5/5 - (84 امتیاز)

✔️توجه:

☀️جهت دانلود از firefox یا mozilla استفاده کنید☀️

آیکون کامسول comsol
نرم افزار comsol

خنک‌کننده تراشه الکترونیکی – Electronic Chip Cooling

در این مدل آموزشی از هندسۀ سینک گرما از کتابخانه جزء استفاده شده است. این آموزش روش‌های مختلفی را برای مدل‌سازی انتقال حرارت هنگام مطالعۀ خنک‌کننده یک تراشۀ الکترونیکی نشان می‌دهد.
نرم افزار comsol

مبدل حرارتی دیوار پویا – Dynamic Wall Heat Exchanger

مبدل حرارتی در این مدل آموزشی حاوی یک دیوار پویا با شکل موج نوسان‌کننده است. تغییر شکل باعث اختلاط در مایع شده و تشکیل لایه‌های مرز حرارتی را کاهش می‌دهد. از این رو انتقال حرارت بین دیواره‌ها و سیال را افزایش می‌دهد.
نرم افزار comsol

سیستم تحویل دارو – Drug Delivery System

این مثال عملکرد یک سیستم دارویی را ارائه می‌دهد که غلظت متغیر یک داروی محلول در آب را تأمین می‌کند. قطره‌ای با حجم ثابت آب در یک لولۀ ثابت با سرعت ثابت به پایین می‌رود. بخشی از دیوارۀ مویرگی شامل یک غشای نفوذناپذیر است که قسمت داخلی مویرگ را از محلول غلیظ دارو جدا می‌سازد. با عبور قطره از غشاء، زاویۀ تماس آن تغییر کرده و دارو در آب حل می‌شود.
نرم افزار comsol

شکست قطره در یک اتصال Droplet Breakup in a T-junction – T

امولسیون‌ها شامل قطرات مایع کوچکی هستند که در یک مایع غیرقابل نفوذ غوطه‌ور شده و به طور گسترده در تولید مواد غذایی، مواد آرایشی، مواد شیمیایی خوب و محصولات دارویی به کار می‌روند. کیفیت محصول به طور معمول به اندازه قطرات بستگی دارد. شبیه‌سازی این فرآیندها می‌تواند در بهینه‌سازی این قطرات و همچنین سایر متغیرهای فرآیند کمک کند.
نرم افزار comsol

مبدل حرارتی دو لوله – Double-Pipe Heat Exchanger

مبدل‌های حرارتی دو لوله، با شکل معمولی چرخشU ، یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع مبدل‌های حرارتی است که در صنعت فرآیند شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نرم افزار comsol

تهویه جابجایی – Displacement Ventilation

به طور کلی، دو کلاس تهویه وجود دارد: تهویۀ مخلوط‌کن و تهویۀ جابجایی. در تهویۀ جابجایی، هوا وارد یک اتاق در سطح کف شده و هوای گرم را جابجا می‌کند تا به دمای مطلوب برسد. منابع گرمایش در اتاق می‌تواند شامل دستگاه‌های الکترونیکی یا شیرهای ورودی هوای گرم باشد.
نرم افزار comsol

پراکندگی ذرات سنگین در یک جریان کانال آشفته – Dispersion of Heavy Particles in a Turbulent Channel Flow

در این مدل معیار، ذرات جامد در یک جریان کانال کاملاً توسعه یافتۀ آشفته آزاد می‌شوند. ذرات تحت فشار کششی قرار دارند که شامل سهم ناشی از تلاطم سیال بوده که با استفاده از یک مدل پیوستۀ تصادفی پیوسته (CRW) اجرا می‌شود.
نرم افزار comsol

سینک گرمایی دیسک-پشته – Disk-Stack Heat Sink

این مسأله از یک تجزیه و تحلیل حرارتی اولیه در سطح صفحۀ معمولی پیروی می‌کند. ابتدا شبیه‌سازی برد را با برخی مدارهای مجتمع (IC) انجام دهید. سپس برای مشاهدۀ اثرات خنک‌کننده، یک سینک گرمایی دیسک-پشته را اضافه کنید. سرانجام، برای اضافه کردن یک لایۀ مسی به انتهای صفحه رفته تا حتی از توزیع دما هم خارج شوید.
نرم افزار comsol

مجموعه‌های چهارگانه عرضی گسسته برای انتقال حرارت با تابش در متوسط شرکت‌کننده – Discrete Ordinates Quadrature Sets for Heat Transfer with Radiation in Participating Medium

این مدل مجموعه‌های چهارگانه‌ای را که در روش دست‌سازهای گسسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقایسه می‌کند. برای ارزیابی عملکرد مجموعه‌های چهارگانه در هندسه‌های پیچیده، نتایج پرتوافشانی فرودی و تعادل انرژی و وابستگی آن‌ها به چرخش یک دامنۀ محاسباتی مربع اندازه‌گیری می‌شود.
نرم افزار comsol

مجموعه‌های چهارگانه عرضی گسسته برای تشعشع در جذب متوسط – Discrete Ordinates Quadrature Sets for Radiation in Absorbing Medium

این مدل مجموعه‌های چهارگانه‌ای را که در روش دست‌سازهای گسسته مورد استفاده قرار گرفته، مقایسه می‌کند. راه حل تحلیلی مرجع تابش حوادث با 256 جهت گسسته به دست می‌آید. خطاها در پرتوافشانی فرودی و در تعادل انرژی اندازه‌گیری می‌شود.
نرم افزار comsol

شکستگی گسسته – Discrete Fracture

این مثال جریان آزاد را از طریق شکستگی در یک بلوک از محیط متخلخل مدل‌سازی می‌کند، جایی که جریان در شکستگی بسیار سریع‌تر از بلوک ماتریس است.
نرم افزار comsol

مخزن تخلیه – Discharging Tank

این مدل آموزش نحوۀ محاسبۀ افت فشار و سرعت جریان اولیه در سیستم لوله‌ای متصل به مخزن آب را نشان می‌دهد. رابط لوله‌ای جریان شامل استفاده از مدل‌های اصطکاک برای زبری سطح لوله‌ها و همچنین افت فشار در خم‌ها و دریچه‌ها است.
نرم افزار comsol

پمپاژ دیفرانسیل – Differential Pumping

سیستم‌های خلاء پمپ‌شده با استفاده از یک دهانه یا لولۀ کوچک برای اتصال دو قسمت از سیستم خلاء که در فشارهای بسیار متفاوتی قرار دارند استفاده می‌کنند. چنین سیستم‌هایی هنگامی که فرایندها با فشارهای بالاتر اجرا شوند ضروری بوده و توسط آشکارسازهایی که برای بهره‌برداری نیاز به UHV دارند، مورد نظارت قرار می‌گیرند.
نرم افزار comsol

مبدل حرارتی متقابل جریان – Cross-Flow Heat Exchanger

این مدل جریان سیال و انتقال حرارت را در یک مبدل حرارتی میکرو از فولاد ضد زنگ حل می‌کند. این نوع مبدل‌های حرارتی در دستگاه‌های آزمایشگاهی روی تراشه در بیوتکنولوژی و رآکتورهای میکرو، به عنوان مثال برای سلول‌های میکروسوختی یافت می‌شوند. این مدل گرما را از طریق همرفت و انتقال هدایت می‌کند.
نرم افزار comsol

جریان‌سنج اثر پیچشی: شبیه‌سازی FSI در دامنه فرکانس – Coriolis Flowmeter: FSI Simulation in the Frequency Domain

یک جریان‌سنج اثر پیچشی -که همچنین به عنوان یک جریان‌سنج جرمی یا جریان‌سنج بی‌حرکت شناخته می‌شود- برای اندازه‌گیری سرعت جریان جرم یک سیال که از طریق آن عبور می‌کند، استفاده می‌شود. از این واقعیت استفاده شده که عدم تحرک سیال از طریق یک لولۀ نوسان باعث می‌شود که لوله به تناسب سرعت جریان جرم پیچیده شود. به طور معمول، چگالی و در نتیجه میزان جریان حجمی را می‌توان با استفاده از دستگاه ارزیابی کرد.

خنک‌سازی قالب تزریق – Cooling of an Injection Mold

این مدل نشان می دهد که چگونه می توانید از رابط جریان لوله‌ای غیرهم‌دما به همراه انتقال حرارت در رابط جامدات استفاده کرده تا از خنک کردن یک قسمت پلی‌اورتان قالب تزریق شده برای فرمان خودرو استفاده شود.

خنک‌سازی و جامدسازی فلز – Cooling and Solidification of Metal

این مثال الگویی از یک فرآیند ریخته‌گری مداوم است. فلز مایع در قالب یک مقطع یکنواخت ریخته می‌شود. قسمت بیرونی قالب خنک شده و همانطور که جریان می‌یابد فلز جامد می‌شود. هنگامی که فلز قالب را ترک می‌کند، در قسمت خارجی کاملاً جامد می‌شود، اما هنوز درون آن مایع است. این فلز همچنان به خنک شدن ادامه می‌دهد و در نهایت به طور کامل جامد می‌شود که در این مرحله می‌توان آنرا به بخش‌هایی برش داد.

جریان همرفت در صفحه مبدل حرارتی – Convective Flow in a Heat Exchanger Plate

این نمونه با اتصال یک رابط جریان سطحی در سه بعدی به یک رابط جریان لوله‌ای که در یک مبدل حرارتی میکروکانال جریان می‌یابند، جریان را مدل‌سازی می‌کند. با استفاده از رابط جریان لوله‌ای برای مدل‌سازی جریان در میکروکانال‌ها، اندازۀ مسأله به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خنک‌کننده همرفتی از یک القاگر پوتورز – Convective Cooling of a Potcore Inductor

القاگر یکی از اجزای متداول در انواع دستگاه‌های برقی است. کاربردهای آن شامل تبدیل نیرو و اندازه‌گیری بوده و همچنین می‌توان از آن به همراه خازن‌ها برای ایجاد نوسان‌گر استفاده کرد. در دستگاه‌های کوچک با اجزای بسیار، مانند لپ‌تاپ‌ها، تولید گرما می‌تواند مشکل ایجاد کند و باید در طراحی مدنظر قرار گیرد.
نرم افزار comsol

خنک‌کننده همرفت تابلوهای مدار – همرفت طبیعی سه‌بعدی – Convection Cooling of Circuit Boards — ۳D Natural Convection

مجموعۀ مدل‌ها، خنک‌کنندۀ هوا از تخته‌های مدار جمع شده با چندین مدار مجتمع (IC) را بررسی کرده که به عنوان منبع گرما عمل می‌کنند. دو سناریوی خنک‌کنندۀ احتمالی به تصویر کشیده شده است: تخته‌های هم‌تراز عمودی با استفاده از همرفت طبیعی و تخته‌های افقی با همرفت اجباری (خنک‌کنندۀ پنکه).
نرم افزار comsol

پخت و پز همرفت پیت مرغ – Convection Cooking of Chicken Patties

هنگام پخت و پز مواد غذایی، مانند پتی، در کوره‌های همرفتی، روش گرمایش تبادلی وجود دارد. اگر پتی در دمای فر پایین گرم شود، پخت و پز کند شده و پتی خشک می‌شود، و در نتیجه طعم نامطبوع می‌گیرد. اگر پتی به سرعت در دمای بالا گرم شود، به دست آوردن دمای یکنواخت در پتی دشوار است. هنگام پخت هسته، ممکن است پوسته بیش از حد پخته شود.
نرم افزار comsol

میکروهم‌زن انتشار کنترل‌شده – Controlled Diffusion Micromixer

این مدل یک میکرو سلولی به شکل H را شبیه‌سازی می کند که برای مخلوط کردن کنترل‌شده طراحی شده است. سلول دو جریان چندلایۀ مختلف را برای مدت زمان کنترل شده در تماس قرار می‌دهد.
نرم افزار comsol

ریخته‌گری مداوم – Continuous Casting

این مثال فرآیند ریخته‌گری میله فلزی را از حالت مایع به حالت جامد با استفاده از رابط چندرسانه‌ای غیر هم‌دمای جریان -که ترکیبی از انتقال گرما و جریان سیال است- مدل‌سازی می‌کند. این مدل جریان و انتقال گرما و جریان جامد، از جمله انتقال فاز از مذاب به جامد را توصیف می‌کند. این تغییر فاز باعث تغییر در حرکت، انتشار گرمای نهان و تغییر در خصوصیات فیزیکی می‌شود.
نرم افزار comsol

حذف آلاینده‌ها از فاضلاب در یک لجن‌گیر ثانویه توسط رسوب‌گذاری – Contaminant-Removal from Wastewater in a Secondary Clarifier by Sedimentation

تصفیۀ فاضلاب یک فرآیند چند مرحله‌ای برای از بین بردن آلاینده‌ها است. در مرحلۀ اول، ذرات بزرگ و جامد از طریق رسوب، شناور و تصفیه حذف می‌شوند. و سپس در مرحلۀ دوم، رفتار بیولوژیکی باعث تجمع ذرات کوچکتر شده و به اصطلاح لخته تشکیل می‌شود. این جابجایی‌ها با فرآیندی مانند رسوب‌گذاری راحت‌تر از بین می‌روند.
نرم افزار comsol

سوئیچ تماس – Contact Switch

این مدل چگونگی پیاده‌سازی یک تماس مالتی‌فیزیکی را نشان می‌دهد. این مثال رفتار حرارتی و الکتریکی دو بخش تماس با یک سوئیچ را مدل‌سازی می‌کند. جریان الکتریکی و گرما از یک قسمت به قسمت دیگر فقط از طریق سطح تماس جریان می‌یابد. دستگاه سوئیچ تماس دارای بدنۀ استوانه‌ای و شکل قلاب صفحه‌ای در قسمت تماس است. در آنجا، مقاومت ظاهری حرارتی و الکتریکی با فشار تماس مکانیکی در رابط همراه بوده که توسط مدل حل می‌شود.

خطر تراکم در یک دیوار چوبی – Condensation Risk in a Wood-Frame Wall

این مدل ثابت دوبعدی انتقال گرما و رطوبت را در دیواره‌ای متشکل از مواد مختلف ریزسنجی محاسبه می‌کند. مقایسه با روش Glaser برای محلول دما و رطوبت نسبی ارائه شده است. تأثیر استفاده از سد بخار نیز بررسی شده است.
نرم افزار comsol

تشخیص تراکم در یک دستگاه الکترونیکی با حمل و نقل و انتشار – Condensation Detection in an Electronic Device with Transport and Diffusion

این مثال تکامل ترمودینامیکی هوای مرطوب را در یک جعبۀ الکترونیکی شبیه سازی کرده تا بتواند تشخیص دهد که آیا تغیرات در هنگام تغییر خصوصیات محیط خارجی رخ می‌دهد؟ این مدل داده‌های اندازه‌گیری شده برای دمای هوا، فشار و غلظت بخار آب را اندازه‌گیری می‌کند. برای قسمت اول شبیه‌سازی، غلظت بخار آب در داخل جعبه یکدست و برابر با غلظت خارجی در نظر گرفته می‌شود. در بخش دوم حمل و نقل و انتشار بخار آب مورد توجه قرار گرفته است.

مبدل حرارتی لوله هم‌محور – Concentric Tube Heat Exchanger

یافتن ابعاد مناسب برای مبدل حرارتی برای اطمینان از اثربخشی آن ضروری است. از دیگر خصوصیاتی که باید برای طراحی مبدل حرارتی در نظر گرفته شود این است که باید هم اندازۀ آن مناسب باشد و هم مایع گرم یا سرد شده از دمای مناسب را فراهم نماید.
نرم افزار comsol

راهنمای ورود و صدور مش در کامسول مالتی‌فیزیک – COMSOL Multiphysics Mesh Import and Export Guide

در کامسول مالتی‌فیزیک، می‌توانید داده‌های مش و درون‌یابی ایجاد شده توسط سایر نرم افزارها را برای استفاده در شبیه‌سازی‌های خود وارد کنید. همچنین می‌توانید داده‌های ایجاد شده در کامسول مالتی‌فیزیک را صادر کنید تا در سایر مدل‌ها و برنامه‌های کامسول و همچنین سایر نرم‌افزارها استفاده شود. این سند و پرونده‌های نمونۀ همراه با آن، نمای کلی از عملکردهای واردات و صادرات موجود در کامسول مالتی‌فیزیک و توضیحاتی مفصل در قالب‌های کامسول وارداتی، صادراتی و بومی را ارائه می‌دهد.
نرم افزار comsol

مانع حرارتی مرکب – Composite Thermal Barrier

این مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان چندین لایۀ نازک ساندویچ شده با رسانش حرارتی مختلف را از دو طریق مختلف تنظیم کرد. ابتدا شیء مرکب به عنوان یک شیء سه‌بعدی مدل‌سازی می‌شود. در روش دوم از شرایط مرزی لایۀ نازک با گزینۀ حرارتی ضخیم برای جلوگیری از حل دامنه‌های نازک استفاده می‌شود. این روش در مدل‌سازی انتقال حرارت از طریق موانع حرارتی مانند پوشش چندلایه مفید است.

شبیه‌ساز سلولی تبادل شارژ – Charge Exchange Cell Simulator

یک واحد تبادل شارژ از ناحیه‌ای از گاز با فشار زیاد در داخل محفظۀ خلاء تشکیل شده است. هنگامی که پرتوی یونی با گاز با چگالی بالاتر تداخل می‌کند، یون‌ها با گاز واکنش نشان داده و ذرات خنثی انرژی ایجاد می‌کنند. این احتمال وجود دارد که فقط بخشی از یون‌های پرتوی واکنش‌های تبادل شارژ را متحمل شوند. بنابراین، برای خنثی کردن پرتو، یک جفت صفحات شارژ شده در خارج از سلول قرار می‌گیرند. از این طریق می‌توان یک منبع خنثی پر انرژی تولید نمود.

پمپ سانتریفیوژ – Centrifugal Pump

پمپ‌های گریز از مرکز در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از صنایع یافت می‌شوند. اندازۀ پمپ در این مدل برای کاربردهای خودروی معمولی است. این مدل نحوۀ تنظیم شبیه‌سازی ماشین‌آلات دوار را با استفاده از تقریب گردونۀ یخ زده برای مدل‌سازی پمپ‌های گریز از مرکز نشان می‌دهد.

کربناته کردن در آب – Carbonation in Water

این مثال نحوه مدل‌سازی کربناته را نشان می‌دهد که نوعی از پاشیدگی است. پاشیدگی یک فرایند انتقال جرم بین گاز و مایع بوده که در صنعت رایج است (مانند کربناته کردن نوشیدنی و کاربردهای فوتوبیوراکتور) و در خانه (هوادهی آکواریوم).

پرکردن مویرگی – Capillary Filling

این مثال یک سیلندر عمودی باریک را که در بالای مخزن پر از آب قرار دارد، مطالعه می‌کند. به دلیل چسبندگی دیوار و تنش سطح در رابط هوا / آب، آب از طریق کانال بالا می‌رود.

محاسبه مانده‌های جرم و انرژی – Calculating Mass and Energy Balances

این مدل آموزش می‌تواند برای یادگیری نحوۀ محاسبۀ مانده‌های جرم و انرژی استفاده شود.

شین اصلی با تابش سطح به سطح – Busbar with Surface-to-Surface Radiation (فایل ندارد)

این مدل یک شین اصلی گرم شدۀ الکترومغناطیسی را با اشعۀ سطح به سطح محاسبه کرده و نتایج را با مدل شین اصلی بدون تابش مقایسه می‌کند.
نرم افزار comsol

جریان شناور با قانون دارسی – مسأله برجسته – Buoyancy Flow with Darcy’s Law—The Elder Problem

تغییرات تراکم می‌تواند جریان را حتی در یک سیال ساکن هم آغاز کند. در سیستم‌های زمینی، تغییرات چگالی می‌تواند ناشی از نمک‌های طبیعی، تغییرات درجه حرارت زیرسطحی یا آلودگی انتقال باشد. این جریان‌های شناور یا چگالی محرک به حرکت سیال در سیستم‌های دریاچه نمک، حوضه‌های دفع شوری، ستون‌های آلوده و شسته شدۀ متراکم، و مخازن زمین گرمایی، اشاره کرده که بیانگر نام معدودی از آن‌ها است.
نرم افزار comsol

جریان شناور در آب – Buoyancy Flow in Water

این مثال وضعیت ثابت انتقال همرفت را در حفره‌ای پر از آب و محدود به دو صفحه عمودی بررسی می‌کند.
نرم افزار comsol

جریان شناور در هوا – Buoyancy Flow in Air

این مثال وضعیت ثابت انتقال همرفت را در حفره‌ای پر از هوا و با دو صفحۀ عمودی محدود می‌کند. برای تولید جریان شناور، صفحات در دماهای مختلف گرم شده و در یک محدوده تنظیم می‌شوند تا لایۀ جریان حفظ شود.

مدل باکلی لورت – Buckley Leverett Model

این معیار جریان دو فاز را در یک محیط متخلخل در یک‌بعد مدل‌سازی می‌کند، جایی که جریان را می‌توان با استفاده از معادلۀ باکلی لورت به صورت تحلیلی توصیف کرد.

حباب القایی محبوس بین لایه‌های مایع طبقه‌بندی شده – Bubble-induced Entrainment Between Stratified Liquid Layers

این مدل یک معیار برای جریان سه فاز است که معمولاً در فرآوری مواد غذای ، صنایع داروسازی و فرآوری مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج در مقابل داده‌های گزارش شده در نوشته‌جات تأیید می‌شود.

فوق کشسانی بایوت – Biot Poroelasticity

رابط Poroelasticity برای ارزیابی تغییر شکل در محیط متخلخل که ناشی از برداشت مایعات است، قانون دارسی و مکانیک جامد را جفت می‌کند.

نوار دو فلزی در جریان هوا – Bimetallic Strip in Airflow

این یک مدل مفهومی است که چگونگی تعامل بین ساختار سیال، انتقال حرارت و انبساط حرارتی را نشان می‌دهد.

رفتار یک مایع قدرت-قانون در هم‌زن – Behavior of a Power-Law Fluid in a Mixer

این مدل نحوۀ استفاده از شبیه‌سازی‌ها را برای پیش‌بینی اعداد نیرو با مایعات قدرت قانون در هم‌زن نشان می‌دهد. این رفتار جریان را در یک مخزن کف مسطح با یک پروانۀ شاخه‌ای چهار تیغه شبیه‌سازی می‌کند.

جریان هوا بر روی بدنه احمد – Airflow over an Ahmed Body

بدنۀ احمد نمایانگر یک هندسۀ ساده و وسایل نقلیۀ زمینی از نوع بدنۀ بلوف است. شکل آن به اندازۀ کافی ساده بوده که امکان شبیه‌سازی دقیق جریان را فراهم کرده اما برخی از ویژگی‌های مهم عملی مرتبط با بدنۀ خودرو را حفظ می‌کند.

عمل بر روی سازه‌هایی که در معرض آتش قرار دارند – کشش حرارتی – Action on Structures Exposed to Fire — Thermal Elongation

این نوشته تلفیقی از برخی نمونه‌های DIN EN 1991-1-2 است (اقدامات مربوط به سازه‌های در معرض آتش).

آکوستیک یک سیستم لوله‌ای با خم و اتصالات سه‌بعدی – Acoustics of a Pipe System with 3D Bend and Junction

در این آموزش نحوۀ مدل‌سازی انتشار امواج صوتی در سیستم‌های بزرگ لوله‌ای با اتصال رابط آکوستیک لوله به رابط آکوستیک فشار نشان داده شده است. آموزش در هر دو دامنۀ زمان و دامنۀ فرکانس تنظیم شده است.

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ 0.3 است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود.

جریان مافوق صوت سه‌بعدی در یک کانال با یک دست انداز – ۳D Supersonic Flow in a Channel With a Bump

این مثال جریان مافوق صوت سه‌بعدی، از جمله تأثیر شوک را در یک کانال مستقیم با یک مانع کوچک در یکی از دیواره‌ها مدل‌سازی می‌کند.

یاتاقان گام یک‌بعدی – ۱D Step Bearing

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاطاقان مرحله هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.

یاتاقان کشویی هواپیما در یک بعد – ۱D Plane Slider Bearing

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاتاقان کشویی هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.
Bimetallic Strip in Airflow

نوار دو فلزی در جریان هوا – Bimetallic Strip in Airflow

این یک مدل مفهومی است که چگونگی تعامل بین ساختار سیال، انتقال حرارت و انبساط حرارتی را نشان می‌دهد. یک نوار دو فلزی در یک کانال هوا طوری گرم می‌شود که خم شود. پس از مدتی، جریان هوا با دمای ورودی که در زمان متفاوت است معرفی می‌شود. در نتیجه، تغییراتی در شکل ایجاد می‌شود
Aquifer Characterization

خصوصیات آبخوان – Aquifer Characterization

این مدل با استفاده از رابط بهینه‌سازی برای حل مسألۀ معکوس برای تعیین هدایت هیدرولیک متغیر فضایی بر روی یک شبکۀ درجه دوم گسسته از تعدادی از تست‌های پمپ آبخوان استفاده می‌کند. از آنجا که تعدادی از مشاهدات از تعداد پارامترهای ناشناخته کوچکتر است، از یک تاوان جغرافیایی آمار برای تمایز
Anisotropic Heat Transfer through Woven Carbon Fibers

انتقال حرارت ناهمسانگرد از طریق الیاف کربن بافته‌شده – Anisotropic Heat Transfer through Woven Carbon Fibers

این مدل و ارائه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از ویژگی‌های ناهمسانگرد فیبرها در یک شبیه‌سازی انتقال حرارت استفاده نمود. از آنجا که جهت‌گیری الیاف را نمی‌توان به راحتی و صریح تعریف کرد، از رابط مختصات منحنی برای تعریف جهت‌گیری فیبر استفاده می‌شود. الیاف در جهت تار از رسانندگی حرارتی بالا و در جهت پود از

Airflow over an Ahmed Body

جریان هوا بر روی بدنه احمد – Airflow over an Ahmed Body

در این مدل چگونگی شبیه‌سازی جذب و دفع آب وابسته به زمان در سیستم خلاء با فشار کم انجام می‌شود. هنگامی که یک شیر دروازه به قفل بار باز می‌شود، آب وارد سیستم شده و انتقال و پمپاژ بعدی آب مدل‌سازی می‌شود.
نرم افزار comsol

عمل بر روی سازه‌هایی که در معرض آتش قرار دارند – کشش حرارتی – Action on Structures Exposed to Fire — Thermal Elongation

این نوشته تلفیقی از برخی نمونه‌های DIN EN 1991-1-2 است (اقدامات مربوط به سازه‌های در معرض آتش). مدل‌هایی که شامل می‌شوند: 1. خنک‌کننده (HT) 2. گرمایش (HT) 3. انتقال حرارت از طریق چند لایه (HT) 4. کشش حرارتی (SME، استرس حرارتی) 5. انبساط حرارتی (SME، HT، مدل مواد غیرخطی)
نرم افزار comsol

بوش آکوستیک با جریان پیش‌زمینه تراشنده – Acoustic Liner with a Grazing Background Flow

این مدل نحوۀ محاسبۀ خواص صوتی یک بوش آکوستیک با یک جریان تراشنده را نشان می‌دهد. آستر از هشت طنین‌انداز با شکاف‌های نازک تشکیل شده است. جریان تراشندۀ پس‌زمینه در شماره ماخ 0.3 است. سطح فشار صوت در بالای آستانه محاسبه شده و می‌تواند با نتایج حاصل از یک مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده مقایسه شود. مدل ابتدا جریان را با استفاده از مدل تلاطم SST موجود در ماژول CFD
نرم افزار comsol

جریان مافوق صوت سه‌بعدی در یک کانال با یک دست انداز – ۳D Supersonic Flow in a Channel With a Bump

این مثال جریان مافوق صوت سه‌بعدی، از جمله تأثیر شوک را در یک کانال مستقیم با یک مانع کوچک در یکی از دیواره‌ها مدل‌سازی می‌کند. با عبور جریان از مانع، امواج شوک از مانع و دیواره‌های کانال جدا می‌شوند. امواج شوک انتشار دهنده، الگویی در پروفایل سرعت و توزیع چگالی تشکیل می‌دهد. این مدل از ویژگی های پالایش مش تطبیقی در
نرم افزار comsol

یاتاقان گام یک‌بعدی – ۱D Step Bearing

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاطاقان مرحله هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.
1D Plane Sliderنرم افزار comsol Bearing

یاتاقان کشویی هواپیما در یک بعد – ۱D Plane Slider Bearing

این مدل معیار ظرفیت بارگیری یک یاتاقان کشویی هیدرودینامیکی یک بعدی را محاسبه می‌کند. نتایج با بیان تحلیلی حاصل از حل معادلات رینولدز به طور مستقیم در این مورد ساده مقایسه می‌شوند.
کامسول یار آموزش رایگان کامسول فارسی comsol

توزیع جریان ثانویه در یک سلول استخراج الکتریکی روی – Secondary Current Distribution in a Zinc Electrowinning Cell

/
این یک مدل از توزیع جریان ثانویه در یک سلول استخراج الکتریکی روی است. این مدل در تغییر پارامترهای الکترود در یک مطالعۀ پارامتری، تأثیر بر توزیع جریان را بررسی می‌‌کند. هندسه در دو بعد است.
کامسول یار آموزش رایگان کامسول فارسی comsol

سنسور گلوکز – Glucose Sensor

سنسورهای گلوکز الکتروشیمیایی برای اندازه­گیری غلظت گلوکز در یک نمونه از روش­های آمپرومتری استفاده می­کنند. این مثال مدل انتشار گلوکز و واسطه ردوکس فری / فروسیانید در یک واحد الکترولیت بالای یک الکترود مداخله­گر را مدل­سازی می­کند. سنسور نسبت به محدودۀ مناسب غلظت پاسخ خطی می­دهد. رابط
کامسول یار آموزش رایگان کامسول فارسی comsol

درمان الکتروشیمیایی تومورها – Electrochemical Treatment of Tumors

این مدل حمل و نقل و واکنش الکترولیتی در درمان بافت تومور را شامل می‌‌شود. تکامل اکسیژن در آند پروتون تولید کرده که pH را کاهش می‌‌دهد، در حالی که تولید کلر نیز از طریق هیدرولیز کلر منجر به کاهش pH می‌‌شود. یکی از اثرات pH پایین، از بین رفتن دائمی هموگلوبین در بافت است و در نتیجه باعث از بین رفتن بافت تومور می‌‌شود.
کامسول یار آموزش رایگان کامسول فارسی comsol

دولایه پراکنده با انتقال شارژ – Diffuse Double Layer With Charge Transfer

در دولایۀ پراکنده و در چند نانومتر اول یک سطح الکترود، فرض الکترون بودن به دلیل جداسازی شارژ معتبر نیست. به طور معمول، هنگام مدل‌‌سازی لایه‌‌های بسیار نازک الکترولیت از جمله آن‌‌هایی که در خازن‌‌های الکتروشیمیایی و میکروالکترودها وجود دارد، دولایۀ پراکنده ممکن است مورد توجه باشد. این مثال نشان می‌‌دهد که چگونه می‌‌توان
کامسول یار آموزش رایگان کامسول فارسی comsol

نمک‌زدایی در یک سلول الکترودیالیز – Desalination in an Electrodialysis Cell

الکترودیالیز یک فرآیند جداسازی برای الکترولیت‌‌ها بر اساس استفاده از میادین برقی و غشاهای انتخابی یونی است. برخی از کاربردهای متداول فرآیند الکترودیالیز عبارتند از: آب‌‌شیرین‌‌کن جریان رودخانه، پساب و آب آشامیدنی تنظیم pH به منظور حذف اسیدها از جمله آب میوه و شراب حفاری الکتریکی فلزات گرانبها
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

توزیع جریان در یک سلول غشایی کلر-قلیایی – Current Distribution in a Chlor-Alkali Membrane Cell

فرآیند غشای کلر قلیایی یکی از بزرگترین الکترولیزهای صنعتی با تولید تقریباً 40 میلیون تن معادل کلر و سود سوزآور در سال است. کلر به طور عمده برای تولید وینیل کلرید مونومر استفاده شده که به نوبۀ خود برای تولید پلی وینیل کلرید (PVC) استفاده می‌‌شود. چگالی جریان در فناوری سلول‌‌های غشایی طی دهۀ گذشته به طور

ولتامتری در الکترود میکروصفحه – Voltammetry at a Microdisk Electrode

ولتامتری در میکروالکترود شعاع 10 میکرومتری مدل­سازی شده است. در این روش رایج الکتروشیمیایی تحلیلی، پتانسیل موجود در الکترود در حال کار، بالا و پایین رفته و جریان ثبت می شود. شکل موج ولتاژ جریان ("ولتاموگرام") اطلاعاتی در مورد واکنش­پذیری و ویژگی­های حمل و نقل انبوه آنالیت می­دهد. میکروالکترودها در الکتروآنالیز
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی تحت تأثیر ته‌نشینی – Under-Deposit Corrosion

در این مدل، اثر محصول خوردگی بر خوردگی گالوانیک بین آلیاژ منیزیم (AE44) و فولاد خفیف در تماس با محلول آب نمک ارائه شده است، که در آن مرزهای تغییر شکل یافته به دلیل رسوب محصول خورندگی و همچنین انحلال منیزیم در نظر گرفته شده است. حمل و نقل یونهای Mg2 + تولید شده در سطح منیزیم و یونهای OH تولید شده در
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی تنشی – Stress Corrosion

خط لوله‌‌های فولادی غالباً در صنعت نفت و گاز تحت شرایط تنش / کرنش پیچیده قرار دارند. علاوه بر این، لوله‌‌ها به دلیل حرکت خاک در معرض کرنش طولی قابل توجهی قرار دارند.      برای شبیه‌‌سازی تنش الاستوپلاستیک، رابط مکانیک جامد با مدل انعطاف‌‌پذیری کوچک کرنش استفاده می‌‌شود. رابط توزیع ثانویۀ جریان برای مدل‌‌سازی واکنش‌‌های الکتروشیمیایی استفاده می‌‌شود.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی خط لوله جریان سرگردان – Stray Current Pipeline Corrosion

سیستم حفاظت کاتدی تحت تأثیر فعلی (ICCP) اغلب برای تحت تأثیر قرار گرفتن کاهش خوردگی خطوط لولۀ مدفون در صنعت نفت و گاز استفاده می‌‌شود. اشیاء فلزی مانند خطوط لولۀ مدفون، که در جریان سیستمICCP وجود دارند، ممکن است از فعل و انفعالات جریان سرگردان نتیجه شده و منجر به خوردگی سریع شوند. این مدل آموزش خوردگی جریان سرگردان یک خط لولۀ مدفون را نشان داده که در مجاورت یک
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

ICCP بدنۀ کشتی – Ship Hull ICCP

حفاظت کاتدیک تحت تأثیر قرار گرفته، یک استراتژی متداول برای کاهش خوردگی پوستۀ کشتی است که در آن یک جریان خارجی روی سطح بدنه اعمال شده و قطبش آن در پتانسیل پایین‌‌تری قرار دارد. در این مدل، تأثیر پوشش پروانه بر درخواست فعلی نشان داده شده است.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

پوشش سکوی نفت فلات قاره با رسوبات آهکی – Offshore oil platform jacket with calcareous deposits

مقیاس کامل، مدل وابسته به زمان از یک پوشش سکوی نفت فلات ساحلی با استفاده از آندهای قربانی، شکستن پوشش و رسوبات آهکی در سطوح فولادی. هدف از این آموزش، پاسخگویی به برخی از سؤالات متداول برای شبیه‌‌سازی‌‌ها در صنعت نفت و گاز است. البته این آموزش در مورد کلیۀ تجهیزات زیر دریایی مانند پایه‌‌های آسیاب بادی و بندرها نیز صدق می‌‌کند.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

تک قطبی با حل آندهای قربانی – Monopile with Dissolving Sacrificial Anodes

یک پایۀ یکپارچه، یک عنصر ساختاری با قطر بزرگ است که می‌‌تواند برای پشتیبانی از سازه‌‌هایی مانند توربین‌‌های بادی فراساحلی استفاده شود. این نرم افزار نشان می‌‌دهد که چگونه حفاظت کاتدی از یک قطب با گذشت زمان با حل شدن آندهای قربانی کاهش می‌‌یابد. این مدل می‌‌تواند برای ارزیابی سینتیک الکترود توزیع جریان
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی موضعی با استفاده از روش تنظیم سطح – Localized Corrosion using the Level Set Method

این مثال خوردگی گالوانیک بین دو مرحله مختلف در یک آلیاژ منیزیم برای یک پیکربندی ریزساختار مقطعی نماینده را مدل می‌‌کند. رابط سطح تنظیم شده در اینجا برای مدل‌‌سازی انحلال یک فاز تشکیل‌‌دهنده منتهی به تغییرات توپولوژیکی استفاده می‌‌شود. سینتیک الکترود در مرز خوردگی به عنوان یک اصطلاح دامنه با استفاده از تابع دلتای مجموعه سطوح تعریف می‌‌شود.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی شیمیایی – Localized Corrosion

این مثال خوردگی گالوانیک بین دو مرحله مختلف در یک آلیاژ منیزیم برای یک پیکربندی ریزساختار مقطعی نماینده را مدل می‌‌کند. رابط سطح تنظیم شده در اینجا برای مدل‌‌سازی انحلال یک فاز تشکیل‌‌دهنده منتهی به تغییرات توپولوژیکی استفاده می‌‌شود. سینتیک الکترود در مرز خوردگی به عنوان یک
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

اثر ضخامت مقره – Isolator Thickness Effect

استفاده از جداکنندۀ آلومینیوم (Al) یک استراتژی کاهش متداول برای خوردگی گالوانیک بین آلیاژ منیزیم (Mg) و فولاد خفیف (MS) است. مدل حاضر با استفاده از یک مطالعۀ پارامتری، اثر ضخامت آلومیناتور آلومینیوم بر شدت خوردگی گالوانیک را نشان می‌‌دهد. سینتیک الکترود در اینجا با استفاده از داده‌‌‌‌های قطبی‌‌سازی تجربی موجود در نوشته‌‌جات
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

میخ گالوانیزه – Galvanized Nail

این مثال آموزشی به عنوان مقدمه‌‌ای برای ماژول خوردگی و ارائۀ مدل‌‌های اکسیداسیون فلز و تراکم جریان اکسیژن در سطح یک میخ گالوانیزۀ احاطه شده توسط یک تکه چوب مرطوب -که به عنوان الکترولیت عمل می‌‌کند- است. لایۀ محافظ روی میخ کاملاً پوشانده نشده است، به طوری که در نوک میخ سطح آهن زیرین قرار گرفته است. ابتدا هدایت
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی گالوانیک با تغییر شکل الکترود – Galvanic Corrosion with Electrode Deformation

این مدل دوبعدی نحوۀ مدل‌‌سازی یک زوج گالوانیک را نشان می‌‌دهد که در آن خوردگی آند باعث تغییر شکل هندسه می‌‌شود. دادۀ پارامتر مورد استفاده برای آلیاژ منیزیم (AE44) است - یک جفت فولادی ملایم در محلول شورآب (آب نمک).
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی گالوانیک آلیاژ منیزیم در تماس با فولاد – Galvanic Corrosion of a Magnesium Alloy in Contact with Steel

آلیاژهای منیزیم به عنوان مواد سبک در زمینه‌‌های مختلف مهندسی جایگزین‌‌های جذابی هستند. با این حال منیزیم نسبتاً غیر اصیل بوده و ممکن است در هنگام استفاده با سایر فلزات، به عنوان مثال هنگام نصب یک جزء آلیاژ منیزیم با استفاده از اتصال دهنده‌‌های فولادی، دچار خوردگی گالوانیزه شود. این مثال مدل، یک زوج خوردگی گالوانیک متشکل از یک آلیاژ منیزیم (AZ91D) و فولاد خفیف،
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

برآورد پارامترهای سینتیک خوردگی – Estimation of Corrosion Kinetics Parameters

این آموزش نحوه استفاده از رابط Optimization را برای انجام برآورد پارامتر سینتیک الکترود بر اساس داده‌‌های قطبی‌‌سازی نشان می‌‌دهد. یک مدل قطبی‌‌سازی الکترود صفربعدی تعریف شده است که عبارات سینتیک را برای انحلال فلز و واکنش‌‌های کاهش اکسیژن جدا می‌‌کند. برای اجرای این آموزش شما به ماژول بهینه‌‌سازی نیاز دارید.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی نیکل با تغییر شکل الکترود – Crevice Corrosion of Nickel with Electrode Deformation

این مدل به تشریح اصول اساسی خوردگی شکاف و چگونگی استفاده از یک مطالعه وابسته به زمان برای شبیه‌‌سازی تغییر شکل الکترود می‌‌پردازد. مدل در دو بعد بوده و داده‌‌های قطبی‌‌سازی برای واکنش خوردگی از روی کاغذ توسط Absulsalam و دیگران گرفته شده است. مدل و نتایج مشابه با یک مدل یک‌‌بعدی توسط Brackman و دیگران است. این مدل
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی آهن در محلول اسید استیک / سدیم استات – Crevice Corrosion of Iron in an Acetic Acid/Sodium Acetate Solution

محدودیت حمل و نقل انبوه در نواحی نازک اغلب باعث می‌‌شود که الکتروشیمی موضعی بین شکاف (دهان) و انتها (نوک) تفاوت چشمگیری داشته باشد و در نتیجه اختلافات در شیمی محلی، ممکن است خوردگی رخ دهد. این مثال خوردگی آهن را در محلول اسید استیک / سدیم استات مدل‌‌سازی می‌‌کند. این مدل نتایج والتون را بازتولید می‌‌کند.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

محافظت از خوردگی سکوهای نفتی چندگانه – Corrosion Protection of Multiple Oil Platforms

این مثال تجزیه و تحلیل سیستم حفاظت از خوردگی از مثال سکوی نفتی واحد را با استفاده از مدل‌‌سازی تأثیر چندین سیستم عامل نفتی که در یک آرایه قرار گرفته است، گسترش می‌‌دهد. استفاده از توزیع فعلی در لبه‌‌ها، رابط BEM با مدل‌‌سازی کلیۀ الکترودها به عنوان استوانه در امتداد لبه‌‌های هندسۀ قالب سیم، به طور قابل توجهی اندازۀ مسئله و زمان محاسباتی را کاهش می‌‌دهد
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

محافظت در برابر خوردگی یک سکوی نفتی با استفاده از آندهای قربانی – Corrosion Protection of an Oil Platform Using Sacrificial Anodes

سازه‌‌های فلزی غرق در آب دریا می‌‌توانند از طریق خوردگی با محافظت کاتدی در برابر خوردگی محافظت شوند. این محافظت را می‌‌توان با یک جریان خارجی تحت تأثیر یا با استفاده از آندهای قربانی بدست آورد. استفاده از آندهای قربانی اغلب به دلیل سادگی آن ترجیح داده می‌‌شود. این مثال توزیع جریان اصلی سیستم محافظت در برابر خوردگی
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

محافظت کاتدیک فولاد در بتن آرمه – Cathodic Protection of Steel in Reinforced Concrete

این مثال محافظت کاتدی از نوار تقویت کنندۀ فولاد در بتن را مدل‌‌سازی می‌‌کند. سه واکنش متفاوت الکتروشیمیایی در سطح فولاد در نظر گرفته شده است. شارژ و حمل و نقل اکسیژن در حوزۀ بتن -که در آن هدایت الکترولیت و انتشار اکسیژن به میزان رطوبت بستگی دارد- مدل‌‌سازی شده است.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی دی اکسید کربن در لوله های فولادی – Carbon Dioxide Corrosion in Steel Pipes

دی‌‌اکسید کربن موجود در محلول آبی بسیار خورنده بوده و می‌‌تواند آسیب قابل توجهی به طرح‌‌های فلزی وارد کند. چنین شرایطی در لوله‌‌هایی که در انواع مختلف کاربردها به ویژه در صنعت پتروشیمی استفاده می‌‌شود بوجود می‌‌آید. در این مثال آموزشی، جریان‌‌های آشفتۀ متشکل از دی‌‌اکسید کربن و آب، سطح فولاد لوله‌‌ها را خورده است. خوردگی تحت تأثیر دما و pH است.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی اتمسفری یک شین اصلی – Atmospheric Corrosion of a Busbar

این مدل با استفاده از یک فلنج مس، یک فلنج آلیاژ آلومینیوم در تماس با یک مهره روی و پیچ و مهره، خوردگی گالوانیک جوی را از یک شین اصلی شبیه‌‌سازی می‌‌کند. رابط توزیع ثانویه فعلی برای حل پتانسیل الکتریکی در حوزۀ الکترود و جریان توزیع استفاده شده و از رابط شل برای حل پتانسیل الکترولیت در لایه الکترولیت نازک استفاده می‌‌شود.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

خوردگی اتمسفری – Atmospheric Corrosion

این مدل با استفاده از یک فلنج مس، یک فلنج آلیاژ آلومینیوم در تماس با یک مهره روی و پیچ و مهره، خوردگی گالوانیک جوی را از یک شین اصلی شبیه‌‌سازی می‌‌کند. رابط توزیع ثانویه فعلی برای حل پتانسیل الکتریکی در حوزۀ الکترود و جریان توزیع استفاده شده و از رابط شل برای حل پتانسیل الکترولیت در لایه الکترولیت نازک استفاده می‌‌شود.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

اثر مقاومت پوستۀ آند در محافظت کاتدیک – Anode Film Resistance Effect on Cathodic Protection

این مدل نشان می‌‌دهد که چگونه میزان خوردگی فولاد در یک سکوی نفتی به دلیل ایجاد پوستۀ مقاومت در آندهای قربانی -که توسط محصولات واکنش ایجاد می‌‌شوند- با گذشت زمان افزایش می‌‌یابد. این مدل همچنین شامل سینتیک الکترود توزیع جریان ثانویه بر روی ساختار فولادی محافظت شده، تعریف انحلال همزمان فلز و کاهش اکسیژن
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

الکتروفورز ناحیه – Zone Electrophoresis

الکتروفورز منطقه (ZE) یک روش جداسازی الکتروفورز است که به طور معمول در آنالیز پروتئین‌‌ها، اسیدهای نوکلئیک و بیوپلیمرها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. در طی فرآیند، گونه‌‌های مختلف در یک نمونه در یک سیستم بافر الکترولیتی مداوم، با توجه به شیب بالقوه منتقل می‌‌شوند. با توجه به اختلاف تحرکات، گونه‌‌های موجود در نمونه‌‌ها در نهایت
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

حمل و نقل در دریچه الکتروکینتیک – Transport in an Electrokinetic Valve

این برنامه نمونه‌‌ای از جریان محور فشار و الکتروفورز را در یک سیستم میکرو کانال سه‌‌بعدی ارائه می‌‌دهد. محققان غالباً از دستگاهی مشابه دستگاه موجود در این مدل به عنوان یک انژکتور نمونه الکتروکینتیک در بیوشیمی‌‌ها استفاده می‌‌کنند تا بتوانند حجم نمونه‌‌های خوبی از اسیدها و نمک‌‌های جدا شده را بدست آورند و این حجم‌‌ها را
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

تجزیۀ حرارتی – Thermal Decomposition

در این آموزش، معادلات انتقال گرما و جرم به منظور مدل‌‌سازی واکنش‌‌های گرمازدگی در یک راکتور صفحه موازی با جریان لمینت همراه شده‌‌اند. این مثال چگونگی استفاده از کامسول مالتی‌‌فیزیک برای تنظیم سیستماتیک و حل مدل‌‌های پیشرفته با استفاده از رابط‌‌های از پیش تعریف شدۀ فیزیکی را به خوبی نشان می‌‌دهد.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

سری مخزن با کنترل بازخورد – Tank Series with Feedback Control

این مثال نحوۀ تنظیم و حل یک مدل مخزن سری در صفر بعد را با استفاده از رابط مهندسی واکنش نشان می‌‌دهد. این مدل یک سری از سه راکتور مخزن متوالی را توضیح می‌‌دهد. یک حلقه بازخورد به طور مداوم غلظت ورودی مخزن اول را تنظیم کرده تا غلظت آن در خروجی آخرین راکتور نزدیک به یک سطح تنظیم شده باشد.
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

احتراق سین‌گاز در یک مشعل گرد – Syngas Combustion in a Round-Jet Burner

مدل احتراق آشفته و غیرمجاز احتراق سین‌‌گاز(گاز سنتز) را در یک مشعل جت دور ساده شبیه‌‌سازی می‌‌کند. سین‌‌گاز، مخلوطی از گاز است که در درجه اول از هیدروژن، مونوکسید کربن و دی‌‌اکسید کربن تشکیل شده است. سین‌‌گاز، نام مربوط به کاربرد آن در ایجاد گاز طبیعی مصنوعی است. در مدل، سین‌‌گاز از یک لوله به یک ناحیۀ باز با جریان هوای کم آهسته
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

لوله استفان – Stefan Tube

این مثال استفاده از مدل انتشار Maxwell-Stefan را که با رابط Transport of Concentrated Species موجود است نشان می‌‌دهد. این مثال انتشار فاز گاز چندقسمتی در یک لولۀ استفان را در یک بعد مدل‌‌سازی می‌‌کند. در این حالت، این مخلوط مایع استون و متانول است که به هوا تبخیر می‌‌شود. پروفایل غلظت در حالت پایدار مدل شده
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

اصلاح‌کنندۀ بخار – Steam Reformer

در ژنراتورهای پیل سوختی، یک واحد اصلاح بخار به طور معمول هیدروژن مورد نیاز پشتۀ سلول را تولید می‌‌کند. این مثال مدل‌‌سازی یک اصلاح‌‌کنندۀ بخار را نشان می‌‌دهد. شیمی اصلاحات در یک بستر کاتالیزوری متخلخل اتفاق می‌‌افتد که در آن انرژی از طریق لوله‌‌های گرمایش برای هدایت سیستم واکنش گرمایی تأمین می‌‌شود. راکتور در یک پوشش عایق محصور شده
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

راه‌اندازی یک راکتور مخزن هم‌زدۀ پیوسته – Startup of a Continuous Stirred Tank Reactor

هیدرولیز پروپیلن اکسید به پروپیلن گلیکول یک فرایند مهم شیمیایی با 400000 تن متریک است که سالانه در سراسر جهان تولید می‌‌شود. پروپیلن گلیکول کاربرد گسترده‌‌ای را به عنوان مرطوب‌‌کننده در مواد غذایی، دارویی و مواد آرایشی می‌‌یابد. در این مثال، مرحلۀ راه‌‌اندازی یک راکتور مخزن مداوم (CSTR) که برای تولید پروپیلن
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

پلیمریزاسیون دسته نصف‌شده – Semibatch Polymerization

با تبدیل شدن مونومر واکنش‌‌دهنده به زنجیره‌‌های پلیمری، چگالی مخلوط واکنش‌‌دهنده اغلب به شکل قابل توجهی تغییر می‌‌کند. در این مثال خواهید دید که چگونه این اثر بر کل تولید پلیمر در یک فرآیند تأثیر می‌‌گذارد. پلیمریزاسیون فاز مایع در یک راکتور semibatch انجام می‌‌شود، جایی که دو شرایط
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

تعادل واکنش – تبدیل فاز گاز اتیلن به اتانول – Reaction Equilibrium – Gas Phase Conversion of Ethylene to Ethanol

این نرم‌‌افزار ترکیبات تعادل در تبدیل فاز گاز اتیلن به اتانول را محاسبه می‌‌کند. این امکان را به شما می‌‌دهد تا بررسی کنید که چگونه شرایط اولیه و شرایط عملیاتی بر تولید اتانول تأثیر می‌‌گذارد. این برنامه طراحی شده است تا به عنوان یک ابزار تدریس مورد استفاده قرار گیرد؛ هم برای فراهم آوردن درک درستی از پویایی
کامسول یار آموزش رایگان نرم افزار کامسول فارسی comsol

جذب پروتئین – Protein Adsorption

تبادل یونی یک روش قدرتمند برای جدا کردن پروتئین‌‌ها از محلول‌‌ها است و امروزه به راحتی در صنعت بیوتکنولوژی و دارویی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این مدل یک ستون تبادل یونی را برای جذب پروتئین شبیه‌‌سازی می‌‌کند. فاز مایعات شامل چهار ماده است: دو پروتئین، حلال و یک نمک. سینتیک جذب / دفع با دو واکنش تعادل توصیف می‌‌شود که پروتئین‌‌ها یون‌‌های جذب شده
خرید بسته آموزش کامسول