به این مقاله رای دهید !

درباره سرور پردازش موازی چه می‌دانید؟

سرور پردازش موازی یک محیط محاسباتی قوی است که از قدرت پردازش چندین رایانه بهم پیوسته بهره می‌برد. این نوع سرور و مجموعه‌ای از سخت‌افزار معروف به «خوشه»، قدرت پردازش همه اجزا را با هم یکی می‌کند تا به یک قدرت محاسباتی نیرومند تبدیل شود. یک خوشه معمولاً شامل دو یا چند رایانه یا «گره» است.

در محیط‌های سرور موازی، همه گره‌ها همزمان تراکنش‌ها را با کمک یک پایگاه داده انجام می‌دهند. این محیط دسترسی هر گره به داده‌های مشترک را هماهنگ می‌کند تا ثبات و یکپارچگی را فراهم بیاورد.

باید گفت به دلیل گران بودن و البته دشواری‌های زیاد راه‌اندازی تجهیزات سرور پردازش موازی، پیشنهاد می‌شود که از شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر در خصوص اجاره سرور پردازش موازی و تجهیزات مرتبط کمک گرفته شود.محیط پردازش موازی سرعت انجام همزمان کارها را افزایش می‌دهد

محیط پردازش موازی سرعت انجام همزمان کارها را افزایش می‌دهد

در مورد سرور پردازش موازی بیشتر بدانیم

مهار قدرت چندین گره مزایای آشکاری را به همراه دارد. اگر یک کار بزرگ را به کارهای فرعی تقسیم کنید و کارهای فرعی را بین چندین گره توزیع کنید، می‌توانید کار را سریع‌تر از اینکه فقط یک گره کار را انجام دهد، انجام دهید. این نوع محیط سرور به وضوح کارآمدتر از پردازش متوالی است. همچنین عملکرد بیشتری را برای پردازش بارهای کاری بیشتر و جابجایی کاربرانی که در حال افزایش نیز هستند، فراهم می‌کند.

اگر با پارتیشن‌بندی دقیق گره‌ها به پایگاه داده را به درستی انجام دهید، می‌توانید برنامه‌های خود را به‌طور موثرتری مقیاس‌بندی کنید تا توان پردازش اطلاعات را بالا ببرید. همان‌طور که منابع را اضافه می‌کنید، سرور پردازش موازی می‌تواند از آنها بهره‌برداری کرده و قدرت پردازش آن‌ها را فراتر از محدوده‌های اجزای جداگانه گسترش دهد.

برای بسیاری از انواع سیستم می‌توانید از این سرور استفاده کنید. به‌عنوان مثال برنامه‌های ذخیره‌سازی داده که به داده‌های “فقط خواندنی” دسترسی دارند، نامزدهای اصلی سرور موازی هستند. علاوه بر این، این سرور با موفقیت تعداد بیشتری از سیستم‌های پردازش تراکنش‌های آنلاین و همچنین سیستم‌های ترکیبی را مدیریت می‌کند که در آن‌ها ویژگی‌های “فقط خواندن” و “خواندن / نوشتن” با هم ترکیب می‌شود.

سرور موازی همچنین به عنوان یک جزء مهم راه‌حل‌های قدرتمندی برای دسترس‌پذیری سرویس ارائه می‌دهد. یک محیط سرور موازی که به درستی پیکربندی شده باشد می‌تواند شکست‌های سیستمی را بدون اینکه سیستم از کار بیفتد، تحمل کند.از مزایای محیط‌های سرور موازی قابلیت مقیاس‌پذیری نسبت به سیستم‌های تک نمونه‌ای است

از مزایای محیط‌های سرور موازی قابلیت مقیاس‌پذیری نسبت به سیستم‌های تک نمونه‌ای است

 مرکز محاسبات سریع 

اینجا کلیک کنید!

مزایای سرور موازی کدامند؟

برخی از مهم‌ترین مزایای سرور پردازش موازی شامل بهبود توان و مقیاس‌پذیری نسبت به سیستم‌های تک نمونه‌ای و بهبود زمان پاسخ است. یک سرور موازی با حل خرابی مربوط به یک گره در محیط خوشه‌ای، راه‌حلی ایده‌آل برای دسترسی بالا فراهم می‌کند. محیط‌های سرور موازی در مقایسه با محیط‌های تک نمونه‌ای از نظر عملکرد شفافیت بیشتری دارند.

مقیاس‌پذیری

مقیاس‌پذیری توانایی افزودن گره‌های اضافی به برنامه‌های کاربردی سرور موازی است، البته باید این گره‌ها به درستی مستقر شوند. با این کار عملکرد به‌طور چشمگیری بهبود پیدا می‌کند. این نوع سرور می‌تواند از تجهیزات اضافی بهره ببرد و قدرت پردازش چندین سیستم را مهار کند.

بهره‌گیری از محیط پردازش موازی کمک‌های زیادی به کسب و کارها می‌کند

در دسترس‌پذیری بالا

در دسترس بودن بالا به سیستم‌هایی با اجزای اضافه اشاره دارد که حتی در صورت خرابی سخت‌افزار یا نرم‌افزار، خدمات ثابت و بی‌وقفه‌ای را ارائه می‌دهند. در بیشتر تنظیمات دسترسی بالا، گره‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند، بنابراین خرابی در یک گره بر کل سیستم تأثیر نمی‌گذارد. در یک محیط سرور پردازش موازی، گره‌های باقیمانده گره خراب را بازیابی می‌کنند و سیستم همچنان به کاربران امکان دسترسی به داده را می‌دهد.

این بدان معناست که داده‌ها به‌طور مداوم در دسترس هستند، حتی در مواقعی که یک گره خراب وجود داشته باشد. سطح دسترسی بالا، همچنین به معنای افزایش دسترسی به پایگاه داده است.

شفافیت عملکردی

شفافیت، معادل عملکردی سرور تک نمونه‌ای و پیکربندی‌های مشترک است که از سرور موازی استفاده می‌کند. برنامه‌هایی که روی سرور تک نمونه‌ای اجرا می‌شوند، با استفاده از سرور موازی با همان نتایج اجرا می‌شوند. یک پایگاه داده را می‌توان به‌ گونه‌ای پیکربندی کرد تا در سه حالت مختلف اجرا شود:

  • سرور تک نمونه‌ای منحصر به فرد
  • سرور تک نمونه‌ای مشترک
  • مشترک با دو یا بیشتر از دو سرور تک نمونه‌ای

اگر می‌خواهید تراکنش‌ها را از چندین گره به صورت مشترک انجام دهید، استفاده از سرور پردازش موازی ضرورت دارد. این سرور ویژگی‌های عملکردی فراتر از ویژگی‌های موجود در یک محیط تک نمونه‌ای را ارائه می‌دهد.ویژگی‌های عملکردی محیط‌های سرور موازی از سرور تک نمونه‌ای بیشتر است

ویژگی‌های عملکردی محیط‌های سرور موازی از سرور تک نمونه‌ای بیشتر است

نتیجه‌گیری

در این مقاله سرور پردازش موازی و ویژگی‌های فناورانه پایگاه‌ داده آن معرفی شد. این سرور مزایای قابل توجهی برای پردازش تراکنش‌های آنلاین (OLTP)، تجارت الکترونیکی، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم (DSS) و انواع سیستم‌های ترکیبی ارائه می‌دهد. با عملکرد این نوع سرور، چنین سیستم‌هایی می‌توانند به طور موثر از افزونگی محیط‌های موازی استفاده کنند.

همچنین از این سرور برای ارائه عملکرد بالا، توان عملیاتی و دسترسی بالا استفاده می‌شود. هدف هرچه باشد، چالش استقرار موفقیت‌آمیز این فناوری‌ها برای استفاده کامل از نیروهای چندپردازشی آن‌هاست. برای انجام این کار باید بدانید که سرور موازی چگونه کار می‌کند، به چه منابعی نیاز دارد و چگونه می‌توان به طور موثری از آن استفاده کرد.

سرور پردازش موازی به دلایل مزایایی که دارد، می تواند به انواع کسب و کار کمک‌های زیادی کند اما راه‌اندازی این نوع تجهیزات چندان ساده و ارزان نیست. پس به جای خرید و راه‌اندازی آن شاید بهتر باشد به فکر اجاره کردن آن باشیم. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر از شرکت‌های شناخته‌ای است که به شما در اجاره سرور پردازش موازی و تجهیزاتی از این دست کمک‌های فراوانی می‌کند.

سوالات متداول

در این قسمت به برخی از سوالات شما عزیزان پاسخ داده می‌شود:

ویژگی‌های عملکردی سرور موازی کدامند؟

ویژگی‌های عملکردی سرور موازی شامل قفل “سازگاری با سرویس‌های چندرسانه‌ای فقط خواندنی” و “پشتیبان‌گیری و بایگانی آنلاین” و “مدیریت حافظه بافر” است.

مزایای سرور موازی کدامند؟

از مهم‌ترین مزایای سرور موازی، مقیاس‌پذیری نسبت به سیستم‌های تک نمونه‌ای، افزایش شفافیت، دسترس پذیری بالا و بهبود زمان پاسخ است.

عناصر اصلی پردازش موازی کدامند؟

یک سیستم پردازش موازی دارای مشخصات زیر است:

  • هر پردازنده در یک سیستم می‌تواند همزمان کارها را انجام دهد.
  • وظایف ممکن است نیاز به همگام‌سازی داشته باشند.
  • گره‌ها معمولاً منابعی مانند داده، دیسکت و سایر دستگاه‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

لینک منبع

https://docs.oracle.com/cd/A87860_01/doc/paraserv.817/a76968/psintro.htm

خرید بسته آموزش کامسول