5/5 - (1 امتیاز)
کامسول

انبساط حرارتی پوسته کامپوزیت چندلایه – Thermal Expansion of a Laminated Composite Shell

5/5 - (2 امتیاز)

مواد کامپوزیت اغلب در کاربردهای ساختاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که توانایی مناسب از خواصی مانند سفتی و استحکام، آن‌ها را در مقایسه با مواد مهندسی سنتی جذاب می‌کند. علاوه بر کاربردهای ساختاری، از کامپوزیت‌ها در کاربردهایی که خصوصیات حرارتی و ساختاری در آن‌ها مهم هستند هم استفاده می‌شود. یک نمونه ویفرهای سیلیکونی است که در صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه، تجزیه و تحلیل حرارتی-سازه همراه با ساختارهای نازک از دیدگاه شبیه‌سازی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

کامسول

تنش و تجزیه و تحلیل معین یک تیغه کامپوزیت توربین بادی – Stress and Modal Analysis of a Wind Turbine Composite Blade

5/5 - (2 امتیاز)

توربین‌های بادی منبع فزاینده‌ای از انرژی تجدیدپذیر هستند. به این ترتیب، طراحی، تجزیه و تحلیل و ساخت توربینهای بادی برای صنعت انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. پره‌های توربین اجزای مهم یک توربین بادی هستند. در هنگام تولید برق از طریق چرخش، آن‌ها باید در برابر انواع مختلفی از بارها مانند باد، نیروی گرانشی و گریز از مرکز مقاومت کنند. اندازۀ محکم یک تیغه به مواد سبک و قوی احتیاج دارد و کامپوزیت‌ها برای این کار مناسب هستند.

نرم افزار کامسول

میکرومکانیک و تحلیل استرس یک سیلندر کامپوزیت – Micromechanics and Stress Analysis of a Composite Cylinder

به این مقاله رای دهید !

استفاده از کامپوزیت‌های فیبری در صنعت تولید رو به افزایش است. در مقایسه با مواد مهندسی فلزی سنتی، کامپوزیت‌های فیبری سبک‌تر و مقاوم در برابر خوردگی هستند و خواصی از قبیل استحکام، سفتی و دوام را می‌توان اغلب در یک برنامۀ خاص تنظیم کرد. کامپوزیت فیبری از الیاف حامل بار تعبیه شده در رزین پلیمری تشکیل شده است. مواد کامپوزیت به طور معمول لمینت از لایه‌های جداگانه هستند، جایی که الیاف در هر لایه یک طرفه هستند. در این مدل، تجزیه و تحلیل استرس یک سیلندر کامپوزیت چندلایه را انجام می‌دهیم.

نرم افزار کامسول

خصوصیات مواد پوسته کامپوزیت چندلایه – Material Characteristics of Laminated Composite Shell

به این مقاله رای دهید !

این مدل با هدف اعتبارسنجی و تأیید مدل لایه لایه الاستیک مواد در رابط پوسته ارائه می‌شود. در کامسول مالتی‌فیزیک، کامپوزیت‌ها یا بر اساس نظریۀ کششی سه‌بعدی Layerwise از طریق رابط پوستۀ لایه لایه یا براساس نظریۀ FSDT-ESL از طریق رابط پوسته مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل لرزش تحمیلی یک لمینت کامپوزیت – Forced Vibration Analysis of a Composite Laminate

به این مقاله رای دهید !

لایه لایه شدن یا جداسازی لایه‌ها یک حالت شکست رایج در مواد کامپوزیت چندلایه است. عوامل مختلفی از جمله بارگیری، نقص در مواد و شرایط محیطی می‌تواند باعث شروع و انتشار جداسازی لایه‌ها شود. این منجر به تخریب عملکرد ساختاری و حتی گاهی شکست کامل سازه می‌شود.

نرم افزار کامسول

پیش‌بینی شکست در یک پوسته کامپوزیت چندلایه – Failure Prediction in a Laminated Composite Shell

به این مقاله رای دهید !

پوسته‌های کامپوزیت چندلایه ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) به دلیل نسبت مقاومت زیاد به وزن، در انواع زیادی از کاربردها متداول است. ارزیابی یکپارچگی ساختاری پوستۀ کامپوزیت چندلایه برای مجموعه‌ای از بارهای اعمال شده به منظور اطمینان از طراحی چنین سازه‌هایی ضروری است.

نرم افزار کامسول comsol

پیچش یک استوانه کامپوزیت – Buckling of a Composite Cylinder

5/5 - (1 امتیاز)

پیچش یک بی‌ثباتی ساختاری است که می‌تواند منجر به شکست یک جزء حتی بدون خرابی مواد اولیه شود. محاسبۀ بارهای مهم پیچش و اشکال حالت از این رو می‌تواند از نظر طراحی مهم باشد، حتی اگر قبلاً مشخص شده باشد که بارگیری مؤلفه فقط باعث تغییر شکل الاستیک می‌شود. این امر در مورد اجزای ساخته شده از مواد کامپوزیت چندلایه، که در آن خواص الاستیک، ضخامت قطعه قطعه و توالی انباشت یک لمینت کامپوزیت در بارهای کمانش و اشکال حالت تأثیر دارد.

نرم افزار کامسول comsol

خمیدگی یک لمینت کامپوزیت پشتیبانی‌شده ساده – Bending of a Simply Supported Composite Laminate

5/5 - (1 امتیاز)

یک مادۀ کامپوزیت، یک مادۀ ناهمگن است که از دو یا چند ماده تشکیل‌دهندۀ یکپارچه برای دستیابی به عملکرد ساختاری پیشرفته تشکیل شده است. به دلیل تقویت مقاومت و کاهش وزن نسبت به مواد معمولی، طیف وسیعی از کاربردهای مواد کامپوزیت شامل زمینه‌های متنوعی است. این امر مستلزم درک کاملی از رفتار این مواد در شرایط بارگذاری مختلف است.

خرید بسته آموزش کامسول