به این مقاله رای دهید !

بهترین کارت گرافیک برای رندر سه بعدی کدام است؟ معرفی ۶ کارت گرافیک برتر برای رندر

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین کارت گرافیک برای رندر بپردازیم. کسانی که با کامپیوتر زیاد سروکار دارند، ممکن است که کلمه رندر را زیاد شنیده باشند. به طور کلی عبارت رندر برای کارهای مربوط به تصویر، فیلم و صدا به کار می‌رود. رندر کردن به دو روش انجام می‌شود. روش اول رندر کردن با cpu  و روش دوم با کمک gpu است. رندر کردن با gpu نسبت به cpu سریع تر است؛ به همین دلیل گیمرها ترجیح می‌دهند که از روش دوم برای رندر کردن استفاده کنند.

کارت گرافیک علاوه بر گیمینگ در انیمیشین سازی هم بسیار اهمیت دارد. از آن‎جایی که قیمت کارت‎های گرافیک بسیار گران است، اجاره بهترین کارت گرافیک برای رندر گزینه بهتری می‎تواند باشد. در ادامه ۶ مورد از بهترین کارت‎های گرافیک سال ۲۰۲۱ برای رندرینگ سه بعدی را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. Nvidia Geforce RTX 2080 Ti

اگر به دنبال کارت گرافیک قدرتمندی برای رندرینگ سه بعدی هستید، این کارت گرافیک می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد؛ ولی کمی گران است و خرید آن بستگی به مقدار بودجه شما دارد. اگر بودجه کافی برای خرید این کارت گرافیک ندارید، می‎توانید مدل دیگری را خریداری کنید. این کارت گرافیک به سیستم خنک کننده مجهز است.

دو فن در سیستم خنک کننده کارت گرافیک RTX 2080 Ti به کار رفته است. یکی از ویژگی‌های خوب این مدل کارت گرافیک این است که یک محفظه بخار کامل PCB کارت را می‌پوشاند. با تجهیزاتی که این کارت گرافیک دارد، به سرعت می‌توانید کارهای رندرینگ خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

به جرات می‌توان گفت که این کارت، بهترین کارت گرافیک برای رندر است و به عنوان یکی از سریع ترین‌ها در دنیا شناخته می‌شود. یادگیری عمیق و ردیابی اشعه دو ویژگی مثبت دیگر این کارت گرافیک حرفه‌ای هستند. تنها نقطه منفی این کارت گرافیک، گران بودن قیمت آن است. از آنجایی که قیمت کارت‎های گرافیک برای رندر بسیار زیاد است، استفاده از کارت‎های گرافیک اجاره‎ای برای رندر به صرفه‌تر است.

بهترین کارت گرافیک برای رندر

بهترین کارت گرافیک برای رندر

  1. Nvidia GeForce RTX 2070 Super

از امکاناتی که این کارت گرافیک دارد، می‌توان به داشتن تعدادی ترانزیستور فوق العاده اشاره کرد که باعث می‌شوند تا عملکرد کارت گرافیک به شکل شگفت انگیزی چندین برابر شود. این مدل کارت گرافیک را هم می‌توان به عنوان بهترین کارت گرافیک برای رندر سه بعدی نام برد. کارت گرافیک RTX 2070 Super برای کارهایی مانند طراحی سه بعدی در مهندسی معماری بسیار عالی است.

بسیاری از گیمینگ‌ها از همین مدل کارت گرافیک استفاده می‌کنند. این مدل کارت گرافیک در حین اجرا، سروصدای خیلی کمی تولید می‌کند. همچنین میزان مصرف برق آن بسیار کم است. قیمت بالا و نبودن آپشن SLI، دو نقطه ضعف این مدل کارت گرافیک هستند.

بهترین کارت‎های گرافیک

بهترین کارت‎های گرافیک

  1. Nvidia GeForce RTX 2080 Super

این کارت گرافیک انتخاب مناسبی برای رندرینگ سه بعدی است. از نظر فنی این کارت گرافیک نسبت به RTX 2080 قدرت کمتری دارد. تکنولوژی ساخت این کارت گرافیک تفاوت زیادی با سایر کارت‌های گرافیک Nvidia ندارد؛ اما تفاوت آن با بقیه این است که با استفاده از این کارت گرافیک، قدرت بیشتری برای رندرینگ سه بعدی در اختیار دارید.

 این کارت گرافیک برای ۱۴۴۰ پیکسل و ۴K بسیار عالی است و همچنین سریع ترین GDDR6   clock را دارد. نقطه قوت RTX 2080 Super نسبت به RTX 2080 اورجینال، قیمت کمتر است؛ اما کسی که برای کارهای خود نیاز به کارت قدرتمندی داشته باشد، قطعا این مدل انتخاب خوبی است.

← مرکز محاسبات سریع →

اینجا کلیک کنید!

  1. Nvidia Quadro P5000

Nvidia همیشه سعی کرده است که در هر سری از تکنولوژی‌های بهتری در ساخت محصولاتش استفاده کند. در ساخت کارت گرافیک‎های سری Quadro برای سیستم رندرینگ از معماری گرافیکی جدید به نام پاسکال استفاده شده است. این فناوری مانند یک نیروگاه تکنولوژی برای رندرینگ سه بعدی و پردازش‌های گرافیکی عمل می‌کند.

این مدل کارت گرافیک به کاربر این امکان را می دهد تا توانایی افزایش رندرینگ را داشته باشد. همچنین بتواند کارهای شبیه سازی و ایجاد فضاهای کاری بصری گسترده را با کمک چندین مانتیور ایجاد کند. کارت گرافیک Quadro P5000 به عنوان غول کارت‌های گرافیک شناخته می‌شود. تنها نقطه ضعفی که در این کارت گرافیک دیده می‌شود، گران بودن آن است.

کارت گرافیک خوب، زمان پردازش را کم می‎کند

کارت گرافیک خوب، زمان پردازش را کم می‎کند

  1. Nvidia Quadro P4000

این مدل کارت گرافیک به عنوان بهترین کارت گرافیک برای رندر سه بعدی و همچنین گیمینگ شناخته می‌شود. خرید این کارت به کسانی که می‌خواهند عملکرد خود را در زمینه رندرینگ سه بعدی چندین برابر کنند، به شدت توصیه می‌شود. حداکثر میزان انرژی که این کارت گرافیک مصرف می‌کند، ۱۰۵ وات است که نسبت به سایر کارت‌های گرافیک بزرگ، مصرف خیلی کمتری دارد. این کارت گرافیک به کاربر امکان استفاده از صفحه نمایش با کیفیت ۵K را می‌دهد.

نقطه قوت کارت گرافیک Quadro P4000 این است که هیچ مشکلی با گرم شدن بیش از حد ندارد. این مدل کارت گرافیک انویدیا، تمامی نیازهای کاربر را پوشش می‌دهد و تنها اشکالی که می‌توان از آن گرفت این است که از نظر اندازه کمی طول بلندتری نسبت به سایر کارت‌های گرافیک دارد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک برای رندرینگ به صورت خاص برای کارهای تخصصی و حرفه‌ای ساخته شده است.

اجاره کارت گرافیک به صرفه تر است

  1. AMD Radeon RX 570

این مدل از بهترین کارت گرافیک برای رندر یک انتخاب مقرون به صرفه و اقتصادی برای کسانی است که بودجه محدود دارند. کارت گرافیک RX 570 نسخه جدید ورژن قبلی خود یعنی RX 470 است. هردوی این کارت‌های گرافیک ۳۲ واحد خروجی برای رندر و ۴ گیگ حافظه GDDR5 دارند. تنها تفاوتی که در این دو نسخه دیده می‌شود این است که نسخه جدید تعداد هسته و حافظه clock بیشتری دارد.

منظور از حافظه clock سرعت VRAM در کارت گرافیک است. این کارت گرافیک طراحی ساده‌ای دارد. عملکرد عالی در ارائه ۱۰۸۰p یکی از نقاط قوت این مدل کارت گرافیک به شمار می‌رود. کارت گرافیک RX 570 برای کارهایی مانند انیمیشن سازی بسیار مناسب است و از نظر قدرت هم در گروه کارت‌های گرافیک میان رده قرار می‌گیرد.

جمع بندی

کارت گرافیک برای رندرینگ سرعت بیشتری نسبت به پردازنده اصلی یا CPU دارد. به همین دلیل برای افزایش میزان عملکرد سیستم رندرینگ و برای کارهایی مانند بازی، انیمشین سازی، رندر سه بعدی و غیره از کارت گرافیک استفاده می‌شود. در این مطلب بهترین و قوی ترین کارت‌های گرافیک را به شما معرفی کردیم. انتخاب بهترین کارت گرافیک برای رندر بستگی به سنگینی پروژه‌ها و بودجه دارد.

برای مثال کسی که می‌خواهد کار سه بعدی حرفه‌ای انجام دهد، باید به فکر کارت گرافیک حرفه‌ای و قدرتمند باشد. همچنین کسی که بودجه محدود دارد و اغلب پروژه‌هایش انیمیشن سازی است، می‌تواند کارت گرافیک میان رده AMD بخرد. لازم به ذکر است که به دلیل قیمت برخی از کامپیوترهای قدرتمند، اجاره کردن بهینه‌تر و به صرفه‌تر است.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم تا به سوالات شما درباره بهترین کارت گرافیک برای رندر پاسخ دهیم.

  1. بهترین کارت گرافیک برای رندر سه بعدی کدام است؟

مدل Nvidia Geforce RTX 2080 Ti به دلیل قدرت بالایی که دارد، برای رندر سه بعدی عالی است.

  1. در هنگام خرید کارت گرافیک رندر به چه چیزهایی توجه کنیم؟

تعداد هسته‎های بالا، فناوری به کار رفته در آن، عملکرد آن در برابر گرم شدن و غیره.

  1. آیا کارت‌های گرافیک AMD خوب هستند؟

کارت‎های گرافیک AMD در گروه کارت‎های گرافیک میان رده و پایین رده قرار دارند. خرید این کارت‎های گرافیک مقرون به صرفه است.

خرید بسته آموزش کامسول