به این مقاله رای دهید !
نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

جریان دوفازی با تعامل سیال-ساختار – Two-Phase Flow with Fluid-Structure Interaction

4.3/5 - (3 امتیاز)

مثال زیر تکنیک‌هایی برای مدل‌سازی تعامل مایع با ساختاری شامل دو فاز مایع را در کامسول مالتی‌فیزیک نشان می‌دهد. این مثال نشان می‌دهد که چگونه یک مایع سنگین‌تر می‌تواند با استفاده از تکنیک دلخواه لاگرانژی-اویلری (ALE) به همراه دو مرحله جریان، کاربرد فاز زمینه، حرکت را در یک مانع القا کند.

نرم افزار کامسول مولتی فیزیک comsol

جریان‌سنج فراصوت با پیکره‌بندی زمان پرواز کلی – Ultrasound Flowmeter with Generic Time-of-Flight Configuration

5/5 - (3 امتیاز)

دانستن سرعت یک سیال در حال حرکت در کلیه مواردی که از این سیال برای انتقال مواد یا انرژی استفاده می‌شود بسیار مهم است. در روش زمان پرواز یا زمان گذر برای تعیین سرعت جریان، یک سیگنال فراصوتی در سراسر جریان اصلی در یک لوله منتقل شده تا به طور غیر تهاجمی سرعت آن را تعیین کند. با انتقال سیگنال در یک زاویه نسبت به جریان اصلی، سیگنال فراصوت در صورت حرکت در جهت جریان اصلی، سریع‌تر از سرعت صدا حرکت کرده و در صورت حرکت در مقابل آن کندتر از سرعت صدا می‌شود. تفاوت زمان سفر در دو جهت به صورت خطی با سرعت جریان اصلی افزایش می‌یابد. جریان‌سنجی از این نوع، خصوصاً در تنظیمات صنعتی، کاربردهای بسیاری را پیدا می‌کند.

نرم افزار کامسول

تشدیدگر هلمهولتز با جریان: تعامل جریان و آکوستیک – Helmholtz Resonator with Flow: Interaction of Flow and Acoustics

به این مقاله رای دهید !

تشدیدگرهای هلمولتز در سیستم‌های اگزوس استفاده می‌شوند؛ زیرا می‌توانند باند فرکانس باریک خاصی را کاهش دهند. وجود جریان در سیستم، خصوصیات آکوستیک تشدیدگر و تلفات انتقالی زیرسیستم را تغییر می‌دهد. در این مدل آموزشی، یک تشدیدگر هلمهولتز به عنوان شاخۀ جانبی یک مجرای اصلی قرار دارد. تلفات انتقالی از طریق مجرای اصلی هنگام معرفی یک جریان بررسی می‌شود.

نرم افزار کامسول

اثر متقابل ساختار سیال در اکستروژن آلومینیوم – Fluid-Structure Interaction in Aluminum Extrusion

به این مقاله رای دهید !

در فرآیندهای عظیم شکل‌گیری مانند نورد یا اکستروژن، آلیاژهای فلزی در حالت جامد گرم با مواد موجود در شرایط ایده‌آل پلاستیک تغییر شکل می‌یابند. چنین فرآیندهایی را می‌توان با استفاده از دینامیک سیال محاسباتی، جایی که ماده به عنوان سیال با ویسکوزیتۀ بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود، بستگی به سرعت و دما در نظر گرفت. اصطکاک داخلی مواد در حال حرکت به عنوان یک منبع گرما عمل می‌کند، به طوری که معادلات انتقال حرارت کاملاً با آن‌هایی که حاکم بر بخش دینامیک سیال هستند همراه است. این رویکرد به ویژه هنگامی که تغییر شکل‌های بزرگ درگیر باشد، سودمند است.

نرم افزار کامسول comsol

جریان‌سنج اثر پیچشی: شبیه‌سازی FSI در دامنه فرکانس – Coriolis Flowmeter: FSI Simulation in the Frequency Domain

5/5 - (1 امتیاز)

     این مدل نحوۀ شبیه‌سازی یک جریان‌سنج اثر پیچشی با هندسۀ خمیده را نشان می‌دهد. هنگامی که مایع از ساختار الاستیک (یک مجرای خمیده) عبور می‌کند، هنگام ارتعاش با حرکت مجرا ارتباط برقرار می‌کند. اختلاف فاز بین تغییر شکل دو نقطه در مجرا ناشی از اثر پیچشی است و می‌توان از آن برای ارزیابی میزان گردش جرم از طریق سیستم استفاده کرد.

کامسول

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ  ۰٫۳ است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود.

کامسول

ترموفورز – Thermophoresis

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که یک شیب دما در یک گاز وجود داشته باشد، ذرات معلق تمایل دارند از مناطقی با درجه حرارت بالا به پایین منتقل شوند. نیرویی که این اثر را ایجاد می‌کند، نیروی ترموفورزی نامیده می‌شود. مولکول‌های گازی که با ذره‌ای از سمت گرم برخورد می‌کنند دارای سرعت بالاتری نسبت به سمت سرد هستند که این امر منجر به ایجاد نیروی خالص به سمت مناطق سرد می‌شود. این اثر می‌تواند برای ایجاد رسوب گرمای حرارتی مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند ذرات نامطلوب را از یک گاز خوراک فیلتر کند. همچنین می‌توان از آن در رسوب شیمیایی بخار استفاده کرد و مانع از ورود آلاینده‌های ذرات بر روی سطح یک گیرنده شد. این مدل اندازۀ یک منطقۀ عاری از ذرات را در بالای یک سوسکتور گرم برای شیب‌های مختلف دما شبیه‌سازی می کند.

کامسول

جداسازی گلبول‌های قرمز – Red Blood Cell Separation

5/5 - (1 امتیاز)

دی‌الکتروفوروز (DEP) هنگامی اتفاق می‌افتد که نیرویی بر روی یک ذرۀ دی‌الکتریک اعمال شود؛ زیرا این ماده در معرض میدان الکتریکی غیر یکنواخت قرار دارد. DEP کاربردهای بسیاری در زمینه دستگاه‌های پزشکی دارد که برای حسگرهای زیستی، تشخیصی، دستکاری ذرات و تصفیه (مرتب‌سازی)، مونتاژ ذرات و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کامسول

فرسایش لوله به دلیل ذرات آلوده – Pipe Erosion due to Contaminant Particles

5/5 - (1 امتیاز)

رابط ردیابی ذرات برای جریان سیال برای محاسبۀ فرسایش خم لوله استفاده می‌شود. مقدار مواد از دست رفته با استفاده از مدل‌های فرسایشی مختلف محاسبه می‌شود.

کامسول

ردیابی ذرات در میکروهم‌زن – Particle Tracing in a Micromixer

5/5 - (1 امتیاز)

میکروهم‌زن‌ها بسته به میزان مخلوط‌کردن مورد نیاز و مقیاس طول، می‌توانند ثابت یا پویا باشند. برای هم‌زن‌های ایستا، عدد رینولدز باید زیاد باشد تا القای اختلال در اختلاط شود. غالباً میکروهم‌زن‌ها به دلیل اندازۀ مشخصۀ کوچک، در رژیم جریان چندلایه فعالیت می‌کنند. انتشار یک املاح در مایع در حال جریان نیز ممکن است از اندازۀ ۱۰-۱۰m² / s بسیار کوچک باشد. این نتیجه می‌تواند مقیاس‌های طول را به ترتیب مترها مخلوط کند – برای دستگاه میکروسکوپ به وضوح غیرقابل قبول است. هم‌زن‌های ایستا سعی می‌کنند با افزودن عناصر اختلاط، مشکل را کاهش داده تا گرداب را به جریان وارد کنند. یک هم‌زن پویا برای تقویت روند اختلاط از تیغه‌های چرخشی استفاده کرده و دستگاه‌های با مقیاس کوچک‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. یکی از مضرات بزرگ یک هم‌زن پویا این است که قطعات متحرک مورد نیاز است. در این مدل از رابط‌های چرخش ماشین، جریان لایه‌ای و ذرات ردیابی برای رابط جریان سیال استفاده شده است.

کامسول

تمرکز اینرسی بین دو دیواره موازی – Inertial Focusing Between Two Parallel Walls

5/5 - (1 امتیاز)

بیش از ۵۰ سال است که این موضوع شناخته شده است که ذرات شناور خنثی در یک کانال جریان تمایل به مکان‌های خاص در مقطع کانال دارند. برای یک لولۀ استوانه‌ای یا دو صفحۀ موازی که دارای جريان خطى ناروان هستند، موقعیت تعادل در حدود ۰٫۶ برابر شعاع لوله یا فاصله از دیواره‌های موازی به ترتیب حدود ۰٫۲ برابر عرض کانال است. به این اثر Segre-Silberberg گفته می‌شود، در حالی که حلقه‌ای از ذرات با شعاع ۰٫۶ برابر شعاع لوله گاهی اوقات حلقۀ Segre-Silberberg نامیده می‌شود.

کامسول فارسی

پراکندگی ذرات سنگین در یک جریان کانال آشفته – Dispersion of Heavy Particles in a Turbulent Channel Flow

3.5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل معیار، ذرات جامد در یک جریان کانال کاملاً توسعه یافتۀ آشفته آزاد می‌شوند. ذرات تحت فشار کششی قرار دارند که شامل سهم ناشی از تلاطم سیال بوده که با استفاده از یک مدل پیوستۀ تصادفی پیوسته (CRW) اجرا می‌شود. از آنجا که تلاطم در کانال ناهمسانگرد است، ذرات با بی تحرکی قابل توجهی تمایل به خوشه شدن در نزدیکی دیوارۀ کانال دارند، در حالی که ذرات بسیار کوچک به طور یکنواخت در کل مقطع کانال توزیع می‌شوند.

کامسول فارسی

اثر مگنوس – The Magnus Effect

5/5 - (1 امتیاز)

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

استهلاک گازی لایه فشرده دیسک لرزاننده – Squeeze-Film Gas Damping of a Vibrating Disc

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار، کل نیروی اعمالی بر روی یک دیسک لرزاننده در دامنه‌های فرکانس و زمان را محاسبه کرده و هر دو نتیجه را با عبارات حاصل از تحلیلی مقایسه می‌کند. وقتی دامنۀ ارتعاش به اندازۀ کافی کوچک باشد که سیستم به صورت خطی باشد، فرکانس و نتایج دامنۀ زمانی با نظریه مطابقت دارند. ارتعاشات دامنۀ بزرگتر، که منجر به یک پاسخ غیرخطی شده که نمی‌تواند در حوزۀ فرکانس مدل‌سازی شود، در حوزۀ زمان بررسی شده و در برابر راه حل‌های تحلیلی مقایسه می‌شوند.

نرم افزار کامسول فارسی رایگان

استهلاک لایه فشرده صفحات حفره‌دار – Squeeze-Film Damping of Perforated Plates

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار، ضریب میرایی صفحات حفره‌دار حاصل از محاسبات را با داده‌های تجربی مقایسه می‌کند. این شبیه‌سازی شامل ۱۸ تنظیم هندسی مختلف است. این مدل از مدل سوراخ بائو استفاده می‌کند، که در رابط فیزیکی شار لایۀ نازک ساخته شده است. دو مورد محدودکننده نیز شبیه‌سازی می‌شوند: بدون سوراخ‌شدن و فشار نسبی صفر در سوراخ‌ها.

پپروژه آماده کامسول comsol

حوضه تصفیه آب – Water Treatment Basin

1/5 - (1 امتیاز)

حوضه‌های تصفیه آب در فرآیندهایی در مقیاس صنعتی به منظور از بین بردن باکتری‌ها یا سایر آلاینده‌ها از جمله تهیۀ آب برای آشامیدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پپروژه آماده کامسول comsol

تورم بادکنک آبی – Water Balloon Inflation

5/5 - (2 امتیاز)

فرایند پرکردن بادکنک نمونه‌ای بارز برای تعامل فشار مایع و یک مادۀ ساختاری غیرخطی است.

پروژه آماده کامسول comsol

استفاده از توری مونتاژ برای مدل‌سازی انتقال حرارت مزدوج – Using Assembly Meshing for Conjugate Heat Transfer Modeling

5/5 - (2 امتیاز)

برای کاهش تعداد عناصر مش در مدل خود می‌توانید از مشبک مونتاژ استفاده کنید، که مخصوصاً برای شبیه‌سازی انتقال حرارت مزدوج در مواردی که حوزه‌های سیال با مش متمایل قابل استفاده است، مفید است.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان دوفازی با تعامل سیال-ساختار – Two-Phase Flow with Fluid-Structure Interaction

5/5 - (2 امتیاز)

مثال زیر تکنیک‌هایی برای مدل‌سازی تعامل مایع با ساختاری شامل دو فاز مایع را در کامسول مالتی‌فیزیک نشان می‌دهد.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان دوفازی بر روی لنزهای با نفوذ ناچیز – Two-Phase Flow over a Low Permeable Lens

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال جریان دوفازی را در محیط متخلخل نشان می‌دهد که حاوی یک لنز با نفوذپذیری کم است. فاز سنگین‌تر به محیط متخلخل نفوذ می‌کند، بنابراین لنز با نفوذ کم فقط در صورت رسیدن اشباع بحرانی در خارج از آن نفوذ می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

مدل‌سازی جریان دوفازی از یک سیستم تعلیق متراکم – Two-Phase Flow Modeling of a Dense Suspension

5/5 - (2 امتیاز)

مخلوط‌های جامد مایع (تعلیق) در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله پالایش نفت و گاز، تولید کاغذ، فرآوری مواد غذایی، حمل و نقل دوغاب و تصفیۀ فاضلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

پروژه آماده کامسول comsol

مخلوط متلاطم از گونه‌های کمیاب – Turbulent Mixing of a Trace Species

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مخلوط‌کردن را در یک ظرف هم‌زده با کاشت گونه‌های کمیاب از یک نقطه مشاهده کرد.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان متلاطم از طریق مقطع مبدل حرارتی پوسته و لوله – Turbulent Flow Through a Shell-and-Tube Heat Exchanger Cross Section

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل بخشی از مبدل حرارتی پوسته و لوله را که آب گرم از بالا وارد آن می‌شود، مطالعه می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان آشفته با بیش از یک مرحله رو به عقب – Turbulent Flow Over a Backward Facing Step

5/5 - (2 امتیاز)

مرحله رو به عقب یک مورد جالب برای مطالعۀ عملکرد و استراتژی راه حل یک مدل آشفتگی است.

پروژه آماده کامسول comsol

حمل و نقل در دریچه الکتروکینتیک – Transport in an Electrokinetic Valve

5/5 - (2 امتیاز)

این برنامه نمونه¬ای از جریان محور فشار و الکتروفورز را در یک سیستم میکروکانال سه¬بعدی ارائه می¬دهد.

پروژه آماده کامسول comsol

جریان ترانسونیک در یک پخش‌کننده ساجبن – Transonic Flow in a Sajben Diffuser

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل، جریان گاز آشفته پر سرعت در یک نازل همگرا و واگرا با استفاده از رابط جریان عدد ماخ بالا مدل‌سازی شده است.

پروژه آماده کامسول comsol

تعامل فشار الاستوهیدروودینامیکی گذرا- غشاء – Transient Elastohydrodynamic Squeeze-Film Interaction

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل معیار توزیع فشار گذرا و ارتفاع غشاء را در یک فشار فشرده‌سازی غشاء برای روان‌کاری در یک اتصال غیرهماهنگ از یک کرۀ جامد و یک دیوارۀ الاستیک محاسبه می‌کند.

پروژه آماده کامسول comsol

جبهه ذوب قلع – Tin Melting Front

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال نشان می‌دهد که چگونه مدل‌سازی انتقال فاز توسط یک رابط مرزی در حال حرکت با توجه به مسألۀ استفان انجام می‌شود

پروژه آماده کامسول comsol

یاتاقان مجهز به بالشتک کج – Tilted Pad Thrust Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

یاتاقان‌های مجهز به بالشتک کج در ماشین‌های چرخشی با بارگذاری فشار قوی استفاده می‌شوند.

پروژه آماده کامسول comsol

ترموفورز – Thermophoresis

5/5 - (2 امتیاز)

هنگامی که یک شیب دما در یک گاز وجود داشته باشد، ذرات معلق تمایل دارند از مناطقی با درجه حرارت بالا به پایین منتقل شوند.

پروژه آماده کامسول comsol

تحلیل تنش حرارتی تیغه ساکن توربین – Thermal Stress Analysis of a Turbine Stator Blade

5/5 - (2 امتیاز)

شرایط توربین‌های گازی بسیار شدید است. فشار می‌تواند تا ۴۰ بار باشد و درجه حرارت بیش از ۱۰۰۰ کلوین گرم باشد، بنابراین هر مؤلفۀ جدید باید با دقت طراحی شود تا بتواند در برابر فشارهای حرارتی، لرزش‌ها و بارهایی که توسط مایع در حال گردش در توربین تحمل می‌شود، مقاومت کند.

پروژه آماده کامسول comsol

عملکرد حرارتی پنجره – Thermal Performances of Windows

5/5 - (2 امتیاز)

در طول طراحی یک ساختمان، مسائل زیست‌محیطی تأثیر چشمگیری در کل پروژه به دست آورده‌اند.

پروژه آماده کامسول comsol

عملکرد حرارتی پنجره‌های کرکره‌ای – Thermal Performances of Roller Shutters

5/5 - (2 امتیاز)

در طول طراحی یک ساختمان، مسائل زیست‌محیطی تأثیر چشمگیری در کل پروژه به دست آورده‌اند.

مثال آماده کامسول comsol

اثر مگنوس – The Magnus Effect

5/5 - (2 امتیاز)

اثر مگنوس پیچشی را نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال می‌توانند توپ را به دست بیاورند، و در نتیجه اهداف لذت‌بخشی که در هر جام جهانی فیفا می‌بینیم را نشان می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

جریان چرخشی به دور یک دیسک چرخان – Swirl Flow Around a Rotating Disk

5/5 - (2 امتیاز)

جریان چرخان کاربردی است که شامل جریان چرخشی ثابت در اطراف یک محور است.

مثال آماده کامسول comsol

هواگیر مافوق صوت و هوا – Supersonic Air-to-Air Ejector

5/5 - (2 امتیاز)

در این مطالعه، جریان پرتلاطم فشرده‌شده از طریق یک هواگیر مافوق صوت با استفاده از رابط جریان عدد ماخ بالا در ماژول CFD مدل‌سازی شده است.

مثال آماده کامسول comsol

جوشش هسته‌ای زیرسرد – Subcooled Nucleate Boiling

5/5 - (3 امتیاز)

یک مایع زیرسرد در بالای یک دیوارۀ گرم با دمای سطح بیشتر از دمای اشباع جریان می‌یابد. جوش هسته‌ای در سطح گرم صورت می‌گیرد، در حالی که تراکم در بخش عمده‌ای از زیرسرد رخ می‌دهد.

مثال آماده کامسول comsol

جریان غیر قابل انعطاف ثابت از پشت صحنه – Stationary Incompressible Flow over a Backstep

4.7/5 - (4 امتیاز)

این مدل آموزشی معادلات ناپایدار نویر-استوکس را در یک هندسه پشت صحنه با استفاده از رابط جریان لایه‌ای حل می‌کند.

مثال آماده کامسول comsol

حمل و نقل ذرات محلول در مدل از پیش تعیین شده جریان آب زیرزمینی مشخص – Solute Transport in Prescribed Groundwater Flow Preset Model

5/5 - (2 امتیاز)

پیش‌بینی حمل و نقل املاح که با مایعات زیرسطحی حرکت می‌کنند از نظر عمومی در مهندسی محیط زیست و علوم زمین مورد توجه است. املاح ممکن است نه تنها آلاینده باشند بلکه ردیاب‌های مصنوعی نیز برای اهداف تحقیق به آب‌های زیرزمینی اضافه می‌شوند.

مثال آماده کامسول comsol

صفحه خورشیدی در جریان تناوبی – Solar Panel in Periodic Flow

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل تجزیه و تحلیل جریان باد شدید در اطراف صفحه خورشیدی و جابجایی ساختاری مربوطه را به دلیل بار باد نشان می‌دهد. پنل خورشیدی در آرایه‌ای از صفحات یکسان با هم قرار گرفته است که این فرض را فراهم می‌آورد که می‌توان شرایط جریان دوره‌ای را در جهت جریان بکار برد.

مثال آماده کامسول comsol

بهینه‌سازی شکل یک میکرودریچه تسلا – Shape Optimization of a Tesla Microvalve

5/5 - (2 امتیاز)

از میکروشیر تسلای بهینه‌شدۀ توپولوژی به عنوان الهام‌بخش هندسۀ اولیه استفاده می‌شود. از چندجمله‌ای‌های برنشتاین مرتبه دوم برای آشفتگی شکل هندسی استفاده می‌شود.

مثال آماده کامسول comsol

جداسازی از طریق الکتروکوآلسانس – Separation Through Electrocoalescence

5/5 - (2 امتیاز)

استفاده از یک میدان الکتریکی در سراسر سیستم تعلیق مایعات غیر قابل رؤیت ممکن است قطرات همان فاز را به همبستگی تحریک کند.

مثال آماده کامسول comsol

افزایش حباب – Rising Bubble

5/5 - (3 امتیاز)

روش تنظیم سطح برای مسائل مرزهای متحرک که توپولوژی هندسه با گذشت زمان تغییر می‌کند، مناسب است. حبابی از روغن که از طریق آب به بالا رفته و سرانجام با روغن در بالای آن ادغام می‌شود، باعث تغییر این نوع توپولوژی می‌شود.

مثال آماده کامسول

جداسازی گلبول‌های قرمز – Red Blood Cell Separation

5/5 - (3 امتیاز)

دی‌الکتروفوروز (DEP) هنگامی اتفاق می‌افتد که نیرویی بر روی یک ذرۀ دی‌الکتریک اعمال شود؛ زیرا این ماده در معرض میدان الکتریکی غیر یکنواخت قرار دارد.

نرم افزار کامسول comsol

جریان منافذ – Pore-Scale Flow

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل غیر متعارف از جریان رسانای متخلخل، از جریان خزنده (استوکس) در میان رسانه‌های متخلخل استفاده می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جدایی فاز – Phase Separation

5/5 - (3 امتیاز)

جداسازی فاز هنگامی اتفاق می‌افتد که یک سیستم دودویی از حالت تک‌فاز پایدار و همگن خود در منطقۀ دوفاز نمودار فاز خود خاموش شود.

نرم افزار کامسول comsol

ردیابی ذرات در میکروهم‌زن – Particle Tracing in a Micromixer

5/5 - (3 امتیاز)

میکروهم‌زن‌ها بسته به میزان مخلوط‌کردن مورد نیاز و مقیاس طول، می‌توانند ثابت یا پویا باشند. برای هم‌زن‌های ایستا، عدد رینولدز باید زیاد باشد تا القای اختلال در اختلاط شود.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه‌سازی پارامتری یک میکرودریچه تسلا – Parameter Optimization of a Tesla Microvalve

4.5/5 - (4 امتیاز)

از میکروشیر تسلای بهینه‌شده توپولوژی به عنوان الهام‌بخش برای هندسۀ پارامتری استفاده می‌شود. بهینه‌سازی این هندسه با بهینه‌سازی بیش از یک جارو پارامتری، فرسایش و اتساع هندسه را در نظر می‌گیرد.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه‌سازی پراکندگی باند در یک جریان الکتریکی از طریق میکروکانال خمیده – Optimizing Band Dispersion in an Electroosmotic Flow Through a Curved Microchannel

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل پراکندگی باند گونۀ خنثی را از طریق میکروکانال منحنی در یک جریان الکترواسمزی (EOF) بررسی می‌کند. با استفاده از ماژول بهینه‌سازی، بهینه‌سازی هندسی برای به حداقل رساندن پراکندگی ناشی از منحنی انجام می‌شود.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه سازی یک میکرودریچه تسلا – Optimization of a Tesla Microvalve

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل یک بهینه‌سازی توپولوژیکی را برای یک میکروشیر تسلا انجام می‌دهد. یک میکروشیر تسلا جریان رو به عقب را با استفاده از نیروهای اصطکاک به جای قطعات متحرک مهار می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان غیر نیوتنی – Non-Newtonian Flow

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل تأثیر چسبندگی وابسته به سرعت برشی را در جریان یک محلول پلی‌استایرن خطی نشان می‌دهد. برای این نوع جریان می‌توانید از مدل چسبندگی Carreau استفاده کنید.

نرم افزار کامسول comsol

جریان آشفته غیر هم‌دما بر روی یک صفحه تخت – Nonisothermal Turbulent Flow over a Flat Plate

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل اعتبارسنجی، جریان پرتلاطم غیر هم‌دمای بیش از یک صفحۀ مسطح، ضریب انتقال حرارت به دست آمده از شبیه‌سازی را با مقادیر نظری بر اساس توابع همبستگی عدد نوسلت که در نوشته‌جات یافت می‌شود، مقایسه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

مبدل حرارتی MEMS غیر هم‌دما – Nonisothermal MEMS Heat Exchanger

5/5 - (3 امتیاز)

مثال مربوط به مبدل حرارتی MEMS از جنس فولاد ضدزنگ است که می‌توانید آن را در تجهیزات آزمایشگاهی بر روی تراشه در بیوتکنولوژی و در میکرواکتورهایی مانند سلول‌های میکروسوختی پیدا کنید.

نرم افزار کامسول comsol

جریان لایه‌ای غیر هم‌دما در یک لوله گرد – Nonisothermal Laminar Flow in a Circular Tube

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل اعتبارسنجی جریان چندلایۀ غیر هم‌دمای از میان یک لولۀ گرد، ضریب انتقال حرارت به دست آمده از شبیه‌سازی را با مقادیر نظری بر اساس توابع همبستگی عدد نوسلت که در نوشته‌جات یافت می‌شود، مقایسه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان غیر هم‌دما در هم‌زن دوبعدی – Nonisothermal Flow in a 2D Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی توزیع دما در یک هم‌زن ساده را نشان می‌دهد.

نرم افزار کامسول comsol

بهینه‌سازی جسم آيروديناميکى NACA Airfoil Optimization – NACA

5/5 - (3 امتیاز)

خصوصیات آیرودینامیکی یک بال، پروانه و یا تیغۀ توربین تا حد زیادی با شکل دقیق ایرفویل مورد استفاده تعیین می‌شود. برنامه بهینه سازی بهینه‌سازی جسم آيروديناميکى NACA دو ویژگی اصلی آیرودینامیکی (ضرایب بالابر و کشیدن) از یک هواکش کاملاً پارامتری NACA را محاسبه می‌کند.

نرم افزار کامسول comsol

هم‌زن مدولار – Modular Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با ترکیب دو نوع معمول مزن با دو نوع پروانه، ابزارهایی برای ساخت انواع هم‌زن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. مخلوط‌كننده‌ها به صورت راست‌تیغه و کف‌گود بوده و دارای پروانه‌های پره‌ای پرتابل یا توربین‌های Rushton هستند.

نرم افزار کامسول comsol

مدل‌سازی کره در حال سقوط روی سطح آب – Modeling a Sphere Falling on a Water Surface

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی کره که در سطح آب قرار دارد را نشان می‌دهد. به طور خاص، این مدل حرکت نوسان‌کنندۀ یک کره شناور را از طریق هوا گرفته و با رابط هوا و آب در تعامل بوده تا در نهایت روی آب شناور شود.

نرم افزار کامسول comsol

مخلوط‌کردن آب در هم‌زن با سطح زیرین تخت – Mixing of Water in a Flat Bottom Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

در این مثال آموزشی جریان را در یک هم‌زن کف مسطح شامل یک پروانۀ چهارپرۀ کوچک -که مایعات درون آن آب است- تحریک کرده درنظر گرفته می‌شود که جریان آشفته است.

نرم افزار کامسول comsol

هم‌زن – Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

هدف از برنامۀ هم‌زن فراهم کردن یک رابط کاربرپسند است که در آن دانشمندان، طراحان فرآیند و مهندسان فرآیند می‌توانند در مورد تأثیر مخازن، پروانه‌ها، حفره‌ها و شرایط عملیاتی بر بازده مخلوط‌کردن و قدرت مورد نیاز در کنترل پروانۀ موتور تحقیق کنند.

نرم افزار کامسول comsol

جریان آرام در یک هم‌زن مغشوش جنبشی – Laminar Flow in a Baffled Stirred Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل استفاده از رابط ماشین‌های چرخان را نشان داده که به شما این امکان را می‌دهد تا قطعات متحرک چرخشی را مثل مخازن، هم‌زن‌ها و پمپ‌های متحرک مدل‌سازی کنید.

نرم افزار کامسول comsol

یاتاقان گرد با حفره‌سازی – Journal Bearing with Cavitation

5/5 - (3 امتیاز)

یاتاقان گرد از یک استوانۀ بیرونی (بلبرینگ) پیچیده شده در اطراف یک ژورنال چرخش داخلی (محور) تشکیل شده است که روان‌کننده آن‌ها را از هم جدا می‌کند. در شرایط عملیاتی خاص، حفره‌سازی می‌تواند بین یاتاقان و تکیه‌گاه اتفاق افتاده و منجر به آسیب و خرابی قطعات شود.

نرم افزار کامسول comsol

یاتاقان گرد – Journal Bearing

5/5 - (3 امتیاز)

از یاتاقان گرد برای حمل بارهای شعاعی، به عنوان مثال، برای پشتیبانی از محور چرخان استفاده می‌شود. یاتاقان ساده گرد از دو سیلندر سفت و سخت تشکیل شده است. سیلندر بیرونی (بلبرینگ) تکیه‌گاه چرخش داخلی (محور) را می‌پیچد.

نرم افزار کامسول comsol

ناپایداری دهانه – مش متحرک – Jet Instability — Moving Mesh

5/5 - (3 امتیاز)

اثر ماراگونی منجر به سرعت لغزش در جهت مماس بر روی رابط مایع / سیال به دلیل شیب در ضریب تنش سطح می‌شود. هنگامی که ضریب تنش سطح ثابت باشد، ممکن است یک سیستم دو سیال در تعادل ایستا وجود داشته باشد.

نرم افزار کامسول comsol

نازل جوهرافشان – روش تنظیم سطح – Inkjet Nozzle — Level Set Method

5/5 - (3 امتیاز)

اگرچه در ابتدا اختراع شده است تا در چاپگرها مورد استفاده قرار گیرد، جوهرافشان برای سایر نكات كاربردی مانند علوم حیات و میكروالكترونیك نیز اتخاذ شده است. شبیه‌سازی‌ها می‌توانند برای بهبود درک جریان سیال و پیش‌بینی طراحی بهینۀ جوهرافشان برای یک کاربرد خاص مفید باشند.

نرم افزار کامسول comsol

سینک حرارتی – Heat Sink

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل به عنوان اولین معرفی برای شبیه‌سازی جریان سیال و انتقال حرارت مزدوج در نظر گرفته شده است. به شما نشان می‌دهد که چگونه: یک جعبه هوا را در اطراف یک دستگاه کشیده تا بتوانید در این جعبه از خنک‌کنندۀ همرفت استفاده کنید،

نرم افزار comsol

شرایط گرانشی و مرزی – Gravity and Boundary Conditions

5/5 - (3 امتیاز)

تأثیر گرانش بر الگوی جریان، معمولاً هنگام مدل‌سازی جریان در مایعات با چگالی متغیر، مسألۀ مهمی است. شما می‌توانید با افزودن به موازنه‌های لحظه‌ای، قدرت این تأثیر را در معادلات مدل به حساب آورید.

نرم افزار comsol

تأثیر لعاب بر عملکرد حرارتی یک پنجره – Glazing Influence on Thermal Performances of a Window

5/5 - (2 امتیاز)

در طول طراحی یک ساختمان، مسائل زیست‌محیطی تأثیر چشمگیری در کل پروژه کسب کرده‌اند. یکی از اولین نگرانی‌ها بهبود عملکرد حرارتی است. در این فرآیند، نرم‌افزار شبیه‌سازی ابزارهای اصلی برای مدل‌سازی تلفات حرارتی و عملکرد در ساختمان است.

نرم افزار comsol

سطوح آزاد با مجموعه تراز، میدان حالت و مش متحرک: یک مقایسه – Free Surfaces with Level Set, Phase Field, and Moving Mesh: A Comparison

5/5 - (3 امتیاز)

ما نتایج حاصل از مقایسه مجموعۀ تراز، میدان حالت و روش‌های مش متحرک را برای مدل‌سازی سطوح مایع آزاد در نرم افزار کامسول مالتی‌فیزیک ارائه می‌دهیم. مقایسه با استفاده از یک مسألۀ نمونه انجام می‌شود.

نرم افزار comsol

هم‌زن سطح آزاد – Free Surface Mixer

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال از جریان آشفته در هم‌زن آشفته تا حدی مغشوش را نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ماشین‌های چرخان، رابط‌های جریان آشفته را از ماژول هم‌زن با سطح آزاد و ویژگی‌های سطح ثابت تنظیم نمود. هر دو شبیه‌سازی وابسته به زمان گردونۀ یخ‌زده و وابسته به زمان انجام شده و مقایسه می‌شوند.

نرم افزار comsol

همرفت آزاد در شیشه آب – Free Convection in a Water Glass

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل انتقال همرفت و انتقال آزاد یک لیوان آب سرد گرم شده به دمای اتاق را بررسی می‌کند. در ابتدا شیشه و آب در دمای ۵ درجه سانتیگراد قرار دارند و سپس در یک اتاق با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد روی میز قرار می‌گیرند.

نرم افزار comsol

همرفت آزاد در یک محیط متخلخل – Free Convection in a Porous Medium

5/5 - (4 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی جریان زیر سطح را که در آن همرفت آزاد در محیط متخلخل تجزیه و تحلیل می‌شود، بررسی می‌کند. نتایج با نوشته‌جات منتشر شده در این زمینه مقایسه می‌شوند.

نرم افزار comsol

جریان Forchheimer Flow – Forchheimer

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال یک مدل آموزشی از اتصال بین جریان یک سیال در یک کانال باز و یک بلوک متخلخل متصل به یکی از دیواره‌های کانال است. این جریان توسط معادله نویر-استوکس در منطقۀ آزاد و نسخۀ اصلاح‌شدۀ Forchheimer از معادلات Brinkman در منطقۀ متخلخل شرح داده شده است.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده اجباری هوا با سینک بخاری – Forced Air Cooling with Heat Sink

5/5 - (3 امتیاز)

سینک‌های حرارتی معمولاً با توجه به توانایی آن‌ها در از بین بردن گرما برای منحنی پنکۀ مشخص، محک زده می‌شوند. یکی از راه‌های ممکن برای انجام این نوع آزمایش، قرار دادن سینک ظرفشویی در یک کانال مستطیلی با دیواره‌های عایق است.

نرم افزار comsol

اثر متقابل ساختار سیال در اکستروژن آلومینیوم – Fluid-Structure Interaction in Aluminum Extrusion

5/5 - (3 امتیاز)

در فرآیندهای عظیم شکل‌گیری مانند نورد یا اکستروژن، آلیاژهای فلزی در حالت جامد گرم با مواد موجود در شرایط ایده‌آل پلاستیک تغییر شکل می‌یابند. چنین فرآیندهایی را می‌توان با استفاده از دینامیک سیال محاسباتی، جایی که ماده به عنوان سیال با ویسکوزیتۀ بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود، بستگی به سرعت و دما در نظر گرفت.

نرم افزار comsol

تعدیل‌کننده سیال – Fluid Damper

5/5 - (3 امتیاز)

از تعدیل‌کننده‌های سیال در دستگاه‌های نظامی برای جداسازی شوک و در ساختارهای مدنی برای سرکوب لرزش ناشی از زلزله و ایجاد لرزش ناشی از باد استفاده می‌شود، از جمله بسیاری از کاربردهای دیگر. تعدیل‌کننده‌های سیال با اتلاف انرژی مکانیکی در گرما کار می‌کنند.

نرم افزار comsol

جریان از طریق یک صفحه نمایش شیب یکنواخت – Flow Through a Uniform Inclined Screen

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با استفاده از ویژگی صفحه نمایش در فیزیک تک‌فاز جریان، جریان را از طریق یک صفحۀ شیب‌دار یکسان‌سازی کرده و نتایج را با یک راه حل تحلیلی مقایسه می‌کند.

جریان از طریق یک آرنج لوله – Flow Through a Pipe Elbow

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال جریان را در یک آرنج لوله ۹۰ درجه مدل‌سازی می‌کند. جریان با استفاده از مدل تلاطم k-امگا شبیه‌سازی می‌شود. نتیجه با همبستگی مهندسی مقایسه می‌شود.

جریان در یک راکتور حلقه‌ای حمل و نقل هوایی – Flow in an Airlift Loop Reactor

5/5 - (3 امتیاز)

این مثال مدل‌سازی جریان چند مرحله‌ای در یک راکتور حلقه‌ای حمل و نقل هوایی را نشان می‌دهد. راکتور از آب پر شده و حباب‌های هوا از طریق دو فریز در پایین تزریق می‌شوند. به دلیل شناور شدن، حباب‌ها بالا می‌روند و باعث ایجاد حرکت در گردش مایعات می‌شوند. این مدل به طور خاص اثر تلاطم ناشی از حباب را بررسی می‌کند.

جریان در هیدروسیکلون – Flow in a Hydrocyclone

5/5 - (3 امتیاز)

سیکلون‌ها در کاربردهای مختلفی از صنعت معدن گرفته تا جاروبرقی‌ها استفاده می‌شوند. جریان در یک سیکلون با چرخش بسیار قوی مشخص شده که شبیه‌سازی آن را دشوار می‌کند. در این مثال آموزشی، از مدل تلاطم  v2-f  برای شبیه سازی جریان در هیدروسیکلون استفاده می‌شود.

نرم افزار comsol

جریان در اطراف جسم ایرودینامیکی NACA 0012 مورب – Flow Around an Inclined NACA 0012 Airfoil

5/5 - (3 امتیاز)

این مدل با استفاده از مدل آشفتگی SST، جریان اطراف یک جسم ایرودینامیکی NACA 0012 مورب را در زوایای مختلف اصابت را شبیه‌سازی می‌کند. نتایج نشان می‌دهد توافق خوبی با داده‌های بالابر تجربی لادسون و داده های فشار گرگوری و اوریلی وجود دارد.

نرم افزار comsol

لوله حرارتی تخت – Flat Heat Pipe

5/5 - (3 امتیاز)

لوله‌های گرمایی در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها برای خنک‌کنندۀ کارآمد، به عنوان مثال در سیستم‌های میکروالکترونیکی، داخلی کامپیوتر و برای دستگاه‌های بزرگ خنک‌کننده در صنعت فضاپیما استفاده می‌شوند. این ترکیب اصول انتقال حرارت و تغییر فاز را برای انتقال حرارت بسیار کارآمد بین یک طرف سرد و گرم انجام می‌دهد.

نرم افزار comsol

خرابی چاه چندجانبه – Failure of a Multilateral Well

5/5 - (3 امتیاز)

چاه‌های چندجانبه -آن‌هایی که دارای پاهای متعدد هستند که از یک چاه جدا می‌شوند- می‌توانند به طور موثری روغن تولید کنند؛ زیرا پاها می‌توانند به چندین ناحیۀ تولیدی رسیده و در اطراف نواحی غیرقابل نفوذ حرکت کنند. متأسفانه مهندسان حفاری اغلب باید مکانیکی چاه‌های چندجانبه را با آستر یا محفظه تثبیت کنند که می‌تواند میلیون‌ها دلار قیمت داشته باشد. رهاسازی چاه بی‌مصرف هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد، اما خطر نسبتاً بالای خرابی فاجعه‌بار را هم در هنگام نصب و هم پس از شروع پمپاژ به دنبال دارد.

نرم افزار comsol

پنکه انبساط – Expansion Fan

5/5 - (3 امتیاز)

یک پدیدۀ مهم و جالب با جریان‌های مافوق صوت، پنکه‌های انبساط هستند که هنگام برخورد جریان با یک گوشۀ محدب یا انبساط اتفاق می‌افتد. جهت گردش به راحتی در طول پنکه تغییر می‌کند، در حالی که عدد ماخ افزایش می‌یابد.

نرم افزار comsol

تبخیر در محیط متخلخل با میزان تبخیر زیاد – Evaporation in Porous Media with Large Evaporation Rate

5/5 - (3 امتیاز)

تبخیر در رسانه‌های متخلخل یک فرآیند مهم در صنایع غذایی و کاغذی، در میان دیگر موارد است. بسیاری از اثرات جسمی را باید در نظر گرفت: جریان مایعات، انتقال حرارت و انتقال مایعات و گازهای شرکت‌کننده. همۀ این تأثیرات کاملاً همراه هستند و از رابط‌های از پیش تعریف شده برای مدل‌سازی این اثرات با ماژول انتقال حرارت استفاده می‌شود.

نرم افزار comsol

تخمین نفوذپذیری از ساختارهای متخلخل میکروسکوپی – Estimating Permeability from Microscale Porous Structures

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال چگونگی تخمین نفوذپذیری یک مادۀ متخلخل را با ایجاد یک مدل جریان دقیق سیال در یک سلول واحد کوچک نشان می‌دهد. نتیجۀ مدل، نفوذپذیری گسترده مواد است که با استفاده از قانون دارسی یا معادلات برینکمن می‌توان در مدل‌های همگن استفاده کرد. نفوذپذیری را می‌توان در زیر گرۀ نتایج مشتق مقادیر یافت.

نرم افزار comsol

مبدل حرارتی دیوار پویا – Dynamic Wall Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

مبدل حرارتی در این مدل آموزشی حاوی یک دیوار پویا با شکل موج نوسان‌کننده است. تغییر شکل باعث اختلاط در مایع شده و تشکیل لایه‌های مرز حرارتی را کاهش می‌دهد. از این رو انتقال حرارت بین دیواره‌ها و سیال را افزایش می‌دهد.

نرم افزار comsol

شکست قطره در یک اتصال Droplet Breakup in a T-junction – T

4.7/5 - (3 امتیاز)

امولسیون‌ها شامل قطرات مایع کوچکی هستند که در یک مایع غیرقابل نفوذ غوطه‌ور شده و به طور گسترده در تولید مواد غذایی، مواد آرایشی، مواد شیمیایی خوب و محصولات دارویی به کار می‌روند. کیفیت محصول به طور معمول به اندازه قطرات بستگی دارد. شبیه‌سازی این فرآیندها می‌تواند در بهینه‌سازی این قطرات و همچنین سایر متغیرهای فرآیند کمک کند.

نرم افزار comsol

تهویه جابجایی – Displacement Ventilation

5/5 - (2 امتیاز)

به طور کلی، دو کلاس تهویه وجود دارد: تهویۀ مخلوط‌کن و تهویۀ جابجایی. در تهویۀ جابجایی، هوا وارد یک اتاق در سطح کف شده و هوای گرم را جابجا می‌کند تا به دمای مطلوب برسد. منابع گرمایش در اتاق می‌تواند شامل دستگاه‌های الکترونیکی یا شیرهای ورودی هوای گرم باشد.

نرم افزار comsol

پراکندگی ذرات سنگین در یک جریان کانال آشفته – Dispersion of Heavy Particles in a Turbulent Channel Flow

5/5 - (2 امتیاز)

در این مدل معیار، ذرات جامد در یک جریان کانال کاملاً توسعه یافتۀ آشفته آزاد می‌شوند. ذرات تحت فشار کششی قرار دارند که شامل سهم ناشی از تلاطم سیال بوده که با استفاده از یک مدل پیوستۀ تصادفی پیوسته (CRW) اجرا می‌شود.

نرم افزار comsol

مبدل حرارتی متقابل جریان – Cross-Flow Heat Exchanger

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل جریان سیال و انتقال حرارت را در یک مبدل حرارتی میکرو از فولاد ضد زنگ حل می‌کند. این نوع مبدل‌های حرارتی در دستگاه‌های آزمایشگاهی روی تراشه در بیوتکنولوژی و رآکتورهای میکرو، به عنوان مثال برای سلول‌های میکروسوختی یافت می‌شوند. این مدل گرما را از طریق همرفت و انتقال هدایت می‌کند.

نرم افزار comsol

جریان‌سنج اثر پیچشی: شبیه‌سازی FSI در دامنه فرکانس – Coriolis Flowmeter: FSI Simulation in the Frequency Domain

5/5 - (2 امتیاز)

یک جریان‌سنج اثر پیچشی -که همچنین به عنوان یک جریان‌سنج جرمی یا جریان‌سنج بی‌حرکت شناخته می‌شود- برای اندازه‌گیری سرعت جریان جرم یک سیال که از طریق آن عبور می‌کند، استفاده می‌شود. از این واقعیت استفاده شده که عدم تحرک سیال از طریق یک لولۀ نوسان باعث می‌شود که لوله به تناسب سرعت جریان جرم پیچیده شود. به طور معمول، چگالی و در نتیجه میزان جریان حجمی را می‌توان با استفاده از دستگاه ارزیابی کرد.

خنک‌سازی و جامدسازی فلز – Cooling and Solidification of Metal

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال الگویی از یک فرآیند ریخته‌گری مداوم است. فلز مایع در قالب یک مقطع یکنواخت ریخته می‌شود. قسمت بیرونی قالب خنک شده و همانطور که جریان می‌یابد فلز جامد می‌شود. هنگامی که فلز قالب را ترک می‌کند، در قسمت خارجی کاملاً جامد می‌شود، اما هنوز درون آن مایع است. این فلز همچنان به خنک شدن ادامه می‌دهد و در نهایت به طور کامل جامد می‌شود که در این مرحله می‌توان آنرا به بخش‌هایی برش داد.

نرم افزار comsol

خنک‌کننده همرفت تابلوهای مدار – همرفت طبیعی سه‌بعدی – Convection Cooling of Circuit Boards — ۳D Natural Convection

5/5 - (2 امتیاز)

مجموعۀ مدل‌ها، خنک‌کنندۀ هوا از تخته‌های مدار جمع شده با چندین مدار مجتمع (IC) را بررسی کرده که به عنوان منبع گرما عمل می‌کنند. دو سناریوی خنک‌کنندۀ احتمالی به تصویر کشیده شده است: تخته‌های هم‌تراز عمودی با استفاده از همرفت طبیعی و تخته‌های افقی با همرفت اجباری (خنک‌کنندۀ پنکه).

نرم افزار comsol

میکروهم‌زن انتشار کنترل‌شده – Controlled Diffusion Micromixer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک میکرو سلولی به شکل H را شبیه‌سازی می کند که برای مخلوط کردن کنترل‌شده طراحی شده است. سلول دو جریان چندلایۀ مختلف را برای مدت زمان کنترل شده در تماس قرار می‌دهد.

نرم افزار comsol

ریخته‌گری مداوم – Continuous Casting

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال فرآیند ریخته‌گری میله فلزی را از حالت مایع به حالت جامد با استفاده از رابط چندرسانه‌ای غیر هم‌دمای جریان -که ترکیبی از انتقال گرما و جریان سیال است- مدل‌سازی می‌کند. این مدل جریان و انتقال گرما و جریان جامد، از جمله انتقال فاز از مذاب به جامد را توصیف می‌کند. این تغییر فاز باعث تغییر در حرکت، انتشار گرمای نهان و تغییر در خصوصیات فیزیکی می‌شود.

نرم افزار comsol

حذف آلاینده‌ها از فاضلاب در یک لجن‌گیر ثانویه توسط رسوب‌گذاری – Contaminant-Removal from Wastewater in a Secondary Clarifier by Sedimentation

5/5 - (1 امتیاز)

تصفیۀ فاضلاب یک فرآیند چند مرحله‌ای برای از بین بردن آلاینده‌ها است. در مرحلۀ اول، ذرات بزرگ و جامد از طریق رسوب، شناور و تصفیه حذف می‌شوند. و سپس در مرحلۀ دوم، رفتار بیولوژیکی باعث تجمع ذرات کوچکتر شده و به اصطلاح لخته تشکیل می‌شود. این جابجایی‌ها با فرآیندی مانند رسوب‌گذاری راحت‌تر از بین می‌روند.

پمپ سانتریفیوژ – Centrifugal Pump

5/5 - (2 امتیاز)

پمپ‌های گریز از مرکز در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از صنایع یافت می‌شوند. اندازۀ پمپ در این مدل برای کاربردهای خودروی معمولی است. این مدل نحوۀ تنظیم شبیه‌سازی ماشین‌آلات دوار را با استفاده از تقریب گردونۀ یخ زده برای مدل‌سازی پمپ‌های گریز از مرکز نشان می‌دهد.

کربناته کردن در آب – Carbonation in Water

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال نحوه مدل‌سازی کربناته را نشان می‌دهد که نوعی از پاشیدگی است. پاشیدگی یک فرایند انتقال جرم بین گاز و مایع بوده که در صنعت رایج است (مانند کربناته کردن نوشیدنی و کاربردهای فوتوبیوراکتور) و در خانه (هوادهی آکواریوم).

پرکردن مویرگی – Capillary Filling

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال یک سیلندر عمودی باریک را که در بالای مخزن پر از آب قرار دارد، مطالعه می‌کند. به دلیل چسبندگی دیوار و تنش سطح در رابط هوا / آب، آب از طریق کانال بالا می‌رود.

محاسبه مانده‌های جرم و انرژی – Calculating Mass and Energy Balances

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل آموزش می‌تواند برای یادگیری نحوۀ محاسبۀ مانده‌های جرم و انرژی استفاده شود.

نرم افزار comsol

جریان شناور در آب – Buoyancy Flow in Water

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال وضعیت ثابت انتقال همرفت را در حفره‌ای پر از آب و محدود به دو صفحه عمودی بررسی می‌کند.

نرم افزار comsol

جریان شناور در هوا – Buoyancy Flow in Air

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال وضعیت ثابت انتقال همرفت را در حفره‌ای پر از هوا و با دو صفحۀ عمودی محدود می‌کند. برای تولید جریان شناور، صفحات در دماهای مختلف گرم شده و در یک محدوده تنظیم می‌شوند تا لایۀ جریان حفظ شود.

مدل باکلی لورت – Buckley Leverett Model

5/5 - (2 امتیاز)

این معیار جریان دو فاز را در یک محیط متخلخل در یک‌بعد مدل‌سازی می‌کند، جایی که جریان را می‌توان با استفاده از معادلۀ باکلی لورت به صورت تحلیلی توصیف کرد.

حباب القایی محبوس بین لایه‌های مایع طبقه‌بندی شده – Bubble-induced Entrainment Between Stratified Liquid Layers

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل یک معیار برای جریان سه فاز است که معمولاً در فرآوری مواد غذای ، صنایع داروسازی و فرآوری مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج در مقابل داده‌های گزارش شده در نوشته‌جات تأیید می‌شود.

نوار دو فلزی در جریان هوا – Bimetallic Strip in Airflow

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل مفهومی است که چگونگی تعامل بین ساختار سیال، انتقال حرارت و انبساط حرارتی را نشان می‌دهد.

رفتار یک مایع قدرت-قانون در هم‌زن – Behavior of a Power-Law Fluid in a Mixer

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ استفاده از شبیه‌سازی‌ها را برای پیش‌بینی اعداد نیرو با مایعات قدرت قانون در هم‌زن نشان می‌دهد. این رفتار جریان را در یک مخزن کف مسطح با یک پروانۀ شاخه‌ای چهار تیغه شبیه‌سازی می‌کند.

جریان هوا بر روی بدنه احمد – Airflow over an Ahmed Body

5/5 - (2 امتیاز)

بدنۀ احمد نمایانگر یک هندسۀ ساده و وسایل نقلیۀ زمینی از نوع بدنۀ بلوف است. شکل آن به اندازۀ کافی ساده بوده که امکان شبیه‌سازی دقیق جریان را فراهم کرده اما برخی از ویژگی‌های مهم عملی مرتبط با بدنۀ خودرو را حفظ می‌کند.

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ ۰٫۳ است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود.

جریان مافوق صوت سه‌بعدی در یک کانال با یک دست انداز – ۳D Supersonic Flow in a Channel With a Bump

5/5 - (2 امتیاز)

این مثال جریان مافوق صوت سه‌بعدی، از جمله تأثیر شوک را در یک کانال مستقیم با یک مانع کوچک در یکی از دیواره‌ها مدل‌سازی می‌کند.

یاتاقان گام یک‌بعدی – ۱D Step Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاطاقان مرحله هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

یاتاقان کشویی هواپیما در یک بعد – ۱D Plane Slider Bearing

5/5 - (2 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاتاقان کشویی هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

Bimetallic Strip in Airflow

نوار دو فلزی در جریان هوا – Bimetallic Strip in Airflow

5/5 - (2 امتیاز)

این یک مدل مفهومی است که چگونگی تعامل بین ساختار سیال، انتقال حرارت و انبساط حرارتی را نشان می‌دهد. یک نوار دو فلزی در یک کانال هوا طوری گرم می‌شود که خم شود. پس از مدتی، جریان هوا با دمای ورودی که در زمان متفاوت است معرفی می‌شود. در نتیجه، تغییراتی در شکل ایجاد می‌شود

Airflow over an Ahmed Body

جریان هوا بر روی بدنه احمد – Airflow over an Ahmed Body

5/5 - (1 امتیاز)

در این مدل چگونگی شبیه‌سازی جذب و دفع آب وابسته به زمان در سیستم خلاء با فشار کم انجام می‌شود. هنگامی که یک شیر دروازه به قفل بار باز می‌شود، آب وارد سیستم شده و انتقال و پمپاژ بعدی آب مدل‌سازی می‌شود.

نرم افزار comsol

جریان مافوق صوت سه‌بعدی در یک کانال با یک دست انداز – ۳D Supersonic Flow in a Channel With a Bump

5/5 - (1 امتیاز)

این مثال جریان مافوق صوت سه‌بعدی، از جمله تأثیر شوک را در یک کانال مستقیم با یک مانع کوچک در یکی از دیواره‌ها مدل‌سازی می‌کند. با عبور جریان از مانع، امواج شوک از مانع و دیواره‌های کانال جدا می‌شوند. امواج شوک انتشار دهنده، الگویی در پروفایل سرعت و توزیع چگالی تشکیل می‌دهد. این مدل از ویژگی های پالایش مش تطبیقی در

نرم افزار comsol

یاتاقان گام یک‌بعدی – ۱D Step Bearing

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاطاقان مرحله هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

1D Plane Sliderنرم افزار comsol Bearing

یاتاقان کشویی هواپیما در یک بعد – ۱D Plane Slider Bearing

5/5 - (1 امتیاز)

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاتاقان کشویی هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

خرید بسته آموزش کامسول