5/5 - (1 امتیاز)
دانلود کامسول comsol

فیلم آموزش رایگان کامسول ۵٫۵

هندسه / بسط هندسه‌ی دوبعدی به سه‌بعدی

بسط مقاطع دو‌بعدی به سه‌بعدی با استفاده از عملگرها

مدت زمان: ۱۶:۲۳

در هنگام ایجاد یک مدل، یکی از گام‌هایی که شما باید طی نمایید ساخت هندسه می‌باشد. نرم‌افزار کامسول مالتی فیزیک تعداد زیادی ابزار، عملگر و دیگر قابلیت‌ها که روش‌های متعددی برای ایجاد هندسه‌ی مدل شما ایجاد می‌کنند، تهیه دیده است. این‌ها شامل ابزارهای خاص برای نوع‌های خاصی از هندسه، مثل آن‌هایی که یک نوع تقارن را نشان می‌دهند، می‌باشد.

اگر شما با یک هندسه‌ای کار می‌کنید که سطح مقطع در کنار یک محور یکسان است و به صورت چرخشی حول یک محور متقارن است، یا اینکه در طول یک مسیر یکسان است، بهتر این است که در ابتدا یک سطح مقطع هندسه را ایجاد نمایید و سپس آن را به یک object سه‌بعدی بسط دهید. در کامسول مالتی فیزیک شما به سادگی می‌توانید این کار را با استفاده از work planeها، همراه عملگرهای work plane که شامل Extrude، Revolve، Sweep، و Loft می‌باشند، انجام دهید.

در این فیلم ما به شما نشان می‌دهیم، چگونه از عملگر Extrude برای کشیدن یک صفحه‌ی هندسی دو‌بعدی Import شده به یک Object سه‌بعدی استفاده نمایید، از عملگر Revolve برای چرخاندن یک دایره‌ی مسطح حول یک محور برای ایجاد یک چنبره استفاده کنید، و از عملگر Sweep برای Sweep کردن یک دایره مسطح در طول یک منحنی Bézier که شامل segment‌های خط و منحنی‌های درجه دوم می‌باشد، بهره ببرید. امید ما این است که بعد از اتمام این فیلم شما از این ابزارها برای سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت هندسه‌تان استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول