فیلم آموزش رایگان کامسول ۵٫۵
هندسه / پارتیشنبندی
تقسیم هندسه به منظور سادهسازی مدل و بهبود مش
مدت زمان: ۹:۳۱
نرمافزار کامسول مالتی فیزیک حاوی ابزارها، عملگرها، و قابلیتهای متعددی میباشد که به شما در ایجاد هندسهی مدلتان کمک میکنند. یکی از این ابزارها عملگر پارتیشن میباشد. این عملگر شما را قادر به جداسازی هر قسمت از مدل هندسهیتان میکند. این برای از هم جدا نمودن واحدهای هندسی مثل objectها، domainها، boundaryها، و edgeها و حذف قسمتهایی از مدل هندسی شما، چه برای پاک کردن آن، چه برای سادهسازی مدل، مفید میباشد. علاوه بر این، این قابلیت برای زمانی که شما میخواهید مش مدلتان را بهبود بدهید و همچنین زمانی که شما با یک هندسهی پیچیده یا هندسهای که حاوی قسمتهایی است که aspect ratio بالایی دارند کار میکنید، مفید میباشد.
در این فیلم ما با استفاده از دو مثال در مورد این که چگونه یک هندسه را با work planها پارتیشنبندی کنیم بحث خواهیم کرد. در ابتدا از یک فنر که یک object، ابتدایی (primitive) میباشد استفاده میکنیم، ما به شما نشان میدهیم که چگونه مش یک هندسهی نسبتاً پیچیده را با تفکیک آن به Domainهای کوچکتر و سادهتر، تقسیم کنید و سپس بر آن غلبه نمایید. در ادامه، با استفاده از هندسه مدل آموزش مبدل حرارتی دارای پوسته و لوله، نشان خواهیم داد که چگونه میتوان از تقارن یک object برای سادهسازی یک شبیهسازی استفاده کرد. این کار با تقسیم و سپس پاک کردن نیمی از هندسه با استفاده از عملگرهای partition objects و Delete Entities، به ترتیب صورت میگیرد. در نتیجه، شما میتوانید زمان محاسبه و حافظهی مورد نیاز برای حل مدل را بهطور چشمگیری کاهش دهید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.