5/5 - (1 امتیاز)
کامسول

زیرمدل در لبه یک چرخ – Submodel in a Wheel Rim

5/5 - (3 امتیاز)

در تجزیه و تحلیل تنش، معمولا مناطقی که دارای تنش زیادی هستند، در مقایسه با کل ساختار کوچک هستند. گاهی اوقات داشتن مشی که در آن واحد هم رفتار سراسری را مهار کرده و هم شدت تنش را با دقت بالا بازحل نماید، امکان‌پذیر نیست. این به ویژه در مسائل غیرخطی یا پویا صادق است.

کامسول

تجزیه و تحلیل تنش صفحه ضخیم – Thick Plate Stress Analysis

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل معیار که در آن یک صفحۀ ضخیم در معرض فشار بالای بر سطح تجزیه و تحلیل می‌شود.

کامسول

شبیه‌سازی منجنیق با وزنه تعادل – Simulation of a Counterweight Trebuchet

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل دینامیک چندبدنه از یک منجنیق با وزنه تعادل ساده، از یک جاروی پارامتری برای مطالعۀ فاصله پرتاب به عنوان تابعی از طول قلاب‌‌سنگ‌ استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول

مدل‌سازی لرزش و سر و صدا در جعبه دنده – Modeling Vibration and Noise in a Gearbox

به این مقاله رای دهید !

از گیربکس برای انتقال نیرو از یک موتور به چرخ‌های دیگر یا سیم‌های همراه استفاده می‌شود که می‌تواند منجر به تابش سر و صدا به محیط اطراف شود. این امر به دلیل انتقال نیروهای جانبی و محوری ناخواسته روی یاتاقان‌ها و استاتور و در عین حال انتقال نیرو از یک محور به طرف دیگر و همچنین لرزش اجزای انعطاف‌پذیر مانند مش دنده‌ها، یاتاقان‌ها و استاتور است. با شبیه‌سازی و پیش‌بینی لرزش و تابش سر و صدا از گیربکس، طراحان می‌توانند در مراحل اولیه بینش کسب کنند.

نرم افزار کامسول comsol

براکت – تجزیه و تحلیل گذرا – Bracket — Transient Analysis

5/5 - (1 امتیاز)

مدل‌های براکت به عنوان مقدمه‌ای برای مدل‌سازی مکانیک سازه با ماژول مکانیک ساختاری استفاده می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

آنالیز قاب دوچرخه – Bike Frame Analyzer

5/5 - (1 امتیاز)

اعتبار یک قاب دوچرخه را می‌توان با تجزیه و تحلیل تنش ساختاری در معرض بارهای مختلف تخمین زد. این برنامه از LiveLink ™ برای  SOLIDWORKS®استفاده کرده تا ضمن محاسبۀ تحلیل تنش، هندسه را به صورت تعاملی به روز کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید تنظیمات مختلف یک قاب دوچرخه را برای موارد مختلف ابعاد، مواد و بارها به راحتی آزمایش کنید. برنامه توزیع تنش و تغییر شکل قاب را بر اساس ابعاد ساختاری، مواد و بارها / محدودیت‌های قاب دوچرخه محاسبه می‌کند.

کامسول

بهینه‌سازی چندمطالعه‌ای یک قلاب – Multistudy Optimization of a Bracket

5/5 - (1 امتیاز)

در این مثال بهینه‌سازی شکل، با تغییر اندازه و موقعیت تعدادی از اشیاء هندسی، جرم یک براکت به حداقل می‌رسد.

کامسول فارسی

براکت – بهینه سازی توپولوژی – Bracket — Topology Optimization

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ انجام بهینه‌سازی توپولوژی با چندین مورد بار و محدودیت را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

نوشتن داده‌های شبیه‌سازی و مش روی فایل‌های متنی – Writing Out Simulation and Mesh Data to Text Files

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید داده‌های مش و نتایج خود را به فایل متنی ارسال کنید. توضیحات بیشتر دربارۀ پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ “صادرات مش و راه حل‌ها با استفاده از برنامه‌ساز” مشاهده کنید.

کامسول فارسی

استفاده از مدل‌های کامسول به همراه متناسب‌سازی منحنی – Using COMSOL Models Together with Curve Fitting

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان متناسب‌سازی منحنی در کامسول مالتی‌فیزیک را انجام داده و چگونه می‌توان آن را برای مدل‌سازی شما اعمال نمود. توضیحات دقیق‌تری از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ “متناسب‌سازی منحنی داده‌های تجربی با کامسول مالتی‌فیزیک” مشاهده کرد.

کامسول فارسی

تأثیر حرارتی آرایه مبدل حرارتی چاه – Thermal Impact of a Borehole Heat Exchanger Array

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ مجموعه‌ای از مبدل‌های حرارتی چاه (BHEs) برای تولید انرژی زمین‌گرمایی کم‌عمق را نشان می‌دهد. BHE به عنوان سینک حرارتی استوانه‌ای با سرعت استخراج یکنواخت ساده می‌شوند. آرایه در یک مدل زیرسطحی لایه‌دار با جریان آب زیرزمینی در یکی از لایه‌ها تعبیه شده است.

کامسول فارسی

اثر مگنوس – The Magnus Effect

5/5 - (1 امتیاز)

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

توزیع دما در یک فلاسک خلا – Temperature Distribution in a Vacuum Flask

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال، توزیع دما را در داخل یک فلاسک خلاء که قهوۀ داغ را نگه می‌دارد حل می‌کند. هدف اصلی نشان‌دادن چگونگی استفاده از توابع MATLAB برای تعریف خواص مواد و شرایط مرزی است.

کامسول فارسی

موتور مقاومت مغناطيسى منتخب – Switched Reluctance Motor

5/5 - (1 امتیاز)

موتورهای مقاومت مغناطيسى منتخب روی اصل گشتاور رلوکتانس (مقاومت مغناطيسى) کار می‌کنند. استاتور و روتور با هم تداخل کرده تا رلوکتانس برای مسیر شار را به حداقل برسانند. این برنامه هنگامی که سیم‌پیچ استاتور با ولتاژ پله‌ای برانگیخته شده و روتور در حالت ایستاده است، رفتار موتور را شبیه‌سازی می‌کند. هستۀ مغناطیسی یک رابطۀ غیرخطی B-H دارد. جریان حاصل از سیم‌پیچ استاتور، گشتاور که روی روتور عمل می‌کند و توزیع میدان مغناطیسی محاسبه می‌شود. نتایج به دست آمده با نتایج تجربی منتشر شده در http://www.compumag.org/jsite/team.html (مسأله ۲۴) مقایسه شده و توافق خوبی با آن دارد.

کامسول فارسی

تجزیه و تحلیل تنش اتصالات لوله از یک پرونده Stress Analysis of a Pipe Fitting from a CAD File – CAD

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزش راه اندازی یک تجزیه و تحلیل تنش متقارن محوری دوبعدی، از طریق تماس، از اتصالات لوله سه‌بعدی را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

شبیه سازی موجبر موج‌دار و مقاومت آن – Simulating a Corrugated Waveguide and Its Impedance

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدل‌سازی مقاومت ظاهری یک موجبر از ناحیۀ سطح مقطع متفاوت را نشان می‌دهد. توضیحات مفصل‌تر این پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ “محاسبۀ مقاومت ظاهری یک موجبر موج‌دار” مشاهده کنید.

کامسول فارسی

برنامه هایی را تنظیم کنید که هندسه را با استفاده از LiveLink برای SOLIDWORKS همگام‌سازی می‌کنند – Set-Up Applications that Synchronize Geometry Using LiveLink for SOLIDWORKS

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال برنامه‌ای را نشان می‌دهد که از رابط LiveLink برای SOLIDWORKS برای همگام سازی طراحی CAD استفاده می‌کند.

کامسول فارسی

آکوستیک داخلی خودروسوارى – Sedan Interior Acoustics

5/5 - (1 امتیاز)

این یک مدل از آکوستیک‌های موجود در داخل یک سدان است، یعنی داخل یک ماشین خانوادگی معمولی با سقف سخت فلزی. این مدل منابعی را در مکان‌های بلندگو و همچنین شرایط مقاومت ظاهری را برای مدل‌سازی سطوح جذب نرم برای صندلی‌ها، فرش و روکش سقف تنظیم می‌کند.

کامسول فارسی

حذف جزئیات در هندسه‌های مدل – Removing Details in Model Geometries

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ استفاده از عملیات حذف جزئیات را برای یافتن و حذف خودکار جزئیات کوچک از هندسۀ مدل نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در SolidWorks با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در Pro/ENGINEER با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در Inventor با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز – Pacemaker Electrode

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه درCreo Parametric با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

الکترود ضربان‌ساز ۵ – Pacemaker Electrode

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل، با توزیع جریان و پتانسیل در اطراف یک جفت الکترود، چگونگی تنظیم و اصلاح هندسه در Solid Edge با استفاده از LiveLink را نشان می‌دهد.

کامسول فارسی

سیم‌پیچ چندچرخشی در اطراف یک فرومغناطیس – Multi-Turn Coil Winding around a Ferromagnet

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل نمایشی از یک سیم‌پیچ ۵۰ هرتزی AC که در اطراف یک هستۀ فرومغناطیس (خطی) پیچیده شده است. این مدل به عنوان یک آموزش برای نشان دادن چگونگی ایجاد یک هندسۀ نسبتاً پیچیده و تنظیم ویژگی‌های جدید سیم‌پیچ چندچرخشی برای شبیه‌سازی در نظر گرفته شده است.

کامسول فارسی

مدل سازی بارهای متحرک – Modeling of Moving Loads

5/5 - (1 امتیاز)

در کامسول مالتی‌فیزیک، به راحتی می‌توانید بارهای متحرک و محدودیت‌ها را تعریف کنید.

کامسول فارسی

درونیابی بین نقاط با استفاده از یک برنامۀ کامسول – Interpolation between points using a COMSOL App

5/5 - (1 امتیاز)

این برنامه با استفاده از توابع پایۀ شعاعی یک سطح را از طریق مجموعه‌ای از نقاط متناسب کرده و یک پرونده با فرمت کامسول از یک سطح NURBS صاف که از تمام نقاط عبور می‌کند را خواهد نوشت. عملکردی که سطح را توصیف می‌کند، می‌تواند برای یک فایل متنی نیز نوشته شود. داده‌های نقطه‌ای از فايل مجزا توسط ويرگول خوانده شده و توابع پایه شعاعی باریک صفحۀ نازک برای متناسب‌سازی سطح استفاده می‌شوند. حداکثر ۵۰۰۰ نقطه در این برنامۀ نمایشی قابل استفاده است.

کامسول فارسی

گرمایش القایی یک قسمت مکانیکی فرومغناطیسی متحرک – Induction heating of a moving ferromagnetic mechanical part

5/5 - (1 امتیاز)

از گرمای القایی برای فرآیندهای مختلف متالورژی مانند سخت‌شدن استفاده می‌شود. در اینجا گرمای القایی سه‌بعدی یک مفصل مکانیکی که از میان یک سیم‌پیچ گرمایش القایی عبور می‌کند شبیه‌سازی می‌شود. اثرات نقطۀ کوری و مقاومت وابسته به دما در آهن در نظر گرفته شده است.

کامسول فارسی

وارد کردن داده‌های منحنی و انحنا دادن به یک جامد – Importing Curve Data and Lofting a Solid

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از قالب‌های ممکن هنگام کار با داده‌های اسکن شده، فایل‌های متنی با داده‌های مختصات است که از تصاویر برای برش‌های MRI یا سی‌تی‌اسکن ایجاد شده است. این یک نمونه با پرونده‌های مختصات سه‌بعدی از مقاطع مختلف سطوح سر انسان است. هر پرونده مختصات یک منحنی از سطح بیرونی سر در آن سطح خاص را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

ورود و مش‌بندی یک هندسۀ PCB از بایگانی Importing and Meshing a PCB Geometry from an ODB++ Archive – ++ODB

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی نحوۀ واردکردن داده‌ها از بایگانی ODB++® را برای تولید هندسۀ تختۀ مدار چاپی (PCB) نشان می‌دهد. برای یادگیری چگونگی حذف جزئیات کوچک از هندسه، ایجاد مش و استفاده از انتخاب‌های تولیدشده به صورت خودکار برای تعریف فیزیک و تنظیمات مش، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از SolidWorks با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، ۴۴۰ هرتز را به صدا در می‌آورد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از Solid Edge با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، ۴۴۰ هرتز را به صدا در می‌آورد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که ازPro/ENGINEER  با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، ۴۴۰ هرتز را به صدا در می‌آورد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از Creo Parametric با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، ۴۴۰ هرتز را به صدا در می‌آورد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

بهینه‌سازی پارامتر هندسی یک چنگال تنظیم – Geometric Parameter Optimization of a Tuning Fork

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل ویژه‌فرکانس و ویژه‌حالت پایۀ یک چنگال تنظیم که از Inventor با رابط LiveLink تنظیم شده است را محاسبه می‌کند. سپس طول چنگال به نحوی بهینه شده است که نت A ، ۴۴۰ هرتز را به صدا در می‌آورد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک بوسبار – Electrical Heating in a Busbar

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین اتوکد و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک بوسبار – Electrical Heating in a Busbar

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین دو نرم‌افزار PTC® Pro/ENGINEER®  و کامسول مالتی‌فیزیک، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک بوسبار – Electrical Heating in a Busbar

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین Solid Edge و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک مونتاژ بوسبار – Electrical Heating in a Busbar Assembly

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین دو نرم‌افزار سالیدورک و کامسول مالتی‌فیزیک، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول مالتی‌فیزیک، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک مونتاژ بوسبار – Electrical Heating in a Busbar Assembly

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین Inventor و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

گرمایش برقی در یک مونتاژ بوسبار – Electrical Heating in a Busbar Assembly

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل آموزشی اثر گرمایش ژول در یک بوسبار، چگونگی تنظیم مونتاژ بین Creo Parametric و کامسول، نحوۀ تغییر هندسه از کامسول، و نحوۀ اجرای یک جابجایی پارامتری هندسی را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

طراحی حساسیت‌ها در یک مدل کامسول – Design Sensitivities in a COMSOL Model

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ محاسبه حساسیت‌های طراحی مدل کامسول مالتی‌فیزیک شما را مثال می‌زند. توضیحات بیشتر در مورد روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ “حساسیت‌های طراحی محاسبات در کامسول مالتی‌فیزیک” مشاهده کرد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

صفحه کلدنی – Chladni Plate

5/5 - (1 امتیاز)

صفحۀ کلدنی، یک صفحۀ فلزی است که در ماسه پوشانده شده و در معرض ارتعاشات است. در فرکانس‌های خاص، ارتعاشات موج‌های ایستاده ایجاد کرده و در نتیجه الگوهای شن و ماسه در صفحه شکل می‌گیرد. ارتعاشات یا از یک کمان ویولن در کنار صفحه یا یک مولد موج در مرکز صفحه تشکیل می‌شود.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

سطح سوزان ودارا – Vdara® Caustic Surface

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که برای اولین بار هتل ودارا در لاس‌وگاس افتتاح شد، بازدیدکنندگان با استراحت در کنار استخر، در زمان‌های مشخصی از روز و در زمان‌های مشخصی از سال‌، دوره‌های گرمای شدید را تجربه می‌کنند. این گرمای شدید در اثر بازتاب تابش خورشیدی از سطح منحنی و انعکاس دهنده در ضلع جنوبی هتل ایجاد شده است. این مدل نشان می‌دهد که چگونه یک سطح سوزاننده در ناحیۀ استخر ایجاد می‌شود؛ مسائلی که در طول زمان و تاریخ برای اولین بار گزارش شده است.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شبیه‌ساز صفحه لمسی – Touchscreen Simulator

5/5 - (1 امتیاز)

کاندیدی به عنوان ابزار برای اثبات اولیۀ مفهوم در توسعۀ دستگاه لمسی خازنی، برنامۀ شبیه‌ساز صفحۀ لمسی یک ماتریس ظرفیت شبیه‌سازی شده و همچنین هنجار میدان الکتریکی را ارزیابی می‌کند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

موتور مقاومت مغناطيسى منتخب – Switched Reluctance Motor

5/5 - (1 امتیاز)

موتورهای مقاومت مغناطيسى منتخب روی اصل گشتاور رلوکتانس (مقاومت مغناطيسى) کار می‌کنند. استاتور و روتور با هم تداخل کرده تا رلوکتانس برای مسیر شار را به حداقل برسانند. این برنامه هنگامی که سیم‌پیچ استاتور با ولتاژ پله‌ای برانگیخته شده و روتور در حالت ایستاده است، رفتار موتور را شبیه‌سازی می‌کند. هستۀ مغناطیسی یک رابطۀ غیرخطی B-H دارد. جریان حاصل از سیم‌پیچ استاتور، گشتاور که روی روتور عمل می‌کند و توزیع میدان مغناطیسی محاسبه می‌شود. نتایج به دست آمده با نتایج تجربی منتشر شده در http://www.compumag.org/jsite/team.html (مسأله ۲۴) مقایسه شده و توافق خوبی با آن دارد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

شبیه سازی موجبر موج‌دار و مقاومت آن – Simulating a Corrugated Waveguide and Its Impedance

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال نحوۀ مدل‌سازی مقاومت ظاهری یک موجبر از ناحیۀ سطح مقطع متفاوت را نشان می‌دهد. توضیحات مفصل‌تر این پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توانید در پست وبلاگ “محاسبۀ مقاومت ظاهری یک موجبر موج‌دار” مشاهده کنید.

سیم‌پیچ چندچرخشی در اطراف یک فرومغناطیس – Multi-Turn Coil Winding around a Ferromagnet

5/5 - (1 امتیاز)

یک مدل نمایشی از یک سیم‌پیچ ۵۰ هرتزی AC که در اطراف یک هستۀ فرومغناطیس (خطی) پیچیده شده است. این مدل به عنوان یک آموزش برای نشان دادن چگونگی ایجاد یک هندسۀ نسبتاً پیچیده و تنظیم ویژگی‌های جدید سیم‌پیچ چندچرخشی برای شبیه‌سازی در نظر گرفته شده است.

مدل سازی یک آنتن دومخروطی برای آزمایش Modeling a Biconical Antenna for EMI/EMC Testing – EMI / EMC

5/5 - (1 امتیاز)

آنتن‌های دومخروطی برای اندازه‌گیری فرکانس بسیار بالا (VHF) پرطرفدار هستند؛ زیرا از طیف وسیعی از فرکانس پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها همچنین برای تست سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) که در آن می‌توان آنتن را به عنوان منبع RF در تست حساسیت یا ایمنی بدن استفاده کرد، مفید هستند.

فیلتر مایکروویو بر روی PCB با تنش (++ODB، واردات Microwave Filter on PCB with Stress (ODB++, ECAD Import) – (ECAD

5/5 - (1 امتیاز)

فیلترهای میکرونوار را می‌توان مستقیماً بر روی صفحۀ مدار چاپی (PCB) با یک خط میکرونوار که از ورودی به خروجی می‌رود، ساخت. در امتداد خط میکرونوار تعداد زیادی خرده‌نوار در طول و عرض مشخص وجود دارد. طراحی فیلتر شامل انتخاب مقاومت ظاهری خط میکرونوار، مقاومت ظاهری میکرونوارهای خرده و طول خرده‌نوارها است.

مگنتوهیدرودینامیک – Magnetohydrodynamics

5/5 - (2 امتیاز)

این دو مدل چگونگی راه‌اندازی یک مدل مگنتوهیدروودینامیک را با استفاده از یک رویکرد کاملاً زوج یا یک رویکرد زوج یک طرفه نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر این مدل‌ها را می‌توانید در پست وبلاگ “ساختن یک مدل چند فیزیکی مگنتوهیدروودینامیک در کامسول” مشاهده کنید.

مثال آماده کامسول فارسی رایگان

گرمایش القایی یک قسمت مکانیکی فرومغناطیسی متحرک – Induction heating of a moving ferromagnetic mechanical part

5/5 - (1 امتیاز)

از گرمای القایی برای فرآیندهای مختلف متالورژی مانند سخت‌شدن استفاده می‌شود. در اینجا گرمای القایی سه‌بعدی یک مفصل مکانیکی که از میان یک سیم‌پیچ گرمایش القایی عبور می‌کند شبیه‌سازی می‌شود. اثرات نقطۀ کوری و مقاومت وابسته به دما در آهن در نظر گرفته شده است.

مثال آماد کامسول فارسی رایگان

تولید سطوح تصادفی – Generation of Random Surfaces

5/5 - (1 امتیاز)

این مثالها نحوه تولید سطوح هندسی تصادفی را نشان می دهد. نرم افزار COMSOL Multiphysics® مجموعه ای قدرتمند از توابع و اپراتورهای داخلی مانند توابع توزیع های تصادفی یکنواخت و گاوسی و یک اپراتور مبلغ بسیار مفید را ارائه می دهد.

سری اعتبارسنجی نیروی الکترومغناطیسی – Electromagnetic Force Verification Series

5/5 - (2 امتیاز)

در این مجموعه از مدلهای تأیید و مستندات مرتبط ، صحت محاسبات نیروی الکترومغناطیسی بررسی شده است.

شبکه خازنی دو کره‌ای – Capacitance Matrix of Two Spheres

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل راه حل‌های عددی و تحلیلی را برای ماتریس خازنی دو کره غیر هم‌مرکز مقایسه می‌کند. همچنین رابطۀ بین ماتریس خازنی ماکسول و ماتریس ظرفیت متقابل را نشان می‌دهد.

شین اصلی، تجزیه و تحلیل Busbar, AC Analysis – AC

5/5 - (3 امتیاز)

این پیکره‌بندی شین اصلی با تجزیه و تحلیل AC است.

استفاده از دنباله های المان بندی – Using Meshing Sequences

5/5 - (3 امتیاز)

کامسول مالتی فیزیک یک محیط مش بندی تعاملی را فراهم می کند که در آن، با چند کلیک ماوس، شما به راحتی می توانید صورت ها و دامنه های منحصربفرد را شبکه بندی کنید.

از مش سطحی به هندسه؛ ورود STL یک مهره – From Surface Mesh to Geometry: STL Import of a Vertebra

5/5 - (2 امتیاز)

این آموزش چگونگی واردات و ایجاد یک هندسه از یک مش سطحی ذخیره شده در قالب STL را نشان می دهد.

مش بندی چهاروجهی آزاد هندسۀ یک پیستون – Free Tetrahedral Meshing of a Piston Geometry

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل آموزشی است که نشان می ذدهد چگونه از پارامترهای مش استفاده نماییم.

گرمایش الکتریکی در یک جعبه تقسیم – Electrical Heating in a Busbar

5/5 - (2 امتیاز)

این یک پرونده پرونده MPH است که حاوی رابط فیزیک و هندسه پارامتریک برای مدل گرمایش الکتریکی در یک جعبه تقسیم است.

پپروژه آماده کامسول comsol

اگزوس موتور – Automotive Muffler

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل شبیه سازی انتشار موج فشار در یک اگزوس(صدا خفه کن) برای موتور احتراق است.

مثال آماده کامسول comsol

تأثیر حرارتی آرایه مبدل حرارتی چاه – Thermal Impact of a Borehole Heat Exchanger Array

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ مجموعه‌ای از مبدل‌های حرارتی چاه (BHEs) برای تولید انرژی زمین‌گرمایی کم‌عمق را نشان می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

پل‌های حرارتی در ساخت و ساز ساختمان – سازه سه‌بعدی بین دو طبقه – Thermal Bridges in Building Construction — ۳D Structure Between Two Floors

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل هدایت گرما در یک ساختمان را که دو طبقه را از محیط خارجی جدا می‌کند، مطالعه می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

پل‌های حرارتی در ساخت و ساز – نوار آهنی سه‌بعدی از طریق لایه عایق – Thermal Bridges in Building Construction — ۳D Iron Bar Through Insulation Layer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل هدایت گرما را در یک پل حرارتی متشکل از یک نوار آهنی و یک لایۀ عایق که یک قسمت داخلی گرم را از یک طرف خارجی سرد جدا می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

اثر مگنوس – The Magnus Effect

5/5 - (2 امتیاز)

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

میدان دما در یک فلنج خنک‌کننده – Temperature Field in a Cooling Flange

5/5 - (2 امتیاز)

از فلنج خنک‌کننده در یک فرایند شیمیایی برای خنک‌کردن مایع فرآیند استفاده می‌شود، که از طریق فلنج جریان می‌یابد. هوای اطراف فلنج را از طریق همرفت طبیعی خنک می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

ترانزیستور با قدرت – Power Transistor

5/5 - (3 امتیاز)

در هر سیستمی که هدایت جریان الکتریکی وجود داشته باشد و در آنجا که رسانایی مواد محدود باشد، گرمایش الکتریکی صورت خواهد گرفت.

بدنه خاکستری – Gray Body

5/5 - (3 امتیاز)

بدنۀ خاکستری با حفرۀ کروی با مناطق مختلف باز با استفاده از رابط انتقال گرما، تابش سطح به سطح شبیه‌سازی می‌شود. میزان انتشار برای هر مورد با تئوری کلاسیک بدنۀ خاکستری محاسبه و مقایسه می‌شود. نتیجه کامسول مالتی‌فیزیک با دقیق‌ترین نظریه مطابقت دارد.

نرم افزار comsol

راهنمای ورود و صدور مش در کامسول مالتی‌فیزیک – COMSOL Multiphysics Mesh Import and Export Guide

5/5 - (2 امتیاز)

در کامسول مالتی‌فیزیک، می‌توانید داده‌های مش و درون‌یابی ایجاد شده توسط سایر نرم افزارها را برای استفاده در شبیه‌سازی‌های خود وارد کنید. همچنین می‌توانید داده‌های ایجاد شده در کامسول مالتی‌فیزیک را صادر کنید تا در سایر مدل‌ها و برنامه‌های کامسول و همچنین سایر نرم‌افزارها استفاده شود. این سند و پرونده‌های نمونۀ همراه با آن، نمای کلی از عملکردهای واردات و صادرات موجود در کامسول مالتی‌فیزیک و توضیحاتی مفصل در قالب‌های کامسول وارداتی، صادراتی و بومی را ارائه می‌دهد.

پمپ سانتریفیوژ – Centrifugal Pump

5/5 - (2 امتیاز)

پمپ‌های گریز از مرکز در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از صنایع یافت می‌شوند. اندازۀ پمپ در این مدل برای کاربردهای خودروی معمولی است. این مدل نحوۀ تنظیم شبیه‌سازی ماشین‌آلات دوار را با استفاده از تقریب گردونۀ یخ زده برای مدل‌سازی پمپ‌های گریز از مرکز نشان می‌دهد.

خرید بسته آموزش کامسول