به این مقاله رای دهید !

اجاره سوپر کامپیوتر

گوگل تمام قفسه های متصل به هم پر از تراشه های سفارشی خود را برای یادگیری ماشینی به عنوان یک سرویس ابری در دسترس قرار می دهد.

سخت افزار TPU v2 و TPU v3 که قبلا از Google Cloud فقط به عنوان دستگاه های جداگانه در دسترس بود، اکنون به عنوان سیستم های به هم پیوسته قدرتمندی به نام Cloud TPU Pods عرضه می شود. به عبارت دیگر، می‌توانید به شرکت تابعه Alphabet برای استفاده موقت از یک رک کامل (یا چند رک) از TPU‌ها، که همگی توسط یک شبکه شبکه متصل شده‌اند، پولی بپردازید که باعث می‌شود آنها به‌عنوان یک ابرکامپیوتر بسیار قدرتمند رفتار کنند.

طبق گفته این شرکت که روز سه‌شنبه در Google IO اعلام کرد، یک TPU v3 Pod “بیش از ۱۰۰ پتافلاپ قدرت محاسباتی” دارد. اگر درست باشد، این عملکرد آن را با چهارمین ابررایانه سریع جهان، Tianhe-2A در گوانگژو، چین، که اوج عملکرد تئوری آن درست در شمال ۱۰۰ پتافلاپس است، قابل مقایسه خواهد کرد.

گوگل دقت کرد که به این نکته اشاره کند که اگرچه عملکرد Pod با برخی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان قابل مقایسه است، اما با دقت عددی کمتری نسبت به ابررایانه‌ها کار می‌کند. سازندگان سخت‌افزار برای آموزش شبکه‌های عصبی عمیق (در حال حاضر رویکرد غالب به هوش مصنوعی) دقت هر محاسباتی را که ماشین‌هایشان انجام می‌دهند در ازای مصرف انرژی کمتر و استفاده کارآمدتر از ذخیره‌سازی کاهش داده‌اند. طبق تحقیقات IBM، رایج‌ترین حجم‌های کاری یادگیری عمیق، مانند تشخیص گفتار یا طبقه‌بندی تصویر، به ندرت به سطوح بالایی از دقت مورد نیاز برای بارهای کاری ابر رایانه‌های سنتی مانند محاسبه مسیرهای شاتل فضایی یا شبیه‌سازی قلب انسان نیاز دارند. نمای نزدیک از Google’s Cloud TPU v3 (اعتبار: Google/Alphabet)

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

به گفته گوگل، TPU های ابری ممکن است در صورت داشتن نیازهای زیر مفید باشند:

زمان کوتاه‌تر برای بینش – در حین آموزش مدل‌های ML بزرگ، سریع‌تر تکرار کنید

دقت بالاتر – آموزش مدل‌های دقیق‌تر با استفاده از مجموعه داده‌های بزرگ‌تر (میلیون‌ها نمونه برچسب‌گذاری شده؛ ترابایت یا پتابایت داده)

به‌روزرسانی‌های مکرر مدل – با ورود داده‌های جدید، یک مدل را روزانه یا هفتگی دوباره آموزش دهید

نمونه‌سازی سریع – با مدل‌های مرجع بهینه‌سازی‌شده و منبع باز ما در بخش‌بندی تصویر، تشخیص اشیا، پردازش زبان و سایر حوزه‌های کاربردی اصلی به سرعت شروع کنید.

سرویس‌های جدید Cloud TPU v2 Pod و Cloud TPU v3 Pod که اکنون در نسخه بتا هستند، می‌توانند به صورت کامل یا به‌صورت «برش‌هایی» از غلاف مصرف شوند.

اگر فقط می خواهید یک برش Pod 32 هسته ای v3 را ارزیابی کنید، قیمت آن ۳۲ دلار در ساعت است. همچنین می توانید متعهد شوید که از برش برای یک سال با ۱۷۶۶۰۱ دلار (۳۷ درصد تخفیف) یا به مدت سه سال با ۳۷۸۴۳۲ دلار (۵۵ درصد تخفیف) استفاده کنید.

این شرکت می‌گوید اگر می‌پرسید هزینه یک تکه بزرگتر یا کل Cloud TPU Pod چقدر است، باید با یکی از نمایندگان فروش آن تماس بگیرید.

خرید بسته آموزش کامسول