به این مقاله رای دهید !
دانلود کامسول comsol

رابط کاربری / ابزارهای Help نرم‌افزار

استفاده از ابزارها و منابع Help موجود در نرم‌افزار

مدت زمان : ۴:۳۵

در کامسول، ابزارها اطلاعات و راهنماییهای زیاد به منظور توضیح دادن سؤالهایی که ممکن در حین ایجاد مدل برای شما به وجود آید وجود دارد. شامل پنجره Help، پنجره ی documentation، دستور العمل کاربر و Application Library میباشد.

– این موارد مفید با توضیحات و مثالهایی هستند که برای استفادهی شما در نرم افزار در دسترس می باشند.

در این آموزش ، به بررسی این موارد می پردازیم : در گوشه بالا سمت راست دسکتاپ ما دکمهی Help شناور را داریم و با کلیک کردن روی این دکمه

پنجره Help باز میشود.شما همچنین میتوانید با دکمه F1 در صفحه کلیدتان این پنجره را باز کنید.

– این پنجره محتوای help مرتبط در مورد پنجرهها و در گرههای درخت موجود است.بنابراین نمایش اطلاعات در اینجا به گره انتخاب شده در پنجره model Builder وابسته است. برای مثال اگر ما اطلاعات بیشتری برای هر گرهای در دخت مدل بخواهیم برای مثال شرط مرزی Electric potential

، میتوانیم روی گره کلیک کرده تا متن مرتبط با آن در پنجره Help ظاهر شود. شما هم چنین میتوانید در پنجره Help به وسیله دکمههای content و search جست و جو کنیم.

استفاده از پنجره Help در حین کار با نرم افزار به خاطر دسترسی سریع به اطلاعات مرتبط، بسیار مفید است و شما را قادر میکند که همزمان هم دسکتاپ و هم اطلاعات را ببینید. برای دسترسی به فایل های موجود در help به documentation مراجعه می کنیم و شما میتوانید پنجرهی Documentation را با رفتن به منو فایل در زیر شاخه Help ببینید و سپس documentation را

انتخاب کنید.

در اینجا میتوانیم برای هر سندی که در کامسول در دسترس است جست و جو کنیم و به صورت HTML یا PDF را ذخیره نماییم.

همچنین میتوانید از search scope برای کوچک یا بزرگ کردن محدوده جست و جو استفاده کنید. از طرف دیگر برای جست و جو در میان همه چیز All documents یا برای جست و جو در میان اسناد آموزش Application library را انتخاب کنید. میتوانیم به منظور جست و جو در میان اسناد خاص در شاخهی اسناد از selected only استفاده کنیم.

این روش به دلیل اینکه برای ما دسترسی فوری به همه اسناد ایجاد میکند و تواناییهای جست و جو را افزایش میدهد مفید است.

توجه نمایید، همه این اسناد را می توانید مستقیما با رفتن به منو start انتخاب All programs ،فولدر comsol multiphysics و سپس Documentation دسترسی داشته باشید .

– در آخر شما میتوانید Application library را برای جست و جو کردن هر مدلی مرتبط با آنچه شما با آن کار می کنید ،استفاده کنید.(تمام موارد مورد استفاده در این آموزش ، از همین قسمت انتخاب می شود)

– هر Application ای که اینجا یافت میشود شامل یک خلاصه کوتاه از شبیه سازی و شامل فایلهای مدلی میباشد که میتواند به شما کمک کند تا مدل را در نرم افزار ایجاد کنید و همچنین می توانید از خود این مثال ها به عنوان نقطه آغاز پروژه خود استفاده کنید و با انجام یک سری تغییرات ، به مدل نهایی برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول