5/5 - (1 امتیاز)
مواد کامپوزیتی - آموزش کامسول comsol

ماژول مواد کامپوزیتی

Composite Materials

مدل سازی ساختارهای کامپوزیت برای طراحی محصولات پیشرفته

ماده کامپوزیتی یک ماده ناهمگن است که از دو یا چند ماده تشکیل شده که به صورت یکپارچه برای عملکرد های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند. به لطف استحکام بهبود یافته و کاهش وزن نسبت به مواد معمولی ، مواد کامپوزیتی موارد استفاده بالقوه زیادی در زمینه های متنوع دارند. تلاش های گسترده ای  در زمینه مواد هوشمند در حال انجام است. درک کامل رفتار اینگونه مواد به منظور طراحی دقیق ترین و مطمئن ترین ساختارهای کامپوزیتی ضروری است.

مواد کامپوزیتی - آموزش کامسول comsol

ماژول کامپوزیت در ماژول مکانیک سازه قرار دارد و ابزار مدل سازی را برای تجزیه و تحلیل سازه های کامپوزیت لایه بندی شده به شما ارائه می دهد. ب رخی از نمونه های متداول مواد کامپوزیتی لایه ای پلاستیک تقویت شده با فیبر ، صفحات روکش دار و پنل های ساندویچ است. این مواد کامپوزیت لایه ای به طور گسترده ای در ساخت قطعات هواپیما ، اجزاتیغه های توربین بادی ، قطعات خودرو ، ساختمانها ، بدنه های قایق ، دوچرخه و تجهیزات ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. ماژول کامپوزیت مواد با استفاده از فناوری Layered Material ، دو رویکرد را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای مدل سازی دقیق پوسته های کامپوزیت استفاده کنید:  نظریه لایه بندی و نظریه  تک لایه معادل .

علاوه بر این، هنگامی که شما ترکیب ماژول کامپوزیت با ماژول های دیگر از COMSOL  ، شما می توانید مدل خود را به مواردی مانند انتقال حرارت، الکترومغناطیس، و اثرات جریان سیال – که همه در یک محیط شبیه سازی شده است،گسترش دهید.

مواد کامپوزیتی - آموزش کامسول comsol

ماژول مکانیک ساختاری رابط های از پیش تعریف شده فیزیک با تنظیمات تخصصی را فراهم می کند تا راحت تر بتوان آنالیزها را تنظیم و اجرا کرد. ماژول کامپوزیت مواد شامل رابط های اضافی و مدل های مواد برای شبیه سازی ورقه های کامپوزیت بسته به نوع تئوری لایه و نوع آنالیز شما قابل استفاده است . در کنار آنالیزهای منظم ساختاری (مانند ثابت بودن ، محدوده مقادیر خاص ، گذر زمان ، کمانش خطی و سایر تحلیل ها) ، می توانید ازfirst-ply failure و مدل سازی چند مقیاس استفاده کنید. از آنجایی که کامپوزیت ها از چند ماده تشکیل شده اند ، نیاز است تا تحلیل برای همه اجزا به درستی انجام شود .

توجه داشته باشید که می توانید با ماژول بهینه سازی  ، ابعاد هندسی ، چیدمان کامپوزیت ، ضخامت قطعه ، جهت فیبر و خصوصیات مواد طرح های خود را بهینه کنید .

pdf   آموزش کامل این بخش  (زبان اصلی)

راهنمای مواد کامپوزیتی Composite Materials
خرید بسته آموزش کامسول