به این مقاله رای دهید !

درباره تعرفه قیمت رایانش ابری چه می‌دانید؟

تعرفه قیمت رایانش ابری از مباحثی است که شرکت‌های فناوری اطاعات و دیگر کسب و کارها به آن می‌پردازند و این موضوع از اهمیت زیادی برای آن‌ها برخوردار است. با توجه به اطلاعات شرکت سیسکو تا پایان سال ۲۰۲۱، ۹۴٪ از حجم کار اینترنت روی تکنولوژی ابری خواهد بود. اکثر شرکت‌ها از یک استراتژی ترکیبی استفاده می‌کنند تا تکنولوژی ابر خود را به به‌صرفه‌ترین قیمت ارائه دهند.

به دلیل گران بودن تجهیزات رایانش ابری، پیشنهاد می‌شود از شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر درخصوص اجاره و پرداخت هزینه‌های مربوطه کمک و مشورت بگیرید.رایانش ابری هزینه‌های IT را کاهش می‌دهد

رایانش ابری هزینه‌های IT را کاهش می‌دهد

محاسبات ابری به زبان ساده به چه معناست؟

رایانش ابری ارائه خدمات محاسباتی مبتنی بر تقاضاست؛ شامل خدماتی از برنامه‌های کاربردی گرفته تا ذخیره‌سازی و پردازش که به ‌طور معمول از طریق اینترنت انجام می‌شود و شما به اندازه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، هزینه پرداخت می‌کنید.

رایانش ابری چگونه کار می‌کند؟

در بحث در مورد تعرفه قیمت رایانش ابری باید گفت کسب و کارها به جای داشتن زیرساخت‌های محاسباتی یا مراکز داده، می‌توانند دسترسی به هر چیزی را از برنامه‌های کاربردی گرفته تا ذخیره‌سازی، از یک ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری اجاره کنند.

از مزایای رایانش ابری این است که شرکت‌ها می‌توانند از هزینه اولیه و پیچیدگی مالکیت و نگهداری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات جلوگیری کنند و تنها به راحتی هزینه‌های سرویس‌های استفاده‌شده را پرداخت کنند. به نوبه خود ارائه‌دهندگان خدمات رایانش ابری می‌توانند با ارائه خدمات مشابه به طیف گسترده‌ای از مشتریان، از مقیاس اقتصادی قابل توجهی بهره‌مند شوند.

رایانش ابری خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد

کدام سرویس‌های رایانش ابری در دسترس هستند؟

با گسترش استفاده از رایانش ابری، کسب و کارها نیاز دارند تا در مورد تعرفه قیمت رایانش ابری بدانند. خدمات رایانش ابری طیف گسترده‌ای از ارائه فضای ذخیره‌سازی، شبکه‌سازی و قدرت پردازش گرفته تا پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی و همچنین برنامه‌های کاربردی استاندارد را شامل می‌شود.

 

مزایای سرمایه‌گذاری در رایانش ابری

مزایای کلی به‌کارگیری رایانش ابری به کاهش نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری برمی‌گردد. اگر تجهیزات سخت‌افزاری از کار بیفتد، هزینه سنگینی برای کسب و کار ایجاد می‌شود. در فضای ابری حتی اگر یک مرکز داده کاملاً خراب شود، این مشکل برعهده سرویس‌دهنده ابری است. به دلیل انعطاف‌پذیر بودن تعرفه قیمت رایانش ابری هزینه‌های جاری نیز می‌توانند در فضای رایانش ابری بسیار کمتر از هزینه‌های تجهیزات داخلی شرکت باشند.رایانش ابری شما را راحت‌تر به اهداف کسب و کارتان می‌رساند

رایانش ابری شما را راحت‌تر به اهداف کسب و کارتان می‌رساند

← مرکز محاسبات سریع →

اینجا کلیک کنید!

سرویس‌دهندگان برتر رایانش ابری کدامند؟  

ارائه‌دهندگان برتر رایانش ابری شامل AWS ، Microsoft Azure و Google Cloud هستند. برای درک اینکه هر یک از سرویس‌دهندگان رایانش ابری چگونه قیمت‌گذاری می‌کنند، روش‌های قیمت‌گذاری هریک در ادامه اشاره شده است:

قیمت‌گذاری Amazon AWS Cloud

این شرکت سه دسته برای تعرفه قیمت رایانش ابری در نظر می‌گیرد:

  • اولین شامل Pay as You Go است؛ یعنی هنگامی که از خدمات استفاده می‌کنید، برای آن‌ها هزینه پرداخت می‌کنید.
  • روش بعدی AWS Reservation Capacity است. به این معنی که اگر می‌دانید به چه میزان به فضای محاسبات یا ذخیره نیاز دارید، می‌توانید آن را زودتر رزرو کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید. این روش می‌تواند تا ۷۵٪ در قیمت‌گذاری بر اساس تقاضا صرفه‌جویی کند و راهی عالی برای کاهش هزینه‌های رایانش ابری است.
  • روش سوم تخفیف‌های مبتنی بر حجم را براساس مقیاس‌های اقتصادی ارائه می‌دهد. به معنای اینکه هرچه بیشتر استفاده کنید، هزینه کمتری برای هر گیگابایت پرداخت خواهید کرد.

قیمت‌گذاری Google GCP Cloud

تعرفه قیمت رایانش ابری مربوط به Google Cloud نیز براساس مدل پرداخت همزمان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای فعالسازی یا خاتمه ندارد. علاوه بر این، می‌توان موارد هزینه فرصت زیر را نیز در نظر گرفت:

نمونه‌های VM پیش فرض: اگر بارهای کاری نیازی به دسترسی یکنواخت ندارند، مانند فرایندهای مدیریت داده، آن‌ها را می‌توان طوری تنظیم کرد که دسترسی مواردی که مورد نیاز نیستند به فضای ابری قطع شده و با این کار تا ۷۹٪ صرفه‌جویی شود.

صورت‌حساب در ثانیه: با این روش قیمت‌گذاری، شما برای هزینه‌های اضافی، دقیقاً برای همان چیزی که استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید و نه بیشتر.

تخفیف‌های پایدار: اگر بارهای کاری شما هر ماه مقدار قابل توجهی Compute Engine و Cloud SQL دارند، به‌طور خودکار واجد شرایط تخفیف حداکثر ۳۰٪ هستید.

تخفیف‌های استفاده متعهدانه: در حالی که تخفیف‌های مربوط به مصرف مستمر به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های پروژه‌های طولانی مدت یا بزرگتر را کاهش دهید، تخفیف‌های استفاده متعهدانه فقط با چند پروژه برای کاربران عالی است. پیش از عقد قرارداد درباره موافقت با این موارد صحبت می‌شود و بدون هیچ‌گونه قفل امنیتی تا ۵۷٪ تخفیف خواهید گرفت.

قیمت‌گذاری Azure Cloud مایکروسافت

با طرح تعرفه قیمت رایانش ابری Microsoft Azure می‌توانید موارد مصرفی خود را برای یک یا سه سال رزرو کنید و هر زمان که بخواهید می‌توانید موارد رزروی خود را لغو و یا با موارد دیگر جابجا کنید. این شرایط برای کسب و کارهای در حال رشد یا تکامل مناسب است. همچنین در کنترل هزینه‌ها، برخی پاداش‌های اضافی به شما تعلق می‌گیرد.کسب و کارها به سمت استفاده از رایانش ابری پیش می‌روند

کسب و کارها به سمت استفاده از رایانش ابری پیش می‌روند

نتیجه‌گیری

ایجاد زیرساخت برای پشتیبانی از رایانش ابری اکنون بیش از یک سوم کل هزینه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. در همین حال هزینه‌های مربوط به فناوری اطلاعات داخلی کسب و کارها همچنان رو به کاهش است، زیرا بارهای محاسباتی در حال حرکت به سمت فضای ابری هستند.

خواه این خدمات ابر عمومی فروشندگان باشند یا ابرهای خصوصی خود شرکت‌ها، آگاهی از تعرفه قیمت رایانش ابری از اهمیت زیادی برخوردار است که در این باره می‌توانید در مورد هزینه‌های اجاره و استفاده از شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر مشورت و راهنمای‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

در این قسمت به برخی از سوالات متداول درباره رایانش ابری پاسخ داده شده است:

رایانش ابری چه سرویس‌هایی ارائه می‌دهد؟

در واقع تقریباً هر سرویسی که نیازی به نزدیک بودن فیزیکی شما به سخت‌افزار رایانه‌ای که از آن استفاده می‌کنید نداشته باشد، هم اکنون می‌تواند از طریق cloud ارائه شود.

مزایای استفاده از رایانش ابری چیست؟

انتقال به رایانش ابری هزینه مدیریت و نگهداری سیستم‌های IT را کاهش می‌دهد. همچنین مقیاس‌پذیری، تداوم تجارت، کارایی همکاری، انعطاف‌پذیری روش‌های کاری، به‌روزرسانی‌های خودکار و … را فراهم می‌کند.

ریسک‌های محاسبات ابری کدامند؟

بدافزارها، دزدی هویت و نقض داده‌ها که منجر به کاهش اعتماد مشتری و افت بالقوه درآمد می‌شود.

خرید بسته آموزش کامسول