به این مقاله رای دهید !
دانلود کامسول comsol

مواد / سوییپ ماده (Material Sweeps)

سوییپ کردن و مقایسه‌ی مواد متفاوت

مدت زمان: ۵:۲۱

انتخاب ماده مناسب برای مدل و در نتیجه محصول شما، بخش مهمی از بهبود محصول می باشد.بنابراین امکان آزمایش کردن مواد متفاوت و دیدن اینکه چگونه آنها برای طراحی و نیاز عملکردی شما مناسب می باشند ، بسیار مهم می باشد.برای همه ی ویرایش های ویرایش ۵٫۰ کامسول و بعد از آن ، می توانید از عملکرد سوییپ مواد به منظور تغییر مواد قسمت های مختلف مدلتان استفاده نمایید و سپس ببینید که چگونه این تغییرات روی مدلتان تاثیر خواهد گذاشت.

در این آموزش، باسبار را مورد بررسی قرار می دهیم و مواد مختلف را برای پیچ باسبار آزمایش می کنیم.بجای حل دوباره شبیه سازی برای هر ماده بصورت جداگانه، میتوانیم اینکار را با بکار بردن سوییپ مواد و تنها با یک کلیک انجام دهیم.برای شروع به گره local materials میرویم، راست کلیک می کنیم و سپس روی سوییچ کلیک می کنیم تا گره material switchاضافه گردد و این مارا قادر خواهد کرد که میان مواد مختلفی که اختصاص میدهیم جا به جا شویم.

همچنین تابع switch میتواند بصورت سراسری تعریف شود.

در تنظیمات و در قسمت geometry Entity Selection شما هندسه ای که سوییچ روی آن انجام می شود را انتخاب می نمایید(که شامل پیچ ها می باشد). همچنین در قسمت material content یک لیستی از ویژگی های لازم برای حل مدل در نرم افزار قرار گرفته است که بر اساس فیزیک تعریف شده، می باشد.

بنابراین اکنون که ما سوییچ را اضافه کرده ایم می توانیم موادی را که می خواهیم سوییپ کنیم، اضافه کنیم.

در کنار دکمه Add to component یک نشانگر باز شو می باشد ما روی آن کلیک می کنیم و سپس Add to Switch 1 و ما اینکار را برای هر ماده ای که می خواهیم در گره MATERIAL SWITCH اضافه گردانیم انجام می دهیم.

موادی که برای سوییپ انتخاب می کنیم شامل Steal,Titaniom, aluminum وCopper می باشد.اگر این مواد در گره ها وجود داشته باشند ، می توانیم آن ها را کشیده و بر روی سوییچ رها کنیم.

اکنون که سوییچ را اضفه کردیم میتوانیم به زبانه study برویم و روی دکمه material sweep به منظور اضافه کردن سوییپ کلیک کنیم.

برای همه ی ورژن ها ۵٫۰ کامسول و بعد از آن این یک پارامتر study جدید می باشد .بنابراین در پنجره material sweep، زیر study setting می توانیم روی دکمه + به منظور اضافه کردن material sweep کلیک کنیم. در ستون موارد مورد نظر می توانیم انتخاب نماییم که سوییپ روی همه ی موادی که زیر گره material switch اختصاص داده شده اند، صورت گیرد، یا میتوانیم user define را انتخاب نماییم که در آن صورت لیست موادی که سوییپ روی آنها صورت می گیرد با استفاده از اعداد صحیح مثبت تعریف می شود .(برای مثال میتوانیم به سادگی شماره موارد را ۱،۲ و ۳ را وارد کنیم که در این صورت مواد اول، دوم و سوم را انتخاب می کند.) در اینجا ما All را انتخاب می نمایم که در نتیجه همه ی مواد در سوییپ انتخاب می شوند. و شما همچنین می توانید نتایج را در موقع حل مدل ترسیم نمایید(تیک plot خورده باشد). در اینجا ما می خواهیم گزینه Default را به

منظور ترسیم نمودار های پیش فرض انتخاب نماییم. این نمودار ها به فیزیک های مسئله که تعریف شده اند ، مربوط می شوند. در نهایت روی دکمه compute کلیک می کنیم تا محاسبات انجام شود .

شما در پنجره گرافیکی خواهید دید که نمدار نتایج بروز رسانی می شود که حل را برای هر ماده نشان میدهد .اکنون مدل ما حل شده است. با رفتن به زیر گره results و گره temperature میبینید که ما میتوانیم میان مواد مختلف برای باسبار انتخاب انجام دهیم و نتایج را به منظور مقایسه آنها ترسیم نماییم و شما از تفاوت میان نتایج می توانید ببینید که تغییر جنس در یک مدل دید خوبی درباره انتخاب یک ماده به ما خواهد داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول