5/5 - (84 امتیاز)

✔️توجه:

☀️جهت دانلود از firefox یا mozilla استفاده کنید☀️

آیکون کامسول comsol
نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل فرسودگی کم-چرخه الاستوپلاستیک استوانه‌ای با یک سوراخ – Elastoplastic Low-Cycle Fatigue Analysis of Cylinder with a Hole

یک مؤلفۀ حمل بار از یک سازه در معرض بارگذاری چرخه‌ای چندمحوری قرار دارد که در طی آن بازده موضعی مواد رخ می‌دهد. در این مدل شما یک تجزیه و تحلیل فرسودگی کم-چرخه از بخش را بر اساس مدل Smith-Watson-Topper (SWT)  انجام می‌دهید.
نرم افزار کامسول

تجزیه و تحلیل الاستوپلاستیک صفحۀ سوراخ – Elastoplastic Analysis of Holed Plate

این مثال تجزیه و تحلیل یک صفحۀ سوراخ شدۀ بارگذاری شده در رژیم پلاستیک را نشان می‌دهد. بخشی از مثال یک معیار است که می‌توانید آن را در بخش 7.10  The Finit Element Element  نوشتۀ O.C. Zienkiewicz پیدا کنید. تخلیۀ صفحه و تنش‌های باقیمانده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نرم افزار کامسول

اثر الاستوآکوستیک در فولاد ریلی – Elastoacoustic Effect in Rail Steel

اثر الاستوآکوستیک تغییر در سرعت موج‌های الاستیک است که در یک سازه تحت تغییر شکل الاستیک استاتیک پخش می‌شوند. این اثر در بسیاری از تکنیک‌های اولتراسونیک برای آزمایش غیرمخرب حالات پیش‌بینی شده در سازه‌ها استفاده می‌شود.
نرم افزار کامسول

ویژه‌حالات در صداخفه‌کن با دیواره‌های الاستیک – Eigenmodes in a Muffler with Elastic Walls

این مثال شامل یک تجزیه و تحلیل دوبعدی از حالت‌های انتشار در محفظۀ صداخفه‌کن است. در این حالت، دیافراگم‌ها از یک مادۀ الاستیک خطی ساخته شده و تأثیر آن‌ها بر روی حالت‌های پخش شده از طریق مقطع اتاق را حساب می‌کند. این تجزیه و تحلیل با استفاده از رابط چند فیزیکی Acoustic-Structure Interaction انجام می‌شود.
نرم افزار کامسول

ویژه‌حالات در صداخفه‌کن – Eigenmodes in a Muffler

در این مدل حالت‌های پخش را در محفظۀ یک لوله اگزوس اتومبیل محاسبه کنید. هندسه مقطعی از محفظه بوده که در مثال لوله اگزوس جاذب موجود است.
نرم افزار کامسول

جابجایی ویژه‌فرکانس‌ها به دلیل تغییرات دما – Eigenfrequency Shifts Caused by Temperature Changes

شیفت های خاص ویژه ناشی از تغییرات دما Eigenfrequency Shifts Caused by Temperature Changes در این مثال ، تغییر فرکانسهای طبیعی ناشی از تغییر دما بررسی می شود. در یک مطالعه ، پرتو دوبل بسته شده که هر دو انتها در آن ثابت است ، بررسی می کند ، در حالی که مطالعه دیگر به یک پرتو طناب که در آن فقط یک انتها ثابت است نگاه می کند.
نرم افزار کامسول comsol

تجزیه و تحلیل ویژه‌فرکانسی یک سیلندر آزاد – Eigenfrequency Analysis of a Free Cylinder

در این مدل محاسبات ویژه‌فرکانس و اشکال حالت یک استوانۀ غیرمحدود در تقارن محوری محاسبه می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

تأثیر فضای باز غلطک یاتاقان بر لرزش غیر هم‌زمان یک روتور – Effect of Roller Bearing Clearance on Nonsynchronous Vibration of a Rotor

برای جلوگیری از لرزش غیرهماهنگ روتور، باید فضای باز یاتاقان یه صورت کمینه نگه داشته شود. با این حال، فضای تنگ سبب کاهش پایداری یاتاقان می‌شود. این مثال مدل‌سازی لرزش ناشی از تماس غیرخطی را برای فواصل شعاعی مختلف نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول comsol

تأثیر نامیزانی یاتاقان بر لرزش روتور – Effect of Bearing Misalignment on Rotor Vibration

در این مثال، یک روتور پشتیبانی شده بر روی دو یاتاقان هیدرودینامیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک صفحۀ غیر هم‌مرکز که بین دو یاتاقان قرار دارد، باعث چرخش روتور می‌شود. یکی از یاتاقان‌ها نسبت به محور روتور جابجا می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

تجزیه و تحلیل زمین‌لرزه در یک ساختمان – Earthquake Analysis of a Building

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از تجزیه و تحلیل طیف پاسخ برای تأیید صحت یک سازه در معرض زلزله استفاده کرد.
نرم افزار کامسول comsol

دینامیک چرخ‌دنده‌های حلزونی – Dynamics of Helical Gears

این مدل دینامیک چرخ‌دنده‌های حلزونی را نشان می‌دهد. این با استفاده از قابلیت‌های چرخ‌دنده در رابط Multibody Dynamics  در کامسول مالتی‌فیزیک ساخته شده است.
نرم افزار کامسول comsol

دینامیک آونگ دوگانه – Dynamics of Double Pendulum

این برنامه آموزشی مدل‌سازی مفصل لولا بین دو بدنه در کامسول مالتی‌فیزیک را نشان می‌دهد. گره‌های مختلفی برای اتصالات مانند محدودیت، قفل شدگی، فنر، میراگر، حرکت تجویز شده و اصطکاک نیز نشان داده شده است.
نرم افزار کامسول comsol

رفتار پویا از یک لغزندۀ چرخان باردار فنری – Dynamic Behavior of a Spring Loaded Rotating Slider

این مثال، مدل‌سازی حرکت کشویی ناشی از چرخش پایه را نشان می‌دهد. حرکت کشویی تحت نیروهای مختلفی از قبیل نیروی لختی، نیروی گریز از مرکز، نیروی فنری و نیروی میرایی تجزیه و تحلیل می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

مجرای با خم قائمه – Duct with Right Angled Bend

در این آموزش رفتار صوتی یک مجرا یا موجبر با خم قائمه مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل از شرایط مرزی درگاه در ورودی و خروجی استفاده می‌کند. درگاه‌ها می‌توانند حالت‌های انتشار غیر تخت را در موجبرها ضبط و کنترل کرده و تجزیه و تحلیل را بالاتر از اولین فرکانس قطع انجام دهند. تلفات انتقالی و ضرایب پراکندگی سیستم تعیین می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

جابجایی دوپلر – Doppler Shift

هنگامی که یک آمبولانس با آژیرهایش در حال عبور است، همه ما متوجه اثر دوپلر شده‌ایم. لحظه‌ای که آمبولانس شروع به دورشدن می‌کند، میدان آژیر ناگهان افت می‌کند.
نرم افزار کامسول comsol

منحنی‌های پراکندگی برای یک لوله الاستیک پر از مایع – Dispersion Curves for a Fluid-Filled Elastic Pipe

منحنی پراکندگی برای یک لولۀ پر از مایع با دیوارهه‌های الاستیک محاسبه و به ترتیب با نتایج تحلیلی برای یک الاستیک خالص و یک موجبر آکوستیک مقایسه می‌شود. نتایج نشان‌دهندۀ توافق خوبی بوده و همچنین بینشی از پویایی لولۀ پر از مایع در فرکانس‌های کم و میانی را ارائه می‌دهند.
نرم افزار کامسول comsol

مکانیسم چرخ‌دنده دیفرانسیل – Differential Gear Mechanism

این مدل مکانیزم چرخ‌دندۀ دیفرانسیل مورد استفاده در اتومبیل‌ها و سایر وسایل نقلیۀ چرخ‌دار را شبیه‌سازی می‌کند. دیفرانسیل اجازه می‌دهد چرخ محرک بیرونی سریعتر از چرخ محرک داخلی در طول چرخش بچرخد. این کار هنگام چرخش وسیله نقلیه لازم بوده تا چرخی که در امتداد بیرونی منحنی چرخش حرکت می‌کند سریعتر بچرخد و مسافت بیشتری را نسبت به چرخ در قسمت درونی منحنی چرخش بپیماید. میانگین سرعت چرخش دو چرخ محرک صرفاً سرعت چرخش ورودی محور حرکت است. افزایش سرعت یک چرخ با کاهش سرعت چرخ دیگر متعادل می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

شکل‌گیری سرپیچ – Die Forming

قالب‌گیری سرپیچ یک فرایند صنعتی شکل‌گیری فلز ورقه‌ای گسترده است. قطعۀ کار، معمولاً یک ورقۀ فلزی است که دائما در اطراف قالب از طریق تغییر شکل پلاستیک با تشکیل و ایجاد فرایندها تغییر شکل می‌یابد.
نرم افزار کامسول comsol

گودبرداری عمیق – Deep Excavation

این مدل حفاری عمیق از یک تمرین معیار که توسط یک گروه کاری از انجمن ژئوتکنیک آلمان مشخص شده است الهام گرفته شده است. در این مدل، یک خاکبرداری 20 متری با ده مرحله با استفاده از یک جاروی پارامتری مدل‌سازی شده است. تعامل بین خاک و دیوارۀ نگهدارنده با زوج‌خای تماسی مدل‌سازی شده و با رسیدن گودبرداری به عمق آن‌ها، بندها فعال می‌شوند.
نرم افزار کامسول comsol

ساب‌ووفر استوانه‌ای – Cylindrical Subwoofer

در این مدل، میدان آکوستیک در داخل و خارج از یک ساب‌ووفر پایین دستی محاسبه می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

تماس با غلتک استوانه‌ای – Cylinder Roller Contact

یک استوانۀ استیل بی‌نهایت طولانی را در نظر بگیرید که روی یک پایۀ آلومینیومی مسطح قرار دارد، که در آن هر دو ساختار الاستیک هستند. استوانه در امتداد قسمت بالای خود در معرض بار نقطه‌ای قرار دارد. هدف از این مطالعه یافتن توزیع فشار تماس و طول تماس بین پایه و استوانه است. یک راه حل تحلیلی وجود دارد، و این مدل شامل مقایسه‌ای در برابر راه حل کامسول مالتی‌فیزیک است. این مدل بر اساس معیار NAFEMS است.
نرم افزار کامسول comsol

شمارش چرخه در تحلیل فرسودگی – معیار Cycle Counting in Fatigue Analysis — Benchmark

یک مدل معیار از الگوریتم شمارش Rainflow با استفاده از یک نمونه آزمایش کششی مسطح، نتایج را بین ماژول فرسودگی ASTM و COMSOL مقایسه می‌کند. پس از مدل Palmgren-Miner افزونه‌ای برای محاسبۀ آسیب تجمعی ساخته شده است و نتایج با عبارات تحلیلی مقایسه می‌شوند.
نرم افزار کامسول comsol

شکافتگی یک تیر شکاف‌دار – Cracking of a Notched Beam

در این مثال، دو مدل از آسیب شکننده برای ارزیابی شکستگی تیر بتونی شکاف‌دار که در معرض خم شدن سه نقطه قرار دارد، استفاده می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

جریان‌سنج اثر پیچشی: شبیه‌سازی FSI در دامنه فرکانس – Coriolis Flowmeter: FSI Simulation in the Frequency Domain

     این مدل نحوۀ شبیه‌سازی یک جریان‌سنج اثر پیچشی با هندسۀ خمیده را نشان می‌دهد. هنگامی که مایع از ساختار الاستیک (یک مجرای خمیده) عبور می‌کند، هنگام ارتعاش با حرکت مجرا ارتباط برقرار می‌کند. اختلاف فاز بین تغییر شکل دو نقطه در مجرا ناشی از اثر پیچشی است و می‌توان از آن برای ارزیابی میزان گردش جرم از طریق سیستم استفاده کرد.
نرم افزار کامسول comsol
نرم افزار کامسول comsol

اتصال پوسته‌ها و جامدات – Connecting Shells and Solids

در این مدل آموزشی نحوۀ مدل‌سازی یک ساختار با استفاده از پوسته و مواد جامد و نحوۀ ایجاد انتقال بین دو حوزۀ مدل‌سازی ارائه شده است.
نرم افزار کامسول comsol

اتصال پوسته‌ها و تیرها – Connecting Shells and Beams

بسیاری از سازه‌های مهندسی از اجزای نازک و باریک تشکیل شده‌اند، که در آن یک مدل جامد کامل عناصر بسیار کوچک بسیار جزئی را نتیجه می‌دهد. برای چنین سازه‌هایی، استفاده از عناصر پوسته یا تیر بسیار کارآمدتر است.
نرم افزار کامسول comsol

اتصال تیرها و جامدات – Connecting Beams and Solids

این مثال استفاده از اتصال چندفیزیکیSolid-Beam Connection را برای ایجاد انتقال بین رابط مکانیک جامد و رابط تیر نشان می‌دهد.
نرم افزار کامسول comsol

تیر بتونی با میله‌های تقویتی – Concrete Beam With Reinforcement Bars

سازه‌های بتونی تقریبا همیشه حاوی آرماتورهایی به شکل میله‌ای فولادی ("میلگرد") هستند. در کامسول می‌توان با اضافه کردن یک رابط خرپا به رابط جامد که برای بتن استفاده شده است، میلگردهای جداگانه را مدل‌سازی کرد. مش جامد برای بتن و مش میلگرد می‌تواند مستقل باشد، زیرا جابجایی‌ها از درون جامدات روی یک میلگرد در یک موقعیت مشخص نقشه‌برداری می‌شوند.
نرم افزار کامسول comsol

فشرده‌سازی لوله الاستوپلاستیک – Compression of an Elastoplastic Pipe

در کاربردهای داخل دریا، گاهی اوقات لازم است به سرعت لوله را به عنوان بخشی از جلوگیری از ترکیدن، آب‌بندی کنید. این مثال یک شبیه‌سازی را نشان می‌دهد، که در آن یک لولۀ دایره‌ای بین دو شاخۀ سفت و صاف فشرده می‌شود. این مدل به عنوان نمونه‌ای از تجزیه و تحلیل با تنش‌ها و تماس‌های پلاستیکی بسیار بزرگ عمل می‌کند.
نرم افزار کامسول comsol

مقایسه یاتاقان‌های مختلف هیدرودینامیکی – Comparison of Different Hydrodynamic Bearings

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از مدل‌سازی برای بررسی عملکرد یاتاقان‌های گرد مختلف هیدرودینامیکی استفاده کنید. این مدل از رابط هیدرودینامیکی یاتاقان استفاده می‌کند، که معادلۀ رینولدز را برای محاسبۀ فشار ایجاد شده در یک لایۀ مایع نازک برای چهار نوع تحمل مختلف: ساده، بیضوی، نیمه تقسیم‌شده و چندهسته‌ای حل می‌کند.      نتایج شامل مشخصات فشار سیال روی یاتاقان‌ها، نمودارهای خارج از مرکز یاتاقان گرد در مقابل بار، موقعیت پایدار یاتاقان گرد و مشخصات ضخامت سیال در هنگامی که یاتاقان گرد با یاتاقان هم‌محور است.      در این آموزش، تغییرات در موقعیت تعادل یاتاقان گرد و مشخصات ضخامت لایۀ سیال را با هم مقایسه می‌کنیم. با مقایسۀ این مقادیر می‌توان تحمل بهینه را در شرایط عملیاتی مشابه پیدا کرد.
نرم افزار کامسول comsol

ترکیب مدل‌های الاستوپلاستیک و مواد خزشی – Combining Elastoplastic and Creep Material Models

این مدل نحوه ترکیب انواع مختلف مواد غیرخطی، مانند خزش و الاستوپلاستیکی را نشان می‌دهد. در این مثال خاص شما یک تنش و تحلیل فشار غیرخطی را روی یک سیلندر ضخیم تحت بارگذاری غیر متناسب انجام می‌دهید: یک افزایش درجه حرارت اولیه و به دنبال آن فشار نوسانی که روی سطح داخلی سیلندر اعمال می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

ترکیب مدل‌های مواد خزش – Combining Creep Material Models

این مدل نحوۀ ترکیب مدل‌های مختلف مواد خزشی را نشان می‌دهد. در اینجا یک مادۀ خزشی نورتون-بیلی (خزش اولیه) با یک مدل مواد خزشی نورتون (خزش ثانویه) ترکیب شده است. این مدل اصلاح مدل کتابخانه‌ای مدل خزش القایی گرمایی است.
نرم افزار کامسول comsol

تیر کانال – Channel Beam

در این مدل ، یک مدل تیر سه‌بعدی ساده را با استفاده از رابط تیر سه‌بعدی ساخته و حل می‌کنید. این مدل تغییر شکل، نیروهای مقطع و تنش در تیر محوری را محاسبه کرده و نتایج را با راه‌حل‌های تحلیلی مقایسه می‌کند. چند فرکانس طبیعی اول نیز محاسبه می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

شبیه‌ساز دستگاه فرمان خودکار گریز از مرکز – Centrifugal Governor Simulator

دستگاه فرمان خودکار گریز از مرکز، نوع خاصی از دستگاه فرمان خودکار است که با تنظیم میزان سوخت مجاز، سرعت یک موتور را کنترل می‌کند. به منظور حفظ سرعت تقریباً ثابت، صرف نظر از شرایط بار یا سوخت، دستگاه فرمان خودکار گریز از مرکز از اصل کنترل متناسب استفاده می‌کند. در حالی که دستگاه فرمان در حال فعالیت است، بسیار مهم است که به سرعت به یک تنظیمات جدید حالت پایدار برسد. از این رو طراحی فنر و میراگر مهم است.
نرم افزار کامسول comsol

پیچش یک استوانه کامپوزیت – Buckling of a Composite Cylinder

پیچش یک بی‌ثباتی ساختاری است که می‌تواند منجر به شکست یک جزء حتی بدون خرابی مواد اولیه شود. محاسبۀ بارهای مهم پیچش و اشکال حالت از این رو می‌تواند از نظر طراحی مهم باشد، حتی اگر قبلاً مشخص شده باشد که بارگیری مؤلفه فقط باعث تغییر شکل الاستیک می‌شود. این امر در مورد اجزای ساخته شده از مواد کامپوزیت چندلایه، که در آن خواص الاستیک، ضخامت قطعه قطعه و توالی انباشت یک لمینت کامپوزیت در بارهای کمانش و اشکال حالت تأثیر دارد.
نرم افزار کامسول comsol

آسیب شکننده در تنش تک‌محور – Brittle Damage in Uniaxial Tension

در این مدل آموزشی، روش‌های مختلفی برای مدل‌سازی آسیب شکننده در یک مدل ساده از یک نوار باردار تک‌محور مقایسه می‌شود. محلی‌سازی تغییر شکل در هنگام شکستگی با استفاده از دستورات گسسته‌سازی مختلف و روش‌های منظم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
نرم افزار کامسول comsol

براکت – تجزیه و تحلیل گذرا – Bracket — Transient Analysis

مدل‌های براکت به عنوان مقدمه‌ای برای مدل‌سازی مکانیک سازه با ماژول مکانیک ساختاری استفاده می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

براکت – ارزیابی فرسودگی – Bracket — Fatigue Evaluation

منحنی S-N که به آن منحنی Wöhler نیز گفته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ارزیابی فرسودگی است. این منحنی دامنۀ تنش را با محدودیت عمر فرسودگی مرتبط کرده و می‌تواند به طور مستقیم از مجموعه آزمایش فرسودگی استاندارد به دست آید. بسیاری اوقات برنامه‌های ما تحت شرایط متفاوت با شرایط آزمایشی تست‌های فرسودگی قرار می‌گیرند. سپس داده‌های فرسودگی باید به طور مناسب اصلاح شوند تا شرایط عملیاتی واقعی در نظر گرفته شود.
نرم افزار کامسول comsol

تأیید مسدود کردن – Block Verification

این مدل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک آزمایش فشرده‌سازی تک‌محوره را در یک نمونه خاک از پیش آماده شده نشان داد. با توجه به فشرده‌سازی تک‌محوره و مقادیر تنش اولیۀ ساده، می‌توان تنش عملکرد عمودی را به صورت تحلیلی تعیین کرد. نمونه خاک با انعطاف‌پذیری خاک و معیار مهر-کولمب مدل‌سازی شده است.
نرم افزار کامسول comsol

مدل بیومکانیکی بدن انسان در حالت نشسته – Biomechanical Model of the Human Body in a Sitting Posture

پاسخ پویا از بدن انسان در هر محیط لرزشی را می‌توان با استفاده از این مدل بیومکانیکی پیش‌بینی کرد. به عنوان مثال در صنعت خودرو، این مدل در شبیه‌سازی کیفیت رانندگی و طراحی مجزاکننده‌های لرزشی مانند صندلی‌ها قابل استفاده است.
نرم افزار کامسول comsol

آنالیز قاب دوچرخه – Bike Frame Analyzer

اعتبار یک قاب دوچرخه را می‌توان با تجزیه و تحلیل تنش ساختاری در معرض بارهای مختلف تخمین زد. این برنامه از LiveLink ™ برای  SOLIDWORKS®استفاده کرده تا ضمن محاسبۀ تحلیل تنش، هندسه را به صورت تعاملی به روز کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید تنظیمات مختلف یک قاب دوچرخه را برای موارد مختلف ابعاد، مواد و بارها به راحتی آزمایش کنید. برنامه توزیع تنش و تغییر شکل قاب را بر اساس ابعاد ساختاری، مواد و بارها / محدودیت‌های قاب دوچرخه محاسبه می‌کند.
نرم افزار کامسول comsol

پنل بسل – Bessel Panel

پنل بسل راهی است برای تنظیم تعدادی از بلندگوها به طوری که توزیع صدای زاویه‌ای شبیه به یک تک‌بلندگو است.
نرم افزار کامسول comsol

خمیدگی یک لمینت کامپوزیت پشتیبانی‌شده ساده – Bending of a Simply Supported Composite Laminate

یک مادۀ کامپوزیت، یک مادۀ ناهمگن است که از دو یا چند ماده تشکیل‌دهندۀ یکپارچه برای دستیابی به عملکرد ساختاری پیشرفته تشکیل شده است. به دلیل تقویت مقاومت و کاهش وزن نسبت به مواد معمولی، طیف وسیعی از کاربردهای مواد کامپوزیت شامل زمینه‌های متنوعی است. این امر مستلزم درک کاملی از رفتار این مواد در شرایط بارگذاری مختلف است.
نرم افزار کامسول comsol

حسابگر بخش تیر (با استفاده از LiveLink™ برای(Beam Section Calculator (using LiveLink™ for Excel) – (®Excel

این نرم‌افزار ویژگی‌های بخش تیر و توزیع تنش واقعی را در یک بخش تیر فولادی مشخص محاسبه می‌کند. طیف گسترده‌ای از استانداردهای تیر آمریکایی و اروپایی در دسترس است. از LiveLink برای اکسل به منظور خواندن داده‌های تیر ذخیره شده در کارنامه و ذخیرۀ نتیجه در کاربرگ استفاده می‌کند.
نرم افزار کامسول comsol

حسابگر مقطع تیر – Beam Section Calculator

برنامۀ حسابگر مقطع تیر به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های مقطعی را برای طیف گسترده‌ای از تیرهای استاندارد آمریکایی و اروپایی ارزیابی کنید. با توجه به مجموعه‌ای از نیروها و تکانه‌های عملی در این بخش، می‌توانید توزیع دقیق تنش را نیز محاسبه کنید.
نرم افزار کامسول comsol

شیر کنترل توپی – Ball Check Valve

با استفاده از یک رابط چندرسانه‌ای برهم‌کنشی سیال-جامد، رفتار یک شیر کنترل توپی با نیروی فنری تحت جریان مختلف عملکردی و معکوس مورد بررسی قرار می‌گیرد. نیروی مایع که روی توپ کار می‌کند، شیر را در فشار بازشو باز می‌کند. در صورت فشار معکوس، توپ با یک حلقۀ O در تماس است ، بنابراین مانع از جاری شدن سیال در جهت معکوس می‌شود. برای حل دقیق دامنۀ سیال بین قسمت‌هایی که در تماس هستند از یک روش بازسازی استفاده می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

غشاء تیغه‌ای – Baffled Membrane

در این مثال آموزشی از یک غشاء لرزان نازک که در یک تیغۀ نامتناهی قرار دارد، نحوۀ استفاده از رابط Acoustic-Shell Interaction آموزش داده شده است. این مثال نشان می‌دهد که چگونه برهم‌کنش صوتی بین غشاء لرزان و هوای اطراف را مدل‌سازی می‌کنیم. برای تمرکز بر روی اصول، هندسه ساده نگه داشته شده و مکانیسم رانشی مدل‌سازی نمی‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

میکروفون چگالنده محوری با توده برقی – Axisymmetric Condenser Microphone with Electrical Lumping

این مدل از یک میکروفن چگالنده محوری ساده است. این مدل شامل تمام فیزیک مربوطه بوده و حساسیت هندسۀ میکروفون خاص و پارامترهای ماده را تعیین می‌کند. این مدل از یک تقریب بزرگ برای مسألۀ سیگنال کوچک برقی استفاده کرده اما یک مدل FE کامل را برای سیستم مکانیکی صوتی حل می‌کند. مسألۀ خاموش (نقطه صفر) با استفاده از الکتروستاتیک و مدل غشایی کاملاً حل می‌شود.
نرم افزار کامسول comsol

میکروفون چگالنده محوری – Axisymmetric Condenser Microphone

این یک مدل از میکروفون چگالنده با هندسه محوری متقارن ساده است. هدف از این مدل توصیف دقیق در مورد اصول کار بدنی چنین میکروفونی است. میکروفن کندانسور هنگام اندازه‌گیری‌های دقیق صوتی، به عنوان میکروفونی با بالاترین کیفیت، و هنگام ضبط صدا، با خاصیت بازتولید بسیار درست در نظر گرفته می‌شود. این مبدل صوتی الکترومکانیکی با تبدیل تغییر شکل مکانیکی غشای نازک (دیافراگم) به یک سیگنال ولتاژ AC کار می‌کند.
نرم افزار کامسول comsol

مونتاژ با لولا – Assembly with a Hinge

در مفاصل مکانیکی، قطعات بعضی اوقات به گونه‌ای متصل می‌شوند که در یک یا چند درجه آزادی، نسبت به یکدیگر آزاد باشند. نمونه‌هایی از این اتصالات، اتصالات توپ، لولا، و انواع مختلف یاتاقان‌ها هستند. اگر جزئیات اتصال موضوع تجزیه و تحلیل نباشد، اغلب مدل‌سازی اتصال با استفاده از ویژگی اتصال‌دهندۀ سخت در کامسول مالتی‌فیزیک امکان‌پذیر است. این مثال نحوۀ مدل کردن لولای غلافی -که دو جسم جامد را در یک مونتاژ متصل می‌کند- را نشان می‌دهد.
کامسول

ویسکوالاستیسیته دیواره شریانی – Arterial Wall Viscoelasticity

برای مدل سازی بافت نرم کلاژن در دیواره های شریانی از مواد فوق‌کشسان ناهمسانگرد استفاده می‌شود. برنامۀ مکانیک دیواره شریانی قسمتی از شریان را بر اساس مدل مواد فوق‌کشسان Holzapfel-Gasser-Ogden توصیف می‌کند. در این مثال، رفتار پویای شریان مورد مطالعه قرار گرفته است، به خصوص پاسخ ویسکوالاستیک با اضافه کردن یک ویژگی ویسکوالاستیسیتۀ پنج شاخه به مادۀ فوق‌کشسان محاسبه می‌شود.
کامسول

مکانیک دیواره شریانی – Arterial Wall Mechanics

این مدل چگونگی پیاده‌سازی یک مادۀ فوق‌کشسان ناهمسانگرد برای مدل‌سازی بافت نرم کلاژن در دیواره‌های شریانی را نشان می‌دهد.
کامسول

بررسی آکوستیک آپارتمان با استفاده از معادله انتشار صوت – Apartment Acoustics Analyzed Using the Acoustic Diffusion Equation

توزیع صدا از تلویزیون در دو اتاق آپارتمان محاسبه می‌شود. شبیه‌سازی استفاده از رابط معادله انتشار آکوستیک را برای به دست آوردن یک برآورد سریع و ساده از سطح فشار صدای محلی نشان می‌دهد. برای افزایش دقت، یک عبارت تحلیلی برای صدای مستقیم در اتاق نشیمن اضافه می‌شود.
کامسول

مکانیسم فشردن آندرو – Andrew’s Squeezing Mechanism

این یک معیار برای پویایی بدنۀ سفت و سخت است.
کامسول

چسبندگی و جداسازی توپ برجسته‌ساز – Adhesion and Decohesion of Indenting Ball

یک توپ فولادی در برابر غشای لاستیکی فشرده می‌شود. وقتی فشار تماس از مقدار مشخصی فراتر رود، دو قسمت شروع به چسبیدن به یکدیگر می‌کنند.
کامسول

تعامل صوتی-ساختاری با یک لایه کاملاً مطابق (Acoustic-Structure Interaction with a Perfectly Matched Layer (PML) – (PML

این مدل آموزشی کوچک نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یک مدل با مکانیک جامد و یک حوزۀ آکوستیک فشار شامل یک لایۀ کاملاً همسان سازگار (PML) را تنظیم کنید. PML به منظور مدل‌سازی دامنۀ باز یا نامتناهی، هم برای امواج الاستیک و هم امواج فشار استفاده می‌شود.
کامسول

تعامل صوتی-ساختاری – Acoustic-Structure Interaction

آکوستیک‌های مایع یا گازی همراه با اشیاء ساختاری مانند غشاها، صفحات یا مواد جامد کاربردهای مهمی در بسیاری از زمینه‌های مهندسی هستند.
کامسول

آکوستیک اتاق‌های زوج با استفاده از معادله انتشار آکوستیک – Acoustics of Coupled Rooms Using the Acoustic Diffusion Equation

این مدل تأییدی آکوستیک اتاق‌های زوج را با استفاده از رابط معادلۀ انتشار آکوستیک از ماژول آکوستیک، تجزیه و تحلیل می‌کند. نتایج حاصل از مدل با نتایج تحلیلی که در مقابل اندازه‌گیری‌ها در یک مقالۀ مرجع اعتبار دارند، موافق هستند.
کامسول

آکوستیک یک سیستم لوله‌ای با خم و اتصالات سه‌بعدی – Acoustics of a Pipe System with 3D Bend and Junction

در این آموزش نحوۀ مدل‌سازی انتشار امواج صوتی در سیستم‌های بزرگ لوله‌ای با اتصال رابط آکوستیک لوله به رابط آکوستیک فشار نشان داده شده است. آموزش در هر دو دامنۀ زمان و دامنۀ فرکانس تنظیم شده است.
کامسول

آکوستیک یک سیستم فیلتر شبه‌ذرات – Acoustics of a Particulate-Filter-Like System

این مدلی از آکوستیک در یک سیستم فیلتر شبه‌ذرات است. سیستم‌های واقعی مانند فیلترهای ذرات دیزل(DPF)  برای حذف / فیلتر دوده (ذرات دیزل) از اگزوس وسایل نقلیۀ موتور دیزلی طراحی شده‌اند. محیط متخلخل در چنین سیستم‌هایی به طور معمول با شکاف / کانال پر از هوا ساخته می‌شوند. در این مدل متقارن‌محوری دوبعدی، فیلتر با یک مادۀ متخلخل با شکاف استوانه‌ای تقریب زده می‌شود. اگرچه کارکرد اصلی فیلتر ذرات فیلترکردن جریان اگزوس است، اما فیلتر دارای خاصیت میرایی آکوستیک نیز بوده که مربوط به سیستم صداخفه‌کن (لولۀ اگزوس) است.
کامسول

تلفات انتقال صوتی از طریق ساختارهای الاستیک دوره‌ای – Acoustic Transmission Loss through Periodic Elastic Structures

در این مدل، دو سیال با یک ساختار الاستیک جامد از هم جدا می‌شوند. یک موج فشار صوتی بر ساختار اثر گذاشته و در نتیجه یک موج منعکس شده و یک موج با تلفات در داخل سازه منتقل می‌شود. این مدل تلفات انتقالی را از طریق سازه بررسی می‌کند. اثرات زاویۀ برخورد، فرکانس و میرایی مورد بررسی قرار گرفته است.
کامسول

جریان صوتی در یک سطح مقطع میکروکانال – Acoustic Streaming in a Microchannel Cross Section

پیشرفت‌های اخیر در ساخت سیستم‌های میکروسیالی نیاز به دست زدن به سلول‌های زنده و سایر ذرات میکرو و همچنین ترکیب دارد. به عنوان مثال، همۀ این موارد را می‌توان با استفاده از نیروهای تابش صوتی و کشش چسبناک از جریان سیال بدست آورد.
کامسول

پراکندگی صوتی یک بیضوی – Acoustic Scattering off an Ellipsoid

این یک مدل آموزشی است که استفاده از فرمول میدان پراکنده در آکوستیک را نشان می‌دهد. یک جسم جامد (در اینجا بیضوی) توسط یک میدان موج تخت فرودی (میدان فشار پس‌زمینه) مورد اصابت قرار می‌گیرد. این مدل مسأله را برای قسمت پراکنده حل می‌کند. این مدل از PML استفاده کرده و یک محاسبۀ دوربرد نیز اضافه می‌شود. مش برای تقویت PML و عملکرد دور افتاده تنظیم شده است.
کامسول

بازتاب‌های صوتی از یک رابط آب-رسوب – Acoustic Reflections off a Water-Sediment Interface

این مدل ضریب بازتاب امواج صوتی تخت، در فرکانس‌های مختلف و در زاویه‌های مختلف برخورد، از رابط آب-رسوب را تعیین می‌کند. توانایی رابط موج شبه‌کشسان برای مدل‌سازی موج صوتی و الاستیک جفت‌شده در هر مادۀ متخلخل (نظریۀ بیوت) برای توصیف سیستم آب-رسوب استفاده می‌شود. نتایج مدل با نتایج به دست آمده در یک مقالۀ تحقیقاتی -که به دقت بررسی شده است- مطابقت خوبی دارند.
کامسول

تحلیل‌گر تابش صوتی برای یک رابط آب-رسوب – Acoustic Reflection Analyzer for a Water-Sediment Interface

تجزیه و تحلیل بازتاب های صوتی در سطوح سازه‌های مختلف برای بسیاری از رشته‌های مهندسی مهم است. تحلیل‌گر تابش صوتی برای یک رابط آب-رسوب یکی از این سیستم‌ها را نشان می‌دهد که در آن تحلیل برای آکوستیک زیر آب و برنامه‌های ردیاب صوتی اهمیت دارد.
کامسول

لوله اگزوس صوتی با توده مقاومت صوتی ترموچسبنده – Acoustic Muffler with Thermoviscous Acoustic Impedance Lumping

در این مدل از رابط آکوستیک ترموچسبندگی در یک زیرمدل برای به دست آوردن نتایج دقیق برای مقاومت ظاهری انتقال یک صفحۀ سوراخ دار (از جمله تلفات حرارتی و چسبندگی) استفاده می‌شود.
کامسول

مسیر آزاد میانگین صوت در یک اتاق – Acoustic Mean Free Path in a Room

در این مدل از رابط Ray Acoustics برای استخراج اطلاعات آماری در مورد یک اتاق استفاده شده است.
کامسول

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ  0.3 است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود.
کامسول

ردای آکوستیک – Acoustic Cloaking

این مثال نحوه استفاده از یک میدان پس‌زمینه در یک مسألۀ پراکندگی صدا را نشان می‌دهد. این برنامه یک ردای نامرئی آکوستیک ساخته شده از متامواد است. به لطف خاصیت مواد وابسته به فضا و ساختار لایه‌بندی شدۀ آن، تقریباً موج فشار تخت فرودی شفاف است.
کامسول

تست مدت شتاب‌دار – Accelerated Life Testing

آزمایش فرسودگی مواد غیرخطی با مکانیسم خزش یک فرآیند وقت‌گیر است. در تست مدت شتاب‌دار، زمان آزمایش با قراردادن مواد در شرایط آزمایش بیش از حد عملی کاهش می‌یابد. در این مدل چرخۀ بار حرارتی خورنده شبیه‌سازی شده و تأثیر آن بر عمر فرسودگی مفصل لحیم‌کاری بررسی می‌شود.
کامسول

لوله اگزوس جاذب با پوسته – Absorptive Muffler with Shells

این مدل انتشار موج فشار در لولۀ اگزوس برای موتور احتراق داخلی را توصیف می‌کند. هدف از این مدل نشان دادن چگونگی تجزیه و تحلیل میرایی القایی و مقاومتی در آکوستیک فشار و همچنین اتصال مایع به ساختار پوستۀ الاستیک اطراف آن است. سرانجام، ویژه‌حالت‌های یک مسألۀ ساختاری خالص مورد بررسی قرار گرفته و حالت‌ها در مقایسه با قله‌های تلفات انتقال مقایسه می‌شود.
کامسول

طراحی لوله اگزوس جاذب – Absorptive Muffler Designer

به عنوان مثال لوله‌های اگزوس برای کاهش صدای تولید شده توسط موتور احتراق استفاده شده و معمولاً باید در یک فرکانس خاص عملکرد خوبی داشته باشند. میزان کاهش از طریق تلفات انتقالی اندازه‌گیری شده، که میرایی در محدودۀ dB را به عنوان تابعی از فرکانس می‌دهد.
کامسول

لوله اگزوس جاذب – Absorptive Muffler

میزان صدای خروجی از خودرو تا حد زیادی به کیفیت لولۀ اگزوس بستگی دارد. با گذشت سال‌ها، محققان در صنعت خودرو تلاش کرده‌اند اگزوس‌هایی را تولید کنند که از نظر آکوستیک و همچنین از نظر محیطی کارآمد باشد.
کامسول

پمپ توربومولکولی – Turbomolecular Pump

رابط جریان مولکولی آزاد، موجود در ماژول جریان مولکولی، ابزاری کارآمد برای مدل‌سازی گازهای بسیار کمیاب بوده که مولکول‌های گازی بسیار سریع‌تر از هر موجود هندسی در دامنه حرکت می‌کنند. برای پمپ‌های توربومولکولی، که در آن پره‌ها با سرعتی قابل مقایسه با سرعت حرارتی مولکول‌های گازی حرکت می‌کنند، یک رویکرد مونت کارلو لازم است.
کامسول

بهینه‌سازی توپولوژی یک پرتو Topology Optimization of an MBB Beam – MBB

نمایش بهینه‌سازی توپولوژی با استفاده از ماژول مکانیک ساختاری و ماژول بهینه‌سازی. پرتوهای MBB کلاسیک در دوبعد با استفاده از یک فیلتر هلمهولتز و ماده ایزوتروپیک جامد با تلفات (SIMP) حل شده تا مسألۀ بهینه‌سازی ترکیبی اصلی را به یک مسألۀ بهینه‌سازی مداوم تبدیل کند.
کامسول

بهینه‌سازی توپولوژی ساختار یک سه‌گوشه تحت بار – Topology Optimization of a Loaded Knee Structure

تصور کنید که شما در حال طراحی یک قاب دوچرخۀ کوهستانی سبک هستید که باید در جعبه‌ای با اندازۀ مشخص قرار گیرد و وزن آن بیش از 8 کیلوگرم نباشد. با توجه به اینکه بارهای موجود بر روی دوچرخه را می‌دانید، می‌توانید با توزیع مواد موجود ضمن رسیدن به حداکثر سختی قاب، به این مهم دست پیدا کنید. به این ترتیب شما بهینه‌سازی توپولوژی قاب را به عنوان یک مسألۀ توزیع مواد فرمول‌بندی کرده‌اید.
کامسول

بهینه‌سازی توپولوژی و تأیید یک حالت آکوستیک در یک اتاق دوبعدی – Topology Optimization and Verification of an Acoustic Mode in a 2D Room

در این آموزش استفاده از بهینه‌سازی توپولوژی در آکوستیک معرفی می‌شود. هدف از بهینه‌سازی یافتن توزیع بهینۀ مواد (جامد یا هوا) در یک دامنۀ طراحی معین -در اینجا آب‌بندی یک اتاق دوبعدی- است که میانگین فشار صدا را در یک منطقۀ هدف به حداقل می‌رساند. بهینه‌سازی برای یک فرکانس واحد انجام می‌شود. طراحی بهینۀ توپولوژی بیشتر به یک هندسه تبدیل شده و نتایج بهینه‌سازی با استفاده از مرزهای سخت صدای واقعی تأیید می‌شود.
کامسول

بهینه‌سازی وابسته به زمان – Time-Dependent Optimization

این آموزش نحوۀ محاسبۀ راه حل حالت پایدار تناوبی از یک مسألۀ مدل غیرخطی را با استفاده از یک حل‌کنندۀ بهینه‌سازی نشان می‌دهد. حل‌کننده شرایط ابتدایی را در ابتدای دوره اصلاح کرده تا در پایان دوره با محلول مطابقت داشته باشد.
کامسول

ترموفورز – Thermophoresis

هنگامی که یک شیب دما در یک گاز وجود داشته باشد، ذرات معلق تمایل دارند از مناطقی با درجه حرارت بالا به پایین منتقل شوند. نیرویی که این اثر را ایجاد می‌کند، نیروی ترموفورزی نامیده می‌شود. مولکول‌های گازی که با ذره‌ای از سمت گرم برخورد می‌کنند دارای سرعت بالاتری نسبت به سمت سرد هستند که این امر منجر به ایجاد نیروی خالص به سمت مناطق سرد می‌شود. این اثر می‌تواند برای ایجاد رسوب گرمای حرارتی مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند ذرات نامطلوب را از یک گاز خوراک فیلتر کند. همچنین می‌توان از آن در رسوب شیمیایی بخار استفاده کرد و مانع از ورود آلاینده‌های ذرات بر روی سطح یک گیرنده شد. این مدل اندازۀ یک منطقۀ عاری از ذرات را در بالای یک سوسکتور گرم برای شیب‌های مختلف دما شبیه‌سازی می کند.
کامسول

انتشار ترمیونی در یک دیود مسطح – Thermionic Emission in a Planar Diode

هنگامی که الکترون‌ها از یک کاتد گرم‌شده در یک دیود خلاء صفحه‌موازی ساطع می‌شوند، به تراکم بار فضا در دیود کمک کرده که به نوبۀ خود بر توزیع پتانسیل الکتریکی تأثیر می‌گذارد. اگر اختلاف پتانسیل بین کاتد و آند به اندازۀ کافی بزرگ نباشد، حداقل پتانسیل بین آن‌ها شکل گرفته و الکترون‌ها انرژی کافی را به سمت کاتد دفع می‌کنند. گفته می‌شود که چنین دیودی در رژیم محدود فضایی کار می‌کند.
کامسول

اجزای زیرقطعه در آکوستیک با استفاده از شرط مرزی امپدانس – Sub-Component Lumping in Acoustics Using the Impedance Boundary Condition

این برنامه یک روش مدل‌سازی برای به دست آوردن مدل‌های ساده شده از نظر جسمی در ماژول آکوستیک را نشان می‌دهد. این رویکرد شامل تبدیل زیراجزای پیچیده به یک شرط مرزی امپدانس و در غیر این صورت استفاده از آکوستیک ساده در طول مدل کامسول است. به عنوان یک نتیجه، سرعت محاسباتی قابل توجهی می‌تواند حاصل شود.
کامسول

بهینه‌سازی شکل یک موجبر بلندگو – Shape Optimization of a Tweeter Waveguide

این برنامه چگونگی استفاده از قابلیت‌های بهینه‌سازی کامسول را برای توسعۀ خودکار طرح‌های جدید با رضایت از محدودیت‌های طراحی حساس نشان می‌دهد. این مدل هندسۀ بلندگوی ساده را بهینه می‌کند. نمونه‌هایی از محدودیت‌ها می‌تواند شامل شعاع بلندگو یا حداقل فشار صوتی قابل دستیابی باشد.
کامسول

بهینه‌سازی شکل یک طراحی خازن – Shape Optimization of a Capacitor Design

این مثال نحوۀ بهینه‌سازی طراحی خازن از طریق بهینه‌سازی را نشان می‌دهد. توضیحات دقیق‌تر از پدیده و روند مدل‌سازی را می‌توان در پست وبلاگ "تغییر ابعاد یک مدل با استفاده از بهینه‌سازی شکل" مشاهده کرد.
کامسول

ریزکاو یونی حساس با وضوح بالا – Sensitive High-Resolution Ion Microprobe

در این آموزش از ویژگی Particle Beam برای بررسی عملکرد طیف‌سنج با دقت بالا استفاده شده است. پرتو یونی در معرض نیروهای الکتریکی و مغناطیسی قرار دارد و فقط بخشی از پرتو ورودی به آشکارساز منتقل می‌شود. از ویژگی Particle Counter برای محاسبۀ احتمال انتقال و تجسم مسیر ظاهری پرتو منتقل شده استفاده می‌شود.
کامسول

کهکشان چرخشی – Rotating Galaxy

این مدل آموزش نحوۀ اضافه کردن نیروهای برهم‌کنشی ذره و ذرات سفارشی را نشان می‌دهد. در این مثال نیروی گرانشی بین 2500 ستاره در یک کهکشان مدل‌سازی می‌شود. کهکشان در ابتدا به عنوان یک بدنۀ سفت و سخت چرخش کرده، سپس به دلیل نیروهای گرانشی شروع به تغییر شکل می‌دهد.
کامسول

جاذبRössler Attractor – Rössler

جاذب Rössler دستگاهی از سه معادلۀ دیفرانسیل غیرخطی و معمولی است. جاذب Rössler از نظر ماهیتی مشابه جاذب Lorenz است. معادلات غیرخطی را می‌توان در کامسول با استفادۀ راحت از فرمول Massless موجود در رابط ردیابی ذرات ریاضی حل کرد.
کامسول

پرتو الکترونی واگرای نسبیتی – Relativistic Diverging Electron Beam

هنگام مدل‌سازی انتشار پرتوهای ذره‌ای باردار در جریان زیاد و سرعت‌های نسبیتی، شارژ فضا و جریان پرتو نیروهای الکتریکی و مغناطیسی قابل توجهی ایجاد می‌کنند که تمایل به گسترش و تمرکز پرتو دارند.
کامسول

جداسازی گلبول‌های قرمز – Red Blood Cell Separation

دی‌الکتروفوروز (DEP) هنگامی اتفاق می‌افتد که نیرویی بر روی یک ذرۀ دی‌الکتریک اعمال شود؛ زیرا این ماده در معرض میدان الکتریکی غیر یکنواخت قرار دارد. DEP کاربردهای بسیاری در زمینه دستگاه‌های پزشکی دارد که برای حسگرهای زیستی، تشخیصی، دستکاری ذرات و تصفیه (مرتب‌سازی)، مونتاژ ذرات و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کامسول

پمپ توربومولکولی شبه دوبعدی – Quasi-2D Turbomolecular Pump

اگر شعاع متوسط پره‌ها از فاصلۀ بین آن‌ها زیادتر باشد، می‌توان شبیه‌سازی جریان مونت کارلو را در پمپ توربومولکولی ساده کرد. در این شرایط، تیغه‌های چرخان پمپ را می‌توان به عنوان یک ردیف نامحدود تیغه‌هایی که دارای تنها سرعت انتقال هستند، تقریب زد.
کامسول

طیف‌سنج جرمی چهارگانه – Quadrupole Mass Spectrometer

مؤلفۀ اصلی طیف‌سنج جرمی چهارگانه، فیلتر جرمی است که برای فیلترکردن یون‌های با بار متفاوت نسبت به جرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلتر جرمی چهارگانه در طی سال‌ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. Ref. 1 و فیزیک و طراحی بهینه به خوبی درک شده‌اند. در طیف‌سنج جرمی چهارگانۀ واقعی، میدان‌های حاشیه‌ای در ورودی و خروجی فیلتر جرمی وجود دارد. این میدان‌های حاشیه‌ای می‌توانند نقش مهمی در تعیین احتمال انتقال یک یون خاص از طریق فیلتر جرمی را ایفا کنند. این مدل مسیرهای یون را در یک طیف‌سنج جرمی چهارگانه محاسبه می‌کند، از جمله اثرات میدان‌های حاشیه‌ای. در این مدل از رابط‌های الکتروستاتیک، جریان‌های الکتریکی و ردیابی ذرات بار استفاده می‌شود.
کامسول

فیلتر جرمی چهارگانه – Quadrupole Mass Filter

فیلتر جرمی چهارگانه (QMF) یک عنصر اصلی طیف‌سنج جرمی مدرن است. QMF از میدان‌های الکتریکی جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC) برای تحلیل یون‌های مثبت یا منفی بر حسب نسبت جرم به بار استفاده می‌کند. QMF شامل 4 میلۀ موازی است که به طور مساوی با هم فاصله دارند، نسبت شعاع میله به شعاع دایرۀ محیطی 1.148 است. جفت میله‌های مخالف به صورت برقی متصل هستند. قطر میله‌های معمولی بین 5 تا 12 میلی‌متر و طول میله بین 100 تا 200 میلی‌متر است. فرکانس جزء AC میدان الکتریکی به طور معمول در محدوده 1 تا 10 مگاهرتز است. این مدل هم به ماژول ردیابی ذرات و هم به ماژول AC / DC احتیاج دارد.
کامسول

فرسایش لوله به دلیل ذرات آلوده – Pipe Erosion due to Contaminant Particles

رابط ردیابی ذرات برای جریان سیال برای محاسبۀ فرسایش خم لوله استفاده می‌شود. مقدار مواد از دست رفته با استفاده از مدل‌های فرسایشی مختلف محاسبه می‌شود.
کامسول

مسیر ذرات در یک هم‌زن ایستای لایه‌ای – Particle Trajectories in a Laminar Static Mixer

در هم‌زن‌های ایستا که به هم‌زن‌های بی‌حرکت یا درون‌خطی نیز نامیده می‌شوند، یک مایع از طریق لوله‌ای که حاوی تیغه‌های ثابت است پمپ می‌شود. این روش ترکیب مخصوصاً برای ترکیب‌کردن جریان لایه‌ای مناسب است؛ زیرا در این رژیم جریان فقط تلفات فشار کمی ایجاد می‌کند. این مثال جریان را در هم‌زن ایستا با تیغۀ پیچیده بررسی می‌کند. این برنامه عملکرد ترکیب را با محاسبۀ مسیر ذرات معلق از میان هم‌زن ارزیابی می‌کند. این مدل از جریان لایه‌ای و ردیابی ذرات برای رابط‌های جریان سیال استفاده می‌کند.
کامسول

ردیابی ذرات در میکروهم‌زن – Particle Tracing in a Micromixer

میکروهم‌زن‌ها بسته به میزان مخلوط‌کردن مورد نیاز و مقیاس طول، می‌توانند ثابت یا پویا باشند. برای هم‌زن‌های ایستا، عدد رینولدز باید زیاد باشد تا القای اختلال در اختلاط شود. غالباً میکروهم‌زن‌ها به دلیل اندازۀ مشخصۀ کوچک، در رژیم جریان چندلایه فعالیت می‌کنند. انتشار یک املاح در مایع در حال جریان نیز ممکن است از اندازۀ 10-10m² / s بسیار کوچک باشد. این نتیجه می‌تواند مقیاس‌های طول را به ترتیب مترها مخلوط کند - برای دستگاه میکروسکوپ به وضوح غیرقابل قبول است. هم‌زن‌های ایستا سعی می‌کنند با افزودن عناصر اختلاط، مشکل را کاهش داده تا گرداب را به جریان وارد کنند. یک هم‌زن پویا برای تقویت روند اختلاط از تیغه‌های چرخشی استفاده کرده و دستگاه‌های با مقیاس کوچک‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. یکی از مضرات بزرگ یک هم‌زن پویا این است که قطعات متحرک مورد نیاز است. در این مدل از رابط‌های چرخش ماشین، جریان لایه‌ای و ذرات ردیابی برای رابط جریان سیال استفاده شده است.
کامسول

بهینه‌سازی سیم‌پیچ‌ها – Optimizing Coils

چندین روش مختلف برای بهینه‌سازی یک سیم‌پیچ متقارن محوری ده‌چرخشی ارائه شده است.
کامسول

بهینه‌سازی پروفایل چرخ لنگر – Optimizing a Flywheel Profile

مؤلفۀ تنش شعاعی در یک چرخ لنگر محوری متقارن و همگن با ضخامت ثابت، یک قلۀ تیز را در نزدیکی شعاع داخلی نشان می‌دهد. از آنجا، به طور یکنواخت کاهش یافته تا اینکه در لبۀ بیرونی چرخ لنگر به صفر برسد. توزیع تنش ناهموار، طرحی را نشان می‌دهد که استفاده از مواد موجود را بهینه نمی‌کند.
کامسول

آموزش‌های بهینه‌سازی – Optimization Tutorials

این برنامه مسائل معیار دوبعدی مختلف را که نشان‌دهندۀ جوانب مثبت و منفی بهینه‌سازی است، حل می‌کند.
کامسول

بهینه‌سازی چندمطالعه‌ای یک قلاب – Multistudy Optimization of a Bracket

در این مثال بهینه‌سازی شکل، با تغییر اندازه و موقعیت تعدادی از اشیاء هندسی، جرم یک براکت به حداقل می‌رسد.
کامسول

حرکت پروتون‌های به دام افتاده در میدان مغناطیسی زمین – Motion of Trapped Protons in Earth’s Magnetic Field

این مدل مسیر پروتون‌های غیرنسبیتی در میدان مغناطیسی زمین را نشان می‌دهد.
خرید بسته آموزش کامسول