5/5 - (1 امتیاز)
دانلود کامسول comsol

فیلم آموزش رایگان کامسول

فیزیک‌ها / اضافه کردن گزینه Multiphysics برای تنظیم حالت کوپل

اضافه کردن و تعریف فیزیک‌ها برای یک مدل چندفیزیکه

مدت زمان:۲۱:۰۱

در یک نقطه‌ی مشخص در جریان مدل‌سازی، شما نیاز دارید که فیزیک‌های یک مدل را تعریف نمایید. وقتی با یک مدل کار می‌کنید که شامل چندین پدیده‌ی فیزیکی می‌باشد، در کنار انجام دیگر اقدامات، لازم می‌باشد که فیزیک‌ها را انتخاب، شرایط مرزی را اعمال، و فیزیک‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. در نرم‌افزار کامسول مالتی فیزیک، چندین روش مدل‌سازی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای اضافه کردن اثر چندین فیزیک استفاده نمایید.

استفاده از رابط‌های از پیش پیکره‌بندی شده‌ی نرم‌افزار کامسول یک راه اکیداً توصیه شده برای اضافه کردن فیزیک‌ها به یک مدل چند فیزیکه ‌می‌باشد. رابط‌های چندفیزیکه در زمینه‌های کاربردی و رشته‌های متفاوتی در دسترس هستند و شما را قادر می‌سازند به‌سرعت فیزیک‌ها را در یک مدل‌ اضافه و برپا کنید. بعلاوه، رابط‌های کاربری از‌پیش‌ساخته به صورت پیش‌فرض دربردارنده‌ی تنظیمات بهینه برای گسسته‌سازی و محاسبه‌ی فیزیک‌ها می‌باشند. راه دیگر اضافه نمودن فیزیک‌ها به یک مدل چند‌فیزیکه استفاده از روش ترتیبی (Sequential) می‌باشد. شما می‌توانید هر یک از رابط‌های فیزیک جداگانه را در یک study مجزا اضافه و برپا نمایید، سپس فیزیک‌ها را ترکیب کنید، و مسأله‌ی کاملاً چندفیزیکه‌ را حل نمایید. این روش شما را قادر می‌سازد که نتایج برپایی هر فیزیک را به صورت جداگانه قبل از حل پشت سرهم آن‌ها عیب‌یابی و اعتبارسنجی نمایید.

یک روش سومی که شما می‌توانید برای اختصاص فیزیک‌ها در یک مدل چند‌فیزیکه استفاده نمایید، روش دستی می‌باشد. شما کوپلینگ چندفیزیکه‌ی رابط‌های فیزیک مدلتان را با تعیین دستی چگونگی اثرگذاری فیزیک‌های منفرد روی هم مدیریت می‌نمایید. این می‌تواند شامل، ایجاد ویژگی‌های ماده یا تابع‌های شرایط مرزی متغییرهای وابسته رابط‌های دیگر فیزیک‌ها باشد. این روش زمانی که رابط فیزیک از پیش ‌پیکره‌بندی شده‌ یا کوپلینگ چندفیزیکه‌ای برای فیزیک‌هایی که در component مدل شما اضافه شده‌اند در دسترس نیست، مفید می‌باشد.

در این فیلم، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه فیزیک‌ها را برای یک مدل چندفیزیکه با استفاده از سه روش ذکر شده بالا اضافه نمایید. بعلاوه، ما در مورد مزایا و فایده‌های هر کدام بحث خواهیم کرد.

تنها ۱۶ بخش اول رایگان است برای تهیه بسته آموزشی آدرس زیر مراجعه نمایید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بسته آموزش کامسول