به این مقاله رای دهید !

خرید سرور پردازش

هنگام خرید سرور چه نکاتی را باید در نظر داشت

ظرفیت سرورهای دیجیتال اغلب دست کم گرفته می شود. کاربر انتظار دارد که علیرغم افزایش مداوم حجم ایمیل ها و پایگاه داده مشتریان در حال رشد، عملکرد صاف باقی بماند. اگر خرابی هایی مانند خرابی های مکرر سرور و عملکرد ضعیف تر با دسترسی همزمان به سیستم وجود دارد، زمان آن فرا رسیده است که سرور جدیدی را انتخاب کنید. حتی به اپراتورهای فروشگاه آنلاین نیز توصیه می شود که ظرفیت سرور اضافی را خریداری کنند.

خرید سرور پردازش

گزینه های خرید سرور

اطلاعات دیجیتالی که روزانه در مقادیر زیاد در شرکت‌های متوسط ​​تولید می‌شود، تنها در صورتی می‌توانند بدون اختلال در این حد پردازش شوند، در صورتی که یک سرور با ابعاد مناسب در دسترس باشد. اگر ظرفیت های موجود در یک شرکت ناکافی باشد، باید سرور کارآمدتری خریداری کرد. اگر متخصصان فناوری اطلاعات در شرکت خود دارید که می توانند راه اندازی و نگهداری سرور را نیز انجام دهند، به شما توصیه می شود که مستقیماً از سازنده خرید کنید. اگر متخصصان فناوری اطلاعات را استخدام نکرده اید، بهتر است با ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مورد نظر خود تماس بگیرید. در آنجا مشاوره فردی و سرور مناسب برای نیازهای عملیاتی خود دریافت خواهید کرد. از طرف دیگر، می توانید از ابر استفاده کنید. در این حالت داده ها در یک مرکز داده میزبانی می شوند و شما بنا به نیاز خود به زیرساخت موجود اجاره می دهید.

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

کدام سرور ایده آل است؟

ما نمی توانیم به این سوال پاسخ کلی بدهیم، زیرا سرورهای مختلفی برای نیازهای مختلف وجود دارد. جدا از اندازه و کارایی، مصرف برق، قابلیت خنک کنندگی و ایمنی عملیاتی معیارهای مهم خرید هستند. عامل تعیین کننده حجم کاری است که در دراز مدت انجام می شود. قبل از خرید دستگاه، از خود بپرسید که کدام برنامه ها در آینده روی آن اجرا خواهند شد و چه تعداد از این برنامه ها وجود خواهد داشت. علاوه بر پایگاه داده و سرورهای فایل، سرورها و سرورهای ذخیره سازی و برنامه کاربردی نیز برای چندین برنامه مختلف (دستگاه های همه جانبه) در دسترس هستند. سرورهای بسیار تخصصی معمولاً گرانتر هستند. علاوه بر این، شما همچنان می توانید برنامه های مختلف را از طریق یک سرور استاندارد مجازی اجرا کنید. این به شما امکان می دهد حتی بهتر از سیستم استفاده کنید. با این حال، شما به کمک یک متخصص فناوری اطلاعات و همچنین نرم افزار اضافی نیاز دارید.

اگر بسیاری از کارمندان به شبکه شرکت دسترسی دارند، توصیه می شود یک سرور با چندین پردازنده قدرتمند خریداری کنید. برای کاهش هزینه های انرژی بالاتر، بهتر است سروری با پردازنده های کم مصرف خریداری کنید. اگر شما از آن دسته شرکت‌هایی هستید که قطعی سرور نه تنها منجر به از دست دادن درآمد، بلکه کمبودهای امنیتی عمده می‌شود، به منبع تغذیه بدون وقفه و ذخیره‌سازی پشتیبان، علاوه بر یک سرور با در دسترس بودن بالا (با قیمت بالا) نیاز دارید. برای اطمینان از قابلیت اطمینان بالا، بهتر است با سازنده برای پشتیبانی فنی طولانی مدت ۲۴ ساعته و تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات هماهنگ کنید. اگر از یک مرکز داده استفاده می کنید، خرید یک سرور رک کم و بیش بزرگ روش انتخابی است.

اگر می‌خواهید در آینده از یک سرور استفاده کنید، ابتدا یک نمایه نیاز ایجاد کنید: شما تعیین می‌کنید که کدام وظایف باید انجام شود و حجم تقریبی داده‌ها را تخمین می‌زنید. اگرچه هنگام خرید ظرفیت‌های سرور بزرگ‌تر اغلب از شرایط مطلوب‌تری بهره می‌برید، اما در نگاهی به گذشته، هزینه‌های نگهداری و انرژی بالاتری دارند. به عنوان مثال، خنک کردن سرور می تواند منجر به هزینه های غیرقابل پیش بینی شود. این به این دلیل است که هزینه هایی برای ظرفیت ذخیره سازی استفاده نشده نیز متحمل می شود. اگر از قبل سرور خود را دارید، فقط باید دستگاه هایی را خریداری کنید که به راحتی می توانند در زیرساخت های فناوری اطلاعات موجود ادغام شوند. برای اکثر کاربران، سازگاری با سیستم های موجود و مدیریت بدون عارضه کافی است. یک عملکرد ۱۰۰٪ دائمی نقش نسبتاً فرعی را برای آنها ایفا می کند.

پردازنده ها، هسته های CPU، حافظه و فضای هارد دیسک، پوشش

یک پردازنده بسیار قدرتمند به خصوص برای برنامه هایی با قدرت محاسباتی بالا و حجم داده بالا مورد نیاز است. برای برنامه های سنتی مانند ارسال ایمیل، ذخیره سازی داده ها و پخش جریانی، عملکرد یک CPU معمولی Intel Pentium، Core i3 و Celeron کاملاً کافی است. به ویژه مدل های سرور جدیدتر، بی صدا کار می کنند، صرفه جویی در مصرف انرژی دارند و نیازی به خنک کننده قوی ندارند. CPU های Intel Xeon E3 برای پردازش داده های فشرده محاسباتی ایده آل هستند. Xeon E5 و Xeon E7 عملکرد بیشتری را برای برنامه های کاربردی و کاربران شبکه بیشتر ارائه می دهند. اگر قصد دارید از نرم افزار مجازی سازی استفاده کنید یا اگر با نرم افزار پایگاه داده گسترده کار می کنید، بدون این کار نمی توانید انجام دهید.

سرورهای معمولی برای فایل ها و ایمیل ها مجهز به CPU 4، ۶ یا ۸ هسته ای هستند. اگر وظایف مختلف زیادی در شرکت خود دارید که جریان های داده عظیمی را تولید می کنند و به افراد زیادی دسترسی دارند، با یک پردازنده ۱۶ یا ۲۰ هسته ای بهتر خواهید بود. با این حال، قبل از خرید چنین سرور رده بالایی، به بخش فناوری اطلاعات خود اجازه دهید ببیند که آیا در عوض باید فضای ذخیره سازی هارد دیسک ۳U یا ۴U بزرگتر را انتخاب کنید.

علاوه بر این، حافظه نقش زیادی دارد. ۸ گیگابایت حافظه رم برای استفاده خصوصی یا فقط چند کاربر کافی است. اما برای شبکه های بزرگتر، بهتر است ۱۶ تا ۳۲ گیگابایت رم داشته باشید. شبکه های با کارایی بالا با تعداد کاربر زیاد به بیش از ۱۲۸ گیگابایت رم نیاز دارند. همچنین قبل از خرید سرور به حجم فضای هارد دیسک خود توجه کنید. شبکه های بزرگ با برنامه های کاربردی بسیار فشرده به فضای ذخیره سازی زیادی (۶۴ یا ۷۲ ترابایت) نیاز دارند. سرورهای برنامه اختصاصی فضای ذخیره سازی کمتری دارند (مثلاً ۵ یا ۸ ترابایت).

همچنین نوع کیس را برای سرور خود در نظر بگیرید. از آنجایی که، این نه تنها خنک‌سازی مبتنی بر نیاز را تضمین می‌کند، بلکه باید به گونه‌ای باشد که سرور را بتوان در آینده، در صورت نیاز، گسترش داد. گزینه های کمی برای نصب هارد دیسک های اضافی و کارت های توسعه در رک های ۱U وجود دارد: فقط چهار هارد دیسک ۳٫۵ اینچی یا ده هارد ۲٫۵ اینچی را می توان در آنها استفاده کرد. اگر به کارت های توسعه بزرگ نیاز دارید، توصیه می شود یک سرور ۳U یا حتی بهتر از آن ۴U خریداری کنید.

البته این قفسه ها بزرگتر هستند و طرفداران زیادی دارند. در اصل، هرچه جریان داده‌ای که باید روی آن کار کرد گسترده‌تر باشد، فن سرور باید قدرتمندتر باشد. در غیر این صورت، پردازنده با دمای بالا برای همیشه آسیب می بیند.

نکته: اگر امنیت داده‌ها در سازمان شما اهمیت ویژه‌ای دارد، مطمئن شوید که در صورت خرابی سیستم، منابع تغذیه و سایر اجزاء کار اجزای معیوب را به عهده می‌گیرند.

خرید سرور پردازش

خرید سرور در Prime Computer AG

Prime Computer AG، مستقر در St.Gallen، سرورها و سایر محصولات سخت افزاری را تولید و با شرکای تایید شده نصب می کند. با یک سرور از Prime Computer AG، نه تنها امنیت عملیاتی سیستم IT خود را بهینه می کنید، بلکه هزینه های عملیاتی خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. در مورد نحوه یافتن سرور مناسب از ما مشاوره بگیرید، PrimeServer همچنین برای دفتری بدون اتاق سرور اضافی مناسب است زیرا بی صدا کار می کند. PrimeServer قابل توسعه است. علاوه بر این، دستگاه ها حتی در دمای محیط ۴۰ درجه سانتی گراد، بدون سیستم AC اضافی کار می کنند.

خرید بسته آموزش کامسول