به این مقاله رای دهید !

قیمت یک ابر کامپیوتر

بنابراین، شما در بازار یک ابر کامپیوتر برتر هستید. جدا از ۶ تا ۷ میلیون دلار هزینه انرژی سالانه، شما می توانید انتظار داشته باشید که از ۱۰۰ میلیون دلار تا ۲۵۰ میلیون دلار برای طراحی و مونتاژ بپردازید، بدون ذکر هزینه های تعمیر و نگهداری.

همچنین ممکن است سوال شود که یک ابر کامپیوتر چقدر بزرگ است؟ به گفته آزمایشگاه ملی Oak Ridge، جایی که ابررایانه در آن قرار دارد، این ابررایانه – که یک اتاق سرور به اندازه دو زمین تنیس را پر می کند – می تواند به ۲۰۰ کوادریلیون (یا ۲۰۰ با ۱۵ صفر) محاسبه در ثانیه یا ۲۰۰ پتافلاپ پاسخ دهد.

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

با توجه به این موضوع، قیمت یک ابر کامپیوتر ناسا چقدر است؟

یکی از سخنگویان ناسا گفت که سیستم ناسا حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت که تا حدودی یک قیمت مقرون به صرفه است، زیرا شرکت اینتل و SGI، در میان سایر فروشندگان، سیستم را به عنوان بخشی از یک توافق تحقیقاتی مطالعه خواهند کرد.

هزینه ابرکامپیوتر قله چقدر بود؟

با سرعت هشت برابر سریع‌ترین رایانه قبلی ایالات متحده، Summit یک پیشرفت بزرگ برای تلاش‌های ابررایانه این کشور است. تیم Oak Ridge می گوید این سیستم که برای ساخت آن ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده است، اولین ابررایانه ای است که به طور سفارشی برای استفاده در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی ساخته شده است.

خرید بسته آموزش کامسول