است که جریان ذرات شارژشده را که می‌توانند از یک سطح آزاد شوند، محدود می‌کند. با افزایش جریان الکترونی که توسط یک کاتد افزایش می‌یابد، بزرگی چگالی بار در مجاورت فوری کاتد نیز افزایش پیدا می‌کند. این توزیع چگالی بار، نیروی الکتریکی را روی الکترون‌های ساطع‌شده، به سمت کاتد هدایت می‌کند. جریان محدود بار فضایی حداکثر جریانی است که می‌تواند آزاد شود، به گونه‌ای که ذرات ساطع‌شده به سمت کاتد دفع نمی‌شوند.

کامسول فارسی

شبیه‌ساز سلولی تبادل شارژ – Charge Exchange Cell Simulator

5/5 - (1 امتیاز)

یک واحد تبادل شارژ از ناحیه‌ای از گاز با فشار زیاد در داخل محفظۀ خلاء تشکیل شده است. هنگامی که پرتوی یونی با گاز با چگالی بالاتر تداخل می‌کند، یون‌ها با گاز واکنش نشان داده و ذرات خنثی انرژی ایجاد می‌کنند. این احتمال وجود دارد که فقط بخشی از یون‌های پرتوی واکنش‌های تبادل شارژ را متحمل شوند. بنابراین، برای خنثی کردن پرتو، یک جفت صفحات شارژ شده در خارج از سلول قرار می‌گیرند. از این طریق می‌توان یک منبع خنثی پر انرژی تولید نمود.

کامسول فارسی

حرکت براونی – Brownian Motion

5/5 - (1 امتیاز)

حمل و نقلی که در طبیعت کاملاً پراکنده است، می‌تواند با استفاده از یک نیروی براونی مدل‌سازی شود. این مدل نحوۀ افزودن چنین نیرویی را در رابط فیزیک جریان ذرات برای جریان سیال نشان می‌دهد. انتشار ذرات در یک مایع با معادلۀ انتشار و ردیابی ذرات برای رابط جریان سیال مدل‌سازی شده و نتایج با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

کامسول فارسی

جریان صوتی در یک سطح مقطع میکروکانال – Acoustic Streaming in a Microchannel Cross Section

5/5 - (1 امتیاز)

پیشرفت‌های اخیر در ساخت سیستم‌های میکروسیالی نیاز به دست زدن به سلول‌های زنده و سایر ذرات میکرو و همچنین ترکیب دارد. به عنوان مثال، همۀ این موارد را می‌توان با استفاده از نیروهای تابش صوتی و کشش چسبناک از جریان سیال بدست آورد.

کامسول فارسی

بالابر صوتی – Acoustic Levitator

5/5 - (1 امتیاز)

بالابر موج ایستادۀ فراصوتی، که همچنین به عنوان لویتیتور صوتی (acoustic levitator) نیز نامیده می‌شود، وسیله‌ای است که برای تخلیۀ مایعات و ذرات جامد در یک میدان صوتی استفاده می‌شود. امواج صوتی ایستاده نیروی تابش آکوستیک را بر روی ذرات اعمال می‌کنند. نیرو یک اثر مرتبه دوم بوده و از ترکیبی از فشار متوسط ​​زمان و اثر متقابل اینرسی بین ذرات و میدان آکوستیک ناشی می‌شود. با بارگذاری ذره می‌توان به عنوان مثال، سینتیک خشک‌کردن آن را در شرایط مختلف خارجی به عنوان دما و رطوبت مطالعه کرد. همچنین از بالابر برای مطالعۀ فرایندهای احتراق، تشکیل ذرات یخ و لکه‌های برفی استفاده شده است، و همچنین به عنوان یک قیچی آکوستیک در میکروگرانش، به عنوان مثال در مأموریت‌های فضایی استفاده می‌شود. این مدلی از هندسۀ یک بالابر صوتی دوبعدی ساده است که در یک فرکانس ثابت رانده شده است. ذرات الاستیک کوچک به طور یکنواخت در میدان آکوستیک ایستاده آزاد شده و وقتی تحت تأثیر نیروی تابش آکوستیک، کشش چسبناک و گرانش قرار بگیرند، مسیر آن‌ها مشخص می‌شود. در این مدل از رابط‌های آکوستیک فشار، فرکانس دامنه و ردیابی ذرات برای رابط‌های جریان سیال استفاده شده است.

کامسول فارسی

نوشتن داده‌های شبیه‌سازی و مش روی فایل‌های متنی – Writing Out Simulation and Mesh Data to Text Files

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید داده‌های مش و نتایج خود را به فایل متنی ارسال کنید. توضیحات بیشتر دربارۀ پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ “صادرات مش و راه حل‌ها با استفاده از برنامه‌ساز” مشاهده کنید.

کامسول فارسی

استفاده از مدل‌های کامسول به همراه متناسب‌سازی منحنی – Using COMSOL Models Together with Curve Fitting

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان متناسب‌سازی منحنی در کامسول مالتی‌فیزیک را انجام داده و چگونه می‌توان آن را برای مدل‌سازی شما اعمال نمود. توضیحات دقیق‌تری از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ “متناسب‌سازی منحنی داده‌های تجربی با کامسول مالتی‌فیزیک” مشاهده کرد.

کامسول فارسی

تأثیر حرارتی آرایه مبدل حرارتی چاه – Thermal Impact of a Borehole Heat Exchanger Array

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ مجموعه‌ای از مبدل‌های حرارتی چاه (BHEs) برای تولید انرژی زمین‌گرمایی کم‌عمق را نشان می‌دهد. BHE به عنوان سینک حرارتی استوانه‌ای با سرعت استخراج یکنواخت ساده می‌شوند. آرایه در یک مدل زیرسطحی لایه‌دار با جریان آب زیرزمینی در یکی از لایه‌ها تعبیه شده است.

کامسول فارسی

اثر مگنوس – The Magnus Effect

5/5 - (1 امتیاز)

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

موتور مقاومت مغناطيسى منتخب – Switched Reluctance Motor

5/5 - (1 امتیاز)

موتورهای مقاومت مغناطيسى منتخب روی اصل گشتاور رلوکتانس (مقاومت مغناطيسى) کار می‌کنند. استاتور و روتور با هم تداخل کرده تا رلوکتانس برای مسیر شار را به حداقل برسانند. این برنامه هنگامی که سیم‌پیچ استاتور با ولتاژ پله‌ای برانگیخته شده و روتور در حالت ایستاده است، رفتار موتور را شبیه‌سازی می‌کند. هستۀ مغناطیسی یک رابطۀ غیرخطی B-H دارد. جریان حاصل از سیم‌پیچ استاتور، گشتاور که روی روتور عمل می‌کند و توزیع میدان مغناطیسی محاسبه می‌شود. نتایج به دست آمده با نتایج تجربی منتشر شده در http://www.compumag.org/jsite/team.html (مسأله ۲۴) مقایسه شده و توافق خوبی با آن دارد.

کامسول فارسی

تجزیه و تحلیل تنش اتصالات لوله از یک پرونده Stress Analysis of a Pipe Fitting from a CAD File – CAD

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزش راه اندازی یک تجزیه و تحلیل تنش متقارن محوری دوبعدی، از طریق تماس، از اتصالات لوله سه‌بعدی را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

شبیه سازی موجبر موج‌دار و مقاومت آن – Simulating a Corrugated Waveguide and Its Impedance

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدل‌سازی مقاومت ظاهری یک موجبر از ناحیۀ سطح مقطع متفاوت را نشان می‌دهد. توضیحات مفصل‌تر این پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ “محاسبۀ مقاومت ظاهری یک موجبر موج‌دار” مشاهده کنید.

کامسول فارسی

آکوستیک داخلی خودروسوارى – Sedan Interior Acoustics

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از آکوستیک‌های موجود در داخل یک سدان است، یعنی داخل یک ماشین خانوادگی معمولی با سقف سخت فلزی. این مدل منابعی را در مکان‌های بلندگو و همچنین شرایط مقاومت ظاهری را برای مدل‌سازی سطوح جذب نرم برای صندلی‌ها، فرش و روکش سقف تنظیم می‌کند.

کامسول فارسی

حذف جزئیات در هندسه‌های مدل – Removing Details in Model Geometries

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ استفاده از عملیات حذف جزئیات را برای یافتن و حذف خودکار جزئیات کوچک از هندسۀ مدل نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

مدل سازی بارهای متحرک – Modeling of Moving Loads

5/5 - (1 امتیاز)

در کامسول مالتی‌فیزیک، به راحتی می‌توانید بارهای متحرک و محدودیت‌ها را تعریف کنید.

کامسول فارسی

درونیابی بین نقاط با استفاده از یک برنامۀ کامسول – Interpolation between points using a COMSOL App

5/5 - (1 امتیاز)

این برنامه با استفاده از توابع پایۀ شعاعی یک سطح را از طریق مجموعه‌ای از نقاط متناسب کرده و یک پرونده با فرمت کامسول از یک سطح NURBS صاف که از تمام نقاط عبور می‌کند را خواهد نوشت. عملکردی که سطح را توصیف می‌کند، می‌تواند برای یک فایل متنی نیز نوشته شود. داده‌های نقطه‌ای از فايل مجزا توسط ويرگول خوانده شده و توابع پایه شعاعی باریک صفحۀ نازک برای متناسب‌سازی سطح استفاده می‌شوند. حداکثر ۵۰۰۰ نقطه در این برنامۀ نمایشی قابل استفاده است.

کامسول فارسی

گرمایش القایی یک قسمت مکانیکی فرومغناطیسی متحرک – Induction heating of a moving ferromagnetic mechanical part

5/5 - (1 امتیاز)

از گرمای القایی برای فرآیندهای مختلف متالورژی مانند سخت‌شدن استفاده می‌شود. در اینجا گرمای القایی سه‌بعدی یک مفصل مکانیکی که از میان یک سیم‌پیچ گرمایش القایی عبور می‌کند شبیه‌سازی می‌شود. اثرات نقطۀ کوری و مقاومت وابسته به دما در آهن در نظر گرفته شده است.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

ورود و مش‌بندی یک هندسۀ PCB از بایگانی Importing and Meshing a PCB Geometry from an ODB++ Archive – ++ODB

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی نحوۀ واردکردن داده‌ها از بایگانی ODB++® را برای تولید هندسۀ تختۀ مدار چاپی (PCB) نشان می‌دهد. برای یادگیری چگونگی حذف جزئیات کوچک از هندسه، ایجاد مش و استفاده از انتخاب‌های تولیدشده به صورت خودکار برای تعریف فیزیک و تنظیمات مش، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طراحی حساسیت‌ها در یک مدل کامسول – Design Sensitivities in a COMSOL Model

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ محاسبه حساسیت‌های طراحی مدل کامسول مالتی‌فیزیک شما را مثال می‌زند. توضیحات بیشتر در مورد روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ “حساسیت‌های طراحی محاسبات در کامسول مالتی‌فیزیک” مشاهده کرد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

صفحه کلدنی – Chladni Plate

5/5 - (1 امتیاز)

صفحۀ کلدنی، یک صفحۀ فلزی است که در ماسه پوشانده شده و در معرض ارتعاشات است. در فرکانس‌های خاص، ارتعاشات موج‌های ایستاده ایجاد کرده و در نتیجه الگوهای شن و ماسه در صفحه شکل می‌گیرد. ارتعاشات یا از یک کمان ویولن در کنار صفحه یا یک مولد موج در مرکز صفحه تشکیل می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طیف‌نگاری درجه‌بندی مردمک سفید – White Pupil Échelle Spectrograph

5/5 - (1 امتیاز)

از طیف‌نگاری‌های مقیاسی معمولاً در نجوم برای تجزیه و تحلیل با وضوح بالا از جوهای ستاره‌ای و برای سرعت‌سنجی دقیق داپلر استفاده می‌شود. این آموزش یک فرم “مردمک سفید” از این ابزار را شبیه‌سازی می‌کند. این امر از چندین بخش از كتابخانه قسمت COMSOL استفاده کرده و ایجاد هندسۀ كاملاً پارامتری را نشان می‌دهد. دو مؤلفۀ شبکه‌ای گنجانده شده و استفاده از گرۀ Order Diffraction نشان داده شده است. شبکۀ مقیاسی به ترتیب استفاده شده و جابجایی پارامتری در چندین مرتبه (با طول موج‌های مختلف در هر مرتبه) ساخته شده و نمودارهای اشعه و درجه‌بندی نتیجه حاصل می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

سطح سوزان ودارا – Vdara® Caustic Surface

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که برای اولین بار هتل ودارا در لاس‌وگاس افتتاح شد، بازدیدکنندگان با استراحت در کنار استخر، در زمان‌های مشخصی از روز و در زمان‌های مشخصی از سال‌، دوره‌های گرمای شدید را تجربه می‌کنند. این گرمای شدید در اثر بازتاب تابش خورشیدی از سطح منحنی و انعکاس دهنده در ضلع جنوبی هتل ایجاد شده است. این مدل نشان می‌دهد که چگونه یک سطح سوزاننده در ناحیۀ استخر ایجاد می‌شود؛ مسائلی که در طول زمان و تاریخ برای اولین بار گزارش شده است.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

حفره لیزری دو آینه‌ای – Two-Mirror Laser Cavity

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل، دو آینۀ مقعر در فاصله‌ای قرار گرفته و یک اشعه از نقطه‌ای داخل حفره می‌شود. سپس اشعه برای یک بازۀ زمانی از پیش تعریف شده ردیابی می‌شود که به اندازۀ کافی طولانی باشد. در صورت پایدار بودن حفرۀ لیزری، ردیابی اشعه تا زمان محاسبۀ از پیش تعریف شده ادامه می‌یابد، در حالی که در غیر این صورت، پرتو نسبتاً زودتر از حفره خارج می‌شود. یک مطالعۀ پارامتری نشان می‌دهد که چگونه طول حفره باعث تغییر پایداری حفره شده و نتیجۀ پایداری را با تئوری ماتریس ABCD مقایسه می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

فیلتر حفره‌ای قابل تنظیم با استفاده از یک محرک پیزوالکتریک – Tunable Cavity Filter Using a Piezoelectric Actuator

5/5 - (1 امتیاز)

با افزودن سازه‌ای درون حفره، می‌توان فیلتر حفره‌ایی حالت تخلیه را تحقق بخشید. این ساختار فرکانس تشدید را پایین‌تر از حالت غالب حفرۀ پرنشده تغییر می‌دهد. از محرک پیزو برای کنترل اندازۀ یک شکاف هوای کوچک استفاده شده که قابلیت تنظیم فرکانس تشدید را فراهم می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

حالت‌های عرضی برای یک حفره لیزری متقارن – Transverse Modes for a Symmetric Laser Cavity

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نشان می‌دهد که چگونه یک سیستم معادلۀ غیرخطی می‌تواند راه‌اندازی شود تا ویژه‌فرکانس‌های یک حفرۀ لیزری متقارن را به دست آورد. این مدل از فرمولاسیون دو طرفۀ امواج الکترومغناطیسی، رابط فیزیکی محفظۀ پرتوها استفاده می‌کند. ویژه‌فرکانس‌های محاسبه شده با مقادیر حل تحلیلی مورد تأیید قرار می‌گیرد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

لوله نوری شفاف – Transparent Light Pipe

5/5 - (1 امتیاز)

لوله‌های نوری سازه‌هایی هستند که می‌توانند برای انتقال نور بین نقاط مختلف استفاده شوند. به طور کلی، آن‌ها می‌توانند به دو گروه اصلی تقسیم شوند: لوله‌هایی با یک پوشش بازتابنده و مواد جامد شفافی که حاوی نور با بازتاب داخلی کلی هستند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل‌سازی گذرا از یک خازن در یک مدار – Transient Modeling of a Capacitor in a Circuit

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل گذرا از یک خازن در ترکیب با یک مدار الکتریکی خارجی حل می‌شود. مدل المان محدود خازن با یک مدل مدار منبع ولتاژ و یک مقاومت ترکیب می‌شود. یک تغییر گام در ولتاژ اعمال شده و جریان گذرا از طریق خازن محاسبه و با نتیجۀ تحلیلی مقایسه می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شبیه‌ساز صفحه لمسی – Touchscreen Simulator

5/5 - (1 امتیاز)

کاندیدی به عنوان ابزار برای اثبات اولیۀ مفهوم در توسعۀ دستگاه لمسی خازنی، برنامۀ شبیه‌ساز صفحۀ لمسی یک ماتریس ظرفیت شبیه‌سازی شده و همچنین هنجار میدان الکتریکی را ارزیابی می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تعویض‌کننده فاز آکروماتیک لایه نازک بازتاب داخلی کلی (Total Internal Reflection Thin-Film Achromatic Phase Shifter (TIRTF APS) – (TIRTF APS

5/5 - (1 امتیاز)

قابلیت تغییر قطبش نور برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های نوری بسیار مهم است. به عنوان مثال، قطبش نور تأثیر بسزایی در عملکرد عایق‌های نوری، تضعیف‌کننده‌ها و شکاف‌های پرتو دارد. با اختصاص قطبش خاص به نور، که مهمترین آن قطبی‌شدن خطی یا دایره‌ای است، می‌توان میزان قابل توجهی از تابش نور در سیستم‌های نوری را کاهش داد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مدل‌سازی دامنه زمانی رسانه Drude-Lorentz پراکنده (موج نوری) – (Time-Domain Modeling of Dispersive Drude-Lorentz Media (Wave Optics

5/5 - (1 امتیاز)

این آموزش نحوۀ حل معادلۀ موج کامل وابسته به زمان در رسانه‌های پراکنده مانند پلاسماها و نیمه‌هادی‌ها را نشان می‌دهد. این مدل موج تخت TM دوبعدی را برای پتانسیل برداری از معادله موج و برای تراکم قطبی‌سازی الکتریکی کمکی از یک معادلۀ دیفرانسیل معمولی حل می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تشدیدگر مرکب BAW لایه نازک – Thin-Film BAW Composite Resonator

5/5 - (1 امتیاز)

تشدیدگرهای موج صوتی حجیم (BAW) به عنوان فیلترهای باند باریک در برنامه‌های فرکانس رادیویی قابل استفاده هستند. مهمترین مزیت در مقایسه با تشدیدگرهای الکترومغناطیسی سرامیکی سنتی این است که تشدیدگرهای BAW به لطف طول موج صوتی بسیار کوچکتر از طول موج الکترومغناطیسی، می‌توانند بسیار کوچکتر شوند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

مقایسه شکاف گذردهی الکتریکی کم نازک – Thin Low Permittivity Gap Comparison

5/5 - (1 امتیاز)

شرط مرزی شکاف گذردهی الکتریکی کم نازک، به معنای تقریبی یک لایۀ نازک از مواد دارای تراکم نسبی کم در مقایسه با محیط اطراف آن است. این شرط مرزی برای مدل‌سازی میدان الکترواستاتیک در دسترس است. این مثال شرایط مرزی شکاف گذردهی الکتریکی کم نازک را با یک مدل کاملا درست مقایسه کرده و دامنۀ کاربرد این شرایط مرزی را مورد بحث قرار می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

ضخامت برشی حالت کوارتز نوسانگر – Thickness Shear Mode Quartz Oscillator

5/5 - (1 امتیاز)

بلورهای کوارتز برشی AT به طور گسترده در طیف وسیعی از برنامه‌ها، از نوسانگرها گرفته تا ریزترازها استفاده می‌شوند. یکی از خواص مهم برش AT این است که فرکانس تشدید بلور از درجه حرارت مستقل از مرتبۀ اول است. این کار در برنامه‌های سنجش جرم و زمان‌بندی مطلوب است. بلورهای برش AT در حالت برشی ضخامت ارتعاش می‌کنند – یک ولتاژ اعمال شده در قسمت‌های برش باعث ایجاد تنش برشی در داخل بلور می‌شود. این مثال لرزش یک نوسانگر برشی ضخامت برش AT را با توجه به پاسخ مکانیکی سیستم در حوزۀ فرکانس در نظر می‌گیرد. راه اندازی یک مدل کامسول با استفاده از استانداردهای مختلفی که برای تعیین جهت‌گیری مواد پیزوالکتریک تنظیم شده است، به طور مفصل پوشش داده شده است (توجه داشته باشید که جزئیات استانداردها در یک پست وبلاگ کامسول بررسی شده است). تأثیر خازن سری بر روی تشدید مکانیکی نیز در نظر گرفته شده است. اضافه کردن خازن سری روشی است که اغلب برای تنظیم نوسانات کریستالی به کار می‌رود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

ژنراتور ترموالکتریک – Thermoelectric generator

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل، نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان اثر Seebeck را که به عنوان مولد ترموالکتریک عمل می‌کند، مدل‌سازی نمود. اثر Seebeck پدیده‌ای است که در آن اختلاف درجه حرارت یک ماده منجر به اختلاف بالقوه می‌شود. پتانسیل ترسیم‌شده در این مدل با مقاله توسط Jaegle (مثال ۳) مقایسه شده و یک انطباق خوب مشاهده شد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

استهلاک ترموالاستیک در یک تشدیدگر Thermoelastic Damping in a MEMS Resonator – MEMS

5/5 - (1 امتیاز)

میرایی ترموالاستیک -که هنگام قرار دادن ماده تحت فشارهای چرخه‌ای ایجاد می‌شود- یک فاکتور مهم در هنگام طراحی تشدیدگرهای MEMS است. تنش باعث تغییر شکل می‌شود؛ جایی که مواد تحت فشار تراکمی گرم، و تحت فشار کششی سرد می‌شوند. بنابراین، به دلیل شار گرمایی حاصل از آن، انرژی برای از بین بردن این میرایی از دست می‌رود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

جابجایی کانون القای حرارتی – Thermally Induced Focal Shift

5/5 - (1 امتیاز)

یک سیستم لیزری با فیبر صنعتی مدرن با قدرت بالا می‌تواند حداکثر ۳ کیلو وات از اشعۀ لیزر تک‌حالته را به سطوح قابل برش، سوراخ شده، جوشکاری یا علامت‌گذاری برساند. حتی با استفاده از مواد بسیار انتقال‌دهنده، مؤلفۀ نوری مورد استفاده برای تمرکز پرتو لیزر بر روی سطوح هدف می‌تواند از میزان زیادی از انرژی حاصل از نور تأثیر بگذارد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

پلاسمای حرارتی – Thermal Plasma

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل یک پلاسما را در فشار متوسط (۲ توریچلی) که در آن پلاسما هنوز در تعادل ترمودینامیکی موضعی قرار ندارد، شبیه‌سازی می‌کند. در فشارهای کم، دو دما از هم جدا شده اما با افزایش فشار، دما به همان حد گرایش پیدا می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تنش‌های اولیه حرارتی در یک صفحه لایه‌ای – Thermal Initial Stresses in a Layered Plate

5/5 - (1 امتیاز)

تنش حرارتی در یک صفحه لایه لایه در این مثال مورد بررسی قرار گرفته است. صفحه‌ای متشکل از دو لایه، یک روکش و یک لایۀ بستر، بدون تنش و کرنش در ۸۰۰ درجه سانتیگراد است. دمای صفحه به ۱۵۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته و تنش‌های حرارتی به دلیل تفاوت در ضرایب انبساط حرارتی القا می‌شود. سپس یک لایۀ سوم یعنی لایۀ حامل در حالت بدون تنش معرفی می‌شود. سرانجام دما به ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته و در نتیجه تنش‌های حرارتی در همه لایه‌ها مشاهده می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

انبساط حرارتی در یک دستگاه Thermal Expansion in a MEMS Device – MEMS

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل انبساط حرارتی را در یک دستگاه MEMS مانند میکروگروسکوپ، که در آن باید انبساط حرارتی به حداقل برسد، تحلیل می‌کند. این دستگاه از آلیاژ مس بریلیم UNS C17500 ساخته شده و از مشخصات مواد وابسته به دما از کتابخانه مواد استفاده می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

رانش حرارتی در یک فیلتر حفره مایکروویو – Thermal Drift in a Microwave Cavity Filter

5/5 - (1 امتیاز)

از فیلترهای مایکروویو برای از بین بردن اجزای فرکانس ناخواسته در خروجی فرستنده‌های مایکروویو استفاده می‌شود. آن‌ها معمولاً بین یک آمپلی‌فایر قدرت و آنتن قرار می‌گیرند. آمپلی‌فایرها غیرخطی بوده و هماهنگ‌هایی را تولید می‌کنند که باید با فیلترهایی که دارای گذر نسبتاً باریک هستند از بین بروند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

موتور مقاومت مغناطيسى منتخب – Switched Reluctance Motor

5/5 - (1 امتیاز)

موتورهای مقاومت مغناطيسى منتخب روی اصل گشتاور رلوکتانس (مقاومت مغناطيسى) کار می‌کنند. استاتور و روتور با هم تداخل کرده تا رلوکتانس برای مسیر شار را به حداقل برسانند. این برنامه هنگامی که سیم‌پیچ استاتور با ولتاژ پله‌ای برانگیخته شده و روتور در حالت ایستاده است، رفتار موتور را شبیه‌سازی می‌کند. هستۀ مغناطیسی یک رابطۀ غیرخطی B-H دارد. جریان حاصل از سیم‌پیچ استاتور، گشتاور که روی روتور عمل می‌کند و توزیع میدان مغناطیسی محاسبه می‌شود. نتایج به دست آمده با نتایج تجربی منتشر شده در http://www.compumag.org/jsite/team.html (مسأله ۲۴) مقایسه شده و توافق خوبی با آن دارد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شتاب‌سنج میکروماشینی سطحی – Surface Micromachined Accelerometer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ استفاده از رابط الکترومکانیکی را نشان می‌دهد که چگونه یک سطح شتاب‌دهندۀ میکروماشینی سطحی فعال خازنی را شبیه‌سازی کنیم. این بر اساس یک مطالعۀ موردی از کتاب میکروسیستم طراحی شده توسط استفان دی سنتوریا (ناشران دانشگاهی کلوور، چاپ ۵، ۲۰۰۳، صفحات ۵۱۳-۵۲۵) است.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

آموزش شیمی سطح با استفاده از ماژول پلاسما – Surface Chemistry Tutorial Using the Plasma Module

5/5 - (2 امتیاز)

شیمی سطح اغلب یک جنبۀ نادیده گرفته‌شده از واکنش مدل‌سازی جریان است. این مدل آموزشی نشان می‌دهد که چگونه واکنش‌های سطحی و گونه‌ها را می‌توان به مطالعۀ فرایندهایی مانند رسوب شیمیایی بخار(CVD)  اضافه کرد. سپس این آموزش رشد سیلیکون را روی یک قرص مدل‌سازی می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

حسگر گاز موج صوتی سطحی – Surface Acoustic Wave Gas Sensor

5/5 - (1 امتیاز)

موج صوتی سطحی (SAW) یک موج آکوستیک است که در طول سطح یک مادۀ جامد پخش می‌شود. دامنۀ آن عمدتاً از طریق عمق مواد، به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تأثیرات تنش-نوری با کرنش تخت تعمیم‌یافته – Stress-Optical Effects with Generalized Plane Strain

5/5 - (1 امتیاز)

موجبرهای فوتونی مسطح در سیلیس (SiO2) پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده در برنامه‌های مسیریابی طول موج دارند. عمده‌ترین مشکل این نوع موجبر موج‌زدایی است. ضریب شکست ناهمسانگرد منجر به تقسیم حالت بنیادی و گسترش پالس می‌شود. هدف این است که با تطبیق مواد و فرآیندهای تولید، اثرات ضد انعقاد به حداقل برسد. یکی از منابع تجزیه‌پذیری استفاده از قرص سیلیکون (Si) به عنوان بستری است که بر روی آن ساختار موجبر قرار دارد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

خمش فیبر گام شاخص – Step-Index Fiber Bend

5/5 - (1 امتیاز)

در قسمت اول برنامه حالت‌های فیبر گام شاخص مستقیم ساخته شده از شیشۀ سیلیس محاسبه می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تجزیه و تحلیل ثابت از تشدیدگر یک‌طرفه- دوبعدی – Stationary Analysis of a Biased Resonator-2D

5/5 - (1 امتیاز)

تشدیدگرهای میکرومکانیکی سیلیکونی مدت‌هاست که برای طراحی حسگرها مورد استفاده قرار گرفته و اکنون به عنوان نوسان‌ساز در بازار لوازم الکترونیکی مصرفی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. در این سری از مدل‌ها، یک تشدیدگر سطحی میکروماشینیMEMS  -که به عنوان بخشی از فیلتر میکرومکانیکی طراحی شده است- به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

استهلاک گازی لایه فشرده دیسک لرزاننده – Squeeze-Film Gas Damping of a Vibrating Disc

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار، کل نیروی اعمالی بر روی یک دیسک لرزاننده در دامنه‌های فرکانس و زمان را محاسبه کرده و هر دو نتیجه را با عبارات حاصل از تحلیلی مقایسه می‌کند. وقتی دامنۀ ارتعاش به اندازۀ کافی کوچک باشد که سیستم به صورت خطی باشد، فرکانس و نتایج دامنۀ زمانی با نظریه مطابقت دارند. ارتعاشات دامنۀ بزرگتر، که منجر به یک پاسخ غیرخطی شده که نمی‌تواند در حوزۀ فرکانس مدل‌سازی شود، در حوزۀ زمان بررسی شده و در برابر راه حل‌های تحلیلی مقایسه می‌شوند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

استهلاک لایه فشرده صفحات حفره‌دار – Squeeze-Film Damping of Perforated Plates

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار، ضریب میرایی صفحات حفره‌دار حاصل از محاسبات را با داده‌های تجربی مقایسه می‌کند. این شبیه‌سازی شامل ۱۸ تنظیم هندسی مختلف است. این مدل از مدل سوراخ بائو استفاده می‌کند، که در رابط فیزیکی شار لایۀ نازک ساخته شده است. دو مورد محدودکننده نیز شبیه‌سازی می‌شوند: بدون سوراخ‌شدن و فشار نسبی صفر در سوراخ‌ها.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

میزان جذب خاص (SAR) و مطالعه دما در مغز انسان – Specific Absorption Rate (SAR) and Temperature Study in the Human Brain

5/5 - (1 امتیاز)

دانشمندان از SAR (میزان جذب خاص) برای تعیین میزان اشعۀ جذب‌شده در بافت انسانی استفاده می‌کنند. این اندازه‌گیری مخصوصاً برای تلفن‌های همراه که تابش نزدیکی از مغز دارند بسیار مهم است. در این مدل، چگونگی جذب سر انسان از موج تابشی ناشی از آنتن و افزایش دما که باعث ایجاد تشعشع می‌شود، بررسی می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

پارامتر S یک تشدیدگر BAW لایه نازک – S-parameter of a Thin-Film BAW Resonator

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ پارامتر S برای یک دستگاه MEMS پیزوالکتریک را با گسترش آموزش رزولوشن کامپوزیت Thin-Film BAW ارائه می‌دهد. اندازه‌گیری پارامتر S معمولاً برای توصیف چنین دستگاه‌هایی برای برنامه‌های RF استفاده می‌شود. ویژگی پایانه در رابط فیزیکی الکترواستاتیک دسترسی مستقیم به پارامترهای S محاسبه‌شده برای انواع مطالعۀ دامنه فرکانس را فراهم می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طراحی گیرنده بشقاب خورشیدی – Solar Dish Receiver Designer

5/5 - (1 امتیاز)

از سیستم‌های گیرندۀ متمرکزکننده / حفره خورشیدی می‌توان برای تمرکز اشعۀ فرودی خورشید در یک منطقۀ کوچک استفاده کرده و گرمای شدید ایجاد نمود. سپس این گرما می‌تواند به انرژی الکتریکی یا شیمیایی تبدیل شود. یک شکل مشترک مزیت در سیستم‌های انرژی حرارتی خورشیدی، نسبت تمرکز یا نسبت شار خورشیدی بر روی سطح گیرنده یا در صفحۀ کانونی به شار خورشیدی محیطی است.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گیرنده بشقاب خورشیدی – Solar Dish Receiver

به این مقاله رای دهید !

یک ظرف سهموی می‌تواند انرژی خورشیدی را بر روی یک هدف (گیرنده) متمرکز کرده و در نتیجه شار گرمای محلی بسیار بالایی را به وجود آورد. این می‌تواند برای تولید بخار -که می‌تواند برای تولید یک ژنراتور مورد استفاده قرار گیرد- یا هیدروژن -که می‌تواند به طور مستقیم به عنوان منبع سوخت استفاده شود- مورد استفاده قرار گیرد. در این مدل، شار گرمای ورودی به گیرنده به عنوان تابعی از موقعیت شعاعی محاسبه و با مقادیر منتشر شده مقایسه می‌شود. اصلاحات به دلیل اندازۀ محدود خورشید، تیرگی اجزاء و زبری روی سطح ظرف در نظر گرفته شده است.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

موجبر شیار – Slot Waveguide

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل، انتشار حالت را در یک موجبر شیار نانو بررسی می‌کند. در یک پیکره‌بندی موجبر شیار، دو صفحه ضریب شکست بالا (۳٫۴۸~) در مجاورت شیاری با ضریب شکست ضعیف قرار گرفته است (۱٫۴۴~). تجزیه و تحلیل حالت در یک مقطع دوبعدی از یک موجبر شیار برای طول موج عملیاتی ۱٫۵۵ میکرومتر انجام گرفته است. تجزیه و تحلیل بیشتر برای بهینه‌سازی عرض شکاف برای تحویل حداکثر قدرت نوری و شدت نوری از طریق ناحیۀ شکاف انجام شده است.

هولوگرام تک‌بیتی – Single-Bit Hologram

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که دو پرتو نور منسجم به هم برخورد می‌کنند، الگوی تداخل ظاهر می‌شود. اگر این اتفاق در مادۀ حساس به نور رخ دهد، با شدت بیشتر از آستانه قرار گرفتن در معرض خاص، الگوی تداخل در ماده به صورت تعدیلی از ضریب شکست ثبت شده و یک هولوگرام تولید می‌شود.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

شبیه‌سازی فرسایش بافتی Simulation of RF Tissue Ablation – RF

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدلسازی فرسایش بافت را با استفاده از پرتوهای RF نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ “مطالعۀ پرتوی بافتی با استفاده از شبیه‌سازی” مطالعه کرد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شبیه سازی موجبر موج‌دار و مقاومت آن – Simulating a Corrugated Waveguide and Its Impedance

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدل‌سازی مقاومت ظاهری یک موجبر از ناحیۀ سطح مقطع متفاوت را نشان می‌دهد. توضیحات مفصل‌تر این پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ “محاسبۀ مقاومت ظاهری یک موجبر موج‌دار” مشاهده کنید.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

سلول خورشیدی سیلیکونی با پرتو نوری – Si Solar Cell with Ray Optics

4/5 - (1 امتیاز)

برنامۀ سلول خورشیدی سیلیکونی با پرتو نوری، ماژول پرتو نوری و ماژول نیمه‌هادی را ترکیب کرده تا عملکرد یک سلول خورشیدی سیلیکونی را برای یک تاریخ و مکان خاص نشان دهد. ماژول پرتو نوری میانگین نورپردازی را برای تاریخ و مکانی که توسط کاربر برنامه انتخاب شده است محاسبه می‌کند. سپس، ماژول نیمه‌هادی ویژگی‌های خروجی عادی سلول خورشیدی را با پارامترهای طراحی مشخص شده توسط کاربر محاسبه می‌کند.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

خود تمرکز – Self-Focusing

5/5 - (1 امتیاز)

پرتو گاوسی به شیشه نوری BK-7 برخورد می‌کند. ماده دارای ضریب شکست وابسته به شدت است. در مرکز پرتو، ضریب شکست بزرگترین است. نمایه ضریب شکست القایی، پراکندگی را خنثی کرده و در واقع پرتو را متمرکز می‌کند. خود تمرکز در طراحی سیستم‌های لیزر پرقدرت مهم است. این مدل انتشار موج غیرخطی سه‌بعدی را نشان می‌دهد.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تولید هماهنگ دومیک پرتو گاوسی (موج نوری) – (Second Harmonic Generation of a Gaussian Beam (Wave Optics

5/5 - (1 امتیاز)

با استفاده از مواد نوری غیرخطی، می‌توان هارمونیکی تولید کرد که چند برابر فرکانس نور لیزر است. این مدل نسل دوم هارمونیک را با استفاده از شبیه‌سازی موج گذرا و خصوصیات مادۀ غیرخطی نشان می‌دهد. پرتو لیزر A YAG (lambda=1.06 micron) روی یک کریستال غیرخطی متمرکز شده به طوری که وسط پرتو در داخل بلور قرار دارد.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تولید هماهنگ دوم – Second Harmonic Generation

5/5 - (1 امتیاز)

تولید انتشار لیزر در بخش طول موج کوتاه از قسمت مرئی و نزدیک مرئی طیف الکترومغناطیسی نسبت به قسمت طول موج بلند دشوارتر است. اختلاط فرکانس غیرخطی تولید طول موج کوتاه جدید از طول موج‌های لیزر موجود را آسان‌تر می‌کند.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

پراکنده‌ساز در بستر

5/5 - (1 امتیاز)

یک موج الکترومغناطیسی TE قطبیدۀ تخت به یک نانوذرات طلا روی یک بستر دی‌الکتریک برخورد می‌کند. سطح مقطع جذب و پراکندگی ذرات برای چند زاویۀ مختلف قطبی و سمتی برخورد محاسبه می‌شود. این مدل ابتدا یک میدان پس‌زمینه از موج تخت فرودی را روی بستر محاسبه کرده و سپس از آن برای رسیدن به میدان با نانوذرات موجود استفاده می‌کند.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تداخل‌سنج Sagnac Interferometer – Sagnac

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از تداخل‌سنج سادۀ Sagnac است که از دو آینه و یک شکاف پرتو مرتب‌شده در یک مثلث تشکیل شده است. کل دامنۀ مدل‌سازی می‌چرخد. در نتیجه، پرتوهای پخش‌شده در جهت‌های مخالف در مثلث، طول مسیر نوری متفاوتی را به دلیل اثر Sagnac دارند. این می‌تواند برای استنباط سرعت زاویه‌ای سیستم استفاده شود.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تنش باقیمانده در یک تشدیدگر رشته‌ای نازک – سه‌بعدی – Residual Stress in a Thin Film Resonator — ۳D

5/5 - (1 امتیاز)

رشته‌های نازک میکروماشینی شدۀ سطحی اغلب در معرض تنش باقیمانده قرار دارند. این مثال کامسول مالتی‌فیزیک، یک تشدیدگر رشته‌ای نازک با چشمه‌های پرتوی راست یا تاشو را نشان می‌دهد. فرکانس تشدید تشدیدگر تحت تأثیر تنش حرارتی است. استفاده از چشمه‌های تاشو این اثر را تسکین می‌دهد.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

مبدل پیزوالکتریک شعاعی قطبی – Radially Polarized Piezoelectric Transducer

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از سیستم مختصات تعریف شده توسط کاربر برای ایجاد هر نوع قطبش جهتی از یک مادۀ پیزوالکتریک استفاده کرد. نتایج برای مورد قطبش شعاعی قرص پیزوالکتریک نشان داده شده است. ماده پیزوالکتریک PZT-5H است. مثال آنالیز استاتیک را نشان می‌دهد. تجسم سیستم مختصات استوانه‌ای و همچنین تنش / کرنش در آن سیستم نشان داده شده است.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تخلیه CCP ضربانی – Pulsed CCP Discharge

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی نحوۀ تنظیم مدل تخلیۀ خازنی پالس‌دار را نشان می‌دهد. روی پالس شامل ۱۰ دورۀ تحریک در ۱۳٫۵۶ مگاهرتز بوده که به دنبال عدم وجود تحریک برای ۱۰۰ دوره قرار دارد. خصوصیات I-V، چگالی الکترونی، دما و پتانسیل پلاسما مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

ولتاژ کششی برای یک تشدیدگر یک‌طرفه سه‌بعدی – Pull-in Voltage for a Biased Resonator-3D

5/5 - (1 امتیاز)

یک تشدیدگر MEMS با استفاده از الکترواستاتیک در حوزه زمان و فرکانس شبیه‌سازی می‌شود. دستگاه توسط ولتاژ یک‌طرفۀ AC + DC اعمال شده در خازن صفحه‌موازی هدایت می‌شود. وابستگی فرکانس تشدید به ولتاژ یک‌طرفۀ DC ارزیابی شده و دامنۀ فرکانس و تجزیه و تحلیل گذرا برای بررسی عملکرد دستگاه انجام می‌شود.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

کشیدن کلید Pull-in of an RF MEMS Switch – RF MEMS

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل یک کلید RF MEMS متشکل از یک پل میکرومکانیکی نازک معلق بر روی یک لایۀ دی‌الکتریک را تحلیل می‌کند. ولتاژ DC بیشتر از ولتاژ کشش در کلید اعمال شده و باعث می‌شود پل با افزایش ظرفیت خازن دستگاه، روی لایۀ دی‌الکتریک فروریزد. یک تاوان مبتنی بر نیروی تماسی برای مدل‌سازی نیروهای تماسی به عنوان پل به همراه دی‌الکتریک پیاده‌سازی شده است.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

ریزآینه از پیش تعیین شده – Prestressed Micromirror

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از روش‌های ایجاد ساختارهای شبه‌فنری یا تحریک انحنای سازه‌های نازک، قرار دادن آن‌ها در زیر لایه‌هایی است که تحت تأثیر فشارهای پسماند قرار دارند.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

شکاف پرتو قطبی – Polarizing Beam Splitter

5/5 - (1 امتیاز)

مکعب‌های شکاف پرتو قطبی از دو منشور زاویه‌دار سمت راست تشکیل شده که در آن یک پوشش دی‌الکتریک روی سطح میانی اعمال می‌شود. مکعب بخشی از موج فرودی را منتقل کرده و بخش دیگری را منعکس می‌کند. مزیت استفاده از این طرح مکعبی به جای طرح صفحه‌ای برای شکاف‌های پرتو این است که از تصاویر شبح جلوگیری می‌شود.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

توری سیمی پلاسمونی (موج نوری) – (Plasmonic Wire Grating (Wave Optics

5/5 - (1 امتیاز)

مدارهای مبتنی بر پلاسمون سطحی در برنامه‌هایی مانند تراشه‌های پلاسمونی، تولید نور و نانولیتوگرافی استفاده می‌شوند. برنامه تحلیلگر Gras Analizer Wire Plasmonic ، ضریب شکست، بازتاب سوزنی و پراش مرتبه اول را به عنوان توابع زاویه بروز برای یک توری سیمی پلاسمونی بر روی بستر دی الکتریک محاسبه می‌کند.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

فیلتر موجبر پلاسمونی – Plasmonic Waveguide Filter

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال از فیلتر موجبر پلاسمونی نشان می‌دهد که موجبر تابش الکترومغناطیسی طول موج بین ۱٫۴ و ۱٫۶ میکرومتر را رد کرده اما بقیه طول موج‌ها را نگه می‌دارد. مواد نقره‌ای را می‌توان با استفاده از تقریب Drude-Lorentz مدل‌سازی کرد، با ε∞ = ۳٫۷، ωp = 13.8 rad/s و γ = ۲٫۷۳۶ rad/s؛ در حالی که عایق با استفاده از هوا مدل‌سازی می‌شود. به عنوان جایگزینی برای تقریب مدل مواد Drude-Lorentz، می‌توان از خاصیت مادۀ معین توسط داده‌های تجربی جانسون و کریستی استفاده کرد که در کتابخانۀ مواد به عنوان Ag (Johnson) موجود است.

حسگر فشار پیزومقاومتی، پوسته – Piezoresistive Pressure Sensor, Shell

5/5 - (1 امتیاز)

حسگرهای فشار پیزومقاومتی برخی از اولین دستگاه‌های MEMS بودند که تجاری شدند. در مقایسه با حسگرهای فشار خازنی، آن‌ها برای ادغام با الکترونیک ساده‌تر هستند، پاسخ آن‌ها خطی‌تر بوده و ذاتا از نویز RF  محافظت می‌شوند. با این حال، آن‌ها معمولاً در هنگام کار به نیروی بیشتری احتیاج داشته و محدودیت‌های صوتی اساسی سنسور بالاتر از همتاهای خازنی آن‌ها است. از نظر تاريخي، دستگاه‌هاي پيزومقاومتی در بازار حسگر فشار حاكم بوده‌اند.

شیر پیزوالکتریک – Piezoelectric Valve

5/5 - (1 امتیاز)

دریچه‌های پیزوالکتریک به دلیل زمان پاسخ سریع و عملکرد آرام، در کاربردهای پزشکی و آزمایشگاهی استفاده می‌شوند. عملکرد انرژی آن‌ها، گرمای کمی را نیز از بین می‌برد، که اغلب برای این کاربردها مهم است.

تیر برشی محرک پیزوالکتریک – Piezoelectric Shear-Actuated Beam

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل با استفاده از رابط چندرسانه‌ای از پیش تعریف شدۀ دستگاه‌های پیزوالکتریک، یک تجزیه و تحلیل استاتیک را بر روی یک محرک پیزوالکتریک بر اساس حرکت یک پرتو پایه انجام می‌دهد. با الهام از کارهای انجام شده توسط V. Piefort و A. Benjeddou، یک پرتو ساندویچ را با استفاده از حالت برشی مواد پیزوالکتریک برای منحرف کردن رأس مدل‌سازی می‌کند.

ژیروسکوپ میزان پیزوالکتریک – Piezoelectric Rate Gyroscope

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ تجزیه و تحلیل چنگال تنظیم مبتنی بر ژیروسکوپ میزان پیزوالکتریک را نشان می‌دهد.

برداشت انرژی پیزوالکتریک – Piezoelectric Energy Harvester

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک ماشین برداشت پیزوالکتریکی ساده و مبتنی بر کنسول را تجزیه و تحلیل کرد. شتاب سینوسی در دستگاه برداشت انرژی استفاده شده و قدرت خروجی به عنوان تابعی از فرکانس، مقاومت ظاهری بار و بزرگی شتاب ارزیابی می‌شود.

لوله پیزوسرامیکی – Piezoceramic Tube

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال شامل یک تحلیل متقارن محوری دوبعدی استاتیک یک محرک پیزوالکتریک با استفاده از رابط فیزیکی دستگاه‌های پیزوالکتریک است. این برنامه یک لولۀ پیزوالکتریک قطبیدۀ شعاعی را همانطور که توسط S. Peelamedu و نویسندگان توصیف شده است، مدل‌سازی می‌کند. یک حوزۀ کاربردی که در آن لوله‌های قطبیدۀ شعاعی وجود دارند، روزنه‌هایی هستند که برای کنترل مایعات در چاپگرهای جوهر افشان قرار دارند.

مدل بلاگ فیبر بلور فوتونیک – Photonic crystal fiber blog model

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نمایان‌گر فیبر بلور فوتونی هدایت‌شدۀ شاخص است که در کتاب J. D. Joannopoulus مورد بحث قرار گرفته است. نمودار پراکندگی حالت‌های اصلی و مرتبۀ بالاتر با فصل ۹ ، شکل ۴ مطابقت دارد. شعاع سوراخ از ۰٫۲۳ میکرومتر تا ۴٫۶۹ میکرومتر متغیر است.

بلور فوتونی – Photonic Crystal

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه‌های بلور فوتونی ساختارهای دوره‌ای از لایه‌های متناوب مواد با ضریب شکست‌های مختلف هستند. موجبرهایی که درون یک کریستال فوتونی محصور شده‌اند، می‌توانند خمشی با ضعف بسیار ناچیز داشته باشند، که می‌تواند افزایش چگالی یکپارچۀ چندین مرتبه از بزرگی را ممکن کند. این مثال یک مطالعۀ موجبر بلور فوتونی است. این بلور دارای شبکه‌ای از ستون‌های GaAs است. بسته به فاصلۀ بین ستون‌ها، امواج در محدودۀ مشخصی از فرکانس به جای عبور از میان بلور، منعکس می‌شوند. این محدودۀ فرکانس شکاف باند فوتونی نامیده می‌شود. هنگامی که برخی از ستون‌های GaAs در ساختار بلوری برداشته می‌شوند، راهنمایی برای فرکانس‌های موجود در شکاف باند ایجاد می‌شود. سپس نور می‌تواند در امتداد هندسۀ راهنمای مشخص شده منتشر شود.

تجزیه و تحلیل STOP لنز Petzval Lens STOP Analysis – Petzval

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل تجزیه و تحلیل عملکرد یکپارچه ساختاری-حرارتی و نوری (STOP) یک سیستم نوری را نشان می‌دهد. آموزش لنز Petzval به عنوان پایه‌ای برای این مدل، همراه با هندسۀ غلاف ساده استفاده می‌شود.

لنزهای Petzval Lens – Petzval

5/5 - (1 امتیاز)

این آموزش نحوۀ تنظیم لنز هدف چندعنصری را نشان می‌دهد. این لنز انتخاب شده یک لنز Petzval با پهنای میدان بوده که در “طراحی نوری بنیادی” توسط M. Kidger ، ۲۰۰۱ ، صفحه ۱۹۲ توصیف شده است. این آموزش نشان می‌دهد که چگونه یک دنبالۀ هندسی را با استفاده از قسمت “D Spensical General Lens 3D” که در کامسول یافت می شود، در بر می‌گیرد. بخش كتابخانه همچنین استفاده از روزنه‌های روشن و همچنین انسداد لبه و روزنه نشان داده شده است. سرانجام، نتایج یک اشعه بر پایۀ شبکه در یک طول موج و زاویۀ میدان به صورت گرافیکی نشان داده شده است.

تجزیه و تحلیل اکسیژن بولتزمن – Oxygen Boltzmann Analysis

5/5 - (1 امتیاز)

معادلۀ بولتزمن را می‌توان برای اعتبارسنجی مجموعۀ سطح مقطع برخورد الکترون حل کرد. در حقیقت، مجموعه‌های سطح مقطع برخورد به طور سنتی با حل تقریب دو دوره‌ای با معادلۀ بولتزمن و مقایسۀ نتایج به دست آمده از آزمایش‌های دسته‌ای استنباط می‌شوند. این مدل یک تقریب دو دوره‌ای با معادلۀ بولتزمن را حل کرده و سرعت رانش محاسبه شده و دمای الکترون را با داده‌های تجربی مقایسه می‌کند.

موجبر ناهمسانگرد نوری – Optically Anisotropic Waveguide

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل، یک تجزیه و تحلیل معین انجام می‌شود در حالی که به صورت پارامتری طول موجبر را از ۵/۰ الی ۴ میکرومتر جابجا کرده تا منحنی پراکندگی را برای هستۀ ناهمسانگرد به دست آورد. هر دو ناهمسانگردی عرضی و طولی در دو مدل متفاوت در نظر گرفته شده‌اند.

پراکندگی نوری از نانوکره طلایی – Optical Scattering Off of a Gold Nanosphere

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل شبیه‌سازی پراکندگی موج تخت نوری توسط یک نانوکرۀ طلایی را نشان می‌دهد. پراکندگی برای محدودۀ فرکانس نوری محاسبه شده که طلا را می‌توان به عنوان ماده‌ای با گذردهی الکتریکی با ارزش پیچیدۀ منفی مدل‌سازی کرد. الگوی میدان دور و تلفات محاسبه می‌شوند.

فیلتر شکاف تشدیدگر حلقه نوری – Optical Ring Resonator Notch Filter

5/5 - (1 امتیاز)

در ساده‌ترین شکل، یک تشدیدگر حلقۀ نوری از یک موجبر مستقیم و یک موجبر حلقوی تشکیل شده است. موجبرهای موج نزدیک به یکدیگر قرار گرفته و باعث می‌شوند تا نور بین هر دو ساختار تأثیر بگذارد. اگر طول انتشار در اطراف حلقه عدد کاملی از طول موج باشد، این میدان تشدید شده و یک میدان قوی در حلقه ایجاد می‌شود.

تقویت‌کننده عملیاتی با بار خازنی – Operational Amplifier with Capacitive Load

5/5 - (1 امتیاز)

تقویت‌کنندۀ عملیاتی (op-amp) یک تقویت‌کننده ولتاژ دیفرانسیلی با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی در الکترونیک آنالوگ است. این آموزش یک تقویت‌کنندۀ عملیاتی متصل به یک حلقۀ بازخورد و یک بار خازنی را مدل‌سازی می‌کند.

تلسکوپ نیوتنی – Newtonian Telescope

5/5 - (1 امتیاز)

تلسکوپ‌های نیوتنی -که برای اولین بار در سال ۱۶۶۸ توسط ایزاک نیوتن اختراع شد- امروزه به دلیل کم‌هزینه بودن و طراحی سادۀ آن‌ها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استریمر(جریان‌ساز) منفی در نیتروژن – Neagative Streamer in Nitrogen

5/5 - (1 امتیاز)

استریمرها تخلیۀ الکتریکی رشته‎ای گذرا هستند که در صورت وجود یک میدان الکتریکی شدید می‌توانند در پس‌زمینۀ غیر رسانا ایجاد شوند. این تخلیه‌ها می‌توانند چگالی بالایی از الکترون‌ها و در نتیجه غلظت زیادی از گونه‌های فعال شیمیایی را که برای کاربردهای بی‌شماری مفید هستند، به دست آورند. کاربردهای صنعتی شامل تولید ازن، کنترل آلودگی و پردازش سطح می‌باشد.

نانومیله‌ها – Nanorods

5/5 - (1 امتیاز)

یک موج الکترومغناطیسی گاؤسی به یک شبکۀ متراکم از سیم‌های بسیار نازک (یا میله) برخورد می‌کند. فاصلۀ بین میله‌ها و به همین ترتیب قطر میله بسیار کمتر از طول موج است. در این شرایط، آرایۀ میله‌ای به عنوان یک توری پراش عمل نمی‌کند (به مدل Gras Wire Plasmonic مراجعه کنید). در عوض، آرایۀ میله‌ای طوری رفتار می‌کند که گویی یک ورقۀ فلزی پیوسته برای نور قطبی در امتداد میله‌ها است. برای قطبش عمودی نور بر میله‌ها، آرایه تقریباً نسبت به موج الکترومغناطیسی شفاف است. در حالت دوم، اتصال دوقطبی بین میله‌ها همچنین باعث برانگیختگی الکترومغناطیسی بین میله‌های خارج از ناحیۀ روشن شده می‌شود.

تجزیه و تحلیل چندقطبی پراکندگی الکترومغناطیسی – Multipole Analysis of Electromagnetic Scattering

5/5 - (1 امتیاز)

بسط چندقطبی ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل امواج الکترومغناطیسی است که توسط اشیاء کوچک پراکنده شده‌اند. در بسط، میدان پراکنده به عنوان ترکیبی از میدان‌های ایجاد شده توسط مجموعه‌ای محدود از چندقطبی منفرد ارائه شده است. هر قطعۀ چندنقطه‌ای به یک جریان الکتریکی منحصر به فرد در جسم متصل می‌شود. از این ارتباط می‌توان برای طراحی دستگاه‌های پخش‌کننده با پاسخ الکترومغناطیسی معین استفاده کرد.

مدل‌سازی دستگاه‌های پیزوالکتریک به عنوان فرستنده و گیرنده – Modeling Piezoelectric Devices as Both Transmitters and Receivers

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه‌های پیزوالکتریک به طور گسترده‌ای به عنوان منبع برای تولید امواج صوتی یا گیرنده برای تشخیص سیگنال‌های صوتی استفاده می‌شوند. در برنامه‌هایی مانند تصویربرداری با سونوگرافی و آزمایش غیرمخرب، از همان مبدل می‌توان به عنوان فرستنده برای ارسال سیگنال منبع و گیرنده برای تشخیص پژواک استفاده کرد.

مدل‌سازی یک ضریب شکست منفی (موج نوری) – (Modeling a Negative Refractive Index (Wave Optics

5/5 - (2 امتیاز)

می توان ساختار مواد را به گونه‌ای مهندسی کرد که هم گذردهی الکتریکی و هم گذردهی مغناطیسی آن‌ها منفی باشد. چنین موادی با مهندسی یک ساختار دوره‌ای با ویژگی‌های قابل مقایسه در مقیاس با طول موج تحقق می‌یابد. مدل‌سازی هر دو سلول واحد جداگانه از چنین ماده‌ای و همچنین مدل‌سازی خصوصیات یک مادۀ شاخص منفی عمده امکان‌پذیر است. این مثال روش صحیح برای مدل‌سازی دامنۀ ماوراءمادی با گذردهی الکتریکی و گذردهی مغناطیسی را نشان می‌دهد.

مدل‌سازی یک کاوشگر دی‌الکتریک مخروطی برای تشخیص سرطان پوست – Modeling a Conical Dielectric Probe for Skin Cancer Diagnosis

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ یک موج میلی‌متری با فرکانس‌های ۳۵ گیگاهرتز و ۹۵ گیگاهرتز، نسبت به محتوای آب بسیار حساس شناخته شده است.

مدل سازی حسگر موقعیت خازنی با استفاده از روش اجزاء محدود – Modeling a Capacitive Position Sensor Using FEM

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی نحوۀ استخراج ماتریس‌های توده را با استفاده از مطالعۀ جاروی منبع ایستا توضیح می‌دهد. ماتریس خازنی یک سیستم پنج پایانه‌ای برای استنباط موقعیت یک شیء فلزی به جای حسگرهای موقعیت خازنی در دنیای واقعی استفاده می‌شود.

میکروپلاسمای مایکروویو – Microwave Microplasma

5/5 - (1 امتیاز)

پلاسماهای پایدار در شکاف‌های تخلیۀ میکرومقیاس قادر به کار در فشار بالا (۱ اتمسفر) با چگالی تعداد زیاد الکترونی (۱۰۲۰ m-3) و چگالی توان (۱۰۹ W.m-3) هستند و در عین حال دمای ذرات سنگین نسبتاً سرد را نیز حفظ می‌کنند. این مدل یک پلاسمای آرگون در فشار اتمسفر را که با تحریک الکتریکی متفاوت در محدوده مایکروویو پایدار است، شبیه‌سازی می‌کند. مدل یک‌بعدی در جهت میدان کاربردی است و فضا و تکامل زمانی چندین ویژگی ماکروسکوپی پلاسما را توصیف می‌کند.

گرمایش مایکروویوی تومور سرطانی – Microwave Heating of a Cancer Tumor

5/5 - (1 امتیاز)

گرمایش الکترومغناطیسی یک گزینۀ ایده‌آل برای مدل‌سازی در کامسول مالتی‌فیزیک است. این مدل محدودۀ تومورشناسی فوق‌گرمایی را نشان می‌دهد اما موضوعات و تکنیک‌های مدل‌سازی به طور کلی برای هر مسأله‌ای که مربوط به گرمایش الکترومغناطیسی باشد، کاربرد دارد.

تیر ریزمقاومت – Microresistor Beam

5/5 - (1 امتیاز)

ریز مقاومت‌ها امکان حرکت سریع و دقیق یا حرکت ساختاری را که مستقیماً با الکتریسیته مربوط به آن‌ها اعمال می‌شود، فراهم می‌کنند. ریزمقاومت‌ها را می‌توان تقریباً به صورت لحظه‌ای در بسیاری از برنامه‌ها، از اختلالات کوچک یا انحرافات که لازم است برای دستگاه‌ها اعمال شود، استفاده کرد.

تیر ریزمقاومت – Microresistor Beam

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال توانایی جفت‌شدن آنالیزهای حرارتی، الکتریکی و ساختاری را در یک مدل نشان می‌دهد. این برنامۀ خاص با عبور یک جریان از طریق آن، یک تیر را حرکت می‌دهد. جریان تولید گرما کرده و افزایش دما منجر به جابجایی از طریق انبساط حرارتی می‌شود. این مدل تخمین می‌زند که چقدر جریان و افزایش دما برای جابجایی تیر لازم است. اگرچه این مدل شامل یک هندسه نسبتاً ساده و فیزیک ساده است، اما نمونۀ خوبی از مدل‌سازی چندفیزیکی است.

ساز و کار میکروپمپ – Micropump Mechanism

5/5 - (1 امتیاز)

میکروپامپ‌ها اجزای اصلی سیستم‌های میکروسیالی هستند که دارای کاربرد مایعات بیولوژیکی گرفته تا خنک‌کنندۀ میکروالکترونیکی هستند.

رانش فشارسنج MEMS به دلیل تورم نمگیر – MEMS Pressure Sensor Drift Due to Hygroscopic Swelling

5/5 - (1 امتیاز)

برای ادغام آن‌ها در مدارهای میکروالکترونیکی، دستگاه‌های MEMS روی تخته‌های مدار چاپی قرار گرفته و با دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند. سپس، کل مدار اغلب با یک ترکیب قالب اپوکسی (EMC) پوشانده شده تا از دستگاه‌ها و اتصالات آن‌ها با برد محافظت شود. پلیمرهای اپوکسی مورد استفاده برای چنین کاربردهایی در معرض جذب رطوبت و تورم نمگیر هستند که می‌تواند منجر به لایه لایه شدن بین EMC و تخته یا رفتار نادرست از اجزای MEMS شود.

مگنتوهیدرودینامیک – Magnetohydrodynamics

5/5 - (2 امتیاز)

این دو مدل چگونگی راه‌اندازی یک مدل مگنتوهیدروودینامیک را با استفاده از یک رویکرد کاملاً زوج یا یک رویکرد زوج یک طرفه نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر این مدل‌ها را می‌توانید در پست وبلاگ “ساختن یک مدل چند فیزیکی مگنتوهیدروودینامیک در کامسول” مشاهده کنید.

میرایی مغناطیسی جامدات رسانای مرتعش – Magnetic Damping of Vibrating Conducting Solids

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که یک مادۀ جامد رسانا از میان یک میدان مغناطیسی استاتیک حرکت می‌کند، جریان گردابی القا می‌شود. جریانی که از طریق رسانا جاری می‌شود، که خود از میان میدان مغناطیسی در حال حرکت است، یک نیروی لورنتز را به جامد القا می‌کند. بنابراین، یک جامد رسانا که در یک میدان مغناطیسی استاتیک ارتعاش می‌کند، میرایی ساختاری را تجربه خواهد کرد. در این مثال، یک پرتو پایه با هماهنگی در طیف وسیعی از فرکانس‌ها برانگیخته شده و در یک میدان مغناطیسی قوی قرار می‌گیرد. رویکرد ارائه شده در اینجا فرض می‌کند که بزرگی نسبی جابجایی‌های ساختاری اندک است، که این ماده دارای خاصیت ایزوتروپیک و خطی بوده و میدان مغناطیسی ایستا است. اثر میرایی مغناطیسی محاسبه می‌شود.

تعدیل‌کننده ماخ-زندر – Mach-Zehnder Modulator

5/5 - (1 امتیاز)

یک تعدیل­کنندۀ ماخ-زندر برای کنترل دامنۀ یک موج نوری استفاده می‌شود. موجبر ورودی به دو بازوی تداخل‌سنج موجبر تقسیم می‌شود. اگر ولتاژی روی یکی از بازوها اعمال شود، تغییر فاز برای موج عبوری از آن بازو ایجاد می‌شود. هنگامی که دو بازو بازترکیب شوند، اختلاف فاز بین دو موج به یک تعدیل‌گری دامنه تبدیل می‌شود.

لنز لونبورگ – Luneburg Lens

5/5 - (1 امتیاز)

یک لنز لونبورگ دارای ضریب شکست درجه‌بندی شده است که منجر به خاصیت فوکوس ویژه می‌شود. این مدل نمونه برای محاسبۀ مسیرهای اشعه و طول مسیر نوری آن‌ها از رابط Geometical Optics استفاده می‌کند.

مهارکننده موج خطی – Linear Wave Retarder

5/5 - (1 امتیاز)

برای کنترل شدت و قطبی شدن پرتوهای منتقل شده می‌توان از ترکیبات دستگاه‌های نوری مانند قطبش‌گرها و مهارکننده‌های موج استفاده کرد. در این مدل از دو قطبش‌گر خطی با محورهای انتقال متعامد استفاده شده تا شدت یک پرتو به صفر کاهش یابد. سپس شدت و قطبی‌شدن پرتو منتقل شده زمانی تحلیل می‌شود که یک مهارکنندۀ ربع یا نصف موج بین دو قطبش قرار گرفته باشد.

عملکرد توزیع انرژی یون

به این مقاله رای دهید !

یکی از کمیته های مورد علاقه بعد از حل یک مدل پلاسما خود سازگار ، عملکرد توزیع انرژی یون (IEDF) است.

داخل‌کردن داده‌های مواد در شکل منظم به عنوان گزینه‌ای برای ایجاد هندسه نامنظم – Interpolating Material Data on a Regular Shape as an Alternative to Building an Irregular Geometry

5/5 - (1 امتیاز)

ایجاد هندسه‌های نامنظم می‌تواند یک راه حل مناسب، حتی تنها گزینه برای برخی از انواع برنامه‌ها باشد. این فایل‌ها روشی را برای استفاده از یک فایل متنی با خصوصیات مواد تعریف شده در مختصات برای اختصاص مواد مختلف ارائه می‌دهند، حتی اگر تنها یک دامنۀ منظم وجود داشته باشد.

پلاسمای مایکروویو درون تخت – In-Plane Microwave Plasma

5/5 - (1 امتیاز)

تخلیه‌های گرم‌شدۀ موج ممکن است بسیار ساده باشد، جایی که یک موج تخت با استفاده از موجبر به یک راکتور هدایت می‌شود، یا بسیار پیچیده است مانند این مورد با راکتورهای ECR (تشدید الکترونی سیکلوترون). در این مثال، موجی به درون راکتور پرتاب شده و پلاسمای آرگون ایجاد می‌شود. موج تا حدودی توسط پلاسما -که پلاسما را حفظ می‌کند- جذب و منعکس می‌شود.

مشعل پلاسمای متصل القایی (Inductively Coupled Plasma (ICP) torch – (ICP

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل خصوصیات الکتریکی و حرارتی یک مشعل پلاسمای متصل القایی در فشار اتمسفر را بررسی می‌کند. فرض می‌شود تخلیه در تعادل ترمودینامیکی موضعی باشد.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

گرمایش القایی یک قسمت مکانیکی فرومغناطیسی متحرک – Induction heating of a moving ferromagnetic mechanical part

5/5 - (1 امتیاز)

از گرمای القایی برای فرآیندهای مختلف متالورژی مانند سخت‌شدن استفاده می‌شود. در اینجا گرمای القایی سه‌بعدی یک مفصل مکانیکی که از میان یک سیم‌پیچ گرمایش القایی عبور می‌کند شبیه‌سازی می‌شود. اثرات نقطۀ کوری و مقاومت وابسته به دما در آهن در نظر گرفته شده است.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

تطبیق مقاومت ظاهری – Impedance Matching

5/5 - (1 امتیاز)

این آموزش یک خازن جفت‌شده با پلاسما را با یک شبکۀ تطبیق‌دهنده نوع L در توان بالا و پایین هدایت می‌کند. در قدرت کم، جایی که هارمونیک در جریان کم قرار دارد، تطبیق کامل با مقدار توان انتخابی به دست می‌آید. جاروها روی قدرت، فرکانس و فشار انجام شده و تأثیر آن‌ها بر نسبت انتقال قدرت انطباق و بازده بررسی می‌شود. سرانجام، یک جارو در محدودۀ توان بالاتر انجام می‌شود. وجود هارمونیک قابل توجه در جریان باعث عدم تطابق مقاومت ظاهری می‌شود.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

شبکه فولادی شش ضلعی (موج نوری) – (Hexagonal Grating (Wave Optics

5/5 - (1 امتیاز)

یک موج تخت به یک شبکه فولادی شش ضلعی تابشی برخورد کرده است. سلول شبکه فولادی از یک نیم‌کرهۀ بیرون زده تشکیل شده است. ضرایب پراکندگی برای مراتب پراش مختلف برای چند طول موج مختلف محاسبه می‌شود.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

مدار گرمایشی – Heating Circuit

5/5 - (1 امتیاز)

مدارهای گرمایشی کوچک در بسیاری از برنامه‌ها کاربرد دارند. به عنوان مثال، در فرآیندهای تولید، مایعات واکنش‌پذیر را گرم می‌کنند. دستگاه در این مثال آموزشی شامل یک لایۀ مقاومتی الکتریکی است که در صفحه شیشه‌ای قرار گرفته است. در صورت اعمال ولتاژ در مدار، این لایه باعث ایجاد گرما شده که منجر به تغییر شکل ساختاری می‌شود. خواص لایه میزان گرمای تولید شده را تعیین می‌کند.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

ظرفیت هارمونیک ذخیره نیرو در یک پلاسمای خازنی جفت‌شده دو فرکانسی – Harmonic Content of the Power Deposition into a Dual Frequency Capacitively Coupled Plasma

5/5 - (1 امتیاز)

انتقال انرژی از میدان الکترواستاتیک متغیر با زمان به الکترون‌ها در یک پلاسمای خازنی جفت‌شده (CCP) منحصراً در دو برابر فرکانس RF رخ نمی‌دهد. با توجه به مکانیسم بسیار غیرخطی انتقال نیرو از میادین به الکترون‌ها، ذخیرۀ نیرو در فرکانس‌های بالاتر از دو برابر فرکانس رانشی اتفاق می‌افتد. برای راکتورهای CCP با فرکانس دوگانه، ظرفیت هارمونیک ذخیرۀ نیرو در فرکانس‌های مختلفی رخ می‌دهد.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

مدل سراسری جفت‌شده با معادله دو قسمتی بولتزمن – Global Model Coupled with the Two-Term Boltzmann Equation

5/5 - (1 امتیاز)

تابع توزیع انرژی الکترونی (EEDF) نقش مهمی در رفتار کلی تخلیه‌ها دارد. در این مثال، دورۀ تشکیل پلاسما آرگون با توجه ویژه به EEDF مورد بررسی قرار می‌گیرد. پلاسما در یک فاصله ۴ سانتی‌متری توسط ولتاژ منبع DC از ۱ کیلو ولت در ۱۰۰ mTorr ایجاد می‌شود. از مدل سراسری در تقریب میدان محلی برای توصیف تکامل موقتی گونه‌های پلاسما استفاده می‌شود. ضرایب نرخ واکنش الکترون و تحرک الکترون از ادغام مناسب مقاطع بر روی EEDF به دست آمده و EEDF در هر مرحله زمانی با استفاده از معادله بولتزمن در تقریب دو قسمتی محاسبه می‌شود.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تولید سطوح تصادفی – Generation of Random Surfaces

5/5 - (1 امتیاز)

این مثالها نحوه تولید سطوح هندسی تصادفی را نشان می دهد. نرم افزار COMSOL Multiphysics® مجموعه ای قدرتمند از توابع و اپراتورهای داخلی مانند توابع توزیع های تصادفی یکنواخت و گاوسی و یک اپراتور مبلغ بسیار مفید را ارائه می دهد.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

پای مارمولک ژکو – Gecko Foot

5/5 - (1 امتیاز)

در طبیعت ، ژکوها از نیروهای چسبندگی خشک برای بالا رفتن از دیوارها استفاده می کنند.

راکتور GEC CCP، شیمی آرگون، یک‌بعدی – GEC CCP Reactor, Argon Chemistry, 1D

5/5 - (2 امتیاز)

راکتور NIST GEC CCP بستری برای مطالعه پلاسماهای همراه با خازن فراهم می کند.

راکتور GEC CCP Reactor – GEC CCP

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل سلول مرجع کنفرانس الکترونیکی گازی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در دو بعد با استفاده از رابط پلاسما ، زمان دوره ای بررسی شده است. یک مثال ۲D در درک فیزیک بدون زمان CPU بیش از حد کمک می کند.
سلول با قدرت ثابت رانده می شود و نتایج نشان می دهد توافق خوبی با نتایج منتشر شده در ادبیات وجود دارد.

پرتو گاوسی فرودی در زاویه بروستر – Gaussian Beam Incident at the Brewster Angle

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل خواص قطبش را برای یک حادثه پرتو گاوسی در رابط بین دو رسانه در زاویه Brewster نشان می دهد.

فوتودیود پین GaAs PIN Photodiode – GaAs

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل ساده چگونگی استفاده از رابطهای نوری نیمه هادی را نشان می دهد تا از یک ساختار دیود PIN GaAs ساده استفاده شود.

لنز فرنل – Fresnel Lens

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل لنزهای Fresnel با سطح ۱۶ و مرتبه اول را با قطر ۵۰ میکرومتر و فاصله کانونی ۱۵۰ میکرون شبیه سازی می کند. در یک شبیه سازی ، امواج الکترومغناطیسی ، رابط Frequency Domain ، میدان الکتریکی موجود در لنزهای Fresnel و دامنه هوای اطراف آن را که به صفحه کانونی امتداد یافته است محاسبه می کند. در شبیه سازی دوم ، میدان الکتریکی در هواپیمای خروجی درست بالای لنز Fresnel با استفاده از تقریب Fresnel به صفحه کانونی منتقل می شود. سرانجام ، شبیه سازی با استفاده از رابط الکترومغناطیسی موج ، پرتو پاکتها انجام می شود. میدانهای الکتریکی در صفحه کانونی محاسبه شده با سه روش مقایسه می شوند. نتایج در توافق بسیار خوب است.
علاوه بر این ، این مدل مدت زمان شبیه سازی کوتاه رابط موج های الکترومغناطیسی ، Beam Enveles را نشان می دهد ، زیرا می تواند شبیه سازی را با مش درشت انجام دهد.
این مدل همچنین نحوه ساخت و اجرای یک روش مدل را نشان می دهد. هنگامی که یک پارامتر طراحی تغییر کرده است ، روش مدل به طور خودکار هندسه پیچیده را بازسازی می کند.
این پرونده های مدل مربوط به پست وبلاگ است: نحوه تحقق تبدیل فوریه از راه حل های محاسباتی

معادلات فرنل(موج نوری) – (Fresnel Equations (Wave Optics

5/5 - (2 امتیاز)

یک موج الکترومغناطیسی هواپیما که از طریق فضای آزاد پخش می شود ، با زاویه ای از محیط دی الکتریک بی نهایت رخ می دهد.

دامنه فرکانس مدل سازی یک خازن – Frequency Domain Modeling of a Capacitor

5/5 - (2 امتیاز)

یک خازن با تفاوت ولتاژ سینوسی زمان متغیر کاربردی مدل شده است.

عدسی‌های کانونی – Focusing Lens

5/5 - (2 امتیاز)

با توجه به تعداد زیاد عناصر مش مشکی مورد نیاز ، لنزهای نوری با اندازه میلی متر به راحتی با امواج الکترومغناطیسی ، رابط دامنه فرکانس در ایستگاههای کاری استاندارد قابل تجزیه و تحلیل نیستند.

تعامل سیال-سازه – Fluid-Structure Interaction

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل نشان می دهد که چگونه می توان یک مشکل متقابل ساختار مایع را در Multifhysics COMSOL نشان داد.

شبیه ساز فیبر – Fiber Simulator

5/5 - (2 امتیاز)

سرعت انتقال گیرنده های نوری نسبت به موجبرهای مایکروویو برتری دارد زیرا دستگاه های نوری فرکانس کاری بسیار بالاتری نسبت به مایکروویو دارند و پهنای باند به مراتب بالاتری را ایجاد می کنند.

حفره فابری-پرو – Fabry-Perot Cavity

5/5 - (2 امتیاز)

این نمونه ای از حفره Fabry-Perot ، ساده ترین ساختار تشدید نوری است.

نمونه مواد خارجی ، مکانیک ساختاری – External Material Examples, Structural Mechanics

5/5 - (2 امتیاز)

یک روش جدید برای مشخص کردن مدل های مواد تعریف شده توسط کاربر در نسخه ۵٫۲ COMSOL Multiphysics گنجانده شده است.

قرص الکتروتنجشی – Electrostrictive Disc

5/5 - (2 امتیاز)

این آموزش نشان می دهد که چگونه می توانید از رابط الکترومکانیک در ماژول MEMS COMSOL برای مدل کردن الکترواستریشن استفاده کنید.

اهرم مسلح شده الکتروستاتیکی – Electrostatically Actuated Cantilever

5/5 - (2 امتیاز)

پرتوی الاستیک یکی از سازه های ابتدایی است که در طرح های MEMS مورد استفاده قرار می گیرد.

نیروهای الکترومغناطیسی بر روی سیم‌های موازی حامل جریان – Electromagnetic Forces on Parallel Current-Carrying Wires

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل راه اندازی دو سیم موازی با جریان ثابت در حال عبور از هر دو را نشان می دهد.

سری اعتبارسنجی نیروی الکترومغناطیسی – Electromagnetic Force Verification Series

5/5 - (2 امتیاز)

در این مجموعه از مدلهای تأیید و مستندات مرتبط ، صحت محاسبات نیروی الکترومغناطیسی بررسی شده است.

محاسبه نیروی الکترومغناطیسی با استفاده از کار مجازی و تانسور تنش ماکسول – Electromagnetic Force Calculation Using Virtual Work and Maxwell Stress Tensor

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل ، نیروی الکترومغناطیسی محاسبه شده با کار مجازی و روشهای تنش حداکثر استرس بر روی بلبرینگ محوری محوری را مقایسه می کند.

لامپ الکترود – Electrodeless Lamp

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل لامپ الکترود را با شیمی آرگون / جیوه شبیه سازی می کند.

مقایسه محافظ الکتریکی – Electric Shielding Comparison

5/5 - (2 امتیاز)

شرایط مرزی سپر الکتریکی به معنای تقریبی یک لایه نازک از مواد بسیار رسانا است که یک مسیر جریان اضافی مماس را به یک مرز فراهم می کند.

محافظ الکتریکی – Electric Shielding

5/5 - (2 امتیاز)

بسیاری از برنامه ها شامل شبیه سازی رفتار الکترومغناطیسی مواد نسبتاً نازک در حوزه های حجمی است.

سنسور مقاومت ظاهری الکتریکی – Electric Impedance Sensor

5/5 - (1 امتیاز)

اندازه گیری امپدانس الکتریکی برای تصویربرداری و تشخیص استفاده می شود.

آموزش پخش رانشی – Drift Diffusion Tutorial

5/5 - (2 امتیاز)

رابط Drift Diffusion یک جفت معادله واکنش / تحریک / انتشار را حل می کند ، یکی برای چگالی الکترونی و دیگری برای میانگین انرژی الکترونی.

نمودار پراکندگی یک ساختار BAW لایه نازک – Dispersion Diagram of a Thin-Film BAW Structure

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل چگونگی ایجاد نمودار پراکندگی از نتایج شبیه سازی را با گسترش آموزش رزولوشن کامپوزیت Thin-Film BAW Composite ارائه می دهد.

تلفات میله مهار تشدیدکننده صفحه گرد – Disc Resonator Anchor Losses

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل چگونگی محاسبه ضریب کیفیت محدود از دست دادن لنگر یک تشدید کننده دیسک الماس را نشان می دهد.

جفت کننده جهت دار – Directional Coupler

5/5 - (2 امتیاز)

دو موجبر نوری جاسازی شده در مجاورت ، یک اتصال دهنده جهت را تشکیل می دهند.

منبع پلاسما مایکروویو دو قطبی – Dipolar Microwave Plasma Source

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک منبع پلاسما دو قطبی محور متقارن ۲D محوره را از طریق گرمایش رزونانس الکترون ها پایدار می کند.

توری پراش – Diffraction Grating

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل از ماژول Wave Optics و ماژول Ray Optics برای مدلسازی اشعه از طریق توری پراش در زوایای مختلف بروز استفاده می شود.

موجبر ورقه‌ای دی‌الکتریک – Dielectric Slab Waveguide

5/5 - (2 امتیاز)

یک موجبر موج بورد دی الکتریک مسطح اصول پشت هر نوع موجبر دی الکتریک مانند یک موجبر الراس یا الیاف گام به گام را نشان می دهد.

مقایسه محافظ دی الکتریک – Dielectric Shielding Comparison

5/5 - (2 امتیاز)

شرط محافظ دی الکتریک به معنای تقریبی یک لایه نازک از مواد با قابلیت نسبی بالا در مقایسه با محیط اطراف آن است.

تخلیه دیواره دی‌الکتریک – Dielectric Barrier Discharge

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل شکست الکتریکی را در یک فشار فشار اتمسفر شبیه سازی می کند.

تعریف توزیع دی‌الکتریک نگاشت یک ماده (نور موجی) – (Defining a Mapped Dielectric Distribution of a Material (Wave Optics

5/5 - (2 امتیاز)

در این مثال ، خواص مواد مهندسی شده توسط توزیع دی الکتریک با مکانی متفاوت متغیر است.

تخلیه درخشان DC Glow Discharge – DC

5/5 - (2 امتیاز)

دشارژهای درخشش DC در رژیم کم فشار مدتهاست که برای لیزرهای گازی و لامپهای فلورسنت استفاده می شود.

مقایسه مقاومت ظاهری محل اتصال – Contact Impedance Comparison

5/5 - (2 امتیاز)

شرط مرزی امپدانس تماسی به معنای تقریبی یک لایه نازک از مواد است که مانع از جریان طبیعی جریان به مرز می شود ، اما هیچ مسیر انتقال اضافی مماس را به مرز وارد نمی کند.

محاسبه پراکندگی نور از یک سطح ناهموار با یک پوشش فلزی – Computing the Scattering of Light from a Rough Surface with a Metal Coating

5/5 - (2 امتیاز)

این مثالها نشان می دهد که چگونه محاسبه بازتاب کل ، انتقال و جذب نور هنگام رسیدن موج هواپیما ، در طول موج نوری ، روی یک صفحه دی الکتریک با یک پوشش فلزی نازک اتفاق می افتد.

محاسبه مقاومت یک سیم – Computing the Resistance of a Wire

5/5 - (2 امتیاز)

هر وسیله الکتریکی مقاومت کمی دارد.

محاسبۀ مقاومت ظاهری پلاسما – Computing the Plasma Impedance

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزش نحوه محاسبه امپدانس پلاسمای جفت شده خازنی را نشان می دهد.

محاسبه تأثیر میدان‌های طوقی بر ظرفیت – Computing the Effect of Fringing Fields on Capacitance

5/5 - (2 امتیاز)

یک خازن معمولی از دو ماده رسانا تشکیل شده است که یک دی الکتریک در بین آنها قرار دارد.

محاسبۀ ظرفیت – Computing Capacitance

5/5 - (2 امتیاز)

خازن، به ساده ترین شکل، یک دستگاه الکتریکی دو ترمینال است که در صورت اعمال اختلاف ولتاژ در ترمینال ها ، انرژی الکتریکی را ذخیره می کند.

مبدل پیزوالکتریک مرکب – Composite Piezoelectric Transducer

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه به دنبال کار Y. Kagawa و T. Yamabuchi، یک مسألۀ مبدل پیزوالکتریک ایجاد شده است.

مدل سراسری تخلیه کلر – Chlorine Discharge Global Model

5/5 - (2 امتیاز)

تخلیه‌های پلاسمائی حاوی کلر معمولاً برای تیزاب‌کاری نیمه هادی‌ها و فلزات در ساخت میکروالکترونیک استفاده می‌شوند.

عملکرد توزیع انرژی یون CCP Ion Energy Distribution Function – CCP

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل عملکرد توزیع انرژی یون (IEDF) را برای یک راکتور پلاسما با خازن تجاری محاسبه می‌کند.

پلاسمای جفت‌شده خازنی – Capacitively Coupled Plasma

5/5 - (3 امتیاز)

کنفرانس الکترونیکی گازی الکترونیک بستری را برای مطالعۀ راکتورهای پلاسمای جفت‌شدۀ خازنی(CCP) فراهم کرده است؛ که این همان چیزی است که این برنامه بر اساس آن بنا شده است.

حسگر فشار خازنی – Capacitive Pressure Sensor

5/5 - (3 امتیاز)

یک حسگر فشار خازنی شبیه‌سازی شده است.

شبکه خازنی دو کره‌ای – Capacitance Matrix of Two Spheres

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل راه حل‌های عددی و تحلیلی را برای ماتریس خازنی دو کره غیر هم‌مرکز مقایسه می‌کند. همچنین رابطۀ بین ماتریس خازنی ماکسول و ماتریس ظرفیت متقابل را نشان می‌دهد.

سری آموزشی کابل – Cable Tutorial Series

5/5 - (3 امتیاز)

در این مجموعه از شش مدل آموزشی و مستندات مرتبط، می‌توانید خصوصیات خازنی، القایی و حرارتی یک کابل زیردریایی متصل سه هسته‌ای با پوشش سربی استاندارد، جریان متناوب ولتاژ بالا (XLPE HVAC) را بررسی کنید(۵۰۰ میلی‌متر مربع، ۲۲۰ کیلو ولت).

شین اصلی، تجزیه و تحلیل Busbar, AC Analysis – AC

5/5 - (3 امتیاز)

این پیکره‌بندی شین اصلی با تجزیه و تحلیل AC است.

تخلیه درخشش DCبولتزمن – Boltzmann DC Glow Discharge

5/5 - (3 امتیاز)

این نرم افزار مدل تخلیۀ درخشش DC را مدل‌سازی می‌کند.

مدل معیار یک پلاسمای جفت‌شده خازنی – Benchmark Model of a Capacitively Coupled Plasma

5/5 - (3 امتیاز)

فیزیک اساسی یک پلاسمای جفت‌شدۀ خازنی بسیار پیچیده است؛ حتی برای تنظیمات هندسی نسبتاً ساده و شیمی پلاسما.

شکافنده پرتو – Beam Splitter

5/5 - (3 امتیاز)

از شکافندۀ پرتو برای تقسیم یک پرتوی واحد از نور به دو قسمت استفاده می‌شود.

آنالیزور قاب دوچرخه – Bike Frame Analyzer

5/5 - (3 امتیاز)

قابلیت اطمینان از یک قاب دوچرخه را می توان با تجزیه و تحلیل استرس ساختاری در معرض موارد مختلف بار تخمین زد.

ماشین حساب بخش پرتو (با استفاده از LiveLink ™ برای Beam Section Calculator (using LiveLink™ for Excel®) – (®Excel

5/5 - (3 امتیاز)

این نرم افزار ویژگی های بخش پرتو و توزیع تنش واقعی را در یک بخش پرتوی فولادی مشخص شده محاسبه می کند.

تجزیه و تحلیل باند-شکاف یک بلور فوتونی – Band-Gap Analysis of a Photonic Crystal

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل انتشار موج را در یک بلور فوتونی که از ستون‌های GaAs تشکیل شده است، مورد بررسی قرار داده است.

تخلیه هاله‌ای فشار جوی در هوا – Atmospheric Pressure Corona Discharge in Air

5/5 - (3 امتیاز)

در این مدل آموزشی مطالعه‌ای از تخلیۀ هاله‌ای DC هم‌محور در هوای خشک با فشار اتمسفر ارائه شده است.

تخلیه هاله‌ای فشار جوی – Atmospheric Pressure Corona Discharge

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل تخلیۀ هالۀ منفی که بین دو رسانای هم‌محور اتفاق می‌افتد را شبیه‌سازی می‌کند.

تجزیه و تحلیل آرگون بولتزمن – Argon Boltzmann Analysis

5/5 - (3 امتیاز)

تابع توزیع انرژی الکترونی (EEDF) نقش مهمی در رفتار کلی تخلیه‌ها دارد.

اعمال سوئیچ جریان ولتاژ در نمونه‌ها – Applying a Current-Voltage Switch to Models

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدل‌سازی تعویض بین تحریک جریان و ولتاژ در شرایط مرزی پایانه را نشان می‌دهد.

پوشش ضد انعکاس، چند لایه – Anti-reflective Coating, Multilayer

5/5 - (3 امتیاز)

ساده‌ترین نمونه یک روکش ضد انعکاس، یک لایۀ طول موج یک‌چهارم است.

انتقال آلفا به گاما – Alpha to Gamma Transition

5/5 - (3 امتیاز)

تخلیه‌های RF جفت‌شدۀ خازنی بسته به توان تخلیه می‌توانند در دو رژیم مجزا عمل کنند.

چسبندگی و از بین بردن توپ برجسته‌ساز – Adhesion and Decohesion of Indenting Ball

5/5 - (3 امتیاز)

یک توپ فولادی در برابر غشای لاستیکی فشرده می‌شود. وقتی فشار تماس از مقدار مشخصی فراتر رود، دو قسمت شروع به چسبیدن به یکدیگر می‌کنند.

یک مسأله جغرافیایی به جلو – A Geoelectrical Forward Problem

5/5 - (3 امتیاز)

مسأله کلاسیک رو به جلو ژئوالکتریک (شامل توموگرافی مقاومت الکتریکی،ERT و تکنیک‌های اولیه به عنوان صداگذاری الکتریکی عمودی، VES) محاسبه پتانسیل‌ها در مجموعه مشخصی از الکترودها (M,N) در حالتی است که جریان در الکترودهای دیگر (A,B) به داخل زمین تزریق می‌شود.

راکتور سه‌بعدی ICP، شیمی آرگون – ۳D ICP Reactor, Argon Chemistry

5/5 - (3 امتیاز)

مدل‌سازی پلاسما سه‌بعدی در کامسول امکان‌پذیر است.

استفاده از دنباله های المان بندی – Using Meshing Sequences

5/5 - (3 امتیاز)

کامسول مالتی فیزیک یک محیط مش بندی تعاملی را فراهم می کند که در آن، با چند کلیک ماوس، شما به راحتی می توانید صورت ها و دامنه های منحصربفرد را شبکه بندی کنید.

خازن نیم متغیر – Trimmer Capacitor

5/5 - (3 امتیاز)

یک خازن نیم متغر دارای ظرفیت متغیر است.

گرمایش ژولی یک میکرومحرّک – Thermal Actuator — Parameterized

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزشی از یک محرّک حرارتی دو طرفه، سه پدیدۀ فیزیکی مختلف را به هم متصل می کند: هدایت جریان الکتریکی، هدایت گرما با تولید گرما، و استحکام و استحکام ساختاری به دلیل گسترش حرارتی.

از مش سطحی به هندسه؛ ورود STL یک مهره – From Surface Mesh to Geometry: STL Import of a Vertebra

5/5 - (2 امتیاز)

این آموزش چگونگی واردات و ایجاد یک هندسه از یک مش سطحی ذخیره شده در قالب STL را نشان می دهد.

مش بندی چهاروجهی آزاد هندسۀ یک پیستون – Free Tetrahedral Meshing of a Piston Geometry

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل آموزشی است که نشان می ذدهد چگونه از پارامترهای مش استفاده نماییم.

گرمایش الکتریکی در یک جعبه تقسیم – Electrical Heating in a Busbar

5/5 - (2 امتیاز)

این یک پرونده پرونده MPH است که حاوی رابط فیزیک و هندسه پارامتریک برای مدل گرمایش الکتریکی در یک جعبه تقسیم است.

پپروژه آماده کامسول comsol

مدل سازی ویژه فرکانس حفره با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، رابط پاکت پرتو – Cavity Eigenfrequency Modeling Using the Electromagnetic Waves, Beam Envelopes Interface

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل سه روش مختلف برای پیدا کردن خصوصیات خاص خود را از حفره های فلزی مستطیلی نشان می دهد.

پپروژه آماده کامسول comsol

اگزوس موتور – Automotive Muffler

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل شبیه سازی انتشار موج فشار در یک اگزوس(صدا خفه کن) برای موتور احتراق است.

پپروژه آماده کامسول comsol

پوشش بدون انعکاس – Anechoic Coating

5/5 - (2 امتیاز)

پوشش های ناپژواک برای کاهش دید نسبت به ردیاب های صوتی، به عنوان مثال در زیردریایی استفاده می شود.

پپروژه آماده کامسول comsol

تعامل ساختاری آکوستیک و جریان هوا در ویولون‌ها – Acoustic-Structure Interaction and Air Flow in Violins

5/5 - (2 امتیاز)

یکی از تعاملات ساختار آکوستیکی به منظور مطالعۀ نوسانات هوا از طریق ارتعاشات مربوطه در بدنۀ ویولون مورد بررسی قرار می گیرد.

پپروژه آماده کامسول comsol

شیپور آکوستیک: انتشار صوتی غیرخطی با استفاده از مدل وسترلست – Acoustic Horn: Nonlinear Sound Propagation using the Westervelt Model

5/5 - (1 امتیاز)

این آموزش نشان می دهد که چگونه می توان اثرات غیرخطی محلی را هنگام شبیه سازی آکوستیک یک شیپور نمایشی نشان داد. هنگامی که یک شاخ آکوستیک برای مخابره با دامنۀ بالا استفاده می شود، اثرات غیر خطی اهمیت می یابد.

پپروژه آماده کامسول comsol

انتشار موج سه بعدی در موجبر سیلیکونی با پیکره بندی شیار و تیغه – ۳D Wave Propagation in Silicon Waveguide with Rib and Slot Configurations

5/5 - (1 امتیاز)

یک موجبر سیلیکونی سه¬بعدی با پیکره¬بندی شیار و تیغه تنظیم شده است. مش¬بندی شامل مش با فیزیک کنترل شده است که تعداد مش¬های طولی آن به منظور تجسم نوسان موج به میزان ۵۰ عدد تنظیم شده است.

پپروژه آماده کامسول comsol

حوضه تصفیه آب – Water Treatment Basin

1/5 - (1 امتیاز)

حوضه‌های تصفیه آب در فرآیندهایی در مقیاس صنعتی به منظور از بین بردن باکتری‌ها یا سایر آلاینده‌ها از جمله تهیۀ آب برای آشامیدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پپروژه آماده کامسول comsol

چکش آبی – Water Hammer

5/5 - (2 امتیاز)

هنگامی که یک دریچه به سرعت در یک شبکۀ لوله‌ای بسته می‌شود، یک گذر هیدرولیک معروف به چکش آبی ایجاد می‌کند.

پپروژه آماده کامسول comsol

تورم بادکنک آبی – Water Balloon Inflation

5/5 - (2 امتیاز)

فرایند پرکردن بادکنک نمونه‌ای بارز برای تعامل فشار مایع و یک مادۀ ساختاری غیرخطی است.

پپروژه آماده کامسول comsol

شکم‌دادگی زنجیره چسبناک – Viscous Catenary

5/5 - (2 امتیاز)

شکم‌دادگی، شکلی هندسی است که مطابق با منحنی بوده و به دنبال آن یک زنجیره یا کابل ایده‌آل در هر دو انتهای آن متصل شده و زیر وزن مخصوص خود آویزان است.

پپروژه آماده کامسول comsol

محاسبه فاکتور مشاهده – View Factor Computation

5/5 - (2 امتیاز)

هنگام شبیه‌سازی تابش سطح به سطح، ما به عوامل نمای بین عناصر سطوح پراکنده‌ای که تابش کرده و دریافت می‌کنند متکی هستیم.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان اشباع و حمل و نقل متغیر — سوربینگ املاح – Variably Saturated Flow and Transport—Sorbing Solute

5/5 - (2 امتیاز)

در این مثال آب ریخته شده در حلقۀ روی زمین به یک ستون نسبتاً خشک خاک منتقل شده و یک ماده شیمیایی را با خود حمل می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان اشباع متغیر – Variably Saturated Flow

5/5 - (2 امتیاز)

در این مثال از رابط معادلۀ ریچاردز برای ارزیابی چگونگی مشاهدۀ حسگرهای آبیاری ژئوفیزیکی سطح واقعی اشباع مایع در خاک‌های اشباع‌شدۀ متغیر استفاده شده است.

پروژه آماده کامسول comsol

استفاده از توری مونتاژ برای مدل‌سازی انتقال حرارت مزدوج – Using Assembly Meshing for Conjugate Heat Transfer Modeling

5/5 - (2 امتیاز)

برای کاهش تعداد عناصر مش در مدل خود می‌توانید از مشبک مونتاژ استفاده کنید، که مخصوصاً برای شبیه‌سازی انتقال حرارت مزدوج در مواردی که حوزه‌های سیال با مش متمایل قابل استفاده است، مفید است.

پروژه آماده کامسول comsol

خلاء فوق العاده بالا، بخار شیمیایی – Ultra-high Vacuum, Chemical Vapor Deposition

5/5 - (2 امتیاز)

رسوب بخار شیمیایی (CVD) فرآیندی است که اغلب در صنعت نیمه‌هادی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا لایه‌هایی از مواد جامد با خلوص بالا در بالای یک بستر ویفر تولید شود.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان دوفازی با تعامل سیال-ساختار – Two-Phase Flow with Fluid-Structure Interaction

5/5 - (2 امتیاز)

مثال زیر تکنیک‌هایی برای مدل‌سازی تعامل مایع با ساختاری شامل دو فاز مایع را در کامسول مالتی‌فیزیک نشان می‌دهد.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان دوفازی بر روی لنزهای با نفوذ ناچیز – Two-Phase Flow over a Low Permeable Lens

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال جریان دوفازی را در محیط متخلخل نشان می‌دهد که حاوی یک لنز با نفوذپذیری کم است. فاز سنگین‌تر به محیط متخلخل نفوذ می‌کند، بنابراین لنز با نفوذ کم فقط در صورت رسیدن اشباع بحرانی در خارج از آن نفوذ می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

مدل‌سازی جریان دوفازی از یک سیستم تعلیق متراکم – Two-Phase Flow Modeling of a Dense Suspension

5/5 - (2 امتیاز)

مخلوط‌های جامد مایع (تعلیق) در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله پالایش نفت و گاز، تولید کاغذ، فرآوری مواد غذایی، حمل و نقل دوغاب و تصفیۀ فاضلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

پروژه آماده کامسول comsol

آزمایش جریان دو فازی – Two-Phase Flow Experiment

5/5 - (2 امتیاز)

مدل اول جریان هم‌زمان دو سیال غیرقابل نفوذ در محیط متخلخل را توصیف می‌کند – در اینجا هوا در آزمایش فشار ورودی چند مرحله‌ای آب را جابجا می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

مدل آموزش رابط محلی برای عدم تعادل حرارتی محلی – Tutorial model for Local Thermal Non-Equilibrium interface

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزش نحوۀ استفاده از رابط محلی موضعی غیر تعادلی حرارتی را نشان می‌دهد.

پروژه آماده کامسول comsol

مخلوط متلاطم از گونه‌های کمیاب – Turbulent Mixing of a Trace Species

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مخلوط‌کردن را در یک ظرف هم‌زده با کاشت گونه‌های کمیاب از یک نقطه مشاهده کرد.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان متلاطم از طریق مقطع مبدل حرارتی پوسته و لوله – Turbulent Flow Through a Shell-and-Tube Heat Exchanger Cross Section

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل بخشی از مبدل حرارتی پوسته و لوله را که آب گرم از بالا وارد آن می‌شود، مطالعه می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان آشفته با بیش از یک مرحله رو به عقب – Turbulent Flow Over a Backward Facing Step

5/5 - (2 امتیاز)

مرحله رو به عقب یک مورد جالب برای مطالعۀ عملکرد و استراتژی راه حل یک مدل آشفتگی است.

پروژه آماده کامسول comsol

حمل و نقل در دریچه الکتروکینتیک – Transport in an Electrokinetic Valve

5/5 - (2 امتیاز)

این برنامه نمونه¬ای از جریان محور فشار و الکتروفورز را در یک سیستم میکروکانال سه¬بعدی ارائه می¬دهد.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان ترانسونیک در یک پخش‌کننده ساجبن – Transonic Flow in a Sajben Diffuser

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل، جریان گاز آشفته پر سرعت در یک نازل همگرا و واگرا با استفاده از رابط جریان عدد ماخ بالا مدل‌سازی شده است.

پروژه آماده کامسول comsol

تعامل فشار الاستوهیدروودینامیکی گذرا- غشاء – Transient Elastohydrodynamic Squeeze-Film Interaction

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل معیار توزیع فشار گذرا و ارتفاع غشاء را در یک فشار فشرده‌سازی غشاء برای روان‌کاری در یک اتصال غیرهماهنگ از یک کرۀ جامد و یک دیوارۀ الاستیک محاسبه می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

جبهه ذوب قلع – Tin Melting Front

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه مدل‌سازی انتقال فاز توسط یک رابط مرزی در حال حرکت با توجه به مسألۀ استفان انجام می‌شود

پروژه آماده کامسول comsol

یاتاقان مجهز به بالشتک کج – Tilted Pad Thrust Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

یاتاقان‌های مجهز به بالشتک کج در ماشین‌های چرخشی با بارگذاری فشار قوی استفاده می‌شوند.

پروژه آماده کامسول comsol

سلول ترمو-فوتو-ولتیک – Thermo-Photo-Voltaic Cell

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل کاربردی را نشان می‌دهد که حداکثر شارهای تابشی سطح به سطح را داشته و شارهای حرارتی رسانا را به حداقل می‌رساند.

پروژه آماده کامسول comsol

ترموفورز – Thermophoresis

5/5 - (2 امتیاز)

هنگامی که یک شیب دما در یک گاز وجود داشته باشد، ذرات معلق تمایل دارند از مناطقی با درجه حرارت بالا به پایین منتقل شوند.

پروژه آماده کامسول comsol

تحلیل حرارتی و مکانیکی یک مقاومت مقاوم در برابر سطح – Thermo-Mechanical Analysis of a Surface-Mounted Resistor

5/5 - (2 امتیاز)

محرک کوچک‌سازی وسایل الکترونیکی منجر به استفادۀ گستردۀ امروزه از قطعات الکترونیکی سطح بالا شده است.

پروژه آماده کامسول comsol

پایه ترموالکتریک – Thermoelectric Leg

5/5 - (2 امتیاز)

ک پایۀ ترموالکتریک، یک جزء اساسی یک کولر ترموالکتریک (یا بخاری) است.

پروژه آماده کامسول comsol

ژنراتور ترموالکتریک – Thermoelectric generator

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل، نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان اثر Seebeck را که به عنوان مولد ترموالکتریک عمل می‌کند، مدل‌سازی کرد.

پروژه آماده کامسول comsol

خنک‌کننده ترموالکتریک – Thermoelectric Cooler

5/5 - (2 امتیاز)

خنک‌کننده‌های ترموالکتریک به طور گسترده‌ای برای خنک‌کردن الکترونیکی در مناطق مختلف کاربردی، از محصولات مصرفی گرفته تا طراحی فضاپیما استفاده می‌شوند.

پروژه آماده کامسول comsol

تحلیل تنش حرارتی تیغه ساکن توربین – Thermal Stress Analysis of a Turbine Stator Blade

5/5 - (2 امتیاز)

شرایط توربین‌های گازی بسیار شدید است. فشار می‌تواند تا ۴۰ بار باشد و درجه حرارت بیش از ۱۰۰۰ کلوین گرم باشد، بنابراین هر مؤلفۀ جدید باید با دقت طراحی شود تا بتواند در برابر فشارهای حرارتی، لرزش‌ها و بارهایی که توسط مایع در حال گردش در توربین تحمل می‌شود، مقاومت کند.

پروژه آماده کامسول comsol

عملکرد حرارتی پنجره – Thermal Performances of Windows

5/5 - (2 امتیاز)

در طول طراحی یک ساختمان، مسائل زیست‌محیطی تأثیر چشمگیری در کل پروژه به دست آورده‌اند.

پروژه آماده کامسول comsol

عملکرد حرارتی پنجره‌های کرکره‌ای – Thermal Performances of Roller Shutters

5/5 - (2 امتیاز)

در طول طراحی یک ساختمان، مسائل زیست‌محیطی تأثیر چشمگیری در کل پروژه به دست آورده‌اند.

مثال آماده کامسول comsol

مدل‌سازی حرارتی از یک سینک گرمایی میکروکانل – Thermal Modeling of a Microchannel Heat Sink

5/5 - (2 امتیاز)

مدیریت حرارتی به یک جنبۀ مهم سیستم‌های الکترونیکی امروزی تبدیل شده است، که اغلب شامل مدارهای با کارایی بالا هستند که مقادیر زیادی گرما را از بین می‌برند.

مثال آماده کامسول comsol

تأثیر حرارتی آرایه مبدل حرارتی چاه – Thermal Impact of a Borehole Heat Exchanger Array

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ مجموعه‌ای از مبدل‌های حرارتی چاه (BHEs) برای تولید انرژی زمین‌گرمایی کم‌عمق را نشان می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

مقاومت در برابر تماس حرارتی بین یک بسته الکترونیکی و یک سینک گرمایی – Thermal Contact Resistance Between an Electronic Package and a Heat Sink

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال بخش هایی از مطالعه Ref را بازتولید می‌کند. ۱ روی مقاومت تماس حرارتی در رابط بین سینک گرمایی و یک بست‌ الکترونیکی.

مثال آماده کامسول comsol

پل‌های حرارتی در ساخت و ساز ساختمان – سازه سه‌بعدی بین دو طبقه – Thermal Bridges in Building Construction — ۳D Structure Between Two Floors

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل هدایت گرما در یک ساختمان را که دو طبقه را از محیط خارجی جدا می‌کند، مطالعه می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

پل‌های حرارتی در ساخت و ساز – نوار آهنی سه‌بعدی از طریق لایه عایق – Thermal Bridges in Building Construction — ۳D Iron Bar Through Insulation Layer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل هدایت گرما را در یک پل حرارتی متشکل از یک نوار آهنی و یک لایۀ عایق که یک قسمت داخلی گرم را از یک طرف خارجی سرد جدا می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

اثر مگنوس – The Magnus Effect

5/5 - (2 امتیاز)

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

تراکم Terzaghi Compaction – Terzaghi

5/5 - (2 امتیاز)

مایعاتی که از طریق منافذ در آبخوان یا مخزن حرکت می‌کنند می‌توانند محیط متخلخل را از تنش محافظت کنند؛ زیرا بخشی از بار را شامل می‌شوند؛ به عنوان مثال، پوشانندۀ سنگ‌ها، رسوبات، مایعات و ساختمان‌ها.

مثال آماده کامسول comsol

میدان دما در یک فلنج خنک‌کننده – Temperature Field in a Cooling Flange

5/5 - (2 امتیاز)

از فلنج خنک‌کننده در یک فرایند شیمیایی برای خنک‌کردن مایع فرآیند استفاده می‌شود، که از طریق فلنج جریان می‌یابد. هوای اطراف فلنج را از طریق همرفت طبیعی خنک می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

جریان چرخشی به دور یک دیسک چرخان – Swirl Flow Around a Rotating Disk

5/5 - (2 امتیاز)

جریان چرخان کاربردی است که شامل جریان چرخشی ثابت در اطراف یک محور است.

مثال آماده کامسول comsol

تابش سطح به سطح با بازتاب خاص – Surface-to-Surface Radiation with Specular Reflection

5/5 - (2 امتیاز)

هدف از این مدل معرفی انعکاس ویژه در تابش سطح به سطح با استفاده از الگوریتم Ray Shooting است.

مثال آماده کامسول comsol

هواگیر مافوق صوت و هوا – Supersonic Air-to-Air Ejector

5/5 - (2 امتیاز)

در این مطالعه، جریان پرتلاطم فشرده‌شده از طریق یک هواگیر مافوق صوت با استفاده از رابط جریان عدد ماخ بالا در ماژول CFD مدل‌سازی شده است.

مثال آماده کامسول comsol

جوشش هسته‌ای زیرسرد – Subcooled Nucleate Boiling

5/5 - (3 امتیاز)

یک مایع زیرسرد در بالای یک دیوارۀ گرم با دمای سطح بیشتر از دمای اشباع جریان می‌یابد. جوش هسته‌ای در سطح گرم صورت می‌گیرد، در حالی که تراکم در بخش عمده‌ای از زیرسرد رخ می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

جریان غیر قابل انعطاف ثابت از پشت صحنه – Stationary Incompressible Flow over a Backstep

4.7/5 - (4 امتیاز)

این مدل آموزشی معادلات ناپایدار نویر-استوکس را در یک هندسه پشت صحنه با استفاده از رابط جریان لایه‌ای حل می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

حمل و نقل ذرات محلول در مدل از پیش تعیین شده جریان آب زیرزمینی مشخص – Solute Transport in Prescribed Groundwater Flow Preset Model

5/5 - (2 امتیاز)

پیش‌بینی حمل و نقل املاح که با مایعات زیرسطحی حرکت می‌کنند از نظر عمومی در مهندسی محیط زیست و علوم زمین مورد توجه است. املاح ممکن است نه تنها آلاینده باشند بلکه ردیاب‌های مصنوعی نیز برای اهداف تحقیق به آب‌های زیرزمینی اضافه می‌شوند.

مثال آماده کامسول comsol

تزریق ذرات محلول – Solute Injection

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک آلودگی را ردیابی می‌کند که در یک نقطه از طریق آبخوان مانند چاه تزریق یا نشت سمی وارد آبخوان شود و با گذشت زمان از طریق سفرۀ آب پخش می‌شود.

مثال آماده کامسول comsol

صفحه خورشیدی در جریان تناوبی – Solar Panel in Periodic Flow

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل تجزیه و تحلیل جریان باد شدید در اطراف صفحه خورشیدی و جابجایی ساختاری مربوطه را به دلیل بار باد نشان می‌دهد. پنل خورشیدی در آرایه‌ای از صفحات یکسان با هم قرار گرفته است که این فرض را فراهم می‌آورد که می‌توان شرایط جریان دوره‌ای را در جهت جریان بکار برد.

مثال آماده کامسول comsol

معیار جریان لغزشی – Slip Flow Benchmark

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک الگوی معیار برای رابط جریان لغزشی است. این در محاسبات تحلیلی و عددی است. هوا در فشار اتمسفر از طریق میکروکانال هدایت شده که دو مخزن نگهداری شده در دماهای مختلف را به هم متصل می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

شبیه‌سازی فرسایش بافتی Simulation of RF Tissue Ablation – RF

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدلسازی فرسایش بافت را با استفاده از پرتوهای RF نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ “مطالعۀ پرتوی بافتی با استفاده از شبیه‌سازی” مطالعه کرد.

مثال آماده کامسول comsol

بلوک شیشه‌ای سیلیس روکش‌شده با یک لایه مس – Silica Glass Block Coated with a Copper Layer

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل وابسته به زمان، یک بلوک شیشه‌ای سیلیس -که با یک لایۀ مس نازک پوشیده شده است- در معرض شار گرمایی قرار می‌گیرد.

مثال آماده کامسول comsol

مبدل حرارتی پوسته و لوله – Shell-and-Tube Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله معمولاً در پالایشگاه‌های نفت و سایر فرآیندهای بزرگ شیمیایی استفاده می‌شوند.

هدایت پوسته – Shell Conduction

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل تجزیه و تحلیل ایستای هدایت گرما را در یک پوستۀ رسانای نازک شبیه‌سازی می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

بهینه‌سازی شکل یک میکرودریچه تسلا – Shape Optimization of a Tesla Microvalve

5/5 - (2 امتیاز)

از میکروشیر تسلای بهینه‌شدۀ توپولوژی به عنوان الهام‌بخش هندسۀ اولیه استفاده می‌شود. از چندجمله‌ای‌های برنشتاین مرتبه دوم برای آشفتگی شکل هندسی استفاده می‌شود.

مثال آماده کامسول comsol

جداسازی از طریق الکتروکوآلسانس – Separation Through Electrocoalescence

5/5 - (2 امتیاز)

استفاده از یک میدان الکتریکی در سراسر سیستم تعلیق مایعات غیر قابل رؤیت ممکن است قطرات همان فاز را به همبستگی تحریک کند.

مثال آماده کامسول comsol

چرخش صفحه در یک جریان مولکولی یک‌طرفه – Rotating Plate in a Unidirectional Molecular Flow

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل شار ذرات، چگالی اعداد و فشار را روی سطح صفحه‌ای محاسبه می‌کند که در یک جریان مولکولی یک‌سمتی چرخانده می‌شود. نتایج به دست آمده با روش‌های دیگر، به طور تقریبی برای محاسبه جریان‌های مولکولی مقایسه شده است.

مثال آماده کامسول comsol

افزایش حباب – Rising Bubble

5/5 - (3 امتیاز)

روش تنظیم سطح برای مسائل مرزهای متحرک که توپولوژی هندسه با گذشت زمان تغییر می‌کند، مناسب است. حبابی از روغن که از طریق آب به بالا رفته و سرانجام با روغن در بالای آن ادغام می‌شود، باعث تغییر این نوع توپولوژی می‌شود.

مثال آماده کامسول

مخزنی با چاه‌های افقی – Reservoir with Horizontal Wells

5/5 - (3 امتیاز)

در این مثال یک مخزن نفتی با دو چاه افقی مدل‌سازی شده است. این مخزن شامل دو فاز، آب و روغن است. با تزریق آب از طریق چاه پایین، نفت بازیابی می‌شود، بنابراین سرعت تولید روغن و نسبت تولید آب به روغن با گذشت زمان محاسبه می‌گردد.

مثال آماده کامسول

جداسازی گلبول‌های قرمز – Red Blood Cell Separation

5/5 - (3 امتیاز)

دی‌الکتروفوروز (DEP) هنگامی اتفاق می‌افتد که نیرویی بر روی یک ذرۀ دی‌الکتریک اعمال شود؛ زیرا این ماده در معرض میدان الکتریکی غیر یکنواخت قرار دارد.

مثال آماده کامسول

گداختگی حرارتی سریع – Rapid Thermal Annealing

5/5 - (3 امتیاز)

در صنعت نیمه‌هادی، گداختگی سریع حرارتی (RTA) یک مرحلۀ فرآیند نیمه‌هادی است که برای فعال‌سازی دوپانت‌ها و واکنش سطحی اتصالات فلزی استفاده می‌شود.

مثال آماده کامسول

انتقال تابشی گرما در محیط استوانه‌ای محدود – Radiative Heat Transfer in Finite Cylindrical Media

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل‌ها از روش (DOM) مختصات گسسته و تقریب P1 برای حل مسئله انتقال تابشی سه‌بعدی در یک محیط استوانه‌ای محدود پراکنده، جذب‌کننده و خطی-ناهمسانگرد استفاده می‌کنند.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

انتقال حرارت تابشی در یک دیگ بخار آب و برق – Radiative Heat Transfer in a Utility Boiler

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل از روش مختصات گسسته (DOM) برای تحلیل انتقال گرمای تابشی در یک دیگ بخار ابزار با موانع داخلی استفاده می‌کند. DOM یکی از مفیدترین مدل‌های تابشی برای پیش‌بینی شار گرمای تابشی در دیواره‌های کورۀ یک محفظۀ احتراق است.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

خنک‌کننده تابشی یک صفحه شیشه‌ای – Radiative Cooling of a Glass Plate

5/5 - (3 امتیاز)

هنگام تولید شیشه، ذوب شیشه از طریق تشعشع خنک می‌شود تا شکل نهایی ایجاد شده و این امر را تحت فشار قرار دهد. حل عددی انتقال حرارت تابشی، با استفاده از معادلۀ انتقال تابش(RTE) ، به بهینه‌سازی این فرآیند کمک می‌کند.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

تابش در یک حفره – Radiation in a Cavity

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل نحوۀ ساخت و حل یک مسألۀ انتقال گرمای تابشی را با استفاده از رابط انتقال حرارت نشان می‌دهد. به طور خاص، این مدل دوبعدی استفاده از ویژگی تابش سطح به سطح را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

میکروفن لوله‌ای کاوشگر – Probe Tube Microphone

5/5 - (3 امتیاز)

غالباً می‌توان یک میکروفون معمولی را مستقیماً در قسمتی که در آن صدا اندازه‌گیری می‌شود، وارد نکنید. میکروفون ممکن است خیلی بزرگ‌تر از آن باشد که بتواند داخل سیستم اندازه‌گیری بشود، مانند اندازه‌گیری داخل گوش برای اتصالات سمعک.

نرم افزار کامسول comsol

ترانزیستور با قدرت – Power Transistor

5/5 - (3 امتیاز)

در هر سیستمی که هدایت جریان الکتریکی وجود داشته باشد و در آنجا که رسانایی مواد محدود باشد، گرمایش الکتریکی صورت خواهد گرفت.

نرم افزار کامسول comsol

جریان منافذ – Pore-Scale Flow

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل غیر متعارف از جریان رسانای متخلخل، از جریان خزنده (استوکس) در میان رسانه‌های متخلخل استفاده می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جدایی فاز – Phase Separation

5/5 - (3 امتیاز)

جداسازی فاز هنگامی اتفاق می‌افتد که یک سیستم دودویی از حالت تک‌فاز پایدار و همگن خود در منطقۀ دوفاز نمودار فاز خود خاموش شود.

نرم افزار کامسول comsol

تغییر فاز – Phase Change

5/5 - (4 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک تغییر فاز را مدل‌سازی نمود و تأثیر آن را در تجزیه و تحلیل انتقال حرارت پیش‌بینی کرد. وقتی یک فاز تغییر می‌کند، به عنوان مثال از جامد به مایع، انرژی به جامد اضافه می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

انتقال سم دفع آفات و واکنش در خاک – Pesticide Transport and Reaction in Soil

5/5 - (3 امتیاز)

آلدی‌کرب یک سم دفع آفات تجاری است که در انواع محصولات کشاورزی از جمله پنبه، میوه، سیب‌زمینی و لوبیا استفاده می‌شود. این امر از این احتمال به وجود می‌آید که جمعیت عمومی ممکن است از طریق خوردن آب و غذاهای آلوده در معرض آلدی‌کرب قرار گیرند.

نرم افزار کامسول comsol

چاه حفره‌دار – Perforated Well

5/5 - (2 امتیاز)

توانایی توصیف چگونگی قیف مایعات به سوراخ‌های ریزگرد در مورد چاه‌های حفره‌ای، موضوع تعداد زیادی از بررسی‌های در حال رشد است.

نرم افزار کامسول comsol

ردیابی ذرات در میکروهم‌زن – Particle Tracing in a Micromixer

5/5 - (3 امتیاز)

میکروهم‌زن‌ها بسته به میزان مخلوط‌کردن مورد نیاز و مقیاس طول، می‌توانند ثابت یا پویا باشند. برای هم‌زن‌های ایستا، عدد رینولدز باید زیاد باشد تا القای اختلال در اختلاط شود.

نرم افزار کامسول comsol

تابش خورشیدی و سایه‌بانی – Parasol and Solar Irradiation

5/5 - (3 امتیاز)

برنامه تابش خورشیدی و سایه‌بانی چگونگی مدل‌سازی اثرات حرارتی خورشید به عنوان منبع تابش خارجی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه‌سازی پارامتری یک میکرودریچه تسلا – Parameter Optimization of a Tesla Microvalve

4.5/5 - (4 امتیاز)

از میکروشیر تسلای بهینه‌شده توپولوژی به عنوان الهام‌بخش برای هندسۀ پارامتری استفاده می‌شود. بهینه‌سازی این هندسه با بهینه‌سازی بیش از یک جارو پارامتری، فرسایش و اتساع هندسه را در نظر می‌گیرد.

نرم افزار کامسول comsol

انتقال حرارت خارج از هواپیما برای یک صفحه باریک – Out-of-Plane Heat Transfer for a Thin Plate

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال انتقال حرارت را در یک صفحۀ فلزی مستطیل نازک مدل‌سازی می‌کند. از آنجا که ضخامت صفحه فقط ۱/۱۰۰ طول و عرض آن است، می‌توانید فرایند را با استفاده از تقریب دوبعدی شبیه‌سازی کنید.

نرم افزار کامسول comsol

لوله‌های خروجی – Outgassing Pipes

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل معیار فشار در سیستم لوله‌های خروجی با نسبت ابعاد بالا را محاسبه می‌کند. نتایج با یک شبیه‌سازی یک‌بعدی و شبیه‌سازی مونت کارلو همان سیستم از نوشته‌جات مقایسه شده است.

نرم افزار کامسول comsol

طراحی لوله‌های اندامی – Organ Pipe Design

5/5 - (3 امتیاز)

طراحی لوله‌های اندامی به شما این امکان را می‌دهد تا طراحی یک لولۀ اندامی را مطالعه کرده و سپس صدا و سیمای طراحی تغییر یافته را در یک برنامۀ کاربرپسند پخش کنید. صدای لوله شامل اثر هارمونیک‌های مختلف با دامنه‌های مختلف است.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه‌سازی پراکندگی باند در یک جریان الکتریکی از طریق میکروکانال خمیده – Optimizing Band Dispersion in an Electroosmotic Flow Through a Curved Microchannel

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل پراکندگی باند گونۀ خنثی را از طریق میکروکانال منحنی در یک جریان الکترواسمزی (EOF) بررسی می‌کند. با استفاده از ماژول بهینه‌سازی، بهینه‌سازی هندسی برای به حداقل رساندن پراکندگی ناشی از منحنی انجام می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه سازی یک میکرودریچه تسلا – Optimization of a Tesla Microvalve

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل یک بهینه‌سازی توپولوژیکی را برای یک میکروشیر تسلا انجام می‌دهد. یک میکروشیر تسلا جریان رو به عقب را با استفاده از نیروهای اصطکاک به جای قطعات متحرک مهار می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان غیر نیوتنی – Non-Newtonian Flow

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل تأثیر چسبندگی وابسته به سرعت برشی را در جریان یک محلول پلی‌استایرن خطی نشان می‌دهد. برای این نوع جریان می‌توانید از مدل چسبندگی Carreau استفاده کنید.

نرم افزار کامسول comsol

جریان آشفته غیر هم‌دما بر روی یک صفحه تخت – Nonisothermal Turbulent Flow over a Flat Plate

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل اعتبارسنجی، جریان پرتلاطم غیر هم‌دمای بیش از یک صفحۀ مسطح، ضریب انتقال حرارت به دست آمده از شبیه‌سازی را با مقادیر نظری بر اساس توابع همبستگی عدد نوسلت که در نوشته‌جات یافت می‌شود، مقایسه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

مبدل حرارتی MEMS غیر هم‌دما – Nonisothermal MEMS Heat Exchanger

5/5 - (3 امتیاز)

مثال مربوط به مبدل حرارتی MEMS از جنس فولاد ضدزنگ است که می‌توانید آن را در تجهیزات آزمایشگاهی بر روی تراشه در بیوتکنولوژی و در میکرواکتورهایی مانند سلول‌های میکروسوختی پیدا کنید.

نرم افزار کامسول comsol

جریان لایه‌ای غیر هم‌دما در یک لوله گرد – Nonisothermal Laminar Flow in a Circular Tube

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل اعتبارسنجی جریان چندلایۀ غیر هم‌دمای از میان یک لولۀ گرد، ضریب انتقال حرارت به دست آمده از شبیه‌سازی را با مقادیر نظری بر اساس توابع همبستگی عدد نوسلت که در نوشته‌جات یافت می‌شود، مقایسه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان غیر هم‌دما در هم‌زن دوبعدی – Nonisothermal Flow in a 2D Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی توزیع دما در یک هم‌زن ساده را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

خنثی‌سازی پرتو پروتون از طریق یک سلول شارژ تبادل – Neutralization of a Proton Beam through a Charge Exchange Cell

5/5 - (3 امتیاز)

سلول‌های گازی در طراحی ابزارهای علمی کاربردهای مختلفی دارند. از یک سلول گازی برای تعریف ناحیۀ فشار قوی در سیستم خلاء ابزار اصلی استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

خنک کننده همرفت طبیعی یک فلاسک خلا – Natural Convection Cooling of a Vacuum Flask

5/5 - (3 امتیاز)

مثال زیر یک هدایت خالص و یک مسألۀ همرفت آزاد را حل می‌کند که در آن یک فلاسک خلاء با نگه داشتن قهوه گرم انرژی حرارتی را از بین می‌برد. هدف اصلی محاسبۀ توان خنک‌کنندۀ فلاسک است؛ یعنی چه مقدار گرما را در هر واحد زمان از دست می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه‌سازی جسم آيروديناميکى NACA Airfoil Optimization – NACA

5/5 - (3 امتیاز)

خصوصیات آیرودینامیکی یک بال، پروانه و یا تیغۀ توربین تا حد زیادی با شکل دقیق ایرفویل مورد استفاده تعیین می‌شود. برنامه بهینه سازی بهینه‌سازی جسم آيروديناميکى NACA دو ویژگی اصلی آیرودینامیکی (ضرایب بالابر و کشیدن) از یک هواکش کاملاً پارامتری NACA را محاسبه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان مولکولی از طریق یک خم Molecular Flow Through an S-Bend – S

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با استفاده از هر دو روش ضریب زاویه‌ای موجود در رابط جریان مولکولی آزاد و روش مونت کارلو با استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی، احتمال انتقال را از طریق یک هندسه خمشی s محاسبه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان مولکولی از طریق یک جفت‌کننده Molecular Flow Through an RF Coupler – RF

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با استفاده از دو روش ضریب زاویه‌ای موجود در رابط مولکولی آزاد و یک روش مونت کارلو با استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی، احتمال انتقال را از طریق یک جفت‌کنندۀ RF محاسبه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان مولکولی از طریق میکرومویرگی – Molecular Flow Through a Microcapillary

5/5 - (3 امتیاز)

محاسبۀ جریان مولکولی در هندسه‌های دلخواه، معادلات انتگرالی پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند که محاسبۀ تحلیلی آن‌ها بسیار دشوار است. بنابراین، راه‌حل‌های تحلیلی فقط برای هندسه‌های ساده موجود است.

نرم افزار کامسول comsol

هم‌زن مدولار – Modular Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با ترکیب دو نوع معمول مزن با دو نوع پروانه، ابزارهایی برای ساخت انواع هم‌زن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. مخلوط‌كننده‌ها به صورت راست‌تیغه و کف‌گود بوده و دارای پروانه‌های پره‌ای پرتابل یا توربین‌های Rushton هستند.

نرم افزار کامسول comsol

مدل‌سازی روش ۳-امگا با تجزیه و تحلیل فرکانس-دامنه انتقال حرارت – Modeling of 3-omega Method with Frequency-Domain Analysis of Heat Transfer

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل نحوۀ تعریف یک تحلیل دامنۀ فرکانس انتقال گرما را نشان می‌دهد. روش ۳-امگا از معادلۀ کاهیل برای تقریب هدایت حرارتی یک نمونه از دمای اندازه‌گیری شدۀ یک نوار فلزی که در بالای آن قرار گرفته و در معرض گرمایش نوسانی قرار دارد، استفاده می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

مدل‌سازی جذب پرتو لیزر در شیشه سیلیس با قانون بیر-لمبرت – Modeling Laser Beam Absorption in Silica Glass with Beer-Lambert Law

5/5 - (3 امتیاز)

در این آموزش نحوۀ استفاده از پرتوی تابشی در رابط جذب رسانه (ماژول انتقال حرارت) برای مدل‌سازی میرایی یک لیزر که از طریق نمونه‌ای از شیشۀ سیلیس و از منبع حرارتی حاصل از جذب تولید می‌شود، نشان داده شده است.

نرم افزار کامسول comsol

مدل‌سازی کره در حال سقوط روی سطح آب – Modeling a Sphere Falling on a Water Surface

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی کره که در سطح آب قرار دارد را نشان می‌دهد. به طور خاص، این مدل حرکت نوسان‌کنندۀ یک کره شناور را از طریق هوا گرفته و با رابط هوا و آب در تعامل بوده تا در نهایت روی آب شناور شود.

نرم افزار کامسول comsol

مخلوط‌کردن آب در هم‌زن با سطح زیرین تخت – Mixing of Water in a Flat Bottom Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

در این مثال آموزشی جریان را در یک هم‌زن کف مسطح شامل یک پروانۀ چهارپرۀ کوچک -که مایعات درون آن آب است- تحریک کرده درنظر گرفته می‌شود که جریان آشفته است.

نرم افزار کامسول comsol

هم‌زن – Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

هدف از برنامۀ هم‌زن فراهم کردن یک رابط کاربرپسند است که در آن دانشمندان، طراحان فرآیند و مهندسان فرآیند می‌توانند در مورد تأثیر مخازن، پروانه‌ها، حفره‌ها و شرایط عملیاتی بر بازده مخلوط‌کردن و قدرت مورد نیاز در کنترل پروانۀ موتور تحقیق کنند.

نرم افزار کامسول comsol

معیار تابش پراکنده-منظم مخلوط – Mixed Diffuse-Specular Radiation Benchmark

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل چگونگی استفاده از رابط ردیابی ذرات ریاضی را برای شبیه‌سازی انعکاس پراکنده-منظم مخلوط بین سطوح در یک محوطه نشان می‌دهد. این مدل در دو بخش از هم تفکیک شده است.

نرم افزار کامسول comsol

گرمایش مایکروویوی تومور سرطانی – Microwave Heating of a Cancer Tumor

5/5 - (3 امتیاز)

گرمایش الکترومغناطیسی یک گزینۀ ایده‌آل برای مدل‌سازی در کامسول مالتی‌فیزیک است. این مدل محدودۀ تومورشناسی فوق‌گرمایی را نشان می‌دهد اما موضوعات و تکنیک‌های مدل‌سازی به طور کلی برای هر مسأله‌ای که مربوط به گرمایش الکترومغناطیسی باشد، کاربرد دارد.

نرم افزار کامسول comsol

اثر مارنگونی – Marangoni Effect

5/5 - (4 امتیاز)

همرفت مارنگونی زمانی اتفاق می‌افتد که کشش سطحی یک رابط (به طور کلی مایع – هوا) به غلظت یک گونه یا توزیع دما بستگی دارد. در صورت وابستگی به دما، اثر مارنگونی را نیز انتقال گرما-مویرگی می‌نامند. اثر مارنگونی در زمینۀ جوشکاری، رشد کریستال و ذوب پرتوالکترونی فلزات از اهمیت اساسی برخوردار است.

نرم افزار کامسول comsol

انتشار نور در یک صفحه از ذرات – Light Diffusion in a Slab of Particles

5/5 - (3 امتیاز)

در این مدل آموزشی نحوۀ استفاده از انتقال گرما با تابش در رابط کاربری چندرسانه‌ای جذب-پراکندگی رسانه برای مدل‌سازی انتشار نور از طریق یک ورقه ذرات، با گرمایش مربوط به جذب و پراکندگی نشان داده شده است. نتایج عددی با یک راه حل تحلیلی مقایسه شده است.

نرم افزار کامسول comsol

جریان آرام در یک هم‌زن مغشوش جنبشی – Laminar Flow in a Baffled Stirred Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل استفاده از رابط ماشین‌های چرخان را نشان داده که به شما این امکان را می‌دهد تا قطعات متحرک چرخشی را مثل مخازن، هم‌زن‌ها و پمپ‌های متحرک مدل‌سازی کنید.

نرم افزار کامسول comsol

یاتاقان گرد با حفره‌سازی – Journal Bearing with Cavitation

5/5 - (3 امتیاز)

یاتاقان گرد از یک استوانۀ بیرونی (بلبرینگ) پیچیده شده در اطراف یک ژورنال چرخش داخلی (محور) تشکیل شده است که روان‌کننده آن‌ها را از هم جدا می‌کند. در شرایط عملیاتی خاص، حفره‌سازی می‌تواند بین یاتاقان و تکیه‌گاه اتفاق افتاده و منجر به آسیب و خرابی قطعات شود.

نرم افزار کامسول comsol

یاتاقان گرد – Journal Bearing

5/5 - (3 امتیاز)

از یاتاقان گرد برای حمل بارهای شعاعی، به عنوان مثال، برای پشتیبانی از محور چرخان استفاده می‌شود. یاتاقان ساده گرد از دو سیلندر سفت و سخت تشکیل شده است. سیلندر بیرونی (بلبرینگ) تکیه‌گاه چرخش داخلی (محور) را می‌پیچد.

نرم افزار کامسول comsol

ناپایداری دهانه – مش متحرک – Jet Instability — Moving Mesh

5/5 - (3 امتیاز)

اثر ماراگونی منجر به سرعت لغزش در جهت مماس بر روی رابط مایع / سیال به دلیل شیب در ضریب تنش سطح می‌شود. هنگامی که ضریب تنش سطح ثابت باشد، ممکن است یک سیستم دو سیال در تعادل ایستا وجود داشته باشد.

نرم افزار کامسول comsol

جعبه هم‌دما – Isothermal Box

4.5/5 - (4 امتیاز)

این مثال انتقال حرارت را در یک جعبۀ هم‌دما با هدف انتقال مواد یخچال‌دار مانند مواد پزشکی به مدت ۲۴ ساعت حل می‌کند. در این حالت، جعبه نه تنها باید در مدت طولانی محتوا را سرد نگه دارد، بلکه باید به یک محدودیت دمای ذخیره‌سازی نیز پایبند باشد.

نرم افزار کامسول comsol

ارزیابی کاشت یون – Ion Implanter Evaluator

5/5 - (3 امتیاز)

برنامه ارزیابی کاشت یون، طراحی سیستم کاشت یونی را در نظر می‌گیرد. کاشت یون به طور گسترده در صنعت نیمه‌هادی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دوپانت‌ها را به ویفرها بپیوندد.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

داخل‌کردن داده‌های مواد در شکل منظم به عنوان گزینه‌ای برای ایجاد هندسه نامنظم – Interpolating Material Data on a Regular Shape as an Alternative to Building an Irregular Geometry

5/5 - (3 امتیاز)

ایجاد هندسه‌های نامنظم می‌تواند یک راه حل مناسب، حتی تنها گزینه برای برخی از انواع برنامه‌ها باشد. این فایل‌ها روشی را برای استفاده از یک فایل متنی با خصوصیات مواد تعریف شده در مختصات برای اختصاص مواد مختلف ارائه می‌دهند، حتی اگر تنها یک دامنۀ منظم وجود داشته باشد.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

عایق‌کاری یک بخش لوله‌کشی – Insulation of a Pipeline Section

5/5 - (3 امتیاز)

در جریان روغن عبوری از طریق خط لوله، گرما به دلیل کار نیروهای اصطکاک داخلی در سیال آزاد می‌شود. با داشتن عایق‌بندی خوب لوله، این گرمای تولید شده می‌تواند برای جلوگیری از پیش‌گرم‌شدن روغن استفاده شود، علیرغم اینکه قرار است در مسافت های طولانی در محیط سرد منتقل شود.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

بخاری القایی درون خطی – Inline Induction Heater

5/5 - (3 امتیاز)

فولادهای ضد زنگ آهن‌دار به دلیل قیمت نسبتاً پایین و پایدار و به دلیل عدم وجود نیکل در اجزای آن‌ها در صنایع غذایی بیشتر و بیشتر محبوب شده‌اند. مقاومت آنها در برابر خوردگی با افزودن کروم یا مولیبدن قابل بهبود بوده و خاصیت مغناطیسی آن‌ها روش‌های جدیدی را در فرآوری مواد غذایی ارائه می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

نازل جوهرافشان – روش تنظیم سطح – Inkjet Nozzle — Level Set Method

5/5 - (3 امتیاز)

اگرچه در ابتدا اختراع شده است تا در چاپگرها مورد استفاده قرار گیرد، جوهرافشان برای سایر نكات كاربردی مانند علوم حیات و میكروالكترونیك نیز اتخاذ شده است. شبیه‌سازی‌ها می‌توانند برای بهبود درک جریان سیال و پیش‌بینی طراحی بهینۀ جوهرافشان برای یک کاربرد خاص مفید باشند.

نرم افزار کامسول comsol

ریشه‌کنی تومور کبدی – Hepatic Tumor Ablation

5/5 - (3 امتیاز)

یک روش برای از بین بردن تومورهای سرطانی از بافت سالم، گرم‌کردن بافت بدخیم تا دمای بحرانی است که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. این مثال با درج یک کاوشگر الکتریکی چهار مسلح -که از طریق آن جریان الکتریکی جریان می‌یابد- گرمایش موضعی را انجام می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

مدل انتقال حرارت در اکسیداسیون مواد سلولزی – Heat Transfer Modeling in Cellulosic Material Oxidation

5/5 - (3 امتیاز)

تحولات حرارتی ناشی از مواد جامد ممکن است با استفاده از یک قانون آرهینیوس برای بیان وابستگی به دما از نرخ دگرگونی مدل‌سازی شود.

نرم افزار کامسول comsol

انتقال حرارت در یک بسته بندی سطحی برای تراشه سیلیکون – Heat Transfer in a Surface-Mount Package for a Silicon Chip

5/5 - (2 امتیاز)

تمام مدارهای یکپارچه -مخصوصاً دستگاه‌های پرسرعت- گرما تولید می‌کنند. در چیدمان سیستم متراکم الکترونیکی امروزه، منابع گرما چندین بار نزدیک بهIC های حساس به گرما قرار داده شده‌اند.

نرم افزار کامسول comsol

سینک حرارتی – Heat Sink

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل به عنوان اولین معرفی برای شبیه‌سازی جریان سیال و انتقال حرارت مزدوج در نظر گرفته شده است. به شما نشان می‌دهد که چگونه: یک جعبه هوا را در اطراف یک دستگاه کشیده تا بتوانید در این جعبه از خنک‌کنندۀ همرفت استفاده کنید،

نرم افزار کامسول comsol

تولید گرما در ترمز دیسک – Heat Generation in a Disc Brake

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال گرمای گذرا و دمای نهایی یک ترمز دیسک ماشین را در توالی ترمز و رهاسازی مدل‌سازی می‌کند. مهم است که مدل گرمای گذرا و خنک‌کنندۀ همرفت زیر را تعیین کنید تا حداقل فاصلۀ بین یک سری اتصالات ترمز مشابه تعیین شود. اگر خنک‌کننده کافی نباشد دیسک بیش از حد گرم شده و باعث خرابی ترمز می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

انتقال گرما با منبع گرمای موضعی روی صفحه – Heat Conduction with a Localized Heat Source on a Disk

4/5 - (4 امتیاز)

این مدل تأیید کلاسیک توزیع دمای پایدار را در یک صفحۀ مسطح گرم‌شده توسط یک منبع گرمای موضعی در مرکز آن حل می‌کند. این روش‌ها و روش‌های مختلفی را برای تعریف منبع گرمای بومی‌سازی‌شده در یک دامنۀ کوچک با نشان دادن آن به عنوان یک نقطۀ هندسی یا یک دیسک کوچک نشان داده و مقایسه می‌کند.

انتقال حرارت و رطوبت در یک دیوار نیمه نامحدود – Heat and Moisture Transport in a Semi-Infinite Wall

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل به عنوان یک معیار در مورد شمارۀ ۱۵۰۲۶: ۲۰۰۷ ضمیمۀ A تعریف شده است. هدف از این مدل، محاسبۀ دما و پروفیل رطوبت در زمان‌های مختلف پس از تغییر در شرایط خارجی (دما و رطوبت نسبی) در داخل یک دیوار (از جنس بتن) است.

نرم افزار comsol

جریان گرما و رطوبت عبوری از استوانه – Heat and moisture flow past a cylinder

5/5 - (3 امتیاز)

این آموزش استفاده از رابط از پیش تعریف شده جریان گرما و رطوبت را برای مدل‌سازی انتقال حرارت و انتقال رطوبت در یک جریان هوای آشفته، با تعیین مقدار تبخیر و تراکم بر روی سطوح، و کنترل خودکار منبع گرمای نهان مرتبط نشان می‌دهد.

نرم افزار comsol

بازیابی حرارت زمین برای گرمایش کف تابشی – Ground Heat Recovery for Radiant Floor Heating

5/5 - (3 امتیاز)

گرمایش زمین‌گرمایی روشی سازگار با محیط زیست و کارآمد برای تأمین گرما در خانه‌های مدرن و عایق‌بندی شده است. مبدل‌های حرارتی که در عمق کافی در زمین زیر خانه قرار دارند از گرمای زیرسطحی استفاده می‌کنند؛ جایی که دما در طول سال تقریباً ثابت است.

بدنه خاکستری – Gray Body

5/5 - (3 امتیاز)

بدنۀ خاکستری با حفرۀ کروی با مناطق مختلف باز با استفاده از رابط انتقال گرما، تابش سطح به سطح شبیه‌سازی می‌شود. میزان انتشار برای هر مورد با تئوری کلاسیک بدنۀ خاکستری محاسبه و مقایسه می‌شود. نتیجه کامسول مالتی‌فیزیک با دقیق‌ترین نظریه مطابقت دارد.

نرم افزار comsol

شرایط گرانشی و مرزی – Gravity and Boundary Conditions

5/5 - (3 امتیاز)

تأثیر گرانش بر الگوی جریان، معمولاً هنگام مدل‌سازی جریان در مایعات با چگالی متغیر، مسألۀ مهمی است. شما می‌توانید با افزودن به موازنه‌های لحظه‌ای، قدرت این تأثیر را در معادلات مدل به حساب آورید.

نرم افزار comsol

تأثیر لعاب بر عملکرد حرارتی یک پنجره – Glazing Influence on Thermal Performances of a Window

5/5 - (2 امتیاز)

در طول طراحی یک ساختمان، مسائل زیست‌محیطی تأثیر چشمگیری در کل پروژه کسب کرده‌اند. یکی از اولین نگرانی‌ها بهبود عملکرد حرارتی است. در این فرآیند، نرم‌افزار شبیه‌سازی ابزارهای اصلی برای مدل‌سازی تلفات حرارتی و عملکرد در ساختمان است.

نرم افزار comsol

گرمایش زمین‌گرمایی از یک حلقه استخر – Geothermal Heating from a Pond Loop

5/5 - (3 امتیاز)

استخرها و دریاچه‌ها می‌توانند به عنوان مخزن حرارتی در کاربردهای گرمایش زمین‌گرمایی خدمت کنند. در این مثال، سیال از طریق لوله‌کشی پلی‌اتیلن در یک سیستم بسته در زیر آب گردش می‌کند. لوله‌ها به شکل باریک پیچیده شده و بر روی سورتمه‌ها گروه‌بندی می‌شوند.

نرم افزار comsol

دوقلوی زمین‌گرمایی – Geothermal Doublet

5/5 - (3 امتیاز)

این یکی از دو مدل ارسال شده در وبلاگ در مورد انتقال گرما در زیرسطح است: انتقال حرارت جفت‌شده با جریان متخلخل زیرسطحی

نرم افزار comsol

جوشکاری جنبشی سایشی یک صفحه آلومینیومی – Friction Stir Welding of an Aluminum Plate

5/5 - (3 امتیاز)

در جوشکاری جنبشی سایشی، یک ابزار چرخشی در امتداد اتصال جوش حرکت کرده و از طریق تولید گرمای اصطکاک آلومینیوم را ذوب می‌کند. چرخش ابزار باعث می‌شود آلومینیوم ذوب شده به هم وصل شود تا دو صفحه به هم بپیوندند.

نرم افزار comsol

سطوح آزاد با مجموعه تراز، میدان حالت و مش متحرک: یک مقایسه – Free Surfaces with Level Set, Phase Field, and Moving Mesh: A Comparison

5/5 - (3 امتیاز)

ما نتایج حاصل از مقایسه مجموعۀ تراز، میدان حالت و روش‌های مش متحرک را برای مدل‌سازی سطوح مایع آزاد در نرم افزار کامسول مالتی‌فیزیک ارائه می‌دهیم. مقایسه با استفاده از یک مسألۀ نمونه انجام می‌شود.

نرم افزار comsol

هم‌زن سطح آزاد – Free Surface Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال از جریان آشفته در هم‌زن آشفته تا حدی مغشوش را نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ماشین‌های چرخان، رابط‌های جریان آشفته را از ماژول هم‌زن با سطح آزاد و ویژگی‌های سطح ثابت تنظیم نمود. هر دو شبیه‌سازی وابسته به زمان گردونۀ یخ‌زده و وابسته به زمان انجام شده و مقایسه می‌شوند.

نرم افزار comsol

همرفت آزاد در شیشه آب – Free Convection in a Water Glass

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل انتقال همرفت و انتقال آزاد یک لیوان آب سرد گرم شده به دمای اتاق را بررسی می‌کند. در ابتدا شیشه و آب در دمای ۵ درجه سانتیگراد قرار دارند و سپس در یک اتاق با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد روی میز قرار می‌گیرند.

نرم افزار comsol

همرفت آزاد در یک محیط متخلخل – Free Convection in a Porous Medium

5/5 - (4 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی جریان زیر سطح را که در آن همرفت آزاد در محیط متخلخل تجزیه و تحلیل می‌شود، بررسی می‌کند. نتایج با نوشته‌جات منتشر شده در این زمینه مقایسه می‌شوند.

نرم افزار comsol

همرفت آزاد در یک لامپ کم نور – Free Convection in a Light Bulb

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل همرفت آزاد گاز آرگون را در یک لامپ نور بررسی می‌کند. این اتصال جابجایی انتقال حرارت (هدایت، تشعشع و انتقال) را به انتقال حرکت (جریان غیر هم‌دما) ناشی از تغییرات چگالی ناشی از دما نشان می‌دهد.

نرم افزار comsol

جریان Forchheimer Flow – Forchheimer

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال یک مدل آموزشی از اتصال بین جریان یک سیال در یک کانال باز و یک بلوک متخلخل متصل به یکی از دیواره‌های کانال است. این جریان توسط معادله نویر-استوکس در منطقۀ آزاد و نسخۀ اصلاح‌شدۀ Forchheimer از معادلات Brinkman در منطقۀ متخلخل شرح داده شده است.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده همرفتی اجباری یک محفظه با پنکه و شبکه – Forced Convection Cooling of an Enclosure with Fan and Grille

5/5 - (3 امتیاز)

این مطالعه رفتار حرارتی یک واحد منبع تغذیه رایانه (PSU) را شبیه‌سازی می‌کند. بیشتر این محفظه‌های الکترونیکی شامل دستگاه‌های خنک‌کننده برای جلوگیری از آسیب دیدن اجزای الکترونیکی در اثر دمای بیش از حد بالا است.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده اجباری هوا با سینک بخاری – Forced Air Cooling with Heat Sink

5/5 - (3 امتیاز)

سینک‌های حرارتی معمولاً با توجه به توانایی آن‌ها در از بین بردن گرما برای منحنی پنکۀ مشخص، محک زده می‌شوند. یکی از راه‌های ممکن برای انجام این نوع آزمایش، قرار دادن سینک ظرفشویی در یک کانال مستطیلی با دیواره‌های عایق است.

نرم افزار comsol

اثر متقابل ساختار سیال در اکستروژن آلومینیوم – Fluid-Structure Interaction in Aluminum Extrusion

5/5 - (3 امتیاز)

در فرآیندهای عظیم شکل‌گیری مانند نورد یا اکستروژن، آلیاژهای فلزی در حالت جامد گرم با مواد موجود در شرایط ایده‌آل پلاستیک تغییر شکل می‌یابند. چنین فرآیندهایی را می‌توان با استفاده از دینامیک سیال محاسباتی، جایی که ماده به عنوان سیال با ویسکوزیتۀ بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود، بستگی به سرعت و دما در نظر گرفت.

نرم افزار comsol

تعدیل‌کننده سیال – Fluid Damper

5/5 - (3 امتیاز)

از تعدیل‌کننده‌های سیال در دستگاه‌های نظامی برای جداسازی شوک و در ساختارهای مدنی برای سرکوب لرزش ناشی از زلزله و ایجاد لرزش ناشی از باد استفاده می‌شود، از جمله بسیاری از کاربردهای دیگر. تعدیل‌کننده‌های سیال با اتلاف انرژی مکانیکی در گرما کار می‌کنند.

نرم افزار comsol

جریان از طریق یک صفحه نمایش شیب یکنواخت – Flow Through a Uniform Inclined Screen

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با استفاده از ویژگی صفحه نمایش در فیزیک تک‌فاز جریان، جریان را از طریق یک صفحۀ شیب‌دار یکسان‌سازی کرده و نتایج را با یک راه حل تحلیلی مقایسه می‌کند.

جریان از طریق یک آرنج لوله – Flow Through a Pipe Elbow

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال جریان را در یک آرنج لوله ۹۰ درجه مدل‌سازی می‌کند. جریان با استفاده از مدل تلاطم k-امگا شبیه‌سازی می‌شود. نتیجه با همبستگی مهندسی مقایسه می‌شود.

جریان در یک راکتور حلقه‌ای حمل و نقل هوایی – Flow in an Airlift Loop Reactor

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی جریان چند مرحله‌ای در یک راکتور حلقه‌ای حمل و نقل هوایی را نشان می‌دهد. راکتور از آب پر شده و حباب‌های هوا از طریق دو فریز در پایین تزریق می‌شوند. به دلیل شناور شدن، حباب‌ها بالا می‌روند و باعث ایجاد حرکت در گردش مایعات می‌شوند. این مدل به طور خاص اثر تلاطم ناشی از حباب را بررسی می‌کند.

جریان در هیدروسیکلون – Flow in a Hydrocyclone

5/5 - (3 امتیاز)

سیکلون‌ها در کاربردهای مختلفی از صنعت معدن گرفته تا جاروبرقی‌ها استفاده می‌شوند. جریان در یک سیکلون با چرخش بسیار قوی مشخص شده که شبیه‌سازی آن را دشوار می‌کند. در این مثال آموزشی، از مدل تلاطم  v2-f  برای شبیه سازی جریان در هیدروسیکلون استفاده می‌شود.

نرم افزار comsol

جریان در اطراف جسم ایرودینامیکی NACA 0012 مورب – Flow Around an Inclined NACA 0012 Airfoil

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با استفاده از مدل آشفتگی SST، جریان اطراف یک جسم ایرودینامیکی NACA 0012 مورب را در زوایای مختلف اصابت را شبیه‌سازی می‌کند. نتایج نشان می‌دهد توافق خوبی با داده‌های بالابر تجربی لادسون و داده های فشار گرگوری و اوریلی وجود دارد.

نرم افزار comsol

لوله حرارتی تخت – Flat Heat Pipe

5/5 - (3 امتیاز)

لوله‌های گرمایی در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها برای خنک‌کنندۀ کارآمد، به عنوان مثال در سیستم‌های میکروالکترونیکی، داخلی کامپیوتر و برای دستگاه‌های بزرگ خنک‌کننده در صنعت فضاپیما استفاده می‌شوند. این ترکیب اصول انتقال حرارت و تغییر فاز را برای انتقال حرارت بسیار کارآمد بین یک طرف سرد و گرم انجام می‌دهد.

نرم افزار comsol

روش فلش – Flash Method

5/5 - (3 امتیاز)

از روش فلش برای اندازه‌گیری هدایت حرارتی یک مادۀ نمونۀ نازک که تقریباً اندازۀ یک سکه است استفاده می‌شود. مواد نمونه به يك پالس ليزر در يكي از وجوه آن ارسال مي‌شود. به نوبۀ خود، صورت مخالف در حدود ۱ K می‌شود. از آنجایی که پالس یکنواخت بوده و به خوبی تعریف شده است، می‌توانید تغییرات دما را در طرف دیگر اندازه‌گیری کنید. بدین ترتیب می‌توانید هدایت حرارتی نمونه را با دقت بالایی اندازه گیری کنید.

نرم افزار comsol

لوله بال‌دار – Finned Pipe

5/5 - (3 امتیاز)

برای افزایش انتقال حرارت از لوله‌های بال‌دار برای کولرها، بخاری‌ها یا مبدل‌های حرارتی استفاده می‌شود. آن‌ها بسته به کاربرد و شرایط مورد نیاز، در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

نرم افزار comsol

خرابی چاه چندجانبه – Failure of a Multilateral Well

5/5 - (3 امتیاز)

چاه‌های چندجانبه -آن‌هایی که دارای پاهای متعدد هستند که از یک چاه جدا می‌شوند- می‌توانند به طور موثری روغن تولید کنند؛ زیرا پاها می‌توانند به چندین ناحیۀ تولیدی رسیده و در اطراف نواحی غیرقابل نفوذ حرکت کنند. متأسفانه مهندسان حفاری اغلب باید مکانیکی چاه‌های چندجانبه را با آستر یا محفظه تثبیت کنند که می‌تواند میلیون‌ها دلار قیمت داشته باشد. رهاسازی چاه بی‌مصرف هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد، اما خطر نسبتاً بالای خرابی فاجعه‌بار را هم در هنگام نصب و هم پس از شروع پمپاژ به دنبال دارد.

نرم افزار comsol

پنکه انبساط – Expansion Fan

5/5 - (3 امتیاز)

یک پدیدۀ مهم و جالب با جریان‌های مافوق صوت، پنکه‌های انبساط هستند که هنگام برخورد جریان با یک گوشۀ محدب یا انبساط اتفاق می‌افتد. جهت گردش به راحتی در طول پنکه تغییر می‌کند، در حالی که عدد ماخ افزایش می‌یابد.

نرم افزار comsol

تبخیرکننده – Evaporator

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ ضخامت یک نوار طلای تبخیر شدۀ حرارتی را نشان می‌دهد. ضخامت نوار رسوب‌شده هم در دیواره‌های محفظه و هم بر روی نمونه محاسبه می‌شود.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده تبخیر آب – Evaporative Cooling of Water

5/5 - (3 امتیاز)

در این آموزش، چگونگی جفت‌شدن سه رابط فیزیکی برای مدل‌سازی خنک‌کنندۀ تبخیر ارائه شده است. تأثیراتی که باید در نظر گرفته شود انتقال حرارت، انتقال بخار آب و جریان سیال است. از ویژگی رطوبت سطح برای اجرای اصطلاح منبع بخار آب و محاسبۀ منبع گرمای تبخیر استفاده می‌شود. از ویژگی رطوبت هوا برای تعریف دقیق خصوصیات ترمودینامیکی وابسته به رطوبت استفاده می‌شود.

نرم افزار comsol

تبخیر در محیط متخلخل با میزان تبخیر زیاد – Evaporation in Porous Media with Large Evaporation Rate

5/5 - (3 امتیاز)

تبخیر در رسانه‌های متخلخل یک فرآیند مهم در صنایع غذایی و کاغذی، در میان دیگر موارد است. بسیاری از اثرات جسمی را باید در نظر گرفت: جریان مایعات، انتقال حرارت و انتقال مایعات و گازهای شرکت‌کننده. همۀ این تأثیرات کاملاً همراه هستند و از رابط‌های از پیش تعریف شده برای مدل‌سازی این اثرات با ماژول انتقال حرارت استفاده می‌شود.

نرم افزار comsol

تخمین نفوذپذیری از ساختارهای متخلخل میکروسکوپی – Estimating Permeability from Microscale Porous Structures

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال چگونگی تخمین نفوذپذیری یک مادۀ متخلخل را با ایجاد یک مدل جریان دقیق سیال در یک سلول واحد کوچک نشان می‌دهد. نتیجۀ مدل، نفوذپذیری گسترده مواد است که با استفاده از قانون دارسی یا معادلات برینکمن می‌توان در مدل‌های همگن استفاده کرد. نفوذپذیری را می‌توان در زیر گرۀ نتایج مشتق مقادیر یافت.

نرم افزار comsol

لنزهای برقی – Electrowetting Lens

5/5 - (2 امتیاز)

زاویۀ تماس یک رابط دو سیال با سطح جامد با تعادل نیروها در نقطۀ تماس تعیین می‌شود. در جوشکاری برقی، تعادل نیروها در نقطۀ تماس با استفاده از ولتاژ بین یک مایع رسانا و سطح جامد بهبود می‌یابد.

نرم افزار comsol

میکروهم‌زن الکترواستاتیک – Electroosmotic Micromixer

5/5 - (2 امتیاز)

ریزگردها برای کاربردهای بیوشیمیایی اغلب نیاز به ترکیب سریع جریان‌های مختلف مایعات دارند. در میکروسکوپ، جریان معمولاً جریان چند لایه مرتب شده بوده و عدم تلاطم، انتشار را مکانیسم اصلی مخلوط‌کردن می‌کند.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده تراشه الکترونیکی – Electronic Chip Cooling

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل آموزشی از هندسۀ سینک گرما از کتابخانه جزء استفاده شده است. این آموزش روش‌های مختلفی را برای مدل‌سازی انتقال حرارت هنگام مطالعۀ خنک‌کننده یک تراشۀ الکترونیکی نشان می‌دهد.

نرم افزار comsol

مبدل حرارتی دیوار پویا – Dynamic Wall Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

مبدل حرارتی در این مدل آموزشی حاوی یک دیوار پویا با شکل موج نوسان‌کننده است. تغییر شکل باعث اختلاط در مایع شده و تشکیل لایه‌های مرز حرارتی را کاهش می‌دهد. از این رو انتقال حرارت بین دیواره‌ها و سیال را افزایش می‌دهد.

نرم افزار comsol

سیستم تحویل دارو – Drug Delivery System

4.7/5 - (3 امتیاز)

این مثال عملکرد یک سیستم دارویی را ارائه می‌دهد که غلظت متغیر یک داروی محلول در آب را تأمین می‌کند. قطره‌ای با حجم ثابت آب در یک لولۀ ثابت با سرعت ثابت به پایین می‌رود. بخشی از دیوارۀ مویرگی شامل یک غشای نفوذناپذیر است که قسمت داخلی مویرگ را از محلول غلیظ دارو جدا می‌سازد. با عبور قطره از غشاء، زاویۀ تماس آن تغییر کرده و دارو در آب حل می‌شود.

نرم افزار comsol

شکست قطره در یک اتصال Droplet Breakup in a T-junction – T

4.7/5 - (3 امتیاز)

امولسیون‌ها شامل قطرات مایع کوچکی هستند که در یک مایع غیرقابل نفوذ غوطه‌ور شده و به طور گسترده در تولید مواد غذایی، مواد آرایشی، مواد شیمیایی خوب و محصولات دارویی به کار می‌روند. کیفیت محصول به طور معمول به اندازه قطرات بستگی دارد. شبیه‌سازی این فرآیندها می‌تواند در بهینه‌سازی این قطرات و همچنین سایر متغیرهای فرآیند کمک کند.

نرم افزار comsol

مبدل حرارتی دو لوله – Double-Pipe Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

مبدل‌های حرارتی دو لوله، با شکل معمولی چرخشU ، یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع مبدل‌های حرارتی است که در صنعت فرآیند شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم افزار comsol

تهویه جابجایی – Displacement Ventilation

5/5 - (2 امتیاز)

به طور کلی، دو کلاس تهویه وجود دارد: تهویۀ مخلوط‌کن و تهویۀ جابجایی. در تهویۀ جابجایی، هوا وارد یک اتاق در سطح کف شده و هوای گرم را جابجا می‌کند تا به دمای مطلوب برسد. منابع گرمایش در اتاق می‌تواند شامل دستگاه‌های الکترونیکی یا شیرهای ورودی هوای گرم باشد.

نرم افزار comsol

پراکندگی ذرات سنگین در یک جریان کانال آشفته – Dispersion of Heavy Particles in a Turbulent Channel Flow

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل معیار، ذرات جامد در یک جریان کانال کاملاً توسعه یافتۀ آشفته آزاد می‌شوند. ذرات تحت فشار کششی قرار دارند که شامل سهم ناشی از تلاطم سیال بوده که با استفاده از یک مدل پیوستۀ تصادفی پیوسته (CRW) اجرا می‌شود.

نرم افزار comsol

سینک گرمایی دیسک-پشته – Disk-Stack Heat Sink

5/5 - (2 امتیاز)

این مسأله از یک تجزیه و تحلیل حرارتی اولیه در سطح صفحۀ معمولی پیروی می‌کند. ابتدا شبیه‌سازی برد را با برخی مدارهای مجتمع (IC) انجام دهید. سپس برای مشاهدۀ اثرات خنک‌کننده، یک سینک گرمایی دیسک-پشته را اضافه کنید. سرانجام، برای اضافه کردن یک لایۀ مسی به انتهای صفحه رفته تا حتی از توزیع دما هم خارج شوید.

نرم افزار comsol

مجموعه‌های چهارگانه عرضی گسسته برای انتقال حرارت با تابش در متوسط شرکت‌کننده – Discrete Ordinates Quadrature Sets for Heat Transfer with Radiation in Participating Medium

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل مجموعه‌های چهارگانه‌ای را که در روش دست‌سازهای گسسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقایسه می‌کند. برای ارزیابی عملکرد مجموعه‌های چهارگانه در هندسه‌های پیچیده، نتایج پرتوافشانی فرودی و تعادل انرژی و وابستگی آن‌ها به چرخش یک دامنۀ محاسباتی مربع اندازه‌گیری می‌شود.

نرم افزار comsol

مجموعه‌های چهارگانه عرضی گسسته برای تشعشع در جذب متوسط – Discrete Ordinates Quadrature Sets for Radiation in Absorbing Medium

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل مجموعه‌های چهارگانه‌ای را که در روش دست‌سازهای گسسته مورد استفاده قرار گرفته، مقایسه می‌کند. راه حل تحلیلی مرجع تابش حوادث با ۲۵۶ جهت گسسته به دست می‌آید. خطاها در پرتوافشانی فرودی و در تعادل انرژی اندازه‌گیری می‌شود.

نرم افزار comsol

شکستگی گسسته – Discrete Fracture

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال جریان آزاد را از طریق شکستگی در یک بلوک از محیط متخلخل مدل‌سازی می‌کند، جایی که جریان در شکستگی بسیار سریع‌تر از بلوک ماتریس است.

نرم افزار comsol

مخزن تخلیه – Discharging Tank

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزش نحوۀ محاسبۀ افت فشار و سرعت جریان اولیه در سیستم لوله‌ای متصل به مخزن آب را نشان می‌دهد. رابط لوله‌ای جریان شامل استفاده از مدل‌های اصطکاک برای زبری سطح لوله‌ها و همچنین افت فشار در خم‌ها و دریچه‌ها است.

نرم افزار comsol

پمپاژ دیفرانسیل – Differential Pumping

5/5 - (2 امتیاز)

سیستم‌های خلاء پمپ‌شده با استفاده از یک دهانه یا لولۀ کوچک برای اتصال دو قسمت از سیستم خلاء که در فشارهای بسیار متفاوتی قرار دارند استفاده می‌کنند. چنین سیستم‌هایی هنگامی که فرایندها با فشارهای بالاتر اجرا شوند ضروری بوده و توسط آشکارسازهایی که برای بهره‌برداری نیاز به UHV دارند، مورد نظارت قرار می‌گیرند.

نرم افزار comsol

مبدل حرارتی متقابل جریان – Cross-Flow Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل جریان سیال و انتقال حرارت را در یک مبدل حرارتی میکرو از فولاد ضد زنگ حل می‌کند. این نوع مبدل‌های حرارتی در دستگاه‌های آزمایشگاهی روی تراشه در بیوتکنولوژی و رآکتورهای میکرو، به عنوان مثال برای سلول‌های میکروسوختی یافت می‌شوند. این مدل گرما را از طریق همرفت و انتقال هدایت می‌کند.

نرم افزار comsol

جریان‌سنج اثر پیچشی: شبیه‌سازی FSI در دامنه فرکانس – Coriolis Flowmeter: FSI Simulation in the Frequency Domain

5/5 - (2 امتیاز)

یک جریان‌سنج اثر پیچشی -که همچنین به عنوان یک جریان‌سنج جرمی یا جریان‌سنج بی‌حرکت شناخته می‌شود- برای اندازه‌گیری سرعت جریان جرم یک سیال که از طریق آن عبور می‌کند، استفاده می‌شود. از این واقعیت استفاده شده که عدم تحرک سیال از طریق یک لولۀ نوسان باعث می‌شود که لوله به تناسب سرعت جریان جرم پیچیده شود. به طور معمول، چگالی و در نتیجه میزان جریان حجمی را می‌توان با استفاده از دستگاه ارزیابی کرد.

خنک‌سازی قالب تزریق – Cooling of an Injection Mold

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نشان می دهد که چگونه می توانید از رابط جریان لوله‌ای غیرهم‌دما به همراه انتقال حرارت در رابط جامدات استفاده کرده تا از خنک کردن یک قسمت پلی‌اورتان قالب تزریق شده برای فرمان خودرو استفاده شود.

خنک‌سازی و جامدسازی فلز – Cooling and Solidification of Metal

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال الگویی از یک فرآیند ریخته‌گری مداوم است. فلز مایع در قالب یک مقطع یکنواخت ریخته می‌شود. قسمت بیرونی قالب خنک شده و همانطور که جریان می‌یابد فلز جامد می‌شود. هنگامی که فلز قالب را ترک می‌کند، در قسمت خارجی کاملاً جامد می‌شود، اما هنوز درون آن مایع است. این فلز همچنان به خنک شدن ادامه می‌دهد و در نهایت به طور کامل جامد می‌شود که در این مرحله می‌توان آنرا به بخش‌هایی برش داد.

جریان همرفت در صفحه مبدل حرارتی – Convective Flow in a Heat Exchanger Plate

5/5 - (2 امتیاز)

این نمونه با اتصال یک رابط جریان سطحی در سه بعدی به یک رابط جریان لوله‌ای که در یک مبدل حرارتی میکروکانال جریان می‌یابند، جریان را مدل‌سازی می‌کند. با استفاده از رابط جریان لوله‌ای برای مدل‌سازی جریان در میکروکانال‌ها، اندازۀ مسأله به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خنک‌کننده همرفتی از یک القاگر پوتورز – Convective Cooling of a Potcore Inductor

5/5 - (2 امتیاز)

القاگر یکی از اجزای متداول در انواع دستگاه‌های برقی است. کاربردهای آن شامل تبدیل نیرو و اندازه‌گیری بوده و همچنین می‌توان از آن به همراه خازن‌ها برای ایجاد نوسان‌گر استفاده کرد. در دستگاه‌های کوچک با اجزای بسیار، مانند لپ‌تاپ‌ها، تولید گرما می‌تواند مشکل ایجاد کند و باید در طراحی مدنظر قرار گیرد.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده همرفت تابلوهای مدار – همرفت طبیعی سه‌بعدی – Convection Cooling of Circuit Boards — ۳D Natural Convection

5/5 - (2 امتیاز)

مجموعۀ مدل‌ها، خنک‌کنندۀ هوا از تخته‌های مدار جمع شده با چندین مدار مجتمع (IC) را بررسی کرده که به عنوان منبع گرما عمل می‌کنند. دو سناریوی خنک‌کنندۀ احتمالی به تصویر کشیده شده است: تخته‌های هم‌تراز عمودی با استفاده از همرفت طبیعی و تخته‌های افقی با همرفت اجباری (خنک‌کنندۀ پنکه).

نرم افزار comsol

میکروهم‌زن انتشار کنترل‌شده – Controlled Diffusion Micromixer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک میکرو سلولی به شکل H را شبیه‌سازی می کند که برای مخلوط کردن کنترل‌شده طراحی شده است. سلول دو جریان چندلایۀ مختلف را برای مدت زمان کنترل شده در تماس قرار می‌دهد.

نرم افزار comsol

ریخته‌گری مداوم – Continuous Casting

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال فرآیند ریخته‌گری میله فلزی را از حالت مایع به حالت جامد با استفاده از رابط چندرسانه‌ای غیر هم‌دمای جریان -که ترکیبی از انتقال گرما و جریان سیال است- مدل‌سازی می‌کند. این مدل جریان و انتقال گرما و جریان جامد، از جمله انتقال فاز از مذاب به جامد را توصیف می‌کند. این تغییر فاز باعث تغییر در حرکت، انتشار گرمای نهان و تغییر در خصوصیات فیزیکی می‌شود.

نرم افزار comsol

حذف آلاینده‌ها از فاضلاب در یک لجن‌گیر ثانویه توسط رسوب‌گذاری – Contaminant-Removal from Wastewater in a Secondary Clarifier by Sedimentation

5/5 - (1 امتیاز)

تصفیۀ فاضلاب یک فرآیند چند مرحله‌ای برای از بین بردن آلاینده‌ها است. در مرحلۀ اول، ذرات بزرگ و جامد از طریق رسوب، شناور و تصفیه حذف می‌شوند. و سپس در مرحلۀ دوم، رفتار بیولوژیکی باعث تجمع ذرات کوچکتر شده و به اصطلاح لخته تشکیل می‌شود. این جابجایی‌ها با فرآیندی مانند رسوب‌گذاری راحت‌تر از بین می‌روند.

نرم افزار comsol

سوئیچ تماس – Contact Switch

4.7/5 - (3 امتیاز)

این مدل چگونگی پیاده‌سازی یک تماس مالتی‌فیزیکی را نشان می‌دهد. این مثال رفتار حرارتی و الکتریکی دو بخش تماس با یک سوئیچ را مدل‌سازی می‌کند. جریان الکتریکی و گرما از یک قسمت به قسمت دیگر فقط از طریق سطح تماس جریان می‌یابد. دستگاه سوئیچ تماس دارای بدنۀ استوانه‌ای و شکل قلاب صفحه‌ای در قسمت تماس است. در آنجا، مقاومت ظاهری حرارتی و الکتریکی با فشار تماس مکانیکی در رابط همراه بوده که توسط مدل حل می‌شود.

خطر تراکم در یک دیوار چوبی – Condensation Risk in a Wood-Frame Wall

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل ثابت دوبعدی انتقال گرما و رطوبت را در دیواره‌ای متشکل از مواد مختلف ریزسنجی محاسبه می‌کند. مقایسه با روش Glaser برای محلول دما و رطوبت نسبی ارائه شده است. تأثیر استفاده از سد بخار نیز بررسی شده است.

نرم افزار comsol

تشخیص تراکم در یک دستگاه الکترونیکی با حمل و نقل و انتشار – Condensation Detection in an Electronic Device with Transport and Diffusion

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال تکامل ترمودینامیکی هوای مرطوب را در یک جعبۀ الکترونیکی شبیه سازی کرده تا بتواند تشخیص دهد که آیا تغیرات در هنگام تغییر خصوصیات محیط خارجی رخ می‌دهد؟ این مدل داده‌های اندازه‌گیری شده برای دمای هوا، فشار و غلظت بخار آب را اندازه‌گیری می‌کند. برای قسمت اول شبیه‌سازی، غلظت بخار آب در داخل جعبه یکدست و برابر با غلظت خارجی در نظر گرفته می‌شود. در بخش دوم حمل و نقل و انتشار بخار آب مورد توجه قرار گرفته است.

مبدل حرارتی لوله هم‌محور – Concentric Tube Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

یافتن ابعاد مناسب برای مبدل حرارتی برای اطمینان از اثربخشی آن ضروری است. از دیگر خصوصیاتی که باید برای طراحی مبدل حرارتی در نظر گرفته شود این است که باید هم اندازۀ آن مناسب باشد و هم مایع گرم یا سرد شده از دمای مناسب را فراهم نماید.

نرم افزار comsol

راهنمای ورود و صدور مش در کامسول مالتی‌فیزیک – COMSOL Multiphysics Mesh Import and Export Guide

5/5 - (2 امتیاز)

در کامسول مالتی‌فیزیک، می‌توانید داده‌های مش و درون‌یابی ایجاد شده توسط سایر نرم افزارها را برای استفاده در شبیه‌سازی‌های خود وارد کنید. همچنین می‌توانید داده‌های ایجاد شده در کامسول مالتی‌فیزیک را صادر کنید تا در سایر مدل‌ها و برنامه‌های کامسول و همچنین سایر نرم‌افزارها استفاده شود. این سند و پرونده‌های نمونۀ همراه با آن، نمای کلی از عملکردهای واردات و صادرات موجود در کامسول مالتی‌فیزیک و توضیحاتی مفصل در قالب‌های کامسول وارداتی، صادراتی و بومی را ارائه می‌دهد.

نرم افزار comsol

مانع حرارتی مرکب – Composite Thermal Barrier

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان چندین لایۀ نازک ساندویچ شده با رسانش حرارتی مختلف را از دو طریق مختلف تنظیم کرد. ابتدا شیء مرکب به عنوان یک شیء سه‌بعدی مدل‌سازی می‌شود. در روش دوم از شرایط مرزی لایۀ نازک با گزینۀ حرارتی ضخیم برای جلوگیری از حل دامنه‌های نازک استفاده می‌شود. این روش در مدل‌سازی انتقال حرارت از طریق موانع حرارتی مانند پوشش چندلایه مفید است.

شبیه‌ساز سلولی تبادل شارژ – Charge Exchange Cell Simulator

5/5 - (2 امتیاز)

یک واحد تبادل شارژ از ناحیه‌ای از گاز با فشار زیاد در داخل محفظۀ خلاء تشکیل شده است. هنگامی که پرتوی یونی با گاز با چگالی بالاتر تداخل می‌کند، یون‌ها با گاز واکنش نشان داده و ذرات خنثی انرژی ایجاد می‌کنند. این احتمال وجود دارد که فقط بخشی از یون‌های پرتوی واکنش‌های تبادل شارژ را متحمل شوند. بنابراین، برای خنثی کردن پرتو، یک جفت صفحات شارژ شده در خارج از سلول قرار می‌گیرند. از این طریق می‌توان یک منبع خنثی پر انرژی تولید نمود.

پمپ سانتریفیوژ – Centrifugal Pump

5/5 - (2 امتیاز)

پمپ‌های گریز از مرکز در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از صنایع یافت می‌شوند. اندازۀ پمپ در این مدل برای کاربردهای خودروی معمولی است. این مدل نحوۀ تنظیم شبیه‌سازی ماشین‌آلات دوار را با استفاده از تقریب گردونۀ یخ زده برای مدل‌سازی پمپ‌های گریز از مرکز نشان می‌دهد.

کربناته کردن در آب – Carbonation in Water

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال نحوه مدل‌سازی کربناته را نشان می‌دهد که نوعی از پاشیدگی است. پاشیدگی یک فرایند انتقال جرم بین گاز و مایع بوده که در صنعت رایج است (مانند کربناته کردن نوشیدنی و کاربردهای فوتوبیوراکتور) و در خانه (هوادهی آکواریوم).

پرکردن مویرگی – Capillary Filling

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال یک سیلندر عمودی باریک را که در بالای مخزن پر از آب قرار دارد، مطالعه می‌کند. به دلیل چسبندگی دیوار و تنش سطح در رابط هوا / آب، آب از طریق کانال بالا می‌رود.

محاسبه مانده‌های جرم و انرژی – Calculating Mass and Energy Balances

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزش می‌تواند برای یادگیری نحوۀ محاسبۀ مانده‌های جرم و انرژی استفاده شود.

شین اصلی با تابش سطح به سطح – Busbar with Surface-to-Surface Radiation (فایل ندارد)

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک شین اصلی گرم شدۀ الکترومغناطیسی را با اشعۀ سطح به سطح محاسبه کرده و نتایج را با مدل شین اصلی بدون تابش مقایسه می‌کند.

نرم افزار comsol

جریان شناور با قانون دارسی – مسأله برجسته – Buoyancy Flow with Darcy’s Law—The Elder Problem

5/5 - (2 امتیاز)

تغییرات تراکم می‌تواند جریان را حتی در یک سیال ساکن هم آغاز کند. در سیستم‌های زمینی، تغییرات چگالی می‌تواند ناشی از نمک‌های طبیعی، تغییرات درجه حرارت زیرسطحی یا آلودگی انتقال باشد. این جریان‌های شناور یا چگالی محرک به حرکت سیال در سیستم‌های دریاچه نمک، حوضه‌های دفع شوری، ستون‌های آلوده و شسته شدۀ متراکم، و مخازن زمین گرمایی، اشاره کرده که بیانگر نام معدودی از آن‌ها است.

نرم افزار comsol

جریان شناور در آب – Buoyancy Flow in Water

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال وضعیت ثابت انتقال همرفت را در حفره‌ای پر از آب و محدود به دو صفحه عمودی بررسی می‌کند.

نرم افزار comsol

جریان شناور در هوا – Buoyancy Flow in Air

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال وضعیت ثابت انتقال همرفت را در حفره‌ای پر از هوا و با دو صفحۀ عمودی محدود می‌کند. برای تولید جریان شناور، صفحات در دماهای مختلف گرم شده و در یک محدوده تنظیم می‌شوند تا لایۀ جریان حفظ شود.

مدل باکلی لورت – Buckley Leverett Model

5/5 - (2 امتیاز)

این معیار جریان دو فاز را در یک محیط متخلخل در یک‌بعد مدل‌سازی می‌کند، جایی که جریان را می‌توان با استفاده از معادلۀ باکلی لورت به صورت تحلیلی توصیف کرد.

حباب القایی محبوس بین لایه‌های مایع طبقه‌بندی شده – Bubble-induced Entrainment Between Stratified Liquid Layers

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک معیار برای جریان سه فاز است که معمولاً در فرآوری مواد غذای ، صنایع داروسازی و فرآوری مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج در مقابل داده‌های گزارش شده در نوشته‌جات تأیید می‌شود.

فوق کشسانی بایوت – Biot Poroelasticity

5/5 - (2 امتیاز)

رابط Poroelasticity برای ارزیابی تغییر شکل در محیط متخلخل که ناشی از برداشت مایعات است، قانون دارسی و مکانیک جامد را جفت می‌کند.

نوار دو فلزی در جریان هوا – Bimetallic Strip in Airflow

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل مفهومی است که چگونگی تعامل بین ساختار سیال، انتقال حرارت و انبساط حرارتی را نشان می‌دهد.

رفتار یک مایع قدرت-قانون در هم‌زن – Behavior of a Power-Law Fluid in a Mixer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ استفاده از شبیه‌سازی‌ها را برای پیش‌بینی اعداد نیرو با مایعات قدرت قانون در هم‌زن نشان می‌دهد. این رفتار جریان را در یک مخزن کف مسطح با یک پروانۀ شاخه‌ای چهار تیغه شبیه‌سازی می‌کند.

جریان هوا بر روی بدنه احمد – Airflow over an Ahmed Body

5/5 - (2 امتیاز)

بدنۀ احمد نمایانگر یک هندسۀ ساده و وسایل نقلیۀ زمینی از نوع بدنۀ بلوف است. شکل آن به اندازۀ کافی ساده بوده که امکان شبیه‌سازی دقیق جریان را فراهم کرده اما برخی از ویژگی‌های مهم عملی مرتبط با بدنۀ خودرو را حفظ می‌کند.

عمل بر روی سازه‌هایی که در معرض آتش قرار دارند – کشش حرارتی – Action on Structures Exposed to Fire — Thermal Elongation

5/5 - (2 امتیاز)

این نوشته تلفیقی از برخی نمونه‌های DIN EN 1991-1-2 است (اقدامات مربوط به سازه‌های در معرض آتش).

آکوستیک یک سیستم لوله‌ای با خم و اتصالات سه‌بعدی – Acoustics of a Pipe System with 3D Bend and Junction

5/5 - (2 امتیاز)

در این آموزش نحوۀ مدل‌سازی انتشار امواج صوتی در سیستم‌های بزرگ لوله‌ای با اتصال رابط آکوستیک لوله به رابط آکوستیک فشار نشان داده شده است. آموزش در هر دو دامنۀ زمان و دامنۀ فرکانس تنظیم شده است.

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ ۰٫۳ است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود.

جریان مافوق صوت سه‌بعدی در یک کانال با یک دست انداز – ۳D Supersonic Flow in a Channel With a Bump

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال جریان مافوق صوت سه‌بعدی، از جمله تأثیر شوک را در یک کانال مستقیم با یک مانع کوچک در یکی از دیواره‌ها مدل‌سازی می‌کند.

یاتاقان گام یک‌بعدی – ۱D Step Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاطاقان مرحله هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

یاتاقان کشویی هواپیما در یک بعد – ۱D Plane Slider Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاتاقان کشویی هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

Bimetallic Strip in Airflow

نوار دو فلزی در جریان هوا – Bimetallic Strip in Airflow

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل مفهومی است که چگونگی تعامل بین ساختار سیال، انتقال حرارت و انبساط حرارتی را نشان می‌دهد. یک نوار دو فلزی در یک کانال هوا طوری گرم می‌شود که خم شود. پس از مدتی، جریان هوا با دمای ورودی که در زمان متفاوت است معرفی می‌شود. در نتیجه، تغییراتی در شکل ایجاد می‌شود

Aquifer Characterization

خصوصیات آبخوان – Aquifer Characterization

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل با استفاده از رابط بهینه‌سازی برای حل مسألۀ معکوس برای تعیین هدایت هیدرولیک متغیر فضایی بر روی یک شبکۀ درجه دوم گسسته از تعدادی از تست‌های پمپ آبخوان استفاده می‌کند. از آنجا که تعدادی از مشاهدات از تعداد پارامترهای ناشناخته کوچکتر است، از یک تاوان جغرافیایی آمار برای تمایز

Anisotropic Heat Transfer through Woven Carbon Fibers

انتقال حرارت ناهمسانگرد از طریق الیاف کربن بافته‌شده – Anisotropic Heat Transfer through Woven Carbon Fibers

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل و ارائه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از ویژگی‌های ناهمسانگرد فیبرها در یک شبیه‌سازی انتقال حرارت استفاده نمود. از آنجا که جهت‌گیری الیاف را نمی‌توان به راحتی و صریح تعریف کرد، از رابط مختصات منحنی برای تعریف جهت‌گیری فیبر استفاده می‌شود. الیاف در جهت تار از رسانندگی حرارتی بالا و در جهت پود از

Airflow over an Ahmed Body

جریان هوا بر روی بدنه احمد – Airflow over an Ahmed Body

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل چگونگی شبیه‌سازی جذب و دفع آب وابسته به زمان در سیستم خلاء با فشار کم انجام می‌شود. هنگامی که یک شیر دروازه به قفل بار باز می‌شود، آب وارد سیستم شده و انتقال و پمپاژ بعدی آب مدل‌سازی می‌شود.

نرم افزار comsol

عمل بر روی سازه‌هایی که در معرض آتش قرار دارند – کشش حرارتی – Action on Structures Exposed to Fire — Thermal Elongation

5/5 - (1 امتیاز)

این نوشته تلفیقی از برخی نمونه‌های DIN EN 1991-1-2 است (اقدامات مربوط به سازه‌های در معرض آتش).
مدل‌هایی که شامل می‌شوند:
۱٫ خنک‌کننده (HT)
۲٫ گرمایش (HT)
۳٫ انتقال حرارت از طریق چند لایه (HT)
۴٫ کشش حرارتی (SME، استرس حرارتی)
۵٫ انبساط حرارتی (SME، HT، مدل مواد غیرخطی)

نرم افزار comsol

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

به این مقاله رای دهید !

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ ۰٫۳ است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود. مدل ابتدا جریان را با استفاده از مدل تلاطم SST موجود در ماژول CFD

نرم افزار comsol

جریان مافوق صوت سه‌بعدی در یک کانال با یک دست انداز – ۳D Supersonic Flow in a Channel With a Bump

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال جریان مافوق صوت سه‌بعدی، از جمله تأثیر شوک را در یک کانال مستقیم با یک مانع کوچک در یکی از دیواره‌ها مدل‌سازی می‌کند. با عبور جریان از مانع، امواج شوک از مانع و دیواره‌های کانال جدا می‌شوند. امواج شوک انتشار دهنده، الگویی در پروفایل سرعت و توزیع چگالی تشکیل می‌دهد. این مدل از ویژگی های پالایش مش تطبیقی در

نرم افزار comsol

یاتاقان گام یک‌بعدی – ۱D Step Bearing

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاطاقان مرحله هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

1D Plane Sliderنرم افزار comsol Bearing

یاتاقان کشویی هواپیما در یک بعد – ۱D Plane Slider Bearing

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاتاقان کشویی هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

خرید بسته آموزش کامسول