5/5 - (1 امتیاز)
دانلود کامسول comsol

رابط کاربری / پنجره گرافیکی

ویژه‌سازی نگاه به هندسه و نتایج

مدت زمان : ۵:۴۴

در کامسول ، پنجره گرافیکی جایی است که هندسه و نتایج ،به تصویر کشیده میشوند. همینطور آگاهی از ابزارها و گزینههای زیادی در دسترس برای و اختصاص سازی دید شما با استفاده از دکمههای نوار ابزار پنجره گرافیکی مفید میباشد. در این آموزش ما مروری خواهیم داشت بر اینکه چطور دید را عوض کنیم، چگونه هندسه را در پنجره جابجا کنیم، قسمتهایی از هندسه را پنهان کنیم و واحدهای هندسی را انتخاب کنیم

– در این جا ما مدل آموزشی باسبار را باز کردهایم (می توانید از Application library ، مدل را باز کنید.)

خوب حالا ببینیم چگونه هندسه را در خود پنجره گرافیکی جابجا کنیم. برای چرخش هندسه به سادگی روی موس، چپ کلیک کنید و به هر طرفی برای چرخش بکشید. برای جابجایی مدل روی موستان راست کلیک کنید و دوباره بکشید تا هندسه ی شما به هر جایی از پنجره جابه جا شود. برای تغییر بزرگنمایی دکمه اسکرول موس را فشار دهید و برای بزرگ نمایی به سمت بالا بکشید و برای کوچک نمایی به سمت پایین.

ما میتوانیم دید هندسی را با استفاده از نوار ابزار پنجره گرافیک تغییر دهیم . این نوار ابزار شناور است و بر پایهی ایجاد فضایی قطعه ما و گره انتخاب شدهی فعلی در درخت مدل تغییر میکند.

در حال حاضر گره از نتایج انتخاب شده است و ما دکمههای نوار را مطابق آن داریم اما اگر ما گره هندسه را انتخاب کنیم، شما میتوانید ببینید که نوار ابزار به روز رسانی میشود.

– برای بازگشت دید پیش فرض میتوانیم از دکمهی Go To Defult view استفاده کنیم و در کنار استفاده از اسکرول موس با تغییر بزرگنمایی ، میتوانیم از دکمههای zoom in و zoom out استفاده کنیم. همچنین میتوانیم از زوم باکس برای بزرگنمایی یک منطقه خاص از مدل هندسه استفاده کنیم. از طرفی میتوانید از دکمه زوم اکستندر برای کوچک نمایی تا جایی که هندسه کاملاً پنجره گرافیک را پر کند استفاده نمایید.

هم چنین چندین دکمه ی نمای صفحه ای داریم، بنابراین شما میتوانید هندسه را در جهت صفحاتی که علاقه دارید مشاهده کنید. شما میتوانید هندسه را در صفحه ی XY ببینید و روی آن دکمه دوبار کلیک کنید تا هندسه را زا طرف مقابل ببیند و همچنین کار را میتوانید برای صفحه ی YZ و ZX انجام دهید. ما همچنین میتوانیم رندرینگ گرافیک را برای کمک به تجسم هندسه استفاده کنیم و این به خصوص زمان انتخاب هندسه مفید میباشد.

– ما میتوانیم نور صفحه را خاموش و روشن کنیم، از شفافیت استفاده کنیم یا از رندرینگ wire frume استفاده کنیم. اجازه دهید شفافیت را روشن نگه داریم بنابراین انتخاب واحدهای هندسی آسان تر میشود.

در ادامه چگونگی انتخاب یک واحد هندسی را در پنجره گرافیکی با استفاده از یکی از گره های مواد نشان خواهیم داد. برای شروع، clear selection را انتخاب میکنیم و به منظور انتخاب یک واحد هندسی در پنجره گرافیکی موس را روی قسمتی که میخواهیم انتخاب کنیم میبریم و میبینید که هندسه به صورت قرمز مشخص میشود.

بنابراین ما میتوانیم کلیک کنیم و شما میبینید که جنس مس را به دومین باسبار اعمال کرده ایم. نکته مهم این است که برای انتخاب واحدهای هندسی که روی هم قرار گرفته اند ، میتوانیم از اسکرول موس برای استفاده کنیم. این برای زمانی که میخواهید واحد های هندسه ای که دسترسی به آن دشوار است ، مفید میباشد.

چگونگی انتخاب یک واحد هندسی در پنجرهی گرافیکی را با استفاده از یکی از گرههای موادمان را نشان خواهیم داد. بنابراین clear selection را کلیک میکنیم(۱)و سپس کلید Active را خاموش میکنیم(۲).

بنابراین میتوانیم میان domain(دامنه)ها، جابه جا شویم. ما میخواهیم جنس مس به مرز میان این دو سیم پیچ اعمال کنیم، پس کمی بزرگنمایی کنیم و موس را بروی مرزی که میخواهیم قرار می دهیم و اسکرول موس را می چرخانیم تا در نهایت آن انتخاب را انجام دهیم.

در این روش ما میتوانیم قسمت هایی از هندسه را انتخاب کنیم برای مثال یک جنس یا شرط مرزی اعمال میشود.برای نمایش یا عدم نمایش واحدها در مدلتان، شما در ابتدا باید هندسه مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس دکمهی clice and hide را میزنیم.

ما میخواهیم یکی از پیچها را در باسبار پنهان کنیم برای اینکار، نشانگر را روی هندسهای که میخواهیم پنهان کنیم می بریم سپس کلیک میکنیم تا مخفی شود .

در نهایت دکمه مشخص شده را می زنیم.(توجه نمایید بعد از اتمام ، دکمه مخفی کردن را از حالت انتخاب خارج نمایید)

– بنابراین شما میتوانید داخل هندسه خودتان جاهایی که دیدشان به سادگی نیست را بدون آنکه واقعاً قسمتی از هندسه ی خود را عوض کنید با اثری رو آن بگذارید، ببینید.

همچنین میتوانیم همهی واحدهای پنهان نشده را با دکمه ی View unhidden ببینیم و یا میتوانیم همهی واحدهای پنهان شده را با دکمه view hidden only ببینیم ؛ از طرفی میتوانیم از دکمه view all برای نمایش تمام هندسه های پنهان شده و نشده استفاده کنیم.

– همچنین وقتی که شما قسمت هایی از هندسه را پنهان میکنید کامسول یک لیست انتخاب واضح از این واحدها ایجاد میکند. میتوانید این لیست را با رفتن به گره definition،در زیر گره view پیدا کنید.شما میتوانید یک انتخاب نام گذاری مجدد کنید و لیست واحدهایی را که پنهان شدهاند را اصلاح کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول