5/5 - (1 امتیاز)
نرم افزار کامسول فارسی رایگان

تعویض‌کننده فاز آکروماتیک لایه نازک بازتاب داخلی کلی (TIRTF APS)

(Total Internal Reflection Thin-Film Achromatic Phase Shifter (TIRTF APS

قابلیت تغییر قطبش نور برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های نوری بسیار مهم است. به عنوان مثال، قطبش نور تأثیر بسزایی در عملکرد عایق‌های نوری، تضعیف‌کننده‌ها و شکاف‌های پرتو دارد. با اختصاص قطبش خاص به نور، که مهمترین آن قطبی‌شدن خطی یا دایره‌ای است، می‌توان میزان قابل توجهی از تابش نور در سیستم‌های نوری را کاهش داد.

     یکی از اساسی‌ترین روش‌های دستکاری قطبی‌سازی، پس‌افتادگی موج است که در آن یکی از اجزای میدان الکتریکی نسبت به مؤلفۀ میدان الکتریکی متعامد در پرتوهای انتشار نور تحت تأخیر فاز یا عقب ماندگی قرار می‌گیرد. در این آموزش، از پدیدۀ بازتاب داخلی کلی برای طراحی و مدل‌سازی یک تعویض‌کنندۀ فاز آکروماتیک یا یک عقب‌انداز موج استفاده شده که تأخیر فاز تقریبا یکنواخت را در یک طیف گسترده‌ای طیف نشان می‌دهد. تأخیر فاز با وجود لایه‌های دی‌الکتریک نازک در مرز بین دو رسانه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

     در این مدل معیار، زاویۀ تأخیر فاز برای پوشش‌های تک و سه لایه محاسبه و در مقابل نتایج منتشر شده مقایسه می‌شود. این اصل می‌تواند برای طراحی یک تغییر مکان داخلی فاز آکروماتیک لایۀ نازک با بازتاب داخلی (TIRTF APS) با تأخیر فاز تقریبا یکنواخت در یک طیف گسترده استفاده شود.

خرید بسته آموزش کامسول