به این مقاله رای دهید !
دانلود کامسول comsol

نتایج / ترسیم‌های برداری (Arrow Plots)

مصور نمودن توزیع میدان در نتایج شما

مدت زمان: ۵:۰۵

در این آموزش به شما چگونگی ایجاد یک ترسیم پیکان در کامسول مالتی فیزیک را نشان خواهیم داد.

ترسیم های پیکان ابزار قدرتمندی برای به تصویر کشیدن توضیع های میدان در نتایج شبیه سازی می باشد. این ترسیم ها برای به تصویر کشیدن کمیت یک بردار در یک ترسیم پیکان حجمی، روی یک سطح با یک ترسیم پیکان سطحی، یا یک خط با ترسیم پیکان خطی استفاده می شوند. این ترسیم برای بسیاری موارد مثل سرعت های جریان سیال، میدان های مغناطیسی، انتقال ذرات شیمیایی یا گرادیان دما مفید می باشد .

در اینجا ما مدل heat sink را که در آموزش قبلی دیدیم باز کرده ایم. این مدل یک heat sink که در داخل یک جعبه که نمایشگر domain(دامنه) هوا است، می باشد. در این مدل هوا ، میان پایه ها، جریان پیدا می کند و heat sink را خنک می کند . ترسیم پیکان که در اینجا میبینیم جریان سیال هوا را که از طریق domain هوا وارد می شود و در سرتاسر heat sink وزش دارد را نشان میدهد . برای شروع arrow plot را پاک می کنیم و مجددا شروع به ایجاد آن از اول می کنیم.

پس اکنون ما arrow plot را ایجاد خواهیم کرد .

این کار ، یک allow volume به temperature(ht)plot اضافه خواهد کرد. بخاطر آنکه این، یک ترسیم حجمی می باشد ترسیم سه بعدی خواهد بود اما یک سطح پیکان روی سطوح یا مرز ها ، ترسیم می شود.

اکنون تنظیمات را برای ترسیم ویرایش می نماییم ؛در قسمت expression، جایی است که کمییتی که میخواهیم نمایش داده شود را انتخاب می کنیم. این را با کلیک کردن روی دکمه replace expression تغییر میدهیم و در laminar flow ، velocity field را انتخاب میکنیم و سپس روی plot کلیک می کنیم .

اکنون ما پیکان هایی داریم که سرعت جریان هوا در سراسر heat sink را نمایش می دهند ؛ ممکن است که پیکان ها سخت تر دیده شوند؛پس می توانیم از تنظیماتی برای تغییر ظاهر آن استفاده کنیم. می توانیم فاصله و مکان پیکان ها را تنظیم نماییم. این کار را در زیر زبانه ی Arrow Positioning در قسمت تنظیمات انجام می دهیم:

در تنظیمات coloring and Style برای ترسیم پیکان می توان رنگ و یا شکل پیکان را تغییر داد:

تاکنون ما تنها یک رنگ را برای ترسیم پیکان انتخاب نموده ایم، اما می توانیم رنگ را طوری قرار دهیم که با عبارت مورد نظر ما، متناظر باشد.

برای این منظور ، یک ترسیم عبارت رنگ ایجاد می نماییم، که من به طور مستقیم به Arrow Volume اضافه شود.

در قسمت Expession ، گزینه spf.U را می توانیم انتخاب کنیم که یک دید خوبی در مورد اینکه کجا جریان سریعتر یا آرامتر است و نه فقط با طول پیکان ، بلکه به علاوه طرح رنگ و راهنمای همراه.در زیر روند را مشاهده می کنید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول