به این مقاله رای دهید !

بررسی کاربردها و مدل‌های سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس

سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس از تجهیزات مهم در آزمایشگاه‌های محاسباتی است. این نرم‌افزار، ابزاری برای مدلسازی مواد و جامدات مختلف است. بحث‌هایی مانند انتقال حرارت، تحلیل‌های حرارتی قطعات الکتریکی، مکانیک خاک و پیزوالکتریک نیز با کمک این برنامه قابل مدلسازی و تحلیل هستند.

البته این تجهیزات بسیار گران بوده و برای خیلی از شرکت‌های کوچک صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین در این راستا اجاره سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس می‌تواند بهترین گزینه برای این شرکت‌ها باشد. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر از شرکت‌های فناوری‌ اطلاعات، کمک‌ها و مشاوره‌های کاربردی درخصوص اجاره این امکانات را به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

آباکوس برای شبیه‌سازی مواد و مکانیک کاربرد وسیع  دارد

اطلاعات کلی درباره آباکوس

آباکوس یک بسته نرم‌افزاری تجاری برای تجزیه و تحلیل عناصر محدود است. باید گفت این ابزار نیاز به سیستم کامپیوتر سرور محاسباتی قوی دارد. مجموعه محصولات Abaqus شامل سه محصول اصلی است:

  • Abaqus/Standard
  • Abaqus/Explicit
  • Abaqus/CAE

محصول Abaqus/Standard یک راه‌حل همه منظوره است که برای تجزیه و تحلیل عناصر محدود استفاده می‌شود. محصول Abaqus/Explicit از یک طرح یکپارچه مشخص برای تجزیه و تحلیل‌های پویا و شبه استاتیک غیرخطی استفاده می‌کند. محصول Abaqus/CAE یک مدلسازی یکپارچه (پیش پردازش) و تجسم‌سازی (پس پردازش) را برای تجزیه و تحلیل فراهم می‌کند.

به همین منظور اجاره سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس برای مهندسینی که در این حوزه فعالیت دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کاربرد شبیه‌سازی در نرم‌افزار آباکوس

از آنجا که آباکوس در صنایع خودرو، هوافضا و محصولات صنعتی استفاده می‌شود، دارای قابلیت مدلسازی مواد گسترده و قابلیت سفارشی شدن بوده و در بین موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی محبوب است؛ بنابراین نیاز به یک سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس ضروری است.

همچنین مجموعه خوبی از قابلیت‌های فیزیکی، مانند قابلیت‌های صوتی- ساختاری، پیزوالکتریک و منافذ ساختاری را ارائه می‌دهد و آن را برای شبیه‌سازی‌های سطح تولید که در آن چندین زمینه باید به هم متصل شوند، جذاب می‌کند.

این برنامه در ابتدا برای رسیدگی به رفتار فیزیکی غیرخطی طراحی شد؛ در نتیجه، بسته دارای طیف گسترده‌ای از مدل‌های مختلف از مواد است. قابلیت‌های مواد الاستومری (مانند لاستیک) آن بسیار قابل توجه است. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر آمادگی ارائه خدماتی مانند اجاره سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس برای تمامی شرکت‌هایی که در حوزه مکانیک و مواد فعالند دارد.

لازم به ذکر است که گوسین نیز در بین نرم‌افزارهایی جای می‌گیرد که می‌تواند واکنش‌ها و مکانیسم‌های تجربی را شبیه‌سازی کند.

یادگیری آباکوس برای مهندسین مکانیک مهم است

← مرکز محاسبات سریع →

اینجا کلیک کنید!

راه‌حلی کامل برای مدلسازی و شبیه‌سازی محصول

محصول Abaqus/CAE  دارای ابزارهایی است که به راحتی می‌توانید با استفاده از تحلیل‌های پیشرفته شبیه‌سازی‌ها را ایجاد، ویرایش، نظارت، شناسایی و تجسم کنید. رابط بصری و آسان برای استفاده، مدلسازی، تجزیه و تحلیل و تجسم نتایج را در یک محیط واحد ادغام می‌کند.

این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت نرم‌افزار را بیاموزند و از بهره‌وری بالایی برخوردار شوند. برای کاربرانی که با مهندسی به کمک کامپیوتر آشنا هستند، Abaqus/CAE از تکنیک‌های مدلسازی پارامتری و همچنین روش‌های سنتی‌تر پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین توانایی کار با این نرم‌افزار از مهارت‌های مهم مهندسین این حوزه است و پیشنهاد می‌شود از شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر حتما برای اجاره سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس کمک بگیرید.

آباکوس استاندارد راهی برای رویدادهای استاتیک و پویاست

آباکوس/استاندارد

این محصول راه‌حلی ضمنی برای رویدادهای استاتیک غیرخطی و پویا با سرعت کم است. در واقع در این محصول رویدادهای بسیار دقیق تنشی مهم هستند. در یک شبیه‌سازی واحد، امکان تجزیه و تحلیل یک مدل در حوزه زمان و فرکانس وجود دارد.

محصول Abaqus/Standard در محیط مدلسازی Abaqus/CAE برای همه نیازهای معمول قبل و بعد از پردازش پشتیبانی می‌شود. نتایج در هر نقطه از اجرای Abaqus/Standard می‌تواند به‌عنوان شرایط اولیه برای ادامه در Abaqus/Explicit مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور مشابه، تحلیلی که از Abaqus/Explicit شروع می‌شود را می‌توان در Abaqus/Standard ادامه داد. البته تمامی این اقدامات نیاز به یک سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس دارد که باید به آن فکر کرد.

آباکوس/ Explicit

این محصول راه‌حلی صریح برای رویدادهای پویای گذرا و سریع است. در واقع این محصول برای تجزیه و تحلیل‌هایی که در آن پاسخ سریع، غیرخطی و گذرا بر راه‌حل غالب است، ایده‌آل است.

توانایی Abaqus/Explicit برای کنترل موثر رفتارهای غیرخطی شدید مانند تماس، آن را برای شبیه‌سازی بسیاری از رویدادهای شبه استاتیک، مانند نورد فلز داغ و خرد کردن آهسته دستگاههای جذب کننده انرژی، بسیار جذاب می‌کند و این موضوع برخورداری از یک سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس را نشان می‌دهد.

نتایج در هر نقطه در یک محصول Abaqus/Explicit را می‌توان به‌عنوان شرایط شروع برای ادامه در Abaqus/Standard استفاده کرد. به طور مشابه، تحلیلی که در Abaqus/Standard شروع می‌شود را می‌توان در Abaqus/Explicit ادامه داد.

رابط‌های ارتباطی Abaqus

اباکوس abaqus در به‌کارگیری یک سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس شامل دو رابط اصلی است:

  1. رابط همراه Abaqus – CATIA V5

پیشنهاد می‌شود از قطعات و محصولات CATIA V5 در CAE استفاده کنید. با کمک این رابط می‌توان مواد و نشریات را  به مدل آباکوس وارد کرد. همچنین می‌توان فرمت‌های فایل مانند .CATPart و .CATProduct را در CAE نیز وارد کرد.

  1. رابط همراه Abaqus – SolidWorks

همچنین می‌توانید از از قطعات و مجموعه‌های SolidWorks در Abaqus/CAE استفاده کنید. تغییر مدل در SolidWorks و بازبینی‌ها به CAE بدون از دست دادن ویژگی‌های تجزیه و تحلیل که قبلاً در مدل Abaqus اعمال شده بود، هدایت می‌شوند.

آباکوس شامل پیش‌پردازش، شبیه‌سازی و پس‌پردازش می‌شود

نتیجه‌گیری

داشتن سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس از ضروریات مهندسین و شرکت‌هایی است که در حوزه مکانیک و مواد فعالیت دارند و برای شبیه‌سازی نتایج فرایندها باید از این نرم‌افزار استفاده کنند. در این راستا شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر کمک بزرگی می‌تواند انجام دهد.

 

 

سوالات متداول

در ادامه به برخی از سوالات پرتکرار پاسخ داده شده است:

  1. نرم افزار Abaqus برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

این یک نرم‌افزار کاربردی است که هم برای مدلسازی و تجزیه و تحلیل اجزای مکانیکی و مجموعه‌ها (پیش پردازش) و هم برای مجسم‌سازی نتایج تجزیه و تحلیل اجزای محدود استفاده می‌شود.

  1. آیا abaqus بهتر از Ansys است؟

از نظر صنایع، ABAQUS نفوذ بیشتری در خودرو دارد؛ در حالی که انسیس ansys در صنعت انرژی ترجیح داده می‌شود. رابط کاربری ANSYS APDL قدیمی شده است اما ABAQUS CAE بسیار بهتر و بصری‌تر است.

  1. ارتباط آباکوس و متلب چگونه است؟

در نرم‌افزار متلب matlab الگوریتم بهینه‌سازی پیاده‌سازی شده و آباکوس اجزاء محدود را با هم یکپارچه می‌کند؛ بنابراین با استفاده از هر دو نرم‌افزار می‌توان بهینه‌سازی را به صورت خودکار انجام داد.

خرید بسته آموزش کامسول