5/5 - (1 امتیاز)
دانلود کامسول comsol

study / سوییپ پارامتری یا تغییر یک پارامتر در زمان حل مسأله

مصور نمودن نتایج از یک سوییپ پارامتری

مدت زمان: ۳:۵۳

در این آموزش بررسی خواهیم کرد که چگونه از parametric sweep به منظور دیدن نتایج مختلف با تغییر تعدادی از پارامتر ها ، استفاده نمایید. در این مدل آموزشی، از باسبار استفاده کرده ایم .

در کامسول میتوانیم بیشتر قسمت های مدلمان را پارامتری کنیم و میان مقدار های مختلف آن پارامتر، اصطلاحا sweep کنیم.

در این مدل ، پارامتر های سراسری از قبل تعریف شده داریم .برای نشان دادن نحوه عملکرد parametric sweep میتوانیم مقادیر مربوط به دو مورد از این پارامتر ها ، طول و پهنای باسبار را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چگونه تغییر مقادیر این پارامتر ها بر نتایج ما اثر خواهد گذاشت. parametric sweep ما ار قادر خواهد کرد چندین نتیجه را بدون مجبور بودن به تغییر دستی پارامتر و سپس حل دوباره ی شبیه سازی برای هریک از مقادیر ، مشاهده نماییم. میتوانیم sweep را از زبانه ی studyبه پنجره ی model builder اضافه نماییم.

در اینجا دو پارامتر گفته شده را اضافه می نماییم (طول و پهنای باسبار) و برای اولی لیستی از اعداد را وارد می کنیم.

همچنین برای دومین پارامتر ، می توانیم لیستی با اختصاص گستره ای از مقادیر پارامتری، وارد نمایم. در این روش (number of values) میتوانیم یک نقطه شروع و پایان بعلاوه تعداد مقدار هایی که میخواهیم sweep در آن اتفاق بیوفتد را تعیین نماییم و نرم افزار بصورت خودکار اندازه ی گام را برای sweep بر پایه تعداد مقدار هایی که اختصاص میدهیم تعیین می نماید.

در قسمت sweep type ما دو گزینه داریم specified combination یا All combination . گزینه specified combination ترکیب مقدار پارامتر هارا دقیقا همانگونه که در لیست مقدار پارامتر ها نشان داده شده است ، آزمایش مینماید و چون که ما چهار مقدار پارامتر در sweep داریم، sweep ما چهار راه حل بوجود خواهد آورد. اگر ما گزینه All combination را انتخاب نماییم باعث میشود که هر ترکیب ممکنی از مقادیر آزمایش گردد.بنابراین این کار باعث ایجاد یک ، sweep که ۱۶ راه حل دارد، میشود.

همچنین تنظیمات دیگری برای sweep در دسترس می باشد . میتوانیم نمودار حل ها را همزمان که نرم افزار در حال حل مسئله برای مقادیر پارامتر مختلف است داشته باشم بنابراین شما میتوانید در پنجره گرافیکی ببینید همانطور که شبیه سازی اجرا می شود نتایج ما بر طبق مقادیر های پارامتر متناظر به نمایش در میایند.

زمانی که مدل حل شد ، در نمودار نتایج ایجاد شده ی جدید میتوانیم میان مقدار های پارامتر متفاوت جا به جا شویم و آنهارا به منظور دیدن تغییرات نتایج رسم نماییم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول