5/5 - (1 امتیاز)
دانلود کامسول comsol

فیلم آموزش رایگان کامسول ۵٫۵

هندسه / تغییر هندسه‌ی سه‌بعدی به دوبعدی

استخراج و ساخت مدل‌های دوبعدی از هندسه‌های سه‌بعدی

مدت زمان: ۷:۵۸

یکی از اولین گام‌های ایجاد یک مدل، ساخت هندسه می‌باشد. در نرم‌افزار کامسول مالتی فیزیک شما می‌توانید از یک گستره‌ای از ابزارها، عملگرها، و قابلیت‌ها برای ایجاد هندسه مدلتان استفاده نمایید. در کامسول ابزارهایی اختصاصی شده برای ایجاد نوع‌های معینی از هندسه‌ مثل آن‌هایی که حاصل برش یک جسم با یک صفحه هستند، وجود دارند.

شما می‌توانید مدل‌های دوبعدی را از هندسه‌های سه‌بعدی با استفاده از work planeها و عملگرهای Cross Section بدست آورید. این کار شما را قادر به استخراج یک سطح مقطع از هندسه‌ و ایجاد یک مدل دوبعدی بر پایه‌ی مدل سه‌بعدی می‌نماید و به‌طور چشمگیری زمان محاسبه و حافظه‌ی مورد نیاز برای حل شبیه‌سازی را کاهش می‌دهد. این قابلیت برای زمانی که با موارد زیر کار می‌کنید مفید می‌باشد:

  • هندسه‌های متقارن و هندسه‌های متقارن محوری سه‌بعدی، که شما می‌توانید راه حل‌های سریع‌تری برای هندسه‌ای یکسان بدست آورید
  • قطعات جدار نازک، که شما می‌توانید از فرض تنش صفحه‌ای برای مدل دوبعدی‌ در آن‌ها استفاده نمایید
  • قطعات بلند، که شما می‌توانید از فرض کرنش صفحه‌ای در آن‌ها برای مدل دوبعدی‌ استفاده کنید

در این فیلم ما با استفاده از مدل لامپ به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک هندسه‌ی دوبعدی را از یک هندسه‌ی سه‌بعدی بدست آورید. ما در ابتدا نشان می‌دهیم که به طور عمومی چگونه یک سطح مقطع دوبعدی ایجاد نمایید و سپس در مورد این که چگونه آماده‌سازی‌ هندسی بیشتر، می‌تواند برای بک بدست آوردن یک سطح مقطع مناسب مفید باشد، به خصوص زمانی که با هندسه‌های متقارن کار می‌کنید، بحث خواهیم کرد. ما سپس نشان خواهیم داد که چگونه هندسه متقارن محوری سه‌بعدی لامپ را برای ایجاد یک سطح مقطع مناسب به منظور ایجاد مدل متقارن محوری دوبعدی معادل آماده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول